MuscleMeat

Belangrijk Nieuws G8 top, hoe lossen we de crisis op? We voeren een nieuwe munteenheid in!

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
Medvedev Shows Off Sample Coin of New ‘World Currency’ at G-8

July 10 (Bloomberg) -- Russian President Dmitry Medvedev illustrated his call for a supranational currency to replace the dollar by pulling from his pocket a sample coin of a “united future world currency.”

“Here it is,” Medvedev told reporters today in L’Aquila, Italy, after a summit of the Group of Eight nations. “You can see it and touch it.”

The coin, which bears the words “unity in diversity,” was minted in Belgium and presented to the heads of G-8 delegations, Medvedev said.

The question of a supranational currency “concerns everyone now, even the mints,” Medvedev said. The test coin “means they’re getting ready. I think it’s a good sign that we understand how interdependent we are.”

Medvedev has repeatedly called for creating a mix of regional reserve currencies as part of the drive to address the global financial crisis, while questioning the U.S. dollar’s future as a global reserve currency. Russia’s proposals for the G-20 meeting in London in April included the creation of a supranational currency.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aeFVNYQpByU4

s640x480.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Iedereen die hier altijd hard liep te roepen dat er nooit een wereldmunt zou komen. Dit lijkt er toch wel sterk op. Jaren na de Euro krijgen we dalijk weer een nieuwe munteenheid door onze strot geramd.

ben benieuwd of 't daadwerkelijk gaat gebeuren

Lol, als Rusland er maar een goed slaatje uit kan slaan, weg met de dollar! :rolleyes:

Ach zo snel krijg je zo iets niet in werking, zeker Amerika kennende niet, en mocht het gebeuren gaat dat nog héél lang duren, zo lang dat tegen die tijd de kredietcrisis misschien allang voorbij is.

• Topic Starter Topic Starter
Lol, als Rusland er maar een goed slaatje uit kan slaan, weg met de dollar! :rolleyes:

Ach zo snel krijg je zo iets niet in werking, zeker Amerika kennende niet, en mocht het gebeuren gaat dat nog héél lang duren, zo lang dat tegen die tijd de kredietcrisis misschien allang voorbij is.

Voor Amerika is dit juist de ultieme kans om van de Dollar af te komen bro, iets wat ze maar al te graag willen vanwege de enorme staatsschuld.

en toen werd ie uitgelachen?

Rusland wil het dus gebeurt het? Zal wel loslopen allemaal.

Iedereen die hier altijd hard liep te roepen dat er nooit een wereldmunt zou komen. Dit lijkt er toch wel sterk op. Jaren na de Euro krijgen we dalijk weer een nieuwe munteenheid door onze strot geramd.
De dollar is momenteel de wereld munt. Echter heeft Amerika er zo'n potje van gemaakt dat ze mega failliet zijn.
De oplossing voor Amerika is gewoon dollar bijdrukken.
Wanneer de dollar niet meer de wereldmunt is betekend dat het einde voor Amerika. Hou maar rekening met nieuwe wereld machten.

Ik ben er niet op tegen, het moet afgelopen zijn met Amerika en het verder op laten lopen van schulden. Liever vandaag als morgen.

Ze gaan toch alleen de dollar vervangen door deze nieuwe munteenheid?

Als ik het goed heb ik de dollar de 2de munteenheid van de wereld en de euro numero uno, dat betekent dat wij die munt alleen zouden gaan gebruiken als de euro kopje onder gaat.:D

De dollar is momenteel de wereld munt. Echter heeft Amerika er zo'n potje van gemaakt dat ze mega failliet zijn.
De oplossing voor Amerika is gewoon dollar bijdrukken.
Wanneer de dollar niet meer de wereldmunt is betekend dat het einde voor Amerika. Hou maar rekening met nieuwe wereld machten.

Ik ben er niet op tegen, het moet afgelopen zijn met Amerika en het verder op laten lopen van schulden. Liever vandaag als morgen.

Wie heb je dan liever als wereldmacht, Rusland of China? Geef mij Amerika dan maar.

Maargoed @ Gorillor dit was dus de reden dat ik denk dat Amerika liever die crisis af wacht dan dat ze hun dollar vrijgeven, want dan is het simpelweg gewoon afgelopen, en een buitenkansje voor andere grote economieën om de wereldmacht te grijpen, en of dat nou zo goed is...

Mensen die problemen hebben met de euro zijn gay.

Euro = goed. Wereldmunt = faal.

ik mis de Frank:treuren:

knettergek. mocht nederland dit ooit serieus overwegen ga ik de straat op.

Op zich is het niet onlogisch om een wereldmunt te willen met de globalisering, alleen zal je nooit iedereen tegelijk meekrijgen waardoor het alsnog een zeer geleidelijk proces wordt. Maar imo moeten we vooral eens 100% overstappen op elektronisch betalen. Zie het nut niet meer echt van biljetten drukken en munten persen.

Electronisch betalen = fail. Zeker bij Fortis waarvan de pasjes constant uit elkaar donderen. Eerst maar zorgen voor pasjes die langer dan een jaar blijven leven.

• Topic Starter Topic Starter
knettergek. mocht nederland dit ooit serieus overwegen ga ik de straat op.

Nederland kennende zitten wij er als eerste bij.

Op zich is het niet onlogisch om een wereldmunt te willen met de globalisering, alleen zal je nooit iedereen tegelijk meekrijgen waardoor het alsnog een zeer geleidelijk proces wordt. Maar imo moeten we vooral eens 100% overstappen op elektronisch betalen. Zie het nut niet meer echt van biljetten drukken en munten persen.

Liever niet. Ik heb liever geld in mijn handen dan wat getalletjes in een database.

Als de stroom uit valt zie jij het nut van papiergeld niet?:rolleyes:

Dan kan niemand nog in het zwart gaan werken of drugs gaan dealen ?

Terug
Naar boven