AndroidHealthClinic

Full body of split schema bij veel pull ups per week?

Rickerta

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
65kg
Hello all!

Even een vraagje. Ik switch binnenkort van gym en deze is perfect op pull up bar en dips na.
Ik wil dus voor thuis een pull up bar aan de muur gaan monteren om toch deze oefening te kunnen uitvoeren.

Nu lees ik op internet heel veel verschillende meningen en krijg ik geen duidelijkheid over hoe vaak ik dit per week zou kunnen doen naast mijn workouts bij de gym.

Ik train nog maar een maand of 9 en doe op het moment een full body schema 3 keer per week. Naar mijn idee dat ik misschien beter na een split schema van 4-5 days kan switchen als ik thuis vaak pull ups wil gaan doen. Kan iemand mij hier advies in geven?

Verder als dit thuis bevalt z'n pull up bar wil ik ook nog dip handvaten gaan aanschaffen.

Alle info is meer dan welkom!!

Als je gym niks heeft om pullups en dips te kunnen doen verdiend die gym het niet om te bestaan man. Kan je dan beter geen andere gym zoeken of bij je huidige blijven, anders moet je die oefeningen thuis doen en de andere weer wel in de gym.

Zou zoiezo wel ff bij je FB schema blijven, veel beter/effectiever dan een split. Helemaal voor de beginner. Heb het zelf gemerkt en gezien bij mensen om me heen. Doe anders gewoon op de dagen dat je traint en eigenlijk pullups op de planning had staan die pullups thuis. Zelfde geld voor dips.

• Topic Starter Topic Starter
Als je gym niks heeft om pullups en dips te kunnen doen verdiend die gym het niet om te bestaan man. Kan je dan beter geen andere gym zoeken of bij je huidige blijven, anders moet je die oefeningen thuis doen en de andere weer wel in de gym.

Zou zoiezo wel ff bij je FB schema blijven, veel beter/effectiever dan een split. Helemaal voor de beginner. Heb het zelf gemerkt en gezien bij mensen om me heen. Doe anders gewoon op de dagen dat je traint en eigenlijk pullups op de planning had staan die pullups thuis. Zelfde geld voor dips.

In me huidige gym geen squatrek en niet hoger deadliften dan 70kg. Andere gym hier wel pull ups en dips maar dan weer geen squatrek. Dus deze gym is echt het beste en het liefst zou ik 4-5x per week wat pull ups thuis doen. Me rug groeit namelijk lastig.

In me huidige gym geen squatrek en niet hoger deadliften dan 70kg. Andere gym hier wel pull ups en dips maar dan weer geen squatrek. Dus deze gym is echt het beste en het liefst zou ik 4-5x per week wat pull ups thuis doen. Me rug groeit namelijk lastig.

oke klote.. meer wilt niet altijd zeggen beter he. misschien doe je nu juist wel teveel oefeningen voor je rug. toen ik minder oef ben gaan pakken ben ik beter gaan groeien bijv.

zou je dips en pullups dan gewoon thuis doen, pullups ma en vr, dips bijv wo.

• Topic Starter Topic Starter
oke klote.. meer wilt niet altijd zeggen beter he. misschien doe je nu juist wel teveel oefeningen voor je rug. toen ik minder oef ben gaan pakken ben ik beter gaan groeien bijv.

zou je dips en pullups dan gewoon thuis doen, pullups ma en vr, dips bijv wo.

Jaa oke maar ik kan er ook nog niet veel he. Als ik 5 sets doe zijn het maar zoveel reps:
6-4.5-3.5-3-2.5

Ik zou het graag 3-4 keer per week dus thuis doen. Maar dat is niet slim dan volgens jou?

Terug
Naar boven