MuscleMeat

Breaking News Nieuwe aanslag in Nice Zuid-Frankrijk, veel slachtoffers

Bezoekers in dit topic

Als je een lastige rechter hebt dan hang je.
Zeker, was ook een onzekere anderhalf jaar. Zolang duurde het tot die rechtszaak. Dat tuig melkte het ook helemaal uit, wilde schadevergoeding etc.
 
Zeker, was ook een onzekere anderhalf jaar. Zolang duurde het tot die rechtszaak. Dat tuig melkte het ook helemaal uit, wilde schadevergoeding etc.

Ja zo zijn ze wel.

Tijdje terug in de krant:inbreker stond snachts in de slaapkamer bij een vrouw met een mes in de hand. Vrouw begint te gillen. Zoon komt binnen gelopen en steekt de inbreker neer.

Inbreker zei dat hij alleen maar een fiets wilde stelen en vroeg schadevergoeding.

Eerste plaats waar ik een fiets zoek zou ook de slaapkamer zijn ,gewapend met een mes natuurlijk mocht de fiets agressief zijn.
 
Ja zo zijn ze wel.

Tijdje terug in de krant:inbreker stond snachts in de slaapkamer bij een vrouw met een mes in de hand. Vrouw begint te gillen. Zoon komt binnen gelopen en steekt de inbreker neer.

Inbreker zei dat hij alleen maar een fiets wilde stelen en vroeg schadevergoeding.

Eerste plaats waar ik een fiets zoek zou ook de slaapkamer zijn ,gewapend met een mes natuurlijk mocht de fiets agressief zijn.
Ja erg. Dat is ook foute wetgeving. Tegenwoordig schijn je evenredig geweld te mogen gebruiken ter verdediging en/ of om iemand te overmeesteren. Maar evenredig in deze is nogal een grijs gebied en dus zou ik er niet gemakshalve vanuit gaan dat het wel goed komt mocht je je in een dergelijke situatie verkeren.
 
Ja erg. Dat is ook foute wetgeving. Tegenwoordig schijn je evenredig geweld te mogen gebruiken ter verdediging en/ of om iemand te overmeesteren.

Is één van de voorwaarden voor wettige zelfverdediging.

Maar dat wil niet zeggen ooh hij heeft een mes effe mn bijl wegleggen en een mes nemen.

Zelfs vuurwapen vs mes is evenredig.
 
dus jij wil een grondswetwijziging?

en denk jij dat terroisten dan niet alsnog europa binnen zouden kunnen komen?
Waar zeg ik dat? En ja vwb dat eerste.
 
Liever mediteren in een cel, dan de kans lopen dat ik en/of mijn dierbaren verminkt of gedood worden....

Hier ging het over een voorwerp dat ze gingen stelen. Wil niet zeggen dat ik het eens ben met de wetgeving hieromtrent. Maar als het om een voorwerp gaat dan laat ik het liever stelen dan zelf de bak in te gaan. Gaat het over wettige zelfverdediging waaronder ook andere personen vallen dan zal ik me met hand en tand verdedigen.
 
Heel wat mensen zijn woedend op president Hollande en stellen hem persoonlijk verantwoordelijk voor de aanslag in Nice. Na de persconferentie vertrok hij in een kolonne. Omstaanders jouwden hem uit en verweten hem. "Assassin, Assassin!", klonk het, "moordenaar, moordenaar".

Eindelijk
 
Hier ging het over een voorwerp dat ze gingen stelen. Wil niet zeggen dat ik het eens ben met de wetgeving hieromtrent. Maar als het om een voorwerp gaat dan laat ik het liever stelen dan zelf de bak in te gaan. Gaat het over wettige zelfverdediging waaronder ook andere personen vallen dan zal ik me met hand en tand verdedigen.

Snap ik, materieel is uiteindelijk maar materieel.

Ik duid met name op die gevallen waarbij het betrappen van inbrekers escaleerde in geweld of waar insluipers met voorbedachte rade iemand kwaad willen doen. Bijvoorbeeld een geval een aantal jaren geleden waarbij een vrouw werd verkracht in haar eigen huis en haar man werd veroordeeld omdat hij haar probeerde te verdedigen.

In dat soort gevallen zou ik namelijk helemaal niets meer met de Nederlandse wetgeving te maken hebben. Er geldt dan nog maar één 'wet': De wet van zelfbehoud. Het gevaar proberen af te wenden zonder voorbehoud.
 
Snap ik, materieel is uiteindelijk maar materieel.

Ik duid met name op die gevallen waarbij het betrappen van inbrekers escaleerde in geweld of waar insluipers met voorbedachte rade iemand kwaad willen doen. Bijvoorbeeld een geval een aantal jaren geleden waarbij een vrouw werd verkracht in haar eigen huis en haar man werd veroordeeld omdat hij haar probeerde te verdedigen.

In dat soort gevallen zou ik namelijk helemaal niets meer met de Nederlandse wetgeving te maken hebben. Er geldt dan nog maar één 'wet': De wet van zelfbehoud. Het gevaar proberen af te wenden zonder voorbehoud.

Ik snap echt niet hoe men daarvoor veroordeeld kan worden.

Hier is duidelijk wettige zelfverdediging van toepassing.

Snap niet dat rechters die 4 simpele regels anders kunnen interpreteren.
 
DEN HAAG - Europa staat aan de vooravond van een 9/11 door IS-terroristen. De toenemende dreiging is volgens anti-terreurdeskundige Peter Knoope een rechtstreeks gevolg van de recente militaire overwinningen op IS in Irak en Syrië.


“Ik wil geen onheilsprofeet zijn, maar maak me hier ernstig zorgen over”, aldus de voormalige directeur van het International Centre for Counter-terrorism in Den Haag. “Nu IS aan de verliezende hand is, betekent dat een hard core van zeker 40.000 IS-strijders zich gaat verspreiden. Zij keren terug naar hun ruim tachtig herkomstlanden. Heel Europa, Noord-Afrikaanse landen als Marokko en Tunesië maar ook Rusland, Tsjetsjenië, China, Indonesië en Pakistan krijgen de komende tijd met meer aanslagen te maken.”
 
Ik snap echt niet hoe men daarvoor veroordeeld kan worden.

Hier is duidelijk wettige zelfverdediging van toepassing.

Snap niet dat rechters die 4 simpele regels anders kunnen interpreteren.


Dat kunnen ze wel degelijk en -treurig maar waar- dit gebeurd dus ook.

Als je goed kijkt naar maatschappelijke tendensen, dan zie je dat daar hetzelfde soort misplaatste 'politieke correctheid' achter zit, als waarmee nu allerlei wangedrag -deels- wordt goedgepraat en gladgestreken.

Stel dat ik er getuige van ben dat mijn dochter verkracht wordt. Vervolgens ram ik de dader met z'n kop tegen de muur, puur omdat ik vanuit noodweer handel en dat op zo'n moment voor mij het meest voor de hand ligt om de dreiging af te wenden.

Dan bestaat er een kans dat ik hiervoor veroordeelt wordt, met als argument dat ik had moeten waarschuwen of iets dergelijks.
Of misschien vindt een rechter dat mijn handelen niet in verhouding staat tot het vergrijp: verkrachting van je kind.

Mijn postuur en krachttraining-achtergrond zal daar mogelijk ook debet aan zijn.

(Sterker nog, misschien wordt ook DBB nog aangeklaagd, omdat de 'toonzetting' van het forum mij heeft aangezet tot agressie en geweldadig gedrag! ;))
 
En omdat je lid bent van de dbb knokploeg, dat maken ze er dan van.

:roflol:
 
Dat kunnen ze wel degelijk en -treurig maar waar- dit gebeurd dus ook.

Als je goed kijkt naar maatschappelijke tendensen, dan zie je dat daar hetzelfde soort misplaatste 'politieke correctheid' achter zit, als waarmee nu allerlei wangedrag -deels- wordt goedgepraat en gladgestreken.

Stel dat ik er getuige van ben dat mijn dochter verkracht wordt. Vervolgens ram ik de dader met z'n kop tegen de muur, puur omdat ik vanuit noodweer handel en dat op zo'n moment voor mij het meest voor de hand ligt om de dreiging af te wenden.

Dan bestaat er een kans dat ik hiervoor veroordeelt wordt, met als argument dat ik had moeten waarschuwen of iets dergelijks.
Of misschien vindt een rechter dat mijn handelen niet in verhouding staat tot het vergrijp: verkrachting van je kind.

Mijn postuur en krachttraining-achtergrond zal daar mogelijk ook debet aan zijn.

(Sterker nog, misschien wordt ook DBB nog aangeklaagd, omdat de 'toonzetting' van het forum mij heeft aangezet tot agressie en geweldadig gedrag! ;))

Zelfde met als je op je 11e 1 week gevechtsport gedaan hebt. Zouden ze ook nog durven aanhalen.
 
Het is intussen een bekend beeld: rouwende mensen die samenkomen en bloemen, kaartjes, beertjes en kaarsen neerleggen voor terreurslachtoffers, op de plaats waar zij brutaal vermoord werden. Ook in Nice heeft een zee van bloemen en kaarsen de Promenade des Anglais volledig overgenomen. Maar bij één bloedspoor liggen geen bloemen, geen kaarsen, worden er geen tranen verspild. Het is de plaats waar dader Mohamed Lahouaiej-Bouhlel na zijn bloedige aanslag werd doodgeschoten door de politie.

media_xll_8888749.jpg
 
Het is intussen een bekend beeld: rouwende mensen die samenkomen en bloemen, kaartjes, beertjes en kaarsen neerleggen voor terreurslachtoffers, op de plaats waar zij brutaal vermoord werden. Ook in Nice heeft een zee van bloemen en kaarsen de Promenade des Anglais volledig overgenomen. Maar bij één bloedspoor liggen geen bloemen, geen kaarsen, worden er geen tranen verspild. Het is de plaats waar dader Mohamed Lahouaiej-Bouhlel na zijn bloedige aanslag werd doodgeschoten door de politie.

media_xll_8888749.jpg

We kunnen ook nog bomen gaan knuffelen. En voor de zoveelste keer pray for this pray for that roepen.
 
Een zee van volk zakte tegen het middaguur af naar de promenade, waar Mohamed Lahouaiej-Bouhlel (31) donderdagavond op de nationale feestdag dood en verderf zaaide met zijn vrachtwagen.

Bij zijn aankomst en vertrek op de herdenking werd premier Manuel Valls uitgejouwd en werd zijn ontslag geëist. Ook andere regeringsafgevaardigden werden op boegeroep onthaald. De brandweer en hulpdiensten werden dan weer bedacht met applaus.

Na Hollande, nu ook de Premier... Mooi
 
:rolleyes::rolleyes: Zijn ook wel het type mensen weer die zoiets gaan doen.

Het is wel begrijpelijk na Hebdo, Parijs en Nice. (234 doden / 576 gewonden)

(en dan laat ik de 'kleine' aanslagen nog even achterwege)
 
Back
Naar boven