Fitness Seller

Frits Bolkestein wilt meer geld voor kunst en cultuur en financiert dat door...

Een typisch gevalletje tertium non datur, doet hij heel handig die Bolkestein en de criticasters van deze 'hippies' vallen er allemaal voor want ja, mentale luiheid viert hoogtij. Het gegeven dat Bolkestein al weken ageert tegen de kaalslag in de cultuursector is dan ook even niet belangrijk.
yo marky

Lieve Klaas waarom druipt de frustratie zo van je posts af?

Het is gewoon obsceen hoe je urenlang tijdens werktijd mensen de les durft te lezen over hoe de maatschappij zou moeten werken. Je roept ook vaak dingen die je nooit recht in iemands gezicht zou durven zeggen. Lekker veilig vanachter je baas zijn beeldschermpje tijdens werktijd.

Je bent onrendabel Klaas. Maak jezelf eens nuttig op je werk en daarbuiten.

Je kiest weer voor de gemakkelijke weg Zelda. Ad hominem in plaats van Ad rem.

Je schrijft het al verkeerd om mee te beginnen. Wat weet jij over de kwaliteit van mijn opleiding? Gelukkig was mijn baas zo stom om te denken dat mijn studie iets voorstelde!

Vind je dat je mensen die de in jouw ogen 'verkeerde' studie hebben gevolgd niet serieus hoeft te nemen, Klaaswitz? Meet je daar iemands status aan af?

Er zullen best hardwerkende ambtenaren zijn, daar twijfel ik niet aan. Maar iedereen weet uit ervaring dat gemiddeld gesproken ambtenaren niet hard werken.

:roflol:

Wordt jij maar eens beleidsmedewerker van een minister ofzo. Dan werk je echt wel hard hoor. Mag ook wel voor dat salaris, maar dit terzijde.

"iedereen weet", dat is Zelda samengevat in één uitdrukking.

Wat een held :D

Dat zou goed kunnen Ruud, dat ik wat voorspelbaar wordt. Zolang halve tammen blijven roepen dat gras blauw is zal ik ze er op blijven wijzen dat het groen is.

Wat pas echt voorspelbaar wordt is jouw reactie op mensen die je laten zien dat je een slappe prietprater bent. "haha, dit had ik al verwacht, voorspelbaar hoor!".

:roflol:

Meer geld/ minder geld voor kunst en cultuur. Lang leve onze koopmansmentaliteit. Dat f*king geld ook altijd! Wat willen we voor kunst en wat vinden we eigenlijk zonde van het geld. Welke kunst vinden we subsidie waardig in het kader van het algemeen belang en welke kunst moet zijn eigen broek maar ophouden.

Ik noem eens wat; laag btw tarief voor de Pathe bioscoop is voor mij niet hetzelfde als laag BTW voor een live uitvoering. De een kan best op commerciële basis de ander waarschijnlijk niet.

De schilderijen van onze Hollandse meesters vs een beeld in elk dorp of stad. Wat vinden we van die beelden? Mag je zeggen dat is zonde van het geld of ben je dan principieel een cultuurbarbaar?

Een voltallig orkest vs een jong beginnend bandje die goedkoop een podium zoekt?

Ik verlang een overheid die visie heeft, niet dat het rijk in details gaat bepalen wat kunst is en wat niet maar wel een richting. Niet alleen maar een som geld.

(dit pleidooi had ik ook over de gezondheidszorg of ontwikkelingshulp kunnen hebben wan ook daar mist visie en wordt slechts gestuurd met geld)

Waar wil jij dit dan allemaal van bekostigen Klaas?

Misschien heb je buiten je drukke werkzaamheden (ik zie je noooooooit online tijdens kantooruren) tijd om hier een briljant antwoord op te geven, zoals het extra belasten van de rijken. Die betalen nu immers niet genoeg uitkeringen en subsidies per persoon, dat mogen er best meer worden.

Misschien zouden we het kunnen bekostigen om de rekening te leggen bij het bankstelsel en het grote bedrijfsleven....aangezien deze groepen simplistisch gezegd grote verantwoordelijkheid dragen voor het tot stand komen van de crisis?

Ipv hen WEL in deze tijd van bezuinigingen een belasting verlaging te geven zoals het het zogenaamd "reddende" rechtse blok (PVV, VVD en CDA) willen? Hoezo...iedereen moet bezuinigen???

Het lijkt erop da rechts vooral wil bezuinigen door de rekening te leggen bij de consument...zeg maar...de hardrijden bekeuringen geven aan de voetgangers ipv aan de automobilist...dat om het even te illustreren.

en waarom als er zo hard bezuinigd moet worden....waarom dan het voetbal en het bioscoop bezoek NIET naar 19% ??? Lijkt me zo dat aangezien voetbal jaarlijks de samenleving erg veel extra kosten oplegt (vandalisme, politie toezicht etc ) en jaarlijks veel grotere groepen mensen trekt...die verhoging meer gerechtvaardigd is en meer oplevert in de vorm van direct inkomen en verlaging van bijkomende kosten.

Daarnaast...naast deze BTW verhoging wordt er al extra bezuinigd op kunst en cultuur en...in de vorm van diverse afschaffingen en verlaging van subsidies. Zo wordt die sector dus dubbel gepakt.

De logica is ver te zoeken en het lijkt er dus compleet op dat dit symbool politiek is van een bepaalde blonde populist....

---------- Toegevoegd om 16:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:44 ----------

Gatverdamme echt waar
Geen wonder dat heel het forum je uitkotst:kots:
Bij deze is dit ontkracht....

Absolutisme van de stelling maakt het bij oneens zijn van een persoon een valse aantijging.

symbool politiek is van een bepaalde blonde populist....

Zij die blonde niet iets over het behouden van de joods christelijke cultuur? Of zou die blonde daar een broodje kroket en fricandel speciaal en een zaterdag avond SBS6 mee bedoelen, precies zoals Henk en Ingrid het lekker vinden?

Van mij mogen ALLE subsidies worden afgeschaft TPH1976. Zeker die op voetbal. Al die onzin helpt niet en betekent weer kantoorgebouwen vol met onrendabele ambtenaren. Verlaag gewoon de belastingen voor iedereen een beetje en klaar ben je. :)

Zij die blonde niet iets over het behouden van de joods christelijke cultuur? Of zou die blonde daar een broodje kroket en fricandel speciaal en een zaterdag avond SBS6 mee bedoelen, precies zoals Henk en Ingrid het lekker vinden?

Precies....maar ja....dat blonde is ook een beetje nep he? :D

---------- Toegevoegd om 16:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:51 ----------

Van mij mogen ALLE subsidies worden afgeschaft TPH1976. Zeker die op voetbal. Al die onzin helpt niet en betekent weer kantoorgebouwen vol met onrendabele ambtenaren. Verlaag gewoon de belastingen voor iedereen een beetje en klaar ben je. :)

Maar we praten hier niet alleen over afschaffen van subsidie...we praten hier over een verhoging van de BTW.

Naast het afschaffen va de subsidie en diverse wettelijke regelingen voor kunst en cultuur en kunstenaars....wordt dus ook de belasting verhoogd.

Daar gaat het huidige protest over...het feit dat er naast bezuinigingen ook direct een belastingverhoging wordt doorgevoerd.

Die belasting verhoging wordt niet doorgevoerd voor sport en bioscoop....en dat is bijzonder.

Aangezien beide meer bezoekers per jaar trekken en dus een hogere belastinginkomsten op zouden leveren.

Ja natuurlijk Ruud, want ja, dat is helemaal zo, als je de uitgaven op cultuur ergens van moet bekostigen dan is de enige optie de ontwikkelingshulp verminderen hahaha ja en kijk dan sta je daar met je mond vol tanden want ja dat willen ze ook niet dus kijk maar even ze willen eigenlijk alleen maar geld uitgeven en nergens op bezuinigen, dat blijkt wel weer.

Als je dingen uitsluit waar je op wilt bezuinigen dan blijven er inderdaad minder over, waardoor het steeds lastiger wordt.

Tsja ik zou niet weten waarom mensen in de circus- of theater- of voetbalindustrie minder btw zouden hoeven betalen dan jij of ik. Ze kunnen hoog en laag springen maar het moet maar een keer afgelopen zijn met dat geknuffel.

Een hoop mensen beseffen gewoon niet hoeveel er bezuinigd moet worden. Met alleen een JSF en HRA kom je er niet.

Overigens beseft de huidige regering het zelf ook niet. Ach ja, politiek en met geld om gaan. :roflol:

Tsja ik zou niet weten waarom mensen in de circus- of theater- of voetbalindustrie minder btw zouden hoeven betalen dan jij of ik. Ze kunnen hoog en laag springen maar het moet maar een keer afgelopen zijn met dat geknuffel.

Dus jij vind de huidige maatregel van de verhoging van het BTW ook onrechtvaardig verdeeld en te eenzijdig?

Misschien zouden we het kunnen bekostigen om de rekening te leggen bij het bankstelsel en het grote bedrijfsleven....aangezien deze groepen simplistisch gezegd grote verantwoordelijkheid dragen voor het tot stand komen van de crisis?

Ja laten we dat gaan doen. Bankbelasting jongens!!!!! Oh nee, dat betaalt de klant, dus jij en ik gewoon. :roflol:

Ja laten we dat gaan doen. Bankbelasting jongens!!!!! Oh nee, dat betaalt de klant, dus jij en ik gewoon. :roflol:

En daarom geven we ze maar een belasting verlaging? Er zijn andere methoden voor om banken te belasten zonder dat dat bij de klant terecht komt....

Bijvoorbeeld interne beloningsstructuren te reguleren of door bijvoorbeeld simpelweg de toegang tot de NB anders in te richten.

Gaat het weer alleen maar over geld! Een van de dilemma's die ik zie bij kunst en cultuur is dat de do-it-yourself mentaliteit zoals je die in de jaren 70-80 zag er nu niet meer is. Het dilemma zit em in de wet en regelgeving. Vooral qua veiligheid ligt de lat zo hoog dat een groep jongeren die een muziekavond wil het zelf niet meer kan. Vergunningen en beveiliging moet allemaal professioneel. En dat is dus doorberekend in het kaartje en daarmee is het kaartje zo duur dat je niet zomaar gaat. Vergelijk maar hoe de eerste jaren pinkpop waren vergeleken met nu.

Enerzijds willen we geen vertrapte mensen zoals in Duitsland laatst of een drama zoals cafe 't Hemeltje, maar aan de andere kan 'meer doen minder regels' zou voor de sector meer mogelijk maken.

Daarover beleid maken en debatteren noem ik kunst en cultuurbeleid, dit noem ik boekhouden!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven