- Waardering
- 677
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 98kg
- Vetpercentage
- 12%
Op basis waarvan? Ik heb een museumjaarkaart, ik bezoek concerten en ben een jaarlijkse bezoeker van Festival Classique. Moet ik dan ook naar visstickconcerten gaan? Misschien had ik gisteren ook als een debiel moeten schreeuwen?
Je snapt wel meer niet, dat is wel duidelijk. Je blijft er argumenten ingooien die ingaan op 1 van de facetten van cultuurindustrie. Het ontgaat je welke bijdrage in bredere zin die instellingen leveren aan de maatschappij.
En daarom is het maar goed dat iedereen een andere mening heeft, toch? Ik bezoek zelf een aantal concerten per jaar, verder weinig spannends. Theaters en kunst zullen aan mij geen stuiver verdienen. Kortom, mij persoonlijk kan het weinig bommen als daarop wordt bezuinigd. Ik ben het ook wel met Rob eens dat talent vanzelf boven komt drijven. Er zullen vast ontzettend veel gesubsidiëerde taferelen afspelen waar alleen een harde kern op afkomt. Moet hier subsidie aan worden gegeven? Jammer voor de echte kunst- en cultuurfreaks die geen week zonder vaag optreden of maf schilderij kunnen, maar dat is slechts een minderheid. De meeste mensen zullen er volgens mij namelijk geen traan om laten.
Discussiëren hierover heeft weinig zin. Liefhebbers van kunst en cultuur vinden het een schande, andere mensen zal het weinig verrotten.