- Waardering
- 7.124
Niet zo somber, kleding en schoenen willen de meesten toch kunnen passen. Parfum willen velen eerst kunnen ruiken.
Als ik in Den Haag kijk zijn de meeste shops gericht op verkoop van kleding, schoenen, parfum, mobieltjes en dan nog de gekende ketens als Blokker, Kruidvat, Hema, V&D, Bijenkorf.
Om de zoveel shops nog wat eettentjes, variatie is hoe dan ook ver te zoeken in de meeste winkelcentra.
Dat beeld gaat niet heel veel veranderen de komende jaren, hooguit verdwijnen de zieltogende boeken en mediawinkels. Dat soort shops hebben hun kans gehad en zijn inmiddels overvleugeld door online shops.
Verdwijnen van boekenwinkels vind ik minder maar tegelijkertijd kocht ik er toch nog amper wat. Boekenprijzen in Nederland liggen te hoog door de wet op de vaste boekenprijs.
Ja wat doen mensen, testen in de winkel en vervolgens het online bestellen. Winkels gaan echt verdwijnen, vooral kleine leuke speciaalzaakjes. Helaas doet iedereen er aan mee. De enige redding is dat je via internet een soort tax zal moeten betalen waardoor dit niet meer goedkoper kan worden aangeboden maar dat zie ik niet gebeuren.