XXL Nutrition

Nieuws Free Record Shop verdwijnt uit stationshal (10 zaken)

Niet zo somber, kleding en schoenen willen de meesten toch kunnen passen. Parfum willen velen eerst kunnen ruiken.

Als ik in Den Haag kijk zijn de meeste shops gericht op verkoop van kleding, schoenen, parfum, mobieltjes en dan nog de gekende ketens als Blokker, Kruidvat, Hema, V&D, Bijenkorf.

Om de zoveel shops nog wat eettentjes, variatie is hoe dan ook ver te zoeken in de meeste winkelcentra.

Dat beeld gaat niet heel veel veranderen de komende jaren, hooguit verdwijnen de zieltogende boeken en mediawinkels. Dat soort shops hebben hun kans gehad en zijn inmiddels overvleugeld door online shops.

Verdwijnen van boekenwinkels vind ik minder maar tegelijkertijd kocht ik er toch nog amper wat. Boekenprijzen in Nederland liggen te hoog door de wet op de vaste boekenprijs.

Ja wat doen mensen, testen in de winkel en vervolgens het online bestellen. Winkels gaan echt verdwijnen, vooral kleine leuke speciaalzaakjes. Helaas doet iedereen er aan mee. De enige redding is dat je via internet een soort tax zal moeten betalen waardoor dit niet meer goedkoper kan worden aangeboden maar dat zie ik niet gebeuren.

Winkels aanpassen en het anders, slimmer aanpakken zullen op ten duur ook ten onder gaan doormiddel van het Internet!

Er zullen altijd artikelen zijn die mensen gewoon even in de handen willen nemen of zelf willen zien/testen. Als bepaalde artikelen zich meer en beter lenen voor online verkoop, dan is dat gewoon een goede evolutie als die winkels verdwijnen. Je ziet imo problemen waar er geen zijn.

Ja wat doen mensen, testen in de winkel en vervolgens het online bestellen. Winkels gaan echt verdwijnen, vooral kleine leuke speciaalzaakjes. Helaas doet iedereen er aan mee. De enige redding is dat je via internet een soort tax zal moeten betalen waardoor dit niet meer goedkoper kan worden aangeboden maar dat zie ik niet gebeuren.
Jullie zien het teveel als een of/of situatie terwijl het een en/en situatie kan zijn. Het internet is een enorme vooruitgang op heel veel gebieden. Het verhoogt efficiëntie, het bespaart kosten, het verhoogt ons comfort en gemak enz. Heel merkwaardig dat deze evolutie als negatief wordt gezien.

Het is zeker niet zo dat het internet alle winkels gaat sluiten. Tuurlijk vormt het concurrentie voor winkels waardoor men zal moeten evolueren en de klant een meerwaarde moet bieden. Resultaat? De klant wint. Dat is het mooi van een vrije markt: het eindresultaat als de overheid er met de tengels afblijft (en dus geen achterlijke belastingen gaat invoeren) is altijd een betere dienstverlening, een beter product en lagere prijs voor de eindgebruiker.

Ook die argumenten dat kleine winkels verdwijnen is vreemd. Kleine winkels worden grote winkels als ze meer klanten kunnen overtuigen om bij hen te kopen. De kleine winkels die er niet in slagen om genoeg klanten te binden verdwijnen uit de markt. Dat is hoe een markt hoort te functioneren. Opnieuw vreemd om vast te stellen dat bepaalde mensen dit een slechte zaak vinden.

Ik denk dat mensen soms teveel met emoties denken.

Er zullen altijd artikelen zijn die mensen gewoon even in de handen willen nemen of zelf willen zien/testen. Als bepaalde artikelen zich meer en beter lenen voor online verkoop, dan is dat gewoon een goede evolutie als die winkels verdwijnen. Je ziet imo problemen waar er geen zijn.

Jullie zien het teveel als een of/of situatie terwijl het een en/en situatie kan zijn. Het internet is een enorme vooruitgang op heel veel gebieden. Het verhoogt efficiëntie, het bespaart kosten, het verhoogt ons comfort en gemak enz. Heel merkwaardig dat deze evolutie als negatief wordt gezien.

Het is zeker niet zo dat het internet alle winkels gaat sluiten. Tuurlijk vormt het concurrentie voor winkels waardoor men zal moeten evolueren en de klant een meerwaarde moet bieden. Resultaat? De klant wint. Dat is het mooi van een vrije markt: het eindresultaat als de overheid er met de tengels afblijft (en dus geen achterlijke belastingen gaat invoeren) is altijd een betere dienstverlening, een beter product en lagere prijs voor de eindgebruiker.

Ook die argumenten dat kleine winkels verdwijnen is vreemd. Kleine winkels worden grote winkels als ze meer klanten kunnen overtuigen om bij hen te kopen. De kleine winkels die er niet in slagen om genoeg klanten te binden verdwijnen uit de markt. Dat is hoe een markt hoort te functioneren. Opnieuw vreemd om vast te stellen dat bepaalde mensen dit een slechte zaak vinden.

Ik denk dat mensen soms teveel met emoties denken.

Ik geef de nadelen aan de hand van emoties ja. Ik vind het jammer dat kleine winkels verdwijnen en alles wordt overgenomen door grote bedrijven die de kleintjes wegconcurreren. In jou ogen is een kleine winkel dus klein omdat deze niet goed genoeg kwaliteit biedt?
Mijn ervaring is dat service daar juist beter is en dat een kleine speciaal zaak soms meer heeft als een mega bedrijf dat van alles een beetje heeft. Dat ze de prijzenslag niet kunnen winnen omdat ze minder grootschalig kunnen inkopen, een minder goede locatie hebben en een eenmanszaak het moeilijker heeft om dezelfde lange openingstijden te bieden zijn ook redenen waarom een klein bedrijf niet op kan tegen de grootmachten, niet alleen kwaliteit.
Mooi voorbeeld zijn de grote fitnessketen die de prijzen zo laag kunnen drukken en 24 uur per dag open zijn dat het voor kleine sportschooltjes onmogelijk is om te blijven bestaan. Is een basic fit nou echt van betere kwaliteit als het kleine jaren '90 sportschooltje van de fanatieke wedstrijd bb'er die van zijn hobby zijn beroep heeft gemaakt?

Daarnaast blijft nostalgie voor mij wel van waarde. Ik weet niet of het er allemaal zo veel leuker op wordt als een centrum van een stad straks nog maar voor 20% bestaat en alle kleine winkeltjes en kroegjes (die een stad een stad maken) verdwijnen. Het is onomkeerbaar, maar of het er beter van is geworden door dat de markt elkaar kapot maakt?

Laatst bewerkt:
boekhandels hoop ik toch niet, niet zo heel lang geleden ben ik dus begonnen met lezen.

Ik geef de nadelen aan de hand van emoties ja. Ik vind het jammer dat kleine winkels verdwijnen en alles wordt overgenomen door grote bedrijven die de kleintjes wegconcurreren. In jou ogen is een kleine winkel dus klein omdat deze niet goed genoeg kwaliteit biedt?
Mijn ervaring is dat service daar juist beter is en dat een kleine speciaal zaak soms meer heeft als een mega bedrijf dat van alles een beetje heeft. Dat ze de prijzenslag niet kunnen winnen omdat ze minder grootschalig kunnen inkopen, een minder goede locatie hebben en een eenmanszaak het moeilijker heeft om dezelfde lange openingstijden te bieden zijn ook redenen waarom een klein bedrijf niet op kan tegen de grootmachten, niet alleen kwaliteit.
Mooi voorbeeld zijn de grote fitnessketen die de prijzen zo laag kunnen drukken en 24 uur per dag open zijn dat het voor kleine sportschooltjes onmogelijk is om te blijven bestaan. Is een basic fit nou echt van betere kwaliteit als het kleine jaren '90 sportschooltje van de fanatieke wedstrijd bb'er die van zijn hobby zijn beroep heeft gemaakt?

Daarnaast blijft nostalgie voor mij wel van waarde. Ik weet niet of het er allemaal zo veel leuker op wordt als een centrum van een stad straks nog maar voor 20% bestaat en alle kleine winkeltjes en kroegjes (die een stad een stad maken) verdwijnen. Het is onomkeerbaar, maar of het er beter van is geworden door dat de markt elkaar kapot maakt?

Gelukkig zijn er daarom zaken zoals de Hanos waar vanalles is te vinden en de mensen ook meer kennis hebben over de producten dan de supermarkten.

UPDATE:

Free record shop is failliet! :

No een paar decennia dan heb je alleen magazijnen en webwinkels.

ik niet en veel andere ook niet. maar het word er niet gezelliger op!

De toekomst binnen nu en 15 jaar!

Voedsel en drank uit de fabriek (wageningen universiteit) voedsel wat we kennen bestaat dan niet meer.
Auto's worden thuis afgeleverd en reparaties ook.
bioscopen zullen verdwijnen door opkomt van 8K schermen dus de bios heeft niets meer te bieden.
De Postbode is weg.
De krant is weg.
boekhandels en tijdschiften winkels weg.

En zo kunnen we wel doorgaan.:(

ben ik ook bang voor ja, alles zal in de toekomst veel makkelijker zijn maar ik kan met niet voorstellen dat het er beter op wordt.

Slechtste shop ooit.
beter dat ze stoppen.

Hallélujah!!!!

Maar ik vrees ook wel voor een tijd dat ik niet meer naar het Kruidvat of een andere winkel zal kunnen gaan en zal kunnen genieten om alle producten in de rekken te zien staan. Morgen maar weer eens een uurtje naar het Kruidvat gaan, we moeten ervan profiteren nu het nog kan.

Laatst bewerkt:
Was een kwestie van tijd. Probeer het maar op te nemen tegen platenformen als Itunes en Steam. Ken ook nog maar één persoon die Cd'tjes in de winkel koopt, de rest download ze en als je dan toch zo nodig een hoesje met een cd wilt hebben is bestellen via internet veel makkelijker.
Games waren ook overpriced daar.

• Topic Starter Topic Starter
No een paar decennia dan heb je alleen magazijnen en webwinkels.

Helemaal mee eens. Mensen verliezen hun banen, gigantische werkloosheid, geen geld, uitkeringen gaan gigantische omlaag, pensioenen omlaag, criminaliteit, Moord en Doodslag. Op elke hoek van de straat zal een politie agent of een soldaat staan.

We gaan de kant op van Amerika (Detroit) maar dan een stukje erger.

2020 zullen wel de meeste winkels dicht zijn. Dus vergeet dit berichtje niet! open your eyes in 2020.

Op elke hoek vd straat een agent of soldaat? Genoeg werkgelegenheid dan.

Omtrent die stations heb je compleet gelijk. Maar hoe zie jij de toekomst van de stad in?

Wat dacht je van in elk station een 3d printer in elke voormalige frs waar je op basis van een scan op eigen ontwerp zelf je product kan printen. Gisteren op de radio een bedrijf uit Eindhoven die behoorlijk die kant op denkt.

Verder is er in de stad rondom creatieve industrie en vermaak genoeg te doen. Meer de vraag is hoe definieer je stad. Amsterdam Rotterdam Den Haag Utrecht Eindhoven Maastricht......de rest zijn uit de kluit gewassen dorpen met bijbehorende saaiheid en bekrompenheid. Het station van megastad Zwolle of Zoetermeer......dat soort plekken zijn door projectontwikkelaars als cityprojecten bestempeld maar een jaar of 10 geleden stonden Greta 1-100 er in de wei.

FRS was toch bagger. Zie verder niet in waarom winkels zoudem verdwijnen. Het idee van de stad in lopen, winkelen, eten, etc zal denk ik altijd blijven. Bepaalde producten koop ik online maar het bulk gewoon in winkels, en dat zal nog lang zo blijven.

• Topic Starter Topic Starter
Op elke hoek vd straat een agent of soldaat? Genoeg werkgelegenheid dan.

Nee sorry, geen soldaat of agent. Drones zullen overal worden ingezet, de hele lucht zal vol met drones hangen in Nederland en wie weet, drones met misschien wel wapens.

FRS was toch bagger. Zie verder niet in waarom winkels zoudem verdwijnen. Het idee van de stad in lopen, winkelen, eten, etc zal denk ik altijd blijven. Bepaalde producten koop ik online maar het bulk gewoon in winkels, en dat zal nog lang zo blijven.

Zo denk ik er ook over. Toch zeker nog de volgende tientallen jaren. Dat een concept als FRS gedoemd was om ten onder te gaan kon men natuurlijk al veel langer verwachten.

Terug
Naar boven