Fitness Seller

fruit dieet

titan

Cool Novice
Waardering
0
Hoi,

Mijn moeder vertelde me van een vriendin van haar die nu door haar dietist een dieet is opgelegd waarbij ze geen brood mag eten (dikmaker volgens hem) en 's ochtends een volledige fruitmaaltijd moet nuttigen.

Ze beweert in 2 weken al 2 kilo kwijt te zijn.

Nu vraag ik me af hoe dat komt want afaik is brood toch niet bepaald een dikmaker en fruit bevat veel (snelle) suikers. Ze doet niet aan sport dus die suikers worden niet denk ik dan niet onmiddellijk gebruikt en die zetten zich dan toch om naar vetten... of sla ik de bal hier mis.

nways, wat vinden jullie ervan?

Een gokje => ze zal wel geen chocolade, chips, snacks, koek, ijs enzo meer eten omdat ze gestart is met een dieet.

Code:
                            Eenheid       Kcal   Eiwit   Koolh.   Vet
appel                           1 stuk      60     1.0    14.0     0.0
brood (volkoren)              100 gr       208     5.7    40.0     2.8

1 snee brood is ongeveer 35 gram, dus 70 Cal. Bijna ongeveer even veel als een appel.

Als ze dus in plaats van 6 boterhammen 6 appels opeet krijgt ze slechts 60 Cal minder binnen... echter, op een boterham smeer je ook boter (nou ja sommigen dan) en er gaat beleg op, als je dat bij die appel niet doet (duh), dan scheelt het nogal wat meer.
(plus wat QT zegt, die extraatjes zullen ok wel minder zijn geworden)

Brood is geen dikmaker, Calorieen zijn de dikmakers.

Ik ben vorig jaar nog bijna 10 kilo afgevallen op een dieet met 6 boterhammen per dag. Er is zelfs een tijd geweest dat mensen afvielen (althans dat probeerden) op een brood-dieet.

Maar afgezien daarvan, leuk toch voor haar ?

titan zei:
Hoi,

Mijn moeder vertelde me van een vriendin van haar die nu door haar dietist een dieet is opgelegd waarbij ze geen brood mag eten (dikmaker volgens hem) en 's ochtends een volledige fruitmaaltijd moet nuttigen.

Ze beweert in 2 weken al 2 kilo kwijt te zijn.

Nu vraag ik me af hoe dat komt want afaik is brood toch niet bepaald een dikmaker en fruit bevat veel (snelle) suikers. Ze doet niet aan sport dus die suikers worden niet denk ik dan niet onmiddellijk gebruikt en die zetten zich dan toch om naar vetten... of sla ik de bal hier mis.

nways, wat vinden jullie ervan?
Waarschijnlijk omdat ze gewoon minder caloriën eet dan ze verbrand. Ik vind het maar niks, te weinig eiwit op die manier en fruit zit vol met fructose, welke lekker snel omzet naar vetzuren in je lever. Natuurlijk maakt dat niet veel uit als je aantal kcal al laag ligt. Maar ze zal van die 2 kilo wel mooi een kilo spier kwijt zijn. Erg dom dus want spieren helpen mee aan vetverbranding en wil je niet echt kwijt.

Brood is idd erg voedzaam, maar een dikmaker is onzin, dan is alles een dikmaker, als je er teveel van gaat eten.

Terug
Naar boven