Fitness Seller

Frietbakkers PureKracht Log

• Topic Starter Topic Starter
Ghe doe ik NU al! Ik eet niets anders in de ochtend, als de melk op is ga ik eerst melk halen vin plaats dat ik brood moet eten! Als je het nog niet gelezen had... of ik het nergens vermeld heb, ik eet dus in de ochtend geen brood maar brinta!

Allrighty folks weer een update, het is weer een tijd geleden maar het wordt een grote!

Teneerste hier mijn nieuwe dagboek update voor de site, en hier een verslag van de bijeenkomst van afgelopen zaterdag. Zoals je kan zien was Powerlift Bondscoach Henk Keizer er ook!

Ik zal nu even 3 aparte stukken maken, mbt training, voeding en psychologie.

First off Training
Goed de laatste paar weken was het veel volume om zo een trainingscapaciteit te kunnen opbouwen. Dat je dus gewend bent aan veel sets en oefeningen zodat je eigenlijk steeds kan denken: 'mwoah zoveel is het nu ook weer niet' bij de komende periode's. Deze periode kunnen we eindelijk beginnen met kracht opbouwen!! We trainen nu volgens dit schema en het is de eerste aanloop naar de piek toe. Het bikkelen kan beginnen!!

Om er nu achter te komen welke gewichten je moet gebruiken hebben we een krachtmeting gehad op de 3 oefeningen. Dus op de squat, bench en deadlift, in deze volgorde ook. Ik was nog niet zo sterk als ik wilde natuurlijk maar wel al sterker dan eerst. Maar ja wat wil je als Jim tegen je staat te brullen ('Do NOT drop that barbell, CHEST UP!! UP UP UP!) bovendien was Robbert Wolters er ook (8e bij sterkste man van Nederland) en als die 2 erbij zijn wil je natuurlijk geen mietje zijn! :D Maar dat was echt machtig zeg, voor dat soort momenten leef ik dus. Gewoon zoveel mogelijk gewicht verplaatsen! Ik hoop dat er snel foto's van komen op de site... maar ik weet eigenlijk niet of daar wel zoveel foto's van zijn aangezien ik even met andere dingen bezig was ;)

Verder was Henk Keizer er ook, de nederlandse bondscoach powerliften. Hij liet ons wat knee wraps en wrist wraps zien. Hij deed trouwens even een knee wrap bij mij om, 'losjes' natuurlijk, ik moest echt moeite te doen om te zitten!! Ik moet echt kracht zetten. Dat was echt raar, maar ik snap wel dat die dingen helpen tijdens het squatten. De wrist wraps zijn vooral voor bij het benchen zodat je polsen het niet begeven. Toen had ie ook nog een squat pakje en een bench shirt bij. Nou moet jij je voorstellen dat jij in je shirt moet van je neefje van 6 ofzo. Zo klein zijn die dingen, iemand anders moet hem dus ook om doen, en als je hem dan aan hebt krijg je dus echt je armen niet omlaag, maar die shirts zijn wel goed voor ongeveer 10% meer gewicht! Die wraps hebben we nu al mee, maar mogen we pas gebruiken na de eerste piek, verder zullen we volgende keer ook even kijken wat de juiste maat is voor die bechshirts en squatpakjes.

Ik heb trouwens het idee dat die wristwraps niet hetzelfde zijn als liftingstraps toch? Met liftingstraps kan je meer tillen en wristwraps dienen alleen om je polsen te beschermen toch?

en dan nu Voeding
Er is nogal wat commentaar op mijn dieet geweest en ik heb het één en ander gevraagd aan de dietist. Maar first things first! Ik ben in die 4 a 5 weken ongeveer 2.5Kg afgevallen en bina 2% vet kwijt geraakt ik zat op 12.6% nu op 10.7% vet. Dus ik val zeker wel af! MAAR ik ben ook 700gram spiermassa kwijtgeraakt dus het ging iets te snel! Ik moet nu per week ongeveer 100Cals meer eten en kijken of ik nog afval, aankom of op gewicht blijf. Want het vet moet omlaag en de vetvrije massa omhoog!

Verder vroeg ik hem dus over waarom we niet een low carb/high protein dieet hadden. Nou dat is dus omdat we veel koolhydraten nodig hebben om die trainingen vol te houden. Ongeveer 50 tot 55%. Verder natuurlijk 1.5 tot 2.0 gram eiwitten en een gezond aantal vetten. Joris heeft een stukje geschreven op de site dat staat hier.
Punt 2 en 3 zijn wel interressant voor hier denk ik.
Verder vertelde hij mij ook dat het een mythe is niet veel meer te eten voordat je naar bed gaat. Je wilt natuurlijk niet iets moeilijks te verteren hebben omdat je anders niet goed slaapt, maar je mag zoveel eten als je wilt hoor het is niet zo dat ineens alles naar de vetcellen gaat. Het klopt wel dat je stofwisseling trager is, maar je lichaam heeft ook meer tijd om alles te verteren. Ik vroeg hem dit omdat ik af en toe na het avond eten nog niet aan mijn KCals zat en ik dacht dat het niet zo verstandig was om nog veel te eten in de avond. Onzin dus!

Ook had ie nog was tips voor aankomend weekend als ik op graspop metal festival ben. Hero Fruitontbijt meenemen voor in de ochtend, wat banaanen, sinaasappels, eierkoeken, ontbijtkoek, liga, etc dat soort dingen. Voor avond eten wordt het simpele pasta koken op een gaspitje ben ik bang. Als iemand nog een lekker pasta gerecht waarvoor je alleen pasta hoeft te koken dan: VERTEL VERTEL!

Verder over suikers in je dieet... Het maakt weinig uit of je nu dingen zoals vruchtenhagel eet of honing en stroop. uiteraard zijn honing en stroop natuurproducten en is dus de samenstelling optimaal, maar dat is zo'n geneuzel je merkt er niet superveel van. Ook voor de GI waarde maakte het niet zoveel uit omdat alleen jam van zoetbeleg een wat lagere GI heeft maar zelfs dat scheelt nauwelijks seconden. Vooral ook omdat je het tegelijkertijd met brood, melk en ander beleg eet. Dus je kan best wel zoet op je brood doen. Let wel op dat er dan niet teveel vet in zit zoals chocolade pasta of hagel, die zijn echt uit den boze!!

Verder nog 2 leuke sportkookboeken gekregen met in totaal 90 gezonde warme maaltijd recepten en een lijst met producten die met bij voorkeur, gematigd of bij uitzondering mag nuttigen! Erg handig!

At last psychologie:
Ik ben bij de sportpsycholoog geweest, we hadden dus testen gemaakt zodat we konden kijken wat voor persoon ik ben. Hoe ik met problemen omga, hoe ik het beste doelen kan stellen etc. Dus ik moet even wat bewuster omgaan met waarom ik dingen doe zoals ik ze doe. Rico heeft ook een klein stukje over doelen stellen gemaakt voor de site, bij het menuutje aan de rechterkant en dan bij mentaal. Maar zo kan je motivatie dus voornamlijk uit 3 overwegingen zijn,
1. competitie (met anderen of jezelf), dus bijv. 'ik wil winnen van die en die' of 'ik wil mijn PR met zoveel verbeteren'
2. Mooiheid dus 'ik wil zo'n lichaam hebben' of bij voetballen 'als ik maar de mooiste goal maak, we hoeven niet te winnen als ik maar een prachtschot aflever'
3. Samenhorigheid, dus gewoon het sporten met anderen omwille dat je het leuk vindt om met andere mensen dingen te doen.

uit die 3 dingen vloeien natuurlijk 3 totaal verschillende manieren van coachen. Iemand die een mooi lichaam wil hebben zal niet zoveel gemotiveerd raken als er de hele tijd gezegd wordt: 'Kom op he, 20 kilo meer op je squat!' maar meer aan 'Wil je nu brute benen of nie!' Terwijl iemand die graag competitief is wil horen 'Kom kerel het is maar 5kg meer geen 100, je moet meer!!!' Zo moet leer je dus jezelf kennen en motiveren. Erg interressant vind ik dat.

Thats all for today folks! Een lange maar ik denk wel een interressante update! DBB, laat je horen! :D

Hey tof om te lezen frietbakker. Maaruh, die supps die jij neemt he, betalen hund at voor je? Ik las dat voor sommige creatine wordt opgenmen in het schema, ik neem aan dat hun die voor jou regelen dan...?

Ennuh, voor graspop. Ik neem gewoon een potje weight gainer mee (heb hier al wat potten klaar staan dus je komt maar een samen met Spike bij mij een shakie drinken :)). Nog wat wei eiwit voor in de morgen. Een paar pakken brinta en nog wat blikjes tonijn. Dan kan ik iig smorgen wei en brinta eten. Daarna nog een maaltijd van weight gainer en nog een maaltijd van tonijn en brinta. De rest wordt aangevult met bier en festival voer (junk). Neem ook een potje stack2 mee dat is ook altijd relaxed voor op een festival. Verder natuurlijk vitaminen/mineralen. Ik zit r ook aan te denken om nog ff zelf wat eiwit repen te fixen. Dat is ook altijd wel makkelijk. Oh dat gaat helemaal goed komen daar! :)

Supps verzorgen zij ja, als ik het goed heb wordt dat creatine en een multi-vit... wanneer het preices gaat gebeuren weet ik niet. Maar het kost mij in feite alleen tijd ja. Want sporten deed ik toch al en eten moet je toch! :D

Maar hoe ga jij die brinta eten, normaal doe ik dat in warme melk, koud lijkt me dat echt niet te vreten. Blikjes tonijn is een goeie ja. Neem ik ook even mee! Maar ik heb er echt zin in, nu maar hopen dat het zonnetje gaat schijnen.

frietbakker zei:
Supps verzorgen zij ja, als ik het goed heb wordt dat creatine en een multi-vit... wanneer het preices gaat gebeuren weet ik niet. Maar het kost mij in feite alleen tijd ja. Want sporten deed ik toch al en eten moet je toch! :D

Maar hoe ga jij die brinta eten, normaal doe ik dat in warme melk, koud lijkt me dat echt niet te vreten. Blikjes tonijn is een goeie ja. Neem ik ook even mee! Maar ik heb er echt zin in, nu maar hopen dat het zonnetje gaat schijnen.

Ik neem de brinta net als altijd: gewoon met water. Die brinta pakken zijn heel relaxed want die kun je zo op z'n kop aan je mond zetten. Fles water r bij en ik kets zo ff 150 gram brinta naar binnen. Woppa! Blikkie tonijn r bij en je hebt weer een klasse maaltijd binnen (in minder dan 5 minuten, wat wil je nog meer :))! Ik haal die blikjes princess tonijn, die kun je gewoon zo open trekken (net als blikkies leverpastij enzo) dus dan hoef je geen blikopener mee te nemen.

Op verzoek van Spike weer updates, ik dacht dat niemand deze shit las! Komtie:

Goed dus Graspop gehad! Vette shit, training ipv van die maandag maar op dinsdag gedaan. Ging niet al te best dat squatten, maar goed weinig gerust en slecht gegeten dus nothing i cant handle denk ik zo.

Even samengevat tot en met nu: Squatten gaat k*t! ik wordt er niet echt sterker in, ik heb wel het idee dat ik verder dan paralel zak maar anders voelt het maar aan als half-ass squats, halve reps. Dus tja... Ik heb het aan Jim gevraagd, hij zei dat het vooral kwam door de warm up. Zo ging het afgelopen maandag:

ik moest dus 85kg x 3 doen
Warmup with bar x 10
50Kg x 5
60Kg x 5
75KG x 3
85Kg x 1.5
82.5 x 1
80Kh x 1

Vet k*t dus, jim raadde mij aan om zo op te warmen
10 x bar
50 kg x 3
65 kg x 3
85 kg x 3

Het is raar dat ik alleen op squats niet vooruit ga want zelfs op zerchers blijf ik vooruit gaan en die lijken er toch verdomd veel op. Ik blijf steeds op de bodem positie hangen met squatten. Dus dan zit je daar met die halter op je nek.....

Verder moet ik goed rusten en strict eten, dat eten lukt me goed, ik eet inmiddels 200 a 300 cals meer op een dag dan bij mijn vorige dieet. Want daarop viel ik te snel af en ik wordt anders wel een superlicht gewicht. Dus eerst 100 a 150 meer eten, nog een halve kilo afgevallen en sinds gisteren weer 100 a 150 erbij. Ik zit nu inmiddels op een whopping (*ahem*) 2500cals. Dus daar kan het ook niet aan liggen, ik slaap wel wat minder maar dat komt omdat ik dus een half uur naar mijn werk moet fietsen om 06:30 om dan vanaf 07:00 tot 15:30 moet werken en dan nog 30 minuten terug fietsen.... dus ik moet er vroeg uit en flink pezen! Maar mededaarom heb ik mijn cals extra verhoogd.

Zaterdag is er techniek training met Henk Keizer die gericht zal zijn op bench, Squat en Deadlift. Ik zal jullie op de hoogte houden!

Verder ben ik dus aan een nieuwe fase begonnen, die echte kracht fase, 3 setjes van 3 reps! :O

Die staat hier: [Link niet meer beschikbaar]

Mijn dag boek staat hier: [Link niet meer beschikbaar]

Maar wat denken jullie van die squats?

frietbakker zei:
Op verzoek van Spike weer updates, ik dacht dat niemand deze shit las! Komtie:

Goed dus Graspop gehad! Vette shit, training ipv van die maandag maar op dinsdag gedaan. Ging niet al te best dat squatten, maar goed weinig gerust en slecht gegeten dus nothing i cant handle denk ik zo.

Even samengevat tot en met nu: Squatten gaat k*t! ik wordt er niet echt sterker in, ik heb wel het idee dat ik verder dan paralel zak maar anders voelt het maar aan als half-ass squats, halve reps. Dus tja... Ik heb het aan Jim gevraagd, hij zei dat het vooral kwam door de warm up. Zo ging het afgelopen maandag:

ik moest dus 85kg x 3 doen
Warmup with bar x 10
50Kg x 5
60Kg x 5
75KG x 3
85Kg x 1.5
82.5 x 1
80Kh x 1

Vet k*t dus, jim raadde mij aan om zo op te warmen
10 x bar
50 kg x 3
65 kg x 3
85 kg x 3

Het is raar dat ik alleen op squats niet vooruit ga want zelfs op zerchers blijf ik vooruit gaan en die lijken er toch verdomd veel op. Ik blijf steeds op de bodem positie hangen met squatten. Dus dan zit je daar met die halter op je nek.....

Verder moet ik goed rusten en strict eten, dat eten lukt me goed, ik eet inmiddels 200 a 300 cals meer op een dag dan bij mijn vorige dieet. Want daarop viel ik te snel af en ik wordt anders wel een superlicht gewicht. Dus eerst 100 a 150 meer eten, nog een halve kilo afgevallen en sinds gisteren weer 100 a 150 erbij. Ik zit nu inmiddels op een whopping (*ahem*) 2500cals. Dus daar kan het ook niet aan liggen, ik slaap wel wat minder maar dat komt omdat ik dus een half uur naar mijn werk moet fietsen om 06:30 om dan vanaf 07:00 tot 15:30 moet werken en dan nog 30 minuten terug fietsen.... dus ik moet er vroeg uit en flink pezen! Maar mededaarom heb ik mijn cals extra verhoogd.

Zaterdag is er techniek training met Henk Keizer die gericht zal zijn op bench, Squat en Deadlift. Ik zal jullie op de hoogte houden!

Verder ben ik dus aan een nieuwe fase begonnen, die echte kracht fase, 3 setjes van 3 reps! :O

Die staat hier: [Link niet meer beschikbaar]

Mijn dag boek staat hier: [Link niet meer beschikbaar]

Maar wat denken jullie van die squats?

Waarom zo licht? ???

Haha, omdat ik niet sterker ben nerd! Wrijf het er maar in! Mijn 1 RM is 100KG berekend op basis van een 5 rep max. Dus daar moet ik overheen 21 aug! Dan wil ik 110 halen, wat toch aardig in de buurt van jouw 120 komt! :P

ja ik ben bber duz ik zeg wat boeits dat nou die kracht met het squaten?

de oefening licht mij ook niet. maar das meer mentaal ban g voor he tgewicht dat ik val ofzo. heb dat verder nergens. maar dat beetje angst houd je tegen om echt zwaar te gaan.

kracht is grotendeels puur hoe je je voelt als je een perfecte dag heb en je voelt je goed je bent opgefockt kun je er zo 30kg meer aangooien en denk je nog dat je aan het warminuppen bent.

veel suc6 maar dat komt wel goed! :thumbs:

Kerels, op de site staat weer een verslag van de meet afgelopen zaterdag... onder leiding van DE Wim Wamstekers (www.wimwam.nl).

Helaas was ik er niet, omdat ik ineens moest invallen op werk! h**ren!! Maar de 7 aug ben ik er WEL bij maar dan is het onder leiding van Henk Keizer.... Niet dat het dan minder is hoor! :D

[Link niet meer beschikbaar]

Er staat wel een leuke tip in over de greep bij het squatten! :) En een aardige voor bij het bankdrukken.... Jammer dat ik er niet bij was. Maar goed dus ik krijg op 7 aug mijn riem degene die er waren hebben em al... en verder....

Verder is er contact geweest met Men's Health. Naar alle
waarschijnlijkheid gaan zij een artikel maken over Pure Kracht.
Aangezien ze ver vooruit werken zal het pas op z'n vroegst in het
novembernummer zijn. Nog even geduld voordat ik een echt beroemd ben! :P

Ik laat jullie weer iets weten als er een dagboek verslag is, of als de volgende training is geweest.

Trouwens over mijn squats, ik ging dus echt TE diep, ik doe nu de box-squat met een kruk om zo weer even mijn 'feel' terug te krijgen wanneer ik op de goede hoogte ben gezakt. Maar laatst 87.5% x 3 reps,.... EITJE! :D

Kom op miet, squatten! :mad:
Wel fijn om te lezen... :)

Lieden! Weer een stukje dagboek:

Zaterdag is er weeeer een extra training daar ga ik wel heen, Henk Keizer komt samen met Reinier Noordeloos, alleen wie dat is weet niemand! :D

Tijdens die training krijg ik een riem, zullen we nog aandacht bestenden aan de techniek op de grote drie, wil ik weten hoe ik het beste die kniebandages om kan doen en zulllen we trainen met BenchShirts en SquatsSuits!! Jeeeeh! Ik ben daar heel benieuwd naar. We zouden dat spul ook krijgen vanuit het project, maar of we die meteen die dag krijgen weet ik niet.

Verder over mijn dieet, ik viel dus nog steeds af, nu woog ik vannochten 600 gram meer dan afgelopen donderdag.... Zal wel niet allemaal spier of vet zijn, ik denk dat ik iets meer vochtvasthoud of iets dergelijks want ik eet niet ineens 500cals meer dan die week ofzo. Maar ik ga binnenkort een keer langs de dietist om nog een mijn bodycompositie te laten meten en ik zal hem dan nog eens om het één en ander vragen.

Tot zover deze update de volgende zal dan zijn na de bijeenkomst zaterdag! Stay tuned!

zeg martijn, een klein vraagje, hoeveel melk drink je per dag?

Leuk om te lezen dit!

Melk per dag... hangt een beetje ver vanaf of ik moet werken die dag of niet... maar even in de gauwigheid

300ml bij de brinta in de ochtend
als ik thuis ben nog 0.5 liter bij de lunch en als ik op werk ben iets meer dan ongeveer 900ml ofzo... allen halfvolle melk.

Dat is mijn melk intake op een dag, verder eet ik ook zowiezo nog een bakje kwark op een dag a 150gr ongeveer. Verder haal ik de rest van mijn eiwitten uit kipfiler, rookvlees, tonijn en het stukkie vlees bij het avond eten! :P

Verder nog geen supps heren, als het goed is beginnen we op 21aug met creatine, en afhankelijk wat de dietist vertelt als ik er langs ga eventueel nog wat eiwitpoeder.

is wel wat weinig melk voor'n krachttrainer...

ik zou der 'n liter of 2 bijdoen, bet you'll grow? :D

Ghe, van 2 liter erbij ja zal ik zeker groeien! Maar om nu 3 pakken melk op een dag leeg te drinken is gewoon te maf! Die koelkast hier moet nog meer bevatten dan alleen melk!! :P

Maar ik ben benieuwd wat de dietist vertelt. Want in principe moet ik gewoon blijven kauwen, alleen even opletten dat mijn KH rond de 60% blijft zitten en als ik dan gewoon mager blijf eten zit het met die eiwitten ook wel snor....

maar goed misschien dat ie mij wat krachtvoer voorschotelt! :P

Hier het verslag van afgelopen zaterdag:

en nog een fototje van moi:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
120Kg, niet gehaald helaas.... maar wacht maar! 21 Aug meet! Dan wil ik 110 RAW doen!

Bovendien is 20kg meer in 6 weken ook wel heel erg veel! :D

P.s. let maar niet op die dunne benen! :P

nice nice :D

maar wie heeft die kniebanden aangedaan? zo'n grote lengte. Deed ik eerst ook, maar heb ondervonden dat dat gewoon verspilling is.

en haha, ze hebben jullie al getest op doping zie ik :D

Terug
Naar boven