XXL Nutrition

Frits Bolkestein wilt meer geld voor kunst en cultuur en financiert dat door...

lol, geniaal. Achterlijk publiek ook. Denken dat de regering een ezeltje heeft dat geld schijt.

En daarom geven we ze maar een belasting verlaging? Er zijn andere methoden voor om banken te belasten zonder dat dat bij de klant terecht komt....

Bijvoorbeeld interne beloningsstructuren te reguleren of door bijvoorbeeld simpelweg de toegang tot de NB anders in te richten.
En hoe helpt dat om banken voor de crisis op te laten draaien? Wat overigens sowieso populistisch geleuter is.

lol, geniaal. Achterlijk publiek ook. Denken dat de regering een ezeltje heeft dat geld schijt.

Hoezo achterlijk? Is er maar een manier om geld te alloceren dan? Natuurlijk niet.

Dat het geld ergens vandaan moet komen is logisch...maar ontwikkelingssamenwerking is niet noodzakelijkerwijs het enige alternatief.

Wat je er ook over denkt:

- hogere belastingvoet top inkomens
- belasting winst omhoog
- afschaffen hypotheekrente aftrek
- minder geld naar leger
- geen ondersteuning NAVO initiatieven
- geen ondersteuning VN
- geen bijdrage EU

noem maar op...

niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn...maar er is niet maar 1 weg die naar Rome loopt...en het is maar de vraag of je uberhaupt naar Rome wil....

---------- Toegevoegd om 18:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:31 ----------

En hoe helpt dat om banken voor de crisis op te laten draaien? Wat overigens sowieso populistisch geleuter is.

Hoe helpt het om ze een belastingverlaging te geven?

Kabinet legt de rekening van falend beleid van wat populistisch gezien tegenwoordig "links" wordt genoemd maar eigenlijk gewoon neo-liberalisme is met een rood draadje erom heen en van rechts... gewoon simpelweg neer bij de consument terwijl banken en bedrijven een belastingsverlaging gepresenteerd krijgen en er onomwonden op dezelfde koers wordt doorgevaren. Iedereen inleveren? Nope...alleen als je consument bent.

Dat is geen populistisch geleuter maar een simpel keihard feit....

Hoe helpt het om ze een belastingverlaging te geven?

Kabinet legt de rekening van falend beleid van wat populistisch gezien tegenwoordig "links" wordt genoemd maar eigenlijk gewoon neo-liberalisme is met een rood draadje erom heen en van rechts... gewoon simpelweg neer bij de consument terwijl banken en bedrijven een belastingsverlaging gepresenteerd krijgen en er onomwonden op dezelfde koers wordt doorgevaren. Iedereen inleveren? Nope...alleen als je consument bent.

Dat is geen populistisch geleuter maar een simpel keihard feit....
Dat helpt ook niet, is ook geen idee van mij.

Ik heb het met ''populistisch geleuter'' over het feit dat banken voor de crisis moeten opdraaien. Niet over belastingverlaging. Wat wel helpt is het opsplitsen van banken, of failliet laten gaan. Niet van die simplistische ideeën om bonussen aan banden te leggen en bankbelasting te heffen. Klinkt leuk voor ''het volk''. Helpt geen reet.

Laatst bewerkt:
Hoezo achterlijk? Is er maar een manier om geld te alloceren dan? Natuurlijk niet.
We hebben deze discussie al gehad, ik blijf mezelf niet herhalen.

Duidelijk dat wij water en vuur zijn qua principes en ideologie en ik ga dus niet eeuwig discussiëren met jou (mocht je je afvragen waarom je geen reacties meer krijgt weet je nu dus ook waarom). Bespaar je de halve a4 maar op deze post want ik lees het toch niet.

Klaas vs. de rest... ouderwets genieten.

Een land van kruideniers zijn we geworden, elkaar niks meer gunnen maar vooral misgunnen.

Natuurlijk dient er bezuinigd te worden maar deze laffe regering durft geen echt grote hervormingen door te voeren. Daardoor gaan we overal en nergens maar beknibbelen en alles wat door de jaren heen is opgebouwd breken we in sneltreintempo weer af. De overheid dient zich als betrouwbaar op te stellen maar als je bepaalde sectoren eerst semi-afhankelijk van je maakt als overheid is het niet echt betrouwbaar als je opeens zegt dat je het voortaan zelf maar moet uitzoeken. Nu verdwijnen de subsidies niet volledig maar voor bepaalde cultuuruitingen is de bezuiniging wel iets meer dan de 20% op het totaal.

Als het nou echt zou gaan om een klein groepje linkse elitaire elite dat gebruikt maakt van bepaalde gesubsidieerde voorzieningen dan zou er ook weinig ophef om zijn. Het gaat echter om iets waarvan de meerderheid gebruik van maakt , als overheid kan je dan op zijn minst een regeling treffen waarbij langzaam wordt afgebouwd en alternatieven worden geboden of gezocht om inkomstenverlies op te vangen.

- hogere belastingvoet top inkomens
- belasting winst omhoog

Haha linksmensen :roflol:

Geniaal filmpje.

En al die mensen die zo zeveren dat kunst verdwijnt het is echt een lachertje, ze laten zichzelf zo kennen. Kunst verdwijnt niet en zal nooit verdwijnen, ongeinspireerde bagger, ja die zal verdwijnen. Of dat erg is? Als jij met je vriendenclubje op vrijdagmiddag voor lege zalen je hobby uit wil voeren met ongekende arrogantie, ja dan is dat pijnlijk voor je.

Dat helpt ook niet, is ook geen idee van mij.

Ik heb het met ''populistisch geleuter'' over het feit dat banken voor de crisis moeten opdraaien. Niet over belastingverlaging. Wat wel helpt is het opsplitsen van banken, of failliet laten gaan. Niet van die simplistische ideeën om bonussen aan banden te leggen en bankbelasting te heffen. Klinkt leuk voor ''het volk''. Helpt geen reet.

Lijkt me idd een prima alternatief...echter aangezien "we" blijkbaar niet bereid zijn om systeembanken om te laten vallen lijkt het me zo dat als je overal en nergens gaat willen bezuinigen je niet de banken en bedrijfsleven een belastingverlaging moet geven....dat is dan in verregaande mate contraproductief. Dat gekoppeld aan het feit dat er miljarden belastinggeld in banken is gepompt om ze "te redden" en desondanks miljarden aan bonussen zijn uitgekeerd lijkt het me misschien een verstandig idee om eerst dat steungeld terug te ontvangen met de verschuldigde rente alvorens we gaan kijken naar stimuleringsplannen in de vorm van belastingverlagingen.

Oh ja, laat ik even zeggen dat ik het ook overkill vind om en de subsidie weg te trekken (wat ik zeker erg goed vind) en ook nog eens de belasting te verhogen, dit laatste had van mij ook niet gehoeven. Tegelijkertijd vind ik het erg grappig om te zien hoe mensen zo erg roepen dat ze kunst zo belangrijk vinden maar blijkbaar niet belangrijk genoeg om 13% meer voor een toegangskaartje te betalen.

---------- Toegevoegd om 19:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:08 ----------

Lijkt me idd een prima alternatief...echter aangezien "we" blijkbaar niet bereid zijn om systeembanken om te laten vallen lijkt het me zo dat als je overal en nergens gaat willen bezuinigen je niet de banken en bedrijfsleven een belastingverlaging moet geven....dat is dan in verregaande mate contraproductief. Dat gekoppeld aan het feit dat er miljarden belastinggeld in banken is gepompt om ze "te redden" en desondanks miljarden aan bonussen zijn uitgekeerd lijkt het me misschien een verstandig idee om eerst dat steungeld terug te ontvangen met de verschuldigde rente alvorens we gaan kijken naar stimuleringsplannen in de vorm van belastingverlagingen.

In hoeverre zijn de nederlandse banken ook al weer verantwoordelijk voor de crisis?

Oh ja, laat ik even zeggen dat ik het ook overkill vind om en de subsidie weg te trekken (wat ik zeker erg goed vind) en ook nog eens de belasting te verhogen, dit laatste had van mij ook niet gehoeven. Tegelijkertijd vind ik het erg grappig om te zien hoe mensen zo erg roepen dat ze kunst zo belangrijk vinden maar blijkbaar niet belangrijk genoeg om 13% meer voor een toegangskaartje te betalen.

In hoeverre zijn de nederlandse banken ook al weer verantwoordelijk voor de crisis?

Ver.

en over de bereidheid...veel mensen kunnen het simpelweg niet meer opbrengen met ALLE extra kosten die er dit jaar gaan bijkomen.

Voor lage en minima inkomens wordt kunst en cultuur schier onmogelijk. En ook voor nieuwe groepen is het opzetten van nieuw initiatieven steeds moeilijker.

---------- Toegevoegd om 19:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:12 ----------

We hebben deze discussie al gehad, ik blijf mezelf niet herhalen.

Duidelijk dat wij water en vuur zijn qua principes en ideologie en ik ga dus niet eeuwig discussiëren met jou (mocht je je afvragen waarom je geen reacties meer krijgt weet je nu dus ook waarom). Bespaar je de halve a4 maar op deze post want ik lees het toch niet.

Ja en in die discussie geef je nu dus te kennen dat jouw manier de enige manier is en dat alle andere meningen blijkbaar belachelijk zijn.

Just saying...

DAT is waar het me om gaat. NIET om waar je het geld vandaan wilt halen.

Maar fijn dat je het even illustreert ;-)

Haha linksmensen :roflol:

Geniaal filmpje.

En al die mensen die zo zeveren dat kunst verdwijnt het is echt een lachertje, ze laten zichzelf zo kennen. Kunst verdwijnt niet en zal nooit verdwijnen, ongeinspireerde bagger, ja die zal verdwijnen. Of dat erg is? Als jij met je vriendenclubje op vrijdagmiddag voor lege zalen je hobby uit wil voeren met ongekende arrogantie, ja dan is dat pijnlijk voor je.

Dat blijft je maar herhalen terwijl de meest gerenonmeerde orkesten van Nederland ook voor een gedeelte gewoon afhankelijk zijn geldstromen die buiten de ticketinkomsten vallen. 100% subsidie komt zo goed als niet voor echter is in het kader van een zo breed mogelijk aanbod wel subsidie nodig bij veel cultuurinstellingen. De krenten uit de pap gaan die instellingen overigens ook niet overeind houden of je moet ze laten optreden in een oude vervallen sporthal.

Overigens wordt een kaartje voor Lowlands of een stampertjesfeest ook duurder. Niet vanwege het wegvallen van subsidies maar vanwege de btw-verhoging. (Lowlands pas vanaf 2012 als je er snel bij bent, de kaartverkoop loopt al dit jaar voor Lowlands 2011).

Ver.

en over de bereidheid...veel mensen kunnen het simpelweg niet meer opbrengen met ALLE extra kosten die er dit jaar gaan bijkomen.

Voor lage en minima inkomens wordt kunst en cultuur schier onmogelijk. En ook voor nieuwe groepen is het opzetten van nieuw initiatieven steeds moeilijker.

Ver? Leg het even uit voor me aub.

Laat me niet lachen met je kunst wordt onmogelijk voor minma. Denk jij dat die mensen geen 13% extra kunnen betalen op een toegangskaartje?

Het is ook zo grappig. Kijk bijvoorbeeld naar lowlands, de organisatie, Mojo, is ook heel erg begaan met ons arme cultuurliefhebbers. Zo erg dat ze dit jaar de kaartenverkoop voor lowlands eerder in de verkoop gooien zodat wij die extra belasting niet hoeven te betalen. Dat wil zeggen dat de lowlands verkoop uit het niets over 6 dagen in de verkoop gaat. Natuurlijk kunnen de minima inkomens voor wie deze actie bedoeld is binnen 6 dagen 165 euro regelen voor dat kaartje. Ik toevallig niet, dus ik denk dat lowlands voor mij niet door gaat volgend jaar. Sowieso leuk dat ze wederom een 10% prijsverhoging op het toegangskaartje doorvoeren, ze hebben het zo met ons te doen.

---------- Toegevoegd om 19:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:17 ----------

Dat blijft je maar herhalen terwijl de meest gerenonmeerde orkesten van Nederland ook voor een gedeelte gewoon afhankelijk zijn geldstromen die buiten de ticketinkomsten vallen. 100% subsidie komt zo goed als niet voor echter is in het kader van een zo breed mogelijk aanbod wel subsidie nodig bij veel cultuurinstellingen. De krenten uit de pap gaan die instellingen overigens ook niet overeind houden of je moet ze laten optreden in een oude vervallen sporthal.

Overigens wordt een kaartje voor Lowlands of een stampertjesfeest ook duurder. Niet vanwege het wegvallen van subsidies maar vanwege de btw-verhoging. (Lowlands pas vanaf 2012 als je er snel bij bent, de kaartverkoop loopt al dit jaar voor Lowlands 2011).

Heel simpel, als jouw cultuur de moeite waard is, dan zit jouw zaal vol. Dan betalen mensen daar voor. Dus als die orkesten waar jij het over hebt, waar iedereen het over heeft, zo de moeite waard zijn, waarom ga je ze dan niet eens live aan het werk zien? Waarom steun je ze dan niet?

Heel simpel, als jouw cultuur de moeite waard is, dan zit jouw zaal vol. Dan betalen mensen daar voor. Dus als die orkesten waar jij het over hebt, waar iedereen het over heeft, zo de moeite waard zijn, waarom ga je ze dan niet eens live aan het werk zien? Waarom steun je ze dan niet?

Alsof degenen die er tegen ageren dat niet doen, waarom denk je dat er uberhaupt tegen geageerd wordt? Ik ga in ieder geval in binnen en buitenland naar concerten. Misschien nog te weinig maar iedere bijdrage is meegenomen natuurlijk.

Maar goed je brengt het inderdaad erg simpel en die discussie is al een keer gevoerd. Alleen de kaskrakers brengen is leuk voor een commerciele partij maar als je cultuur in de meeste brede zin wil brengen is dat gewoon niet aan de orde. Het gaat om toegankelijkheid van cultuur en een echte beschaving heeft een zo hoog mogelijk toegankelijkheid van culturele uitingen. Of je moet er voor opteren om cultureel te verarmen, alles gebaseerd op vraag en aanbod. Het kruideniersmodel, centen nken en tegelijkertijd op andere vlakken niet echte geld durven binnen te halen. Dat is laf.

Laatst bewerkt:
Haha de cultuursector gaat vallen door 20% bezuiniging, daar gaat onze maatschappij. Echt waar, het is gewoon lachwekkend :roflol: Nederlands schreeuwt om cultuur, heb je het gezien op TV?

Alleen de kaskrakers? Ga je zelf uberhaupt wel eens naar een concertje? Kijk mijn muzieksmaak is redelijk 'underground', breed zoals jij het zal noemen, en in de genre's die ik luister zitten veel toppertjes, en trust me, de mensen die daar staan waar onder ik, die betalen graag voor hun artiesten. Dus als een toegangskaartje dadelijk 15 euro wordt ipv 12,50, dan sta ik daar nog steeds. En dat een paar k*tbandjes dan niet meer de kans krijgen om op te treden dat is jammer voor die arme jongens, maar die bandjes hebben sowieso de houdbaarheid van een visstick.

Misschien moeten die arme orkesten waar jij blijkbaar zoveel voor voelt eens gaan kijken naar alternatieve financieringsbronnen ipv totaal afhankelijk te zijn van overheidssteun. Want als ze een beetje na hadden gedacht dan hadden ze wel aan kunnen zien komen dat dat afhankelijke bestaan van ze in gevaar zou komen. Raar eigenlijk dat duizenden mensen nu helemaal kapot zijn dat hun favorite artiest niet meer op kan treden, je zou toch denken dat ze best zouden kunnen overleven met zoveel fans.

Laatst bewerkt:
Haha de cultuursector gaat vallen door 20% bezuiniging, daar gaat onze maatschappij. Echt waar, het is gewoon lachwekkend :roflol: Nederlands schreeuwt om cultuur, heb je het gezien op TV?

Alleen de kaskrakers? Ga je zelf uberhaupt wel eens naar een concertje? Kijk mijn muzieksmaak is redelijk 'underground', breed zoals jij het zal noemen, en in de genre's die ik luister zitten veel toppertjes, en trust me, de mensen die daar staan waar onder ik, die betalen graag voor hun artiesten. Dus als een toegangskaartje dadelijk 15 euro wordt ipv 12,50, dan sta ik daar nog steeds. En dat een paar k*tbandjes dan niet meer de kans krijgen om op te treden dat is jammer voor die arme jongens, maar die bandjes hebben sowieso de houdbaarheid van een visstick.

Blijf je nou een miljard keer dezelfde vraag stellen? Ga je wel eens naar een concertje, ga je wel eens naar een concertje...., alsof je strafregels op school aan het schrijven bent.

De hele sector zal niet omvallen, de breedte zal wel worden aangetast. De besparingen zijn gericht op de hele sector maar er zijn afspraken om bepaalde delen zoals het cultureel erfgoed volledig in stand te houden. Wat daar dus niet wordt bezuinigd zal ergens anders worden weggehaald, dat betreft dan vooral de podiumkunsten. Aanwas van nieuw talent zal daardoor ook in het gedrang komen. Maar in de wereld van RobG komt het echte talent vanzelf wel bovendrijven natuurlijk. Dat echte talent heeft zich overigens al vaak al vele malen bewezen, maar een sector kan niet alleen draaien op de toptalenten alleen.

De term verschraling zegt je waarschijnlijk niks, Rob? Het zijn niet de visstickhersenen die bedreigd worden in de sector, het juist ook de talenten die er voor moeten kiezen hoe vaak ze nog een voorstelling kunnen geven. Het aanbod neemt dus gewoon af.

Misschien moeten die arme orkesten waar jij blijkbaar zoveel voor voelt eens gaan kijken naar alternatieve financieringsbronnen ipv totaal afhankelijk te zijn van overheidssteun. Want als ze een beetje na hadden gedacht dan hadden ze wel aan kunnen zien komen dat dat afhankelijke bestaan van ze in gevaar zou komen. Raar eigenlijk dat duizenden mensen nu helemaal kapot zijn dat hun favorite artiest niet meer op kan treden, je zou toch denken dat ze best zouden kunnen overleven met zoveel fans.

Dat willen die arme orkesten best, maar dien je ze wel een alternatief te geven. Dus niet een koude exit van subsidies die al tig jaar bestaan. Dat er veranderd kan worden aan bedrijfsmodellen is bij die orkesten en andere instellingen ook wel doorgedrongen. Maar zo'n verandering duurt jaren, in ieder geval niet de 4 jaar die gesteld zijn voor het totaal pakket aan bezuinigingen.

Nogmaals je hebt totaal niet door dat de kaskrakers mede de financiering opleveren van andere activiteiten van cultuurinstellingen. Kinderen die muziekles krijgen o.a.

Het gaat mij verder niet om die 'arme' orkesten, het gaat mij om de verschraling van het culturele leven in Nederland. Investeren in cultuur is een echte investering, 1 die zich op meerdere vlakken terugbetaalt.

Laatst bewerkt:
Nou voor iemand die zo op deze bezuinigingen tegen is vind ik zelf dat je niet echt een liefhebber bent van cultuur. Ik vraag me dan ook af of je het allemaal echt zo erg vind, of je gewoon lekker zuur wil zeuren tegen het kabinet, net zoals het hekelen van 130 rijden.

Ja in mijn wereld komt echt talent boven drijven. Waarom kan een sector niet draaien op alleen talent? Je doet net of wij ondermaatse bagger nodig hebben om een sector in leven te houden. Als iemand ergens goed in is dan komen mensen daar naar kijken, dat klinkt heel simpel omdat het heel simpel is. Een talent kan zo vaak een voorstelling geven als daar behoefte naar is, is dat niet het idee achter voorstellingen? Ik snap niet zo goed waarom mensen vinden dat er zogenaamd talent moet spelen voor lege zalen. Of moeten die zalen kunstmatig gevuld worden met mensen die meer komen om er even uit te zijn dan daadwerkelijk voor die artiest komen?

Nou voor iemand die zo op deze bezuinigingen tegen is vind ik zelf dat je niet echt een liefhebber bent van cultuur. Ik vraag me dan ook af of je het allemaal echt zo erg vind, of je gewoon lekker zuur wil zeuren tegen het kabinet, net zoals het hekelen van 130 rijden.

Ja in mijn wereld komt echt talent boven drijven. Waarom kan een sector niet draaien op alleen talent? Je doet net of wij ondermaatse bagger nodig hebben om een sector in leven te houden. Als iemand ergens goed in is dan komen mensen daar naar kijken, dat klinkt heel simpel omdat het heel simpel is. Een talent kan zo vaak een voorstelling geven als daar behoefte naar is, is dat niet het idee achter voorstellingen? Ik snap niet zo goed waarom mensen vinden dat er zogenaamd talent moet spelen voor lege zalen. Of moeten die zalen kunstmatig gevuld worden met mensen die meer komen om er even uit te zijn dan daadwerkelijk voor die artiest komen?

Op basis waarvan? Ik heb een museumjaarkaart, ik bezoek concerten en ben een jaarlijkse bezoeker van Festival Classique. Moet ik dan ook naar visstickconcerten gaan? Misschien had ik gisteren ook als een debiel moeten schreeuwen?

Je snapt wel meer niet, dat is wel duidelijk. Je blijft er argumenten ingooien die ingaan op 1 van de facetten van cultuurindustrie. Het ontgaat je welke bijdrage in bredere zin die instellingen leveren aan de maatschappij.

''We'' zijn niet bereid om systeembanken te laten vallen, omdat ze te groot zijn, daarom moet je ze dus opsplitsen.

Verder zijn er inderdaad miljarden ingepompt en toch zijn de bonussen weer prima. Dat komt omdat Wouter Bos niet zo slim is. Hij geeft wel geld, maar eist geen zeggenschap. Hij heeft gefaald.

Nee ik snap wel meer niet. Ik snap ook niet hoe een 20% bezuiniging, ja dat wil zeggen dat 80% van de subsidie gewoon door blijft stromen, er blijkbaar voor kan zorgen dat ons culturele erfgoed naar de klote gaat.

Terug
Naar boven