Fitness Seller

Belangrijk Nieuws G8 top, hoe lossen we de crisis op? We voeren een nieuwe munteenheid in!

Binnenkort mogen we ook even DNA afstaan die in een grote databank wordt opgeslagen. Ons vingerafdruk wordt digitaal opgeslagen in het paspoort en er komt een kastje in onze auto ("kilometerheffing") waardoor ze precies kunnen zien waar we zijn geweest, hoe laat we er zijn geweest, hoe hard we hebben gereden enz. Ik kan nog wel even doorgaan hoe we in onze privacy worden beperkt komende jaren.

Het lijkt er steeds meer op dat we in een politiestaat leven. Dat het volk dit allemaal zomaar pikt verbaast me nog steeds.

Ik ben ook geen linkse hippie, ik haat linkse hippies. Maar dit baad toch ook mij wel enigszins zorgen.

Met dat dat kastje erdoor heen gedrukt word in dit land, verhuis ik naar belgie:) Tegenwoordig hangen on alle wegen mijn stad in en uit, + de randwegen, al camera's die video beelden maken van auto's zodat geregistreerd en uitgezocht kan worden wie de stad in en uit gaat:mad:

Fokking belachelijk gewoon, als je vroeger (jaren 90) films op tv zag ala terminator, judge dredd, totall recall, dacht je dat die excessieve registratie van mensen alleen maar aangedikt film meuk was, maar het begint er steeds meer op te lijken dat het binnen niet afzienbare tijd ook werkelijkheid word :mad:

Google ook maar eens op een sterk staaltje Stasi praktijken van de Gemeente Den haag, de zogenaamde "Haagse panden brigade"
Welke in zogenaamde krachtwijken, alle panden betreden om huiszoekingen te doen zonder dat hier enige aanleiding voor is:eek:
En nee het is niet alleen voor mensen die huren bij een woning corporatie, Zelfs mensen met een koophuis worden verplicht hier aan mee te werken, als 'vrijwillige' medewerking word geweigerd komt men terug met een huiszoekings bevel :eek:

WTF!!:mad:

Toch gek dat ik (en als je de topics op dit forum volgt, ook anderen) al één of meer dan eens cash geld zijn kwijtgespeeld, terwijl de meeste mensen via elektronische betaling dit niet hebben gehad.

Tel al het geld op dat verloren gaat door diefstal of verlies en cash wint het met gemak van elektronisch. Als ik me niet vergis was daar zelfs een topic over niet zo lang geleden. Het liep toch in de honderdduizenden per jaar oid?

Héél veilig ja... nee dan heb ik liever een stuk plastic in de geldbeugel.

Ja, maar als er geen cash meer valt te stelen gaat iedere crimineel zich vestigen op cybercriminaliteit. Dus dan zul je daar hoogstwaarschijnlijk ook een verdubbeling in zien op zn minst.

Met dat dat kastje erdoor heen gedrukt word in dit land, verhuis ik naar belgie:) Tegenwoordig hangen on alle wegen mijn stad in en uit, + de randwegen, al camera's die video beelden maken van auto's zodat geregistreerd en uitgezocht kan worden wie de stad in en uit gaat:mad:

Fokking belachelijk gewoon, als je vroeger (jaren 90) films op tv zag ala terminator, judge dredd, totall recall, dacht je dat die excessieve registratie van mensen alleen maar aangedikt film meuk was, maar het begint er steeds meer op te lijken dat het binnen niet afzienbare tijd ook werkelijkheid word :mad:

Google ook maar eens op een sterk staaltje Stasi praktijken van de Gemeente Den haag, de zogenaamde "Haagse panden brigade"
Welke in zogenaamde krachtwijken, alle panden betreden om huiszoekingen te doen zonder dat hier enige aanleiding voor is:eek:
En nee het is niet alleen voor mensen die huren bij een woning corporatie, Zelfs mensen met een koophuis worden verplicht hier aan mee te werken, als 'vrijwillige' medewerking word geweigerd komt men terug met een huiszoekings bevel :eek:

WTF!!:mad:

Helemaal mee eens. In alle nieuwe bussen overal camera's hangen. Op mijn hogeschool hangen opeens overal camera's.

"Hirsch Ballin wil daarbij digitale technieken toepassen, bijvoorbeeld de mogelijkheden om bestanden te doorzoeken"
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1257079.ece/Justitie_misdaad_aanpakken_met_daderprofielen

De overheid mag nu dus ook je bestanden bekijken. Het moet echt niet gekker worden. Denk trouwens ook aan de OV-chipkaart, waarmee ze nu in principe ook kunnen zien wie op welk moment waar is geweest.

De overheid wil een kudde schapen van ons maken. Als die chips er komen dan ga ik zeker protesteren. Bij de invoering van die kastjes en de wereldmunt ook.

Ja, maar als er geen cash meer valt te stelen gaat iedere crimineel zich vestigen op cybercriminaliteit. Dus dan zul je daar hoogstwaarschijnlijk ook een verdubbeling in zien op zn minst.
Klopt. Nu is het thuisbankieren ondertussen al vrij veilig geworden in vergelijking met de beginjaren. Het probleem zit 'm vooral in de onwetendheid bij sommige mensen. Als je de gevaren niet kent (identiteitsdiefstal, ontbreken van AV/firewall, onvoorzichtig zijn,...) is er een probleem. Maar als je wil kan je een computer echt wel veilig maken. Het vraagt alleen wat inspanningen.

moet toegeven dat het ontwerp wel mooi is...

Terug
Naar boven