- Waardering
- 30
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er zijn wel meer rare oefeningen bij gekomen zoals de SwissBall Row: [Afbeelding niet meer beschikbaar]frietbakker zei:Ghe daarvoor moet je op je trainingsmaatje vertrouwen, maar ik train al tijden zonder... en tja, je zou in principe natuurlijk niet moeten vertrouwen op trainingsmaatje voor een goede training he!

Rob G zei:Ik snap wat je bedoeld, maar ik vind het dan niet slim om bv zoete hagelslag als bron van KH's te nemen. Neem dan brinta of rijst of zo (wat je ook al doet).
. Dus brinta en rijst voor tussen de middag... nee helaas. Ik kan nu eenmaal makkelijk rijst en brinta eten tussen de middag. En dat zullen wel meer mensen hebben, het doel van het project is natuurlijk ook laten zien wat je kan onder 'normale' omstandigheden. Anders zat iedereen wel aan de 3x per dag rijst dieeten... En als je zoet alleen
Rob G zei:Kijk en ik snap dat je niet te drastisch wil cutten vanwege kracht verlies. Maarja, als je je vet% wil laten zakken naar de 10% zul je toch een tijdje onder je onderhoudsniveau of setpoint moeten zitten, anders is het gewoon niet mogelijk vet te verbranden. Daarom lijkt het mij handiger om in een korte periode strikt te cutten en zo dus relatief snel je vet te verliezen en vervolgens bij dat vet% kracht te gaan bouwen. Je verliest ook echt niet zo veel (tot niets) kracht als je naar de 10% cut vanaf de 12,5%.
Rob G zei:En je kunt toch gewoon je onderhoudsniveau/setpoint uitrekenen? Ok het zal niet 100% kloppen maar ik denk dat het stukken sneller en makkelijker is dan door middel van proberen je setpoint te zoeken. Want je ziet echt niet na 2 dagen een bepaald aantal cal aan te houden of je daar nou net wel of net geen vet mee verbrand.
Even verrekend, maar dat was na 1.5 week weer verholpen! Die verekening kwam omdat de lijst die ik van de dieetist kreeg had al bij de voedingsmiddelen dingen meegerekend zoals bijv. bak en braadvet...Hoi Joris,
ik heb even een kort vraagje, in het voedingsadvies was ik van je gehad hebt
staat dat ik mijn zoetbeleg dien te beperken tot honing, stroop, jam en
vruchtenhagel. Ik snap dat honing, jam en stroop kunnen omdat die ongezoet
(behoren) zijn en die dus alleen natuureigen vruchtensuikers bevatten. Maar
vruchtenhagel bevat toch best wel wat geraffineerde suiker dacht ik en die
suikers zijn toch niet zo goed als je probeert af te vallen? Dus ik vroeg me af
waarom vruchtenhagel wel oke is. Ik eet het geregeld maar als bijv. stroop,
honing en jam alle drie veel beter zijn kan ik me beter beperken tot die 3
niet?
Joris Hermans zei:Beste Martijn,
Geraffineerde suikers zijn niet slechter dan natuurlijke suiker. Chemisch gezien exact dezelfde stof. Het lichaam herkent niet wanneer een glucosemolecuul afkomstig is van geraffineerde suiker of van natuurlijke suiker. Kristalsuiker is ook geraffineerde suiker!

frietbakker zei:Ja inderdaad... ik wil ook niet perse gelijk krijgen hoor, maar ik vind de gedachtengang die erachter zat we logisch en redelijk doordacht. Maar wat je zei over dat zoet... klopt ook wel, ik zal ook eens prodcuten in die categorie kiezen met een wat lagere GI, dus bye bye vruchtenhagel!![]()