Fitness Seller

Hoe Europarlementariërs hun geld verdienen

Ik vraag me dan altijd af wat dan de keerzijde is. Want verschillen tussen landen gaan altijd ten koste van iets anders. Daarom kan je ook nooit twee landen (met totaal verschillende culturen) met elkaar vergelijken en zeggen dit land doet het beter dan dat land want... (vul maar in). Het hangt natuurlijk ook af van de perceptie (ervaringen, denkbeelden, noem maar op) van degene die het zegt. Wat voor jou belangrijk is, is voor mij misschein niet belangrijk,

Mooi land trouwens, ik ben er op vakantie geweest.

wat is dit nou weer voor bullshit.
btw wordt altijd doorgerekend naar de klant toe, anders is het praktisch onmogelijk om als onderneming winst te maken (winstmarge zal echt niet vaak boven de 21% liggen)

Oh dat wil ik je best uitleggen hoor.
Bij de verleggingsregeling is de btw verlegd van de leverancier naar de afnemer. De leverancier brengt geen btw in rekening, maar verlegt de btw naar de ondernemer die goederen of diensten van hem afneemt. De leverancier vermeldt de vergoeding waarover de btw is verlegd in zijn btw-aangifte. De afnemer vermeldt de vergoeding en de btw die naar hem is verlegd in zijn btw-aangifte.

Marge heeft hier weinig mee te maken. Een bedrijf vraagt (minimaal) 50% marge over zijn product (anders kan hij niet overleven), maar bij grote projecten ga je bulkkorting geven waardoor je marge lager wordt, maar je toch wel genoeg binnen krijgt uit eindelijk. Beter 10x 100 euro dan 1x 1000 euro zeg maar.

Dit btw verleggen mag alleen in de bouwwereld en is voor de rest geen bullshit hoor. Het is niet zo dat de grote bedrijven geen belasting over hun handel betalen.

Mijn bron is gewoon de belastingdienst.nl

BTW vrije beroepen bestaan niet echt, dat is allemaal financiële instellingen en sociale instellingen.

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België alvast wel. Buiten de financiële instellingen zijn onder andere artsen vrijgesteld, en tot voor kort (niet meer het geval sinds 1 januari 2014) ook advocaten.

Bij de verleggingsregeling is de btw verlegd van de leverancier naar de afnemer. De leverancier brengt geen btw in rekening, maar verlegt de btw naar de ondernemer die goederen of diensten van hem afneemt. De leverancier vermeldt de vergoeding waarover de btw is verlegd in zijn btw-aangifte. De afnemer vermeldt de vergoeding en de btw die naar hem is verlegd in zijn btw-aangifte.
l

Kleine aanvulling: deze verlegging van heffing gebeurt niet bij particulieren. Men gaat particulieren niet opzadelen met deze btw-formaliteiten. Het gaat dus vooral over grote bouwwerken in opdracht van ondernemingen.

Stel: Bouwbedrijf bouwt een gebouw voor 10 miljoen voor onderneming A. Normaal gaat het bouwbedrijf dan 10 miljoen + btw vragen aan A. De btw komt dus bij het bouwbedrijf terecht en die moet het doorstorten aan de staat.

Omdat er in de bouw vaak wel wat gesjoemeld wordt, is er inderdaad een "verlegging van heffing". Bouwbedrijf gaat op zijn factuur van 10 miljoen geen btw aanrekenen, maar dit verleggen naar onderneming A. De factuur wordt dus btw vrij uitgereikt, maar onderneming A zal dan zelf de btw moeten storten aan de staat.

Of er nu een verlegging van heffing is of niet, het is sowieso A die uiteindelijk de btw betaalt. Het grote verschil tussen het normale systeem en verlegging van heffing is dat bij het normale systeem de btw eerst aan het bouwbedrijf betaald wordt, en die het dan moet doorstorten aan de staat. Bij verlegging van heffing gebeurt dit dus rechtstreeks door A.

(Onderneming A kan die btw wel aftrekken van de btw die hij van zijn klanten ontvangt, dus uiteindelijk is het wel degelijk de klant van onderneming A die de btw zal dragen. Zolang je een tussenpersoon bent in de keten heb je geen btw kost).

Laatst bewerkt:
Ik vraag me dan altijd af wat dan de keerzijde is. Want verschillen tussen landen gaan altijd ten koste van iets anders. Daarom kan je ook nooit twee landen (met totaal verschillende culturen) met elkaar vergelijken en zeggen dit land doet het beter dan dat land want... (vul maar in). Het hangt natuurlijk ook af van de perceptie (ervaringen, denkbeelden, noem maar op) van degene die het zegt. Wat voor jou belangrijk is, is voor mij misschein niet belangrijk,

Mooi land trouwens, ik ben er op vakantie geweest.

Zult mij nooit horen zeggen dat het beter is, enkel anders en daarvoor hoeft het niet slecht te zijn en kunnen we ook ons voordeel mee doen door er voor open te staan en de positieve zaken eruit te halen.

Maar in het algemeen in de Ned. politiek en zeker de elite in Brussel (ook OPPERHOOFD -Amerika uiteraard) worden onze Westerse normen en waarden ergens anders (buitenland) opgedrongen ter beoordeling van iets of het goed of slecht is en dat vind ik gewoon FOUT

---------- Toegevoegd om 10:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:04 ----------

Marge heeft hier weinig mee te maken. Een bedrijf vraagt (minimaal) 50% marge over zijn product (anders kan hij niet overleven), maar bij grote projecten ga je bulkkorting geven waardoor je marge lager wordt, maar je toch wel genoeg binnen krijgt uit eindelijk. Beter 10x 100 euro dan 1x 1000 euro zeg maar.

Dit btw verleggen mag alleen in de bouwwereld en is voor de rest geen bullshit hoor. Het is niet zo dat de grote bedrijven geen belasting over hun handel betalen.

Mijn bron is gewoon de belastingdienst.nl

Kunt helen verhalen opsteken, maar is simpel terug te brengen tot 1 conclusie.
DE EINDGEBRUIKER BETAALD!, dat ben jij en ik, ook in de bouw.

Bouw heb ik wat meer ervaring gezien ik afgestudeerd ben aan de TU Eindhoven en jaren als project leider heb gewerkt in Nederland, en ja onder de aanneemsom staat in de OPEN begroting voor de PARTICULIER opdrachtgever gewoon de BTW die wordt uiteraard doorberekend, gezien het winst en risico tarief rond de 6% ligt.
Of het moet al ZWART/deels zwart uitgevoerd worden, maar dat hoef je dus echt niet meer te riskeren, want als al een hoopje zand voor de deur ligt is de inspecteur al ter plaatse ter controle wat er gaat gebeuren. Die tijden zijn echt voorbij voor de in Nederland gevestigde aannemer.
Vandaar dat het onmogelijk te concurreren is tegen de zogenaamd buitenlandse bedrijven die in Nederland klussen doen. Vandaar de helft van de Maastrichtse (rond maastricht) aannemers (allen lang bestaande toonaangevende familie bedrijven, zoals KNOLS Bouw, Mullenders, Lemmens, J. Essers, Haegens, Peerboom, Knops, Marcel M. etc. etc.) de laatste jaren Failliet zijn gegaan.
Mensen die bedrijfsmatig hun woning verbouwen kunnen natuurlijk BTW verleggen.

Laatst bewerkt:
Zult mij nooit horen zeggen dat het beter is, enkel anders en daarvoor hoeft het niet slecht te zijn en kunnen we ook ons voordeel mee doen door er voor open te staan en de positieve zaken eruit te halen.

Maar in het algemeen in de Ned. politiek en zeker de elite in Brussel (ook OPPERHOOFD -Amerika uiteraard) worden onze Westerse normen en waarden ergens anders (buitenland) opgedrongen ter beoordeling van iets of het goed of slecht is en dat vind ik gewoon FOUT

---------- Toegevoegd om 10:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:04 ----------

Kunt helen verhalen opsteken, maar is simpel terug te brengen tot 1 conclusie.
DE EINDGEBRUIKER BETAALD!, dat ben jij en ik, ook in de bouw.

Bouw heb ik wat meer ervaring gezien ik afgestudeerd ben aan de TU Eindhoven en jaren als project leider heb gewerkt in Nederland, en ja onder de aanneemsom staat in de OPEN begroting voor de PARTICULIER opdrachtgever gewoon de BTW die wordt uiteraard doorberekend, gezien het winst en risico tarief rond de 6% ligt.
Of het moet al ZWART/deels zwart uitgevoerd worden, maar dat hoef je dus echt niet meer te riskeren, want als al een hoopje zand voor de duur ligt is de inspecteur al ter plaatse ter controle wat er gaat gebeuren. Die tijden zijn echt voorbij voor de in Nederland gevestigde aannemer.
Vandaar dat het onmogelijk te concurreren is tegen de zogenaamd buitenlandse bedrijven die in Nederland klussen doen. Vandaar de helft van de Maastrichtse (rond maastricht) aannemers (allen lang bestaande familie bedrijven) de laatste jaren Failliet zijn gegaan.
Mensen die bedrijfsmatig hun woning verbouwen kunnen natuurlijk BTW verleggen.

In Nederland mag ALLEEN de bouw de btw verleggen... En wat je zegt, de kleinste/laatste betaald. Maar het is niet zo dat de rest de btw terug haalt, want wat ze niet hebben afgedragen kunnen ze ook niet terug vorderen.

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Wat mij vooral stoort bij opmerkingen als 'roverheid', is dat de overheid en haar ambtenaren als een grote boeman wordt gezien die het ons bewust en expres moeilijk maakt. Alsof iemand ambtenaar is geworden onder het mom van 'ik wordt ambtenaar zodat ik de burgers lekker kan lastigvallen en leegzuigen en tegelijkertijd makkelijk mn salaris bijen harken'. De meeste ambtenaren opereren gewoon vanuit hun eigen idealisme en hebben het beste met ons voor. Dat er rotte appels tussen zitten is inmiddels wel duidelijk maar dat geldt niet alleen voor mensen werkzaam bij de overheid. Het is alleen maar goed dat dat nu naar buiten komt. Alleen jammer dat de overheid zo'n log complex apparaat is geworden dat er weinig goede acties uit voortkomen. Maar volgens mij is dat inherent aan de complexiteit van onze moderne samenleving. Echter, een beetje visie naar de toekomst zou zeer welkom zijn. (Liever een visie waar ik me niet in kan vinden dan geen visie).

Wat mij betreft staat (een goed georganiseerde) overheid tussen mij en de boze buitenwereld (voornamelijk andere overheden, grote internationals en criminelen). Dat hierbij een boel anders kan staat buiten kijf en op dit moment heb ik ook totaal geen vertrouwen in de landelijke politiek. De kans is daarom zeer groot dat ik bij de volgende verkiezingen blanco ga stemmen.

En daarmee sluit ik mijn betoog voor vandaag af. :)

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België alvast wel. Buiten de financiële instellingen zijn onder andere artsen vrijgesteld, en tot voor kort (niet meer het geval sinds 1 januari 2014) ook advocaten.

Advocaten weet ik niet in Nederland, maar zorg beroepen zijn inderdaad belasting vrije beroepen. http://www.belastingdienst.nl/wps/w...tw/tarieven_en_vrijstellingen/vrijstellingen/

Het is allemaal niet zo moeilijk als je de website opent :D

ANNNYYYHOOOWWW:

Terug on topic, we zijn beetje van het padje af geraakt zo :D haha. RAMBLE RAMBLE RAMBLE ZAKKENVULLERS IN DE EU RAMBLE RAMBLE RAMBLE!

Laatst bewerkt:
Ik heb ooit ergens een filmpje geplaatst van de Vlaamse tv, ik meen het programma Koppen. Daarin kwam naar voren hoe riant het leven was als EU persoontje. Alles was zo uber riant dat het gewoon logisch is dat men zich verzet tegen iedereen die dat wilt afbreken.

Als een dictator in een paleis die geen cm kritiek wilt hebben want dat kan hem zijn troon kosten.

De mens is vatbaar voor dat heerlijke leven, ik geloof dat het merendeel gewoon eerlijke mensen zijn in de EU parlement maar een heerlijke maaltijd, hotel en allerlei regelingen op kosten van de baas zijn te verleidelijk voor de mens aanzich. Slechts enkelen blijven sober bij dat soort zaken.

Het probleem is vriendjespolitiek. Bijna niemand gaat zijn vrienden keihard aanpakken ook al ben je het niet eens met ze...

http://www.youtube.com/watch?v=D51YLF7otJk

Dit was het, TerZake. Ze hebben scheit aan het gewone volk, scheit aan ons.

Laatst bewerkt:
Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Wat mij vooral stoort bij opmerkingen als 'roverheid', is dat de overheid en haar ambtenaren als een grote boeman wordt gezien die het ons bewust en expres moeilijk maakt. Alsof iemand ambtenaar is geworden onder het mom van 'ik wordt ambtenaar zodat ik de burgers lekker kan lastigvallen en leegzuigen en tegelijkertijd makkelijk mn salaris bijen harken'. De meeste ambtenaren opereren gewoon vanuit hun eigen idealisme en hebben het beste met ons voor. Dat er rotte appels tussen zitten is inmiddels wel duidelijk maar dat geldt niet alleen voor mensen werkzaam bij de overheid. Het is alleen maar goed dat dat nu naar buiten komt. Alleen jammer dat de overheid zo'n log complex apparaat is geworden dat er weinig goede acties uit voortkomen. Maar volgens mij is dat inherent aan de complexiteit van onze moderne samenleving. Echter, een beetje visie naar de toekomst zou zeer welkom zijn. (Liever een visie waar ik me niet in kan vinden dan geen visie).

Wat mij betreft staat (een goed georganiseerde) overheid tussen mij en de boze buitenwereld (voornamelijk andere overheden, grote internationals en criminelen). Dat hierbij een boel anders kan staat buiten kijf en op dit moment heb ik ook totaal geen vertrouwen in de landelijke politiek. De kans is daarom zeer groot dat ik bij de volgende verkiezingen blanco ga stemmen.

En daarmee sluit ik mijn betoog voor vandaag af. :)

Daar begrijp U mij even verkeerd, als Overheid bedoel ik het institut de BV NEDERLAND/BRUSSEL NIET de personen/mensen die er werken, dus de ambtenaren, gezien die gewoon hun opgedragen taken uitvoeren van hoger hand.

Maar zo snel dat de belasting druk in een land als Nederland zo hoog is dat over de 7 miljoen (Bron: Elsevier) huishoudens zorg toeslag krijgen (in de vorm van bijstand, huurtoeslag etc etc) dan is er toch COMPLEET iets verkeerd gelopen met het alsmaar hoger door heffen van belastingen door de Overheid (dat bedoelde ik met R-overheid).
Concreet betekend dat, dat bijna iedereen (gezin) in de ene of andere vorm zijn hand op houd. Dat is gewoon rond pompen van het gemeenschap/belasting geld voor de Buhne en kan NIET goed blijven gaan, zeker nu met de druk van Oost Europeanen die ook gebruik gaan maken van deze rechten in ons verzorgings systeem zonder/minimale opbouw.
Vandaar zal ook echt iedereen, de Nederlander, er rekening ermee moeten houden dat ze de komende decennia FLINK terug moeten in welvaart en koopkracht.:(

Laatst bewerkt:
Inderdaad het is nooit genoeg, maar dan toch wel bij de Nederlands (R)overheid en het irriteert mij dan nog het meest hoe het vervolgens dan over de balk wordt gesmeten aan het buitenland en dan nog velen Nederlandse huishoudens het, ondanks de torenhoge belasting druk, nog moeilijk hebben.

Klein vergelijk(je)
Hier in Thailand is het uurloon/kosten 220 bath (€ 5,50/uur) voor een goede timmerman/vakman hier (belasting ca. 10% dus hij ontvangt €5,00) terwijl dezelfde timmerman mij in nederland € 70,- /uur (€ 58,- + 21% btw) zou kosten (en deze krijgt uiteindelijk ook maar netto ca.€ 5,00/uur werkelijk in de hand van de baas na aftrek alle sociale lasten).

Als die netto € 5,- van de Nederlander weer wordt uitgegeven in Nederland aan bv. energie (gas/elektra/benzine) bedraagt belasting wederom 70% (incl milieu heffingen etc.)

Kortom van 1 euro die je verdien in West Europa hou je zelf nog geen 10% WERKELIJK van over.
Vandaar dat werken in Nederland eigenlijk niet meer loont

Ga daar nog eens vanuit dat hier THAI. nog alles 70% goedkoper is, ligt de leefkwaliteit hier aanzienlijk hoger, zelfs voor de Thai, temeer een Thai met veel geld ook absoluut geen uitzondering meer is en steeds meer de regel en met een economische groeit in Thailand ca. 6%, en natuurlijk de A gebieden zoals Pattaya betekend dat de groei plaatselijk veel hoger uitkomt (ca 10%) is het ook gemakkelijker geld te maken als in een economie die jaar op jaar in !werkelijkheid! terug gaat (West Europa).
:)

ik las laatst iets wat me aan dit verhaaltje deed denken dus om hier even op terug te komen. Jij suggereert dat meer dan 90% naar belastingen gaat.
belastingeninkomsten over 2014 worden geraamd op 181 miljard. terwijl het bbp van Nederland 600 miljard is. er gaat in realiteit dus minder dan 1/3de naar de overheid in de vorm van belastingen.

lmjnblogspot-strop.jpg

Terug
Naar boven