MuscleMeat

Nieuws Fukushima crisis level naar 7

BassD

Competitive Bodybuilder
Waardering
92
Lengte
1m93
Massa
119kg
Vetpercentage
13%
Je hoort er bijna niks meer over in de media , maar ondertussen wordt de situatie steeds grimmiger :

[Link niet meer beschikbaar]

Japan to raise Fukushima crisis level to worst

The Japanese government's nuclear safety agency has decided to raise the crisis level of the Fukushima Daiichi power plant accident from 5 to 7, the worst on the international scale.

The Nuclear and Industrial Safety Agency made the decision on Monday. It says the damaged facilities have been releasing a massive amount of radioactive substances, which are posing a threat to human health and the environment over a wide area.

The agency used the International Nuclear and Radiological Event Scale, or INES, to gauge the level. The scale was designed by an international group of experts to indicate the significance of nuclear events with ratings of 0 to 7.

On March 18th, one week after the massive quake, the agency declared the Fukushima trouble a level 5 incident, the same as the accident at Three Mile Island in the United States in 1979.

Level 7 has formerly only been applied to the Chernobyl accident in the former Soviet Union in 1986 when hundreds of thousands of terabecquerels of radioactive iodine-131 were released into the air. One terabecquerel is one trillion becquerels.

The agency believes the cumulative amount from the Fukushima plant is less than that from Chernobyl.

Officials from the agency and the Nuclear Safety Commission will hold a news conference on Tuesday morning to explain the change of evaluation.

Tuesday, April 12, 2011 05:47 +0900 (JST)

en wat wil dit zeggen in jip en janneke taal?:P

/ care.
Ver van m'n bedshow.

2012 ya'll<font color="Silver">

eng weetje: 7 (het crisis level) x285+ 17 = 2012 Het einde naderd, dit is een teken.

en wat wil dit zeggen in jip en janneke taal?:P

In plaats van de reactoren afzonderlijk een "level 5" beoordeling te geven hebben ze ze nu gezamenlijk opgeteld en besloten het "level 7" te noemen.

verder is alles hetzelfde gebleven, de situatie is niet verergerd of zo.

11abgb6.png

Laatst bewerkt:
ik heb level 9 al uitgespeeld... er zijn blijkbaar weer wat naschokken geweest en reactoren ontruimd

Het is juist dat wat er niet snor zit.

True. Al lijkt er stil aan wat schemerig licht aan het einde van die donkere tunnel te komen Stabiel is al heel wat vergeleken bij wat er had kunnen gebeuren (en nog steeds kan gebeuren als nog meer poep de ventilator raakt)

terwijl ik nog steeds stuk ga om Chernobyl-boy, geloof ik steeds minder en minder van de berichten die Japan naar buiten doet komen. Letterlijk kak-propaganda.

niet dat wij er ook maar een **** van zullen merken, maar ik wil toch weten wanneer en of ik Japanse aandelen kan gaan kopen.

http://www.hln.be/hln/nl/9736/Aardb...egabeving-en-tien-jaar-zware-naschokken.dhtml

laat die aandelen maar zitten. Zakenpartners in Japan doen ook of hun neus bloed.

Laatst bewerkt:
2012 ya'll<font color="Silver">

eng weetje: 7 (het crisis level) x285+ 17 = 2012 Het einde naderd, dit is een teken.

Ahahaha :')

2012 - 7 = 2005
2005 + 5 = 2010
2010 + 1 = 2011 => Oh noes! Het klopt. Dit is het huidige jaar
2011+1= 2012 => De wereld zal dan vergaan :(

terwijl ik nog steeds stuk ga om Chernobyl-boy, geloof ik steeds minder en minder van de berichten die Japan naar buiten doet komen. Letterlijk kak-propaganda.

niet dat wij er ook maar een **** van zullen merken, maar ik wil toch weten wanneer en of ik Japanse aandelen kan gaan kopen.

http://www.hln.be/hln/nl/9736/Aardb...egabeving-en-tien-jaar-zware-naschokken.dhtml

laat die aandelen maar zitten. Zakenpartners in Japan doen ook of hun neus bloed.

Op economisch gebied gaan er nog wel klappen vallen(wereldwijd).

Op economisch gebied gaan er nog wel klappen vallen(wereldwijd).

Wereldwijd gaat dat goed meevallen volgens mijn prof, al zeker voor de benelux/europa. Het is een beetje te zien hoe snel het opgelost zal worden, en de beurs houdt niet van dat onzekere gedoe. De natuurramp lost zichzelf economisch gezien "normaal gezien" zelf op.

Spijtig dat ik nu net 2 weken vakantie heb.

Laatst bewerkt:
Wereldwijd gaat dat goed meevallen volgens mijn prof, al zeker voor de benelux/europa. Het is een beetje te zien hoe snel het opgelost zal worden, en de beurs houdt niet van dat onzekere gedoe. De natuurramp lost zichzelf economisch gezien "normaal gezien" zelf op.

Spijtig dat ik nu net 2 weken vakantie heb.

Mwa.. wacht maar tot juni/juli dan komen de kwartaalcijfers.

Terug
Naar boven