SageFrancis
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 2
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
CoD zei:Je hebt in Nederland ook echt levenslang. Frenkie P van de bende van Venlo heeft dat volgens mij ook gekregen. Je krijgt het in ieder geval niet zomaar, maar
je hoort het wel steeds vaker. Verder kun je in Nederland ook TBS krijgen, en daarmee kunnen ze je ook zolang vasthouden als ze maar willen. (ter beschikking van de staat);
In sommige gevallen ben ik het er wel mee eens. Als je iemand vermoordt om een MP3-speler(ik vind het doelbewust, 5x in het hart steken), dan ben je daadwerkelijk een gevaar voor de maatschappij. Zo'n MP3-speler kost geen ene moer, als je daarvoor de nabestaande van het slachtoffer hun hele leven afneemt, dan verdien je gewoon levenslang imo.
D. zei:Hetgeen veranderd is is de maximum gewone celstraf in jaren, die is van 20 naar 30jaar gegaan. Levenslang is echt levenslang, bij hóge uitzondering kun je gratie krijgen.
In Amerika is levanslang juist niét echt levenslang. Al krijg je daar 40keer levenslang, kun je alsnog na 30jaar weer op straat staan.
DiSTuRBeD zei:Nogmaals mijn voorbeeldje: als je weet dat iemand uit je buurt voor verkrachting van een minderjarige amper 3 weken in de cel gezeten heeft... What would you do? => Dit is een echte situatie hier hé, dus niet hypothetisch... verkracht ge iemand 3 weekskes bak... compleet uit proportie tegenwoordig...
en daar kunnen ze fotos toch behoorlijk scherp maken met van dieprogramma's, inzoomen pixels resizen enzo. Zelf geen idee hoe dat moet, maar zo moet je de gezichten van deze gasten toch ook wel goed in beeld kunnen brengen?Resolutie is er voor te laag ofzo? Dan wordt 1 oog 1 blok. Krijg je van die mario poppetjes..Juriaan zei:Waarom zijn die foto's van zo'n slechte kwaliteit. Ik ben een CSI fanen daar kunnen ze fotos toch behoorlijk scherp maken met van dieprogramma's, inzoomen pixels resizen enzo. Zelf geen idee hoe dat moet, maar zo moet je de gezichten van deze gasten toch ook wel goed in beeld kunnen brengen?
SageFrancis zei:Resolutie is er voor te laag ofzo? Dan wordt 1 oog 1 blok. Krijg je van die mario poppetjes..

D. zei:klopt, in belgie zit je dan effectief een jaar of 12 ? In Nederland is levenslang écht levenslang. Maar dit wordt dan ook maar een paar keer per jaar gegeven. Deze gastjes zijn wellicht minderjarig, dus dan gebeurt dat sowieso niet. Maar ach, ze zijn van de straat.

ahahha maar dat is altijd zo, hebben ze superzoom, kunnen ze uit een foto dna extracten.. yeah rightJuriaan zei:Dan is CSI meteen een stuk minder geloofwaardig als ze met beelden van ATM machines inzoomen en dan scherpmaken enzo![]()
hahahhaahOh.. hmm raar ik dacht vorig jaar toch echt gehoord te hebben van mn lerares rechten dat het niet meer dan 17 jaar ofzo was.. of ik heb dit van iemand anders gehoord. Maar ok, dus echt levenslang.. dat is dan toch wel een plus punt wat de hoogte van straffen betreft vind ik!EricR zei:SageFrancis, in Nederland is levenslang toch echt gewoon levenslag. Bij hoge uitzondering wordt er soms gratie verleend. Hoe het in Belgie zit weet ik niet, maar levenslang gestrafden in Nederland sterven gewoon in de gevangenis.
Juriaan zei:Dan is CSI meteen een stuk minder geloofwaardig als ze met beelden van ATM machines inzoomen en dan scherpmaken enzo![]()

In de laatse alinea van de link die je plaatst staat: Een levenslange gevangenisstraf betekent in Nederland ook echt levenslang.SageFrancis zei:Mweh.. na wat research bleek het 30 jaar te zijn waarvan effectief zitten wat minder natuurlijk. Dus je zal nooit echt ECHT levenslang zitten.. Ze proberen mensen wel levenslang te geven, en ze uit de samenleving te houden door TBS op te leggen zie link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Levenslange_gevangenisstraf
.
hahhahaha...lachen!D. zei:En anders pakken ze wel iemand die op hen lijkt, die heeft hoogstwaarschijnlijk iets soortgelijks op zijn kerstok.

roxxe zei:a) iemand gaat echt niet 3 weken in de cel voor een verkrachting
b) hoe weet jij wat er gebeurd is? tis niet altijd zwart-wit hoor, genoeg gevallen gehoord van meiden die een valse verkrachting laten opmaken