XXL Nutrition

Fullbody schema check

SiicK

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m86
Massa
70kg
Hallo,

Ik doe sinds kort een fullbody schema 3x per week. Ik zit in de bulk en eet 3000 cals per dag
mijn schema:

Squats 3x8
Bankdrukken 5x5
Chin Ups 3x10
T-Bar rows 3x10
Barbell schoulder press 3x10
Side lateral raises 3x10
Skullcrushers 3x10
Barbell curls 3x10
Rope pulldowns 3x10
Soupenation curls 3x10
Shrughs 3x10
Calf raises 2x20

Graag jullie mening over dit trainingschema. Ik merk dat ik de laatste keer per week soms nog spierpijn heb in mijn glutes. Ik heb geen last van energieverlies tijdens deze workout en train prettig.

alvast bedankt

iets wat veel volume imo zou mij vooral focussen op de compounds en een enkele isolatie erbij,maar dat is persoonlijk denk ik... wat ik zoiezo zou doen is een A en een B schema maken waarbij de de een de squat heeft en de ander deadlift, beide fullbody houden maar toch kleine focus leggen op andere spiergroepen

Zo te zien heb je maar 1 oefening voor je borst (of ik kijk scheel). Ik zou er nog een bij doen. Sjoerdje92's suggestie lijkt me ook een goede.

• Topic Starter Topic Starter
iets wat veel volume imo zou mij vooral focussen op de compounds en een enkele isolatie erbij,maar dat is persoonlijk denk ik... wat ik zoiezo zou doen is een A en een B schema maken waarbij de de een de squat heeft en de ander deadlift, beide fullbody houden maar toch kleine focus leggen op andere spiergroepen
bedankt voor de inbreng ik merk dat squats erg goed werken voor mijn benen. als ik een a-b schema zou maken kan ik dan het beste elke week 2x squat en 1x deadlift doen, of de ene week 2x squat en 1x deadlift en de andere week 1x squat en 2x deadlift doen?

---------- Toegevoegd om 20:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:06 ----------

Zo te zien heb je maar 1 oefening voor je borst (of ik kijk scheel). Ik zou er nog een bij doen. Sjoerdje92's suggestie lijkt me ook een goede.
Ja klopt. Ik zal flyes aan mijn borsttraining toevoegen, bedankt voor de tip!

ja gewoon A en B maken en dan simpelweg doorgaan waar je gebleven bent, als laatst A gedaan doe je vandaag B enzovoort, progessie word toch niet gemeten per week maar over lange tijd en dan maakt 1 squat of deadlift meer of minder weinig uit.

mbt de oefeningen: door je borst te pakken pak je je schouders en triceps ook al ene deel net als je rug bij je biceps doen dus kan je beter 2 rug/borst hebben en 1 bi/triceps oefening dan andersom

ja gewoon A en B maken en dan simpelweg doorgaan waar je gebleven bent, als laatst A gedaan doe je vandaag B enzovoort, progessie word toch niet gemeten per week maar over lange tijd en dan maakt 1 squat of deadlift meer of minder weinig uit.

mbt de oefeningen: door je borst te pakken pak je je schouders en triceps ook al ene deel net als je rug bij je biceps doen dus kan je beter 2 rug/borst hebben en 1 bi/triceps oefening dan andersom
ik vind het fijn om 4 directe arm oefeningen te doen. Ik merk dat ik weinig armspierpijn heb de volgende training dus ik vraag me af waarom ik het volume zou moeten verlagen? voor rug deed ik al 2 oefeningen en voor borst ga ik flyes toevoegen. Heel erg bedankt voor de hulp!

het kan wel maar compounds moeten zoiezo de basis vormen en de rest is een toevoeging hoe groot die toevoeging blijft persoonlijk maar gewoon oppassen dat het de compounds niet inde weg zit,dus eerst altijd de compounds doen.
Denk wel dat je een grote spiergroep(rug) nu even zwaar belast als de kleintjes(biceps) en dat spierpijn niet altijd een teken is van een goede workout

ik vind het fijn om 4 directe arm oefeningen te doen. Ik merk dat ik weinig armspierpijn heb de volgende training dus ik vraag me af waarom ik het volume zou moeten verlagen? voor rug deed ik al 2 oefeningen en voor borst ga ik flyes toevoegen. Heel erg bedankt voor de hulp!

spierpijn is geen indicatie van een goede training of spiergroei.

het kan wel maar compounds moeten zoiezo de basis vormen en de rest is een toevoeging hoe groot die toevoeging blijft persoonlijk maar gewoon oppassen dat het de compounds niet inde weg zit,dus eerst altijd de compounds doen.
Denk wel dat je een grote spiergroep(rug) nu even zwaar belast als de kleintjes(biceps) en dat spierpijn niet altijd een teken is van een goede workout
oke heel erg bedankt voor de tips. Ik doe mijn workouts op de volgorde van de oefeningen hierboven dus compounds eerst. Ik vraag me alleen af of de 2 oefeningen doen voor armen echt kwaad kan? hoe merk ik of ik teveel doe voor mijn armen?

compounds eerst is altijd goed, maar wanneer het teveel is blijft persoonlijk maar als je er nog veel last van hebt bij de volgende training is nooit fijn want met slappere armen zal je ook minder kracht kunnen leveren op bijvoorbeeld de benchpress en heeft je borst er nadeel van. je kan het altijd proberen maar heb voor mijzelf altijd het gevoel dat wanneer ik een fullbody doe met de compounds zwaar en echt tot je uiterste gaan op die 1-2 isolaties dat je echt wel genoeg hebt gehad

Je doet nu 12 oefeningen per training. Dit is erg veel, hoelang ben je bezig?
Zorg dat je niet langer dan 5 kwartier bezig bent per training.

Je doet nu 12 oefeningen per training. Dit is erg veel, hoelang ben je bezig?
Zorg dat je niet langer dan 5 kwartier bezig bent per training.
ik ben nu meestal anderhalf uur bezig. Vanwaar de maximale 5 kwartier?

---------- Toegevoegd om 18:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:05 ----------

compounds eerst is altijd goed, maar wanneer het teveel is blijft persoonlijk maar als je er nog veel last van hebt bij de volgende training is nooit fijn want met slappere armen zal je ook minder kracht kunnen leveren op bijvoorbeeld de benchpress en heeft je borst er nadeel van. je kan het altijd proberen maar heb voor mijzelf altijd het gevoel dat wanneer ik een fullbody doe met de compounds zwaar en echt tot je uiterste gaan op die 1-2 isolaties dat je echt wel genoeg hebt gehad
heel erg bedankt voor alle hulp en tips. op het moment dat ik merk dat ik last heb van bijv armen van de vorige training zal ik het volume verlagen.

training gaat toch niet om tijd het gaat om de oefeningen die je doet 5 kwartier zegt niks als je 3 oefeningen doet en lult of continue bezig bent je oefeningen zeggen alles, t klopt dat je geen 2 uur bezig moet zijn maar om nou ene limiet te stellen is ook weer slecht

ik doe voor borst en rug allebei 2 oefeningen en voor benen maar 1. Moet ik niet nog een beenoefening erbij doen?

ik ben nu meestal anderhalf uur bezig. Vanwaar de maximale 5 kwartier?

Na een goede training van 5 kwartier (plus) ga je spieren afbreken/beschadigen. Dit moet je voorkomen.
Maar voor full body mag je ook wel ander half uur doen.

Ik had ver wacht dat je nog langer bezig zou zijn.

ik doe voor borst en rug allebei 2 oefeningen en voor benen maar 1. Moet ik niet nog een beenoefening erbij doen?

Daarom stelde ik in het begin ook een A en B schema voor zo heb je ook nog de deadlift.
Na een goede training van 5 kwartier (plus) ga je spieren afbreken/beschadigen. Dit moet je voorkomen.
Maar voor full body mag je ook wel ander half uur doen.

Ik had ver wacht dat je nog langer bezig zou zijn.

Er is helemaal geen vaste tijd voor het afbreken van spieren dit doe je standaard al met elke oefeningen en afbraak is dus afhankelijk van het volume niet de tijd die je ervoor neemt

Daarom stelde ik in het begin ook een A en B schema voor zo heb je ook nog de deadlift.

Er is helemaal geen vaste tijd voor het afbreken van spieren dit doe je standaard al met elke oefeningen en afbraak is dus afhankelijk van het volume niet de tijd die je ervoor neemt
Ik bedoel dat ik nu iedere training maar 1 beenoefening doe. De squat of de deadlift. moet ik er niet nog iets bijdoen zoals de legpress?

Terug
Naar boven