Fitness Seller

Fullbody

Xtcash

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Ben al een tijdje bezig met een full body workout.
Vind het een heerlijk schema omdat je elke dag weer compounds pakt!
Vroeg me af of er nog iemand advies had over het geheel van mijn schema.
Daarnaast had ik ook nog een aantal vragen;
Na hoeveel weken moet ik wisselen van aantal reps?
Is het erg om een lange tijd dezelfde oefeningen te blijven doen?
Is het goed om elke set tot failure te gaan?(wanneer haalbaar dan, moet er wel iemand achter je staan bv bij bench press)
Zou ik elke dag een ander aantal reps nemen voor optimaal resultaat?

Hier mijn schema;
Maandag
Sqaut
Bench press
Flyes
Pull ups
Military press
Ab workout(15 min)
Bicep
Tricep

Donderdag
Deadlift
Incline bench press
Db press
Rows
Arnold press
Ab workout(15 min)
Bicep
Tricep

normaal gesproken is fullbody om de dag ( 3x p/w). geloof niet in gains als je 2x per week traint. meer om te onderhouden. 8 oefeningen lijken me ook wat veel ?

je moet reps en oefeningen gewoon aanpassen wanneer jij je huidige schema beu bent of merkt dat je weinig tot geen progressie meer boekt, tot die tijd gewoon door blijven gaan met je huidige oef/reps.

ga al 2 jaar tot failure, als het niet goed was had ik vast wel iets gemerkt, tot dusver niks en ga prima

Tuurlijk kun je wel gainen als je maar 2xpw traint, het is gewoon niet optimaal. Oefeningen veranderen, of reps/sets kan je doen voor de verveling tegen te gaan, maar het gaat niet magisch naar zieke gains leiden. Altijd trainen tot failure is idd zeer belastend voor je CNS en kan op termijn voor overtraining zorgen.

Verder wat zijn je reps, sets? Je doelen?

Het is moeilijk advies geven als je niets weet.

Tuurlijk kun je wel gainen als je maar 2xpw traint, het is gewoon niet optimaal. Oefeningen veranderen, of reps/sets kan je doen voor de verveling tegen te gaan, maar het gaat niet magisch naar zieke gains leiden. Altijd trainen tot failure is idd zeer belastend voor je CNS en kan op termijn voor overtraining zorgen.

Verder wat zijn je reps, sets? Je doelen?

Het is moeilijk advies geven als je niets weet.

doe het goed of niet. word gewoon een langdurig verhaal bij 2x e/w.

dat overtraining is een beetje overrated vind je niet, icm een deftig voedingsschema en een uitgebalanceerd trainingsschema kan je prima elke workout tot failure gaan. tuurlijk, zal bij iedereen anders liggen maar heb daar zelf nog nooit wat van gemerkt, deload wel om de ca. 12 weken eens.

doe het goed of niet. word gewoon een langdurig verhaal bij 2x e/w.

dat overtraining is een beetje overrated vind je niet, icm een deftig voedingsschema en een uitgebalanceerd trainingsschema kan je prima elke workout tot failure gaan. tuurlijk, zal bij iedereen anders liggen maar heb daar zelf nog nooit wat van gemerkt, deload wel om de ca. 12 weken eens.

Wat weet je van zn doelen? Mss doet hij krachttraining ter ondersteuning van een andere sport en dit kan perfect met 2x pw. Beetje kortzichtig. En ik heb het er meer over dat hij zegt: of dat het slecht is ALTIJD tot failure te gaan. Als je elke werkset van elke oefening tot failure gaat dan ga je overtrainen ja. Het is mss een overdreven stelling maar ik zie er heel veel die dit doen. Dat zijn dezelfde die zeuren over progressie en die zie je ook jaar in jaar uit dezelfde gewichten pakken.

Maar idd, met een goed voedingschema en oog voor herstel, kan je wel een paar sets tot failure gaan. Imo is het niet nodig te failure te gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn doel is massa en kracht. Ben op et moment aan het bulken.
En kan niet vaker dan 2x per week, heb ook nog basketball en een sociaal leven.
En ik maak zeker wel gains, heb voordat ik dit ging doen ook veel gelezen over dat 2x misschien nog wel beter is met full body dan 3x.
Wat is beter voor massa 8-12 reps of 6-10?
En voor kracht 3-5?

nvm dat 2x e/w fb beter is dan 3x.

sl, rippetoe etc. zijn niet voor niks op 3 dagen gebaseerd.

kracht 4-6, massa 6-10.

Terug
Naar boven