AndroidHealthClinic

Fruit als post-workout?

Pleister

Monstrous Giant
15 jaar lid
Stimjunk
10 topantwoorden 10.000 berichten
Waardering
4.424
Ik train altijd na het avondeten, dus rond half 7 ben ik aant trainen. Na de training pak ik altijd direct een eiwittenshake die ik thuis al heb gemaakt.
Om 20.00u is voor mij maaltijd 6 en hou me altijd aan het voedingschema, ook als ik train.
Dus als ik eenmaal thuis ben pak ik een banaan, peer, kiwi en 60gram rozijnen. Eigenlijk dus een post-workout zo beetje omdat t direct erna is.

Is dit echter teveel fruit of maakt dat niet zoveel uit dat ik zoveel fruit eet na de training? Want krijg af en toe een beetje een opgeblazen gevoel erna (geen idee of het daardoor komt).

dus je hebt thuis een shake gemaakt en die neem je mee en na het trainen drink je die op?

De suikers in fruit (fructose) worden niet zo snel opgenomen als geconcentreerde suikers omdat de vezels uit het fruit de opname afremmen. Je kan beter gewoon dextrose in poedervorm kopen ;)

De combi eiwit met fruit werk bij ook niet echt lekker hoor moet ik zeggen....

De snelheid met fructose en dextrose is ook een beetje overrated, omdat je zogenaamde anabolic window nog wel tot 1.5uur open staat.
Wat bijvoorbeeld nog beter en lekkerder is, als je toch fruit wilt eten, watermeloen.
mijn vaste pwo shake bestaat uit 80gr whey en 70gr vitagrow (maiszetmeel).
Dit zorgt idd voor een snel herstel.
Nou heb ik af en toe wel eens geen zin in een shake en ga lekker naar mijn vaste eettent en neem een flinke portie rijst (300gr gekookt) met siskebab (250gr stukjes biefstuk bereid)
Nou wordt dit maaltijd natuurlijk niet zo snel opgenomen als mijn shake, maar kan de volgende dag wel merken dat ik een meer vol en opgepompt gevoel heb in mijn spieren.

hoe weet je het gewicht van je maaltijd in dat restaurant? staat dat op de menu kaart erbij? nog nooit gezien namelijk(weleens bij vlees maar nooit bij rijst)

Vaste eettent, ken de jongens goed en gezien ik zelf bijna altijd mijn rijst ook thuis afweeg, weet ik ongeveer wel hoeveel scheppen 300gr rijst is.
Zij respecteren mijn sport en wat ik doe en doen om een grammetje meer of minder niet moeilijk, vandaar.
En nee het staat niet op de menukaart.:)

Hey Ido ,

ik ben Rico en train nou ongeveer 1 jaar kracht. Om een lang verhaal kort te maken : ik train 3 / 4 keer in de week. Eerder had ik meer gevoel dat ik wat had gedaan na een training, dit wil ik weer zo krijgen.

Nou weet ik dat je gaat zeggen probeer andere oefeningen en ga negatief trainen maar het is net of ik in een dood punt zit.

Ik neem meestal na de training een shake , eerst deed ik verdeeld over de hele dag maar me ouders zaten er telkens zo om te zeuren. Ik zal binnekort foto's op mijn profiel plaatsen dan weet je hoe ver ik al ben.

Nou is mijn vraag aan jou hoe ik meer/beter vooruitgang kan boeken. Of eiwitten echt essentieel zijn bij massa trainen. En hoe ik aan een voedingsschema op maat kan komen want dit zal echt veel helpen want eet best wel onregelmatig!

Alvast bedankt voor de moeite,

Rico

Hey Ido ,

ik ben Rico en train nou ongeveer 1 jaar kracht. Om een lang verhaal kort te maken : ik train 3 / 4 keer in de week. Eerder had ik meer gevoel dat ik wat had gedaan na een training, dit wil ik weer zo krijgen.

Nou weet ik dat je gaat zeggen probeer andere oefeningen en ga negatief trainen maar het is net of ik in een dood punt zit.

Ik neem meestal na de training een shake , eerst deed ik verdeeld over de hele dag maar me ouders zaten er telkens zo om te zeuren. Ik zal binnekort foto's op mijn profiel plaatsen dan weet je hoe ver ik al ben.

Nou is mijn vraag aan jou hoe ik meer/beter vooruitgang kan boeken. Of eiwitten echt essentieel zijn bij massa trainen. En hoe ik aan een voedingsschema op maat kan komen want dit zal echt veel helpen want eet best wel onregelmatig!

Alvast bedankt voor de moeite,

Rico

Als je nou eens je eigen topic maakt... :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
haha fijn altijd, mensen die vragen stellen in andermans topics

Terug
Naar boven