AndroidHealthClinic

Frietbakkers PureKracht Log

frietbakker

Ripped Bodybuilder
Waardering
31
Oke mensen zoals sommige van jullie weten doe ik mee aan Pure Kracht en beloofd is beloofd, hier is mijn DBB Log.
Maar eerst wat info over het project PureKracht:

Kennismaking met PureKracht

Onze Trainer
Onze Dietist
Onze Psycholoog

Mijn tweewekelijks dagboek op purekracht.nl
Ook de andere deelnemers houden tweewekelijks een dagboek bij! Misschien leuk om die ook te lezen.

Ik ben dus deze week begonnen met trainen met dit schema: Fase 1 (.PDF)
Ohw en dit is onze macro-cycle: macro cycle (.PDF)
Dus de planning voor het hele traject over de 8 maanden. Zoals je kan zien gaan we 2x pieken in de 8 maanden.

Even voor de duidelijkheid, het is dus powerlifting georienteerd, niets bodybuilding of wat. Maar omdat je bij powerlifting in gewichtsklasses wordt ingedeeld is het wel zaak om je lichaamsvet onder controle te houden maar zo laag als 6% zullen we denk ik niet gaan... Het zal eerder op de 8% a 10% uitlopen denk ik zelf.

Ik heb nog een beetje moeite met het juiste gewicht te selecteren zodat ik op 70% zit, en ik vraag me af hoe zwaar die 6 reps dan moeten aanvoelen. We hebben dus nog geen nulmeting gedaan, maar ik hoop dat we die de 29ste van mei doen. Dan hebben we allen weer een bijeenkomst met Jim zodat hij kan kijken of onze form al perfect is. Mocht het dan niet gaan dan probeer ik het zelf even 1 van die dagen denk ik, ik probeer dan te maxen op de Bench Press, Squat en Deadlift dan heb ik meer een idee met welke gewichten ik moet trainen. Verders... tja 6 dagen is wel veel zo ineens man! Maar goed ik hou het vol. Het is ook zaak dat we de oefeningen 100% correct onder knie krijgen dus ik mag niet al te zwaar gaan deze 3 weken, hierna komen er 4 weken waarop er een basiskracht gevormd gaat worden.

Zodra er weer iets te melden is laat ik het weten. Ik heb al wel wat afspraken staan waar ik verslag van zal doen, zoals een afspraak met de psycholoog, ik moet nog binnenkort op dopingcontrole denk ik en ik verwacht volgende week ook mijn dieet, ik moet deze week een dieetlogboek bijhouden en die opsturen zodat Joris daar wat aanpassingen kan maken.

Laatst bewerkt:
mooi man! keep us informed :thumbs:

Suc6!!!

Succes gozer!! hou me op de hoogte!

suc6

in een half jaartje druk je 100kg easy :)

suc6!!!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie succeswensen, die heb ik nodig! Deze weken is dus 6 dagen trainen, veel oefeningen, en niet voluit.... tja denk je dan... waarom? Voor de techniek dat is wel belangrijk dat snap ik wel, maar ik wil knallen! Ik wil sterk worden NU!!

Maar na een tijd bodybuilding/fitness/whateva lijkt me dit powerlifting echt wel vet, gewoon asociaal vet veel gewicht tillen, niets geen looks alleen zware kilo's! :D

hehehe... niet alleen voor techniek, maar vooral ook voor volume-training, periodisatie, en prepping voor de zware weken. Heb je bij korte 3x3 ook, eerst 8 sets van 8 reps of zo, en dan in de tweede fase slechts een paar lifts en dat is het dan.. beetje vreemd voor je gevoel, maar het werkt wel !

Eindelijk weer een update hoor ik jullie zuchten!

De mensen hebben weer een stukje in het logboek staan, de mijne staat hier.

Nog even wat aanvullende info misschien, ik heb dus nog geen dopingcontrole gehad (aaaah :p ), en ik heb (denk ik) wel een sportmedische keuring volgende week dinsdag. Dus dat is vast gebeurd. Ik heb ook nieuwe schoenen moeten kopen omdat renschoenen niet goed waren vanwege de gedempte hielen.

Tje en verder gebeurt er nog niet veel, maar wat wil je, oefeningen leren en niet zwaar trainen is nooit leuk! :D

Ik heb alleen wel het idee dat mijn vet% wat zakt met deze 6 dagen in de week sporten met 40sec's tussen elke lift! Ok mooi!

Keej dan bro, keep it up! :thumbs:

hoe gaat dit eigenlijk? trainen jullie gewoon thuis en komen jullie aventoe daar voor hulp of zijn jullie gewoon de hele week daar?

Ben ik ook benieuwd naar!

!!BarmaN!! zei:
hoe gaat dit eigenlijk? trainen jullie gewoon thuis en komen jullie aventoe daar voor hulp of zijn jullie gewoon de hele week daar?

We trainen nu gewoon in de sportscholen waar we zaten, het kan zijn dat als je bjvoorbeeld in een "health-centre" zit, waar de dumbbells tot 20kg gaan, waar ze 15 zonnebanken hebben en maar 1 legpress hebben, waar ze tv's voor de trim banden hebben, dat je dan als de trainingen "echt" beginnen dat je dan wordt over gezet naar een powerliftingvereniging bij jou in de buurt.

We hebben tijdens die eerste bijeenkomst uitleg gehad over de techniek bij de oefeningen en Jim heeft gekeken bij iedereen hoe de techniek was en gaf aan iedereen wat tips. Individueel en voor de groep. De volgende meet is 29mei samen met Jim om zo te kijken hoe het ervoor staat met de techniek (en die is bij mij best wel in orde al zeg ik het zelf :D ). Dus de techniek moet op de 29ste perfect zijn, en anders heb je nog 1 week ofzo om je daarop te concentreren voor dat het echte werk begint!

Verder zijn er 2 piek momenten, 1 op 16 augustus en 1 op 6 december. Op alle andere meets (die ongeveer eens in de 2 maanden is) waar iedereen steeds bij is, dus het hele projectteam en de hele begeleiding, zal Jim je trainingen evalueren die je dus bijhoudt, aan de hand daarvan stelt hij een nieuw persoonlijk schema op en ga je weer aan de slag.

U Vraagt en wij Draaien! Dus als er nog vragen zijn, schroom niet!

hmm dus niet een begeleider die elke training achter je staat met bankdrukken en je voor alles uitmaakt potverdomme drukken mietje enz... jammer werkt motiverend :) :p

Ghe daarvoor moet je op je trainingsmaatje vertrouwen, maar ik train al tijden zonder... en tja, je zou in principe natuurlijk niet moeten vertrouwen op trainingsmaatje voor een goede training he!

Tijd voor een update, ik heb namelijk mijn voedingsadvies binnen!

Mijn voeding bestond uit 53% koolhydraten, 18% eiwitten en 28% vetten. Het aantal KH's kon iets omhoog omdat ik krachtsporter ben, het aantal eiwitten was goed en het vet mocht niet boven de 30% uitkomen.

Met het aantal vitamines en mineralen zat het ook wel goed, alleen het vet% was 12,6% iets aan de hogekant. Dus dit voedingsadvies is gericht op reductie van vetmassa.

en dit is mijn voedingsadvies:
Ontbijt
2 sneden Bruinbrood
2 porties Halvarine, 0-20 linol, 0-25 chol.
1 portie Zoet broodbeleg, gemiddeld
1 portie Vleeswaren, < 10 g vet, gemiddeld
1 glas Sinaasappelsap, ongezoet

Tussendoor 's morgens
1 plak Ontbijtkoek
1 stuk Fruit, gemiddeld

Middagmaaltijd
5 sneden Tarwebrood
5 porties Halvarine, 0-20 linol, 0-25 chol.
1 portie Vleeswaren, < 10 g vet, gemiddeld
1 portie Zoet broodbeleg, gemiddeld
1 plak Kaas 30+ jong belegen
1 glas Sinaasappelsap, ongezoet
1 glas Magere melk

Tussendoor 's middags
1 stuk Fruit, gemiddeld
1 stuk Eierkoek

Avondmaaltijd
5 opscheplepels Macaroni, gekookt zonder zout
1 stuk Vlees, gemiddeld, <5 g vet, rauw
1 portie Zomergroenten gem., gekookt z zout
1 schaaltje Magere kwark

's Avonds
1 plak Ontbijtkoek
1 schaaltje Magere yoghurt met vruchten
Ik reken in de loop van de dag even uit hoeveel Cals dit zijn en de verhoudingen van de KH/EIW/VET, ik heb namelijk ook een variatielijst gekregen. En bovendien eet ik in de ochtend altijd brinta en dat zou ik er graag in willen houden! :D

Nog meer te melden!? Jawel, dinsdag sportmedische keuring, ik verwacht daar geen moeilijkheden. Wel gisteren een klein klappertje met de motor gemaakt (ik heb geen moto rijbewijs dus dan val je al snel met een 4-pitter :)) Dus een beetje pijn aan mijn knie en kuit, maar daar zal ie wel niet moeilijk over doen!

U hoort binnenkort meer van mij

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven