Fitness Seller

Flex Kamp 2005 besproken supplementen.

Bezoekers in dit topic

en dan ben ik diegene die t topic ook ff nieuw leven inblaast want:


lees bovenstaande posts eens goed. complexe kh over de dga omdat dan je vetcellen openstaan en als je steeds een insuline piek creert dan slaat het lichaam het op als vet. Na de training staan de spiercellen open en daarom simpele suikers met whey zodat de insuline al de nodige bouwstenen naar de spieren transporteert en de glycogeen reserves weer aanvult die je leef hebt getrokkne tijdens het training doordat je de laatste maaltijd voor de training geen kh hebt gegeten. ff heel beknopt!

wil dit zeggen dat t dan beter is om smiddags of sochtends te trainen aangezien dan een groter deel van de dag je spiercellen 'open' staan en dus minder voedingsstoffen naar je vetcellen zullen gaan.... indien je savonds traint zal je dus meer vet kunnen aanzetten dan als je smiddags traint???
 
vind t een beejt een vreemd verhaal, je glycogeen zal zowiezo toch gevuld worden. als da eenmaal 'vol' zit dan is de kans dus groter dat het wordt opgeslagen als vet.

eiwitten worden icm vold kh niet snel als energie gebruikt dus als je daar teveel van binnenkrijgt voor je gaat trainen zal dat dus meer als vet kunnen worden opgeslagen dan daarna??

heb dus wat vraagtekens bij het verhaal over vetcelen die openstaan voor je training en je dus beter kh (en andere nutrienten dus ook neem ik aan) NA de training kan eten
 
Dit verhaal is voorzover ik weet vrij achterhaald. Wat wel zo is, dat je insuline-gevoeliger bent tijdens en na je training en dat je dan snellere KH kan verdragen (ook iemand die insuline resistent is) en je dan van dat zogenaamde 'anabole venster' gebruik kan maken. Dit blijft (met dank aan 3XL) langer open staan dan je denkt, maar hoe sneller het glycogeen is aangevuld, des te sneller je herstelt.

Ter aanvulling: je kan een iets anaboler effect krijgen door minder KH voor de training te nemen en meer erna. Echter.. dit is niet aan te raden als je bijv. uit jezelf veel cortisol aanmaakt. Dan kan je veel beter tijdens de training KH nemen. Ook hier was 3XL de belangrijkste bron van info.
Ben je natural dan kan je beter niet depleted zijn tijdens een training en doe je er goed aan om te voren en tijdens je training wel voldoende voeding tot je te nemen. Zeker als je je bedenkt dat zelfs de aminozuren in het relatief snelle weipoeder (isolaat of concentraat) er 2 uur over doet om bij je spieren te komen.

Sowieso is het verhaal een beetje loos als je gewoon vrij veel KH eet en 's avonds traint. Zelf eet ik nog steeds low-carb en train 's ochtends. Dan is het wel een aardig verhaal.. maar geef er nu de voorkeur aan om KH rondom de training te nemen om niet te katabool bezig te zijn en cortisol niet te veel te laten pieken.
Over HMB was een discussie gaande op het collegaforum van broeder ErEf. Zocht hier naar Nissen (patenthouder en belanghebbende bij HMB, die als een van de zeer weinigen positieve resultaten zag.. rara hoe kan dat?) en vandaar dat het topic gekickt werd.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven