- Waardering
- 3.208
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En hoe helpt dat om banken voor de crisis op te laten draaien? Wat overigens sowieso populistisch geleuter is.En daarom geven we ze maar een belasting verlaging? Er zijn andere methoden voor om banken te belasten zonder dat dat bij de klant terecht komt....
Bijvoorbeeld interne beloningsstructuren te reguleren of door bijvoorbeeld simpelweg de toegang tot de NB anders in te richten.
lol, geniaal. Achterlijk publiek ook. Denken dat de regering een ezeltje heeft dat geld schijt.
En hoe helpt dat om banken voor de crisis op te laten draaien? Wat overigens sowieso populistisch geleuter is.
Dat helpt ook niet, is ook geen idee van mij.Hoe helpt het om ze een belastingverlaging te geven?
Kabinet legt de rekening van falend beleid van wat populistisch gezien tegenwoordig "links" wordt genoemd maar eigenlijk gewoon neo-liberalisme is met een rood draadje erom heen en van rechts... gewoon simpelweg neer bij de consument terwijl banken en bedrijven een belastingsverlaging gepresenteerd krijgen en er onomwonden op dezelfde koers wordt doorgevaren. Iedereen inleveren? Nope...alleen als je consument bent.
Dat is geen populistisch geleuter maar een simpel keihard feit....
We hebben deze discussie al gehad, ik blijf mezelf niet herhalen.Hoezo achterlijk? Is er maar een manier om geld te alloceren dan? Natuurlijk niet.
- hogere belastingvoet top inkomens
- belasting winst omhoog

Dat helpt ook niet, is ook geen idee van mij.
Ik heb het met ''populistisch geleuter'' over het feit dat banken voor de crisis moeten opdraaien. Niet over belastingverlaging. Wat wel helpt is het opsplitsen van banken, of failliet laten gaan. Niet van die simplistische ideeën om bonussen aan banden te leggen en bankbelasting te heffen. Klinkt leuk voor ''het volk''. Helpt geen reet.
Lijkt me idd een prima alternatief...echter aangezien "we" blijkbaar niet bereid zijn om systeembanken om te laten vallen lijkt het me zo dat als je overal en nergens gaat willen bezuinigen je niet de banken en bedrijfsleven een belastingverlaging moet geven....dat is dan in verregaande mate contraproductief. Dat gekoppeld aan het feit dat er miljarden belastinggeld in banken is gepompt om ze "te redden" en desondanks miljarden aan bonussen zijn uitgekeerd lijkt het me misschien een verstandig idee om eerst dat steungeld terug te ontvangen met de verschuldigde rente alvorens we gaan kijken naar stimuleringsplannen in de vorm van belastingverlagingen.
Oh ja, laat ik even zeggen dat ik het ook overkill vind om en de subsidie weg te trekken (wat ik zeker erg goed vind) en ook nog eens de belasting te verhogen, dit laatste had van mij ook niet gehoeven. Tegelijkertijd vind ik het erg grappig om te zien hoe mensen zo erg roepen dat ze kunst zo belangrijk vinden maar blijkbaar niet belangrijk genoeg om 13% meer voor een toegangskaartje te betalen.
In hoeverre zijn de nederlandse banken ook al weer verantwoordelijk voor de crisis?
We hebben deze discussie al gehad, ik blijf mezelf niet herhalen.
Duidelijk dat wij water en vuur zijn qua principes en ideologie en ik ga dus niet eeuwig discussiëren met jou (mocht je je afvragen waarom je geen reacties meer krijgt weet je nu dus ook waarom). Bespaar je de halve a4 maar op deze post want ik lees het toch niet.
Haha linksmensen
Geniaal filmpje.
En al die mensen die zo zeveren dat kunst verdwijnt het is echt een lachertje, ze laten zichzelf zo kennen. Kunst verdwijnt niet en zal nooit verdwijnen, ongeinspireerde bagger, ja die zal verdwijnen. Of dat erg is? Als jij met je vriendenclubje op vrijdagmiddag voor lege zalen je hobby uit wil voeren met ongekende arrogantie, ja dan is dat pijnlijk voor je.
Ver.
en over de bereidheid...veel mensen kunnen het simpelweg niet meer opbrengen met ALLE extra kosten die er dit jaar gaan bijkomen.
Voor lage en minima inkomens wordt kunst en cultuur schier onmogelijk. En ook voor nieuwe groepen is het opzetten van nieuw initiatieven steeds moeilijker.
Dat blijft je maar herhalen terwijl de meest gerenonmeerde orkesten van Nederland ook voor een gedeelte gewoon afhankelijk zijn geldstromen die buiten de ticketinkomsten vallen. 100% subsidie komt zo goed als niet voor echter is in het kader van een zo breed mogelijk aanbod wel subsidie nodig bij veel cultuurinstellingen. De krenten uit de pap gaan die instellingen overigens ook niet overeind houden of je moet ze laten optreden in een oude vervallen sporthal.
Overigens wordt een kaartje voor Lowlands of een stampertjesfeest ook duurder. Niet vanwege het wegvallen van subsidies maar vanwege de btw-verhoging. (Lowlands pas vanaf 2012 als je er snel bij bent, de kaartverkoop loopt al dit jaar voor Lowlands 2011).
Heel simpel, als jouw cultuur de moeite waard is, dan zit jouw zaal vol. Dan betalen mensen daar voor. Dus als die orkesten waar jij het over hebt, waar iedereen het over heeft, zo de moeite waard zijn, waarom ga je ze dan niet eens live aan het werk zien? Waarom steun je ze dan niet?
Nederlands schreeuwt om cultuur, heb je het gezien op TV? Haha de cultuursector gaat vallen door 20% bezuiniging, daar gaat onze maatschappij. Echt waar, het is gewoon lachwekkendNederlands schreeuwt om cultuur, heb je het gezien op TV?
Alleen de kaskrakers? Ga je zelf uberhaupt wel eens naar een concertje? Kijk mijn muzieksmaak is redelijk 'underground', breed zoals jij het zal noemen, en in de genre's die ik luister zitten veel toppertjes, en trust me, de mensen die daar staan waar onder ik, die betalen graag voor hun artiesten. Dus als een toegangskaartje dadelijk 15 euro wordt ipv 12,50, dan sta ik daar nog steeds. En dat een paar k*tbandjes dan niet meer de kans krijgen om op te treden dat is jammer voor die arme jongens, maar die bandjes hebben sowieso de houdbaarheid van een visstick.
Misschien moeten die arme orkesten waar jij blijkbaar zoveel voor voelt eens gaan kijken naar alternatieve financieringsbronnen ipv totaal afhankelijk te zijn van overheidssteun. Want als ze een beetje na hadden gedacht dan hadden ze wel aan kunnen zien komen dat dat afhankelijke bestaan van ze in gevaar zou komen. Raar eigenlijk dat duizenden mensen nu helemaal kapot zijn dat hun favorite artiest niet meer op kan treden, je zou toch denken dat ze best zouden kunnen overleven met zoveel fans.
Nou voor iemand die zo op deze bezuinigingen tegen is vind ik zelf dat je niet echt een liefhebber bent van cultuur. Ik vraag me dan ook af of je het allemaal echt zo erg vind, of je gewoon lekker zuur wil zeuren tegen het kabinet, net zoals het hekelen van 130 rijden.
Ja in mijn wereld komt echt talent boven drijven. Waarom kan een sector niet draaien op alleen talent? Je doet net of wij ondermaatse bagger nodig hebben om een sector in leven te houden. Als iemand ergens goed in is dan komen mensen daar naar kijken, dat klinkt heel simpel omdat het heel simpel is. Een talent kan zo vaak een voorstelling geven als daar behoefte naar is, is dat niet het idee achter voorstellingen? Ik snap niet zo goed waarom mensen vinden dat er zogenaamd talent moet spelen voor lege zalen. Of moeten die zalen kunstmatig gevuld worden met mensen die meer komen om er even uit te zijn dan daadwerkelijk voor die artiest komen?
''We'' zijn niet bereid om systeembanken te laten vallen, omdat ze te groot zijn, daarom moet je ze dus opsplitsen.Lijkt me idd een prima alternatief...echter aangezien "we" blijkbaar niet bereid zijn om systeembanken om te laten vallen lijkt het me zo dat als je overal en nergens gaat willen bezuinigen je niet de banken en bedrijfsleven een belastingverlaging moet geven....dat is dan in verregaande mate contraproductief. Dat gekoppeld aan het feit dat er miljarden belastinggeld in banken is gepompt om ze "te redden" en desondanks miljarden aan bonussen zijn uitgekeerd lijkt het me misschien een verstandig idee om eerst dat steungeld terug te ontvangen met de verschuldigde rente alvorens we gaan kijken naar stimuleringsplannen in de vorm van belastingverlagingen.