Fitness Seller

Belangrijk Nieuws G8 top, hoe lossen we de crisis op? We voeren een nieuwe munteenheid in!

Wel lastig betalen als je iets van een ander wil kopen. Tenzij iedereen een pinautomaat aanschaft.

• Topic Starter Topic Starter
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Idd, en ik zie de straatkrant verkoper als met z'n pinautomaat :o

Electronisch betalen = fail. Zeker bij Fortis waarvan de pasjes constant uit elkaar donderen. Eerst maar zorgen voor pasjes die langer dan een jaar blijven leven.
Eerder Fortis = fail dan, ik heb dat probleem niet met Dexia kaarten. zelfs op het moment dat ze vervangen worden is mijn kaart nog in prima staat.

Nu is dit probleem ook aanwezig bij de bankbiljetten, niet voor niets kondigde de Nederlandse regering niet zo lang geleden nog aan om ze te gaan vernissen om de levensduur te verlengen en het papier schoner te houden. Qua bacteriën/ziekteverspreiding vormt cash geld ook nogal een vrij groot probleem.

Wel lastig betalen als je iets van een ander wil kopen. Tenzij iedereen een pinautomaat aanschaft.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan een betaalsysteem via de mobiele tel.

En dan nog. Wij mensen moeten niet te veel afhankelijk worden van elektronica en randapparatuur.

Daarnaast komt een stukje privacy kijken die je met elektronisch betalen gewoon kwijt bent.

Oprotten met die handel. Straks komt er ook nog een world-government, en kunnen ze de hele wereld tot slaaf maken met die grappen van ze ( = wereldwijd torenhoge belasting). De wereld munt is de eerste stap in die richting.

Ik vertrouw de boel niet.

Alles word uiteindelijk weer duurder

knettergek. mocht nederland dit ooit serieus overwegen ga ik de straat op.

Heb je ook een motivatie die hierbij hoort of is het gewoon uit conservatisme?

Ik heb liever geld in mijn handen dan wat getalletjes in een database.

Dus jij legt dan ook al je spaargeld in briefjes onder de matras?

Oprotten met die handel. Straks komt er ook nog een world-government, en kunnen ze de hele wereld tot slaaf maken met die grappen van ze (= wereldwijd torenhoge belasting). De wereld munt is de eerste stap in die richting.

Ik vertrouw de boel niet.

Haha, wat? Jep die wereldmunt gaat echt slaven van ons maken. We gaan niks meer te zeggen hebben jongens! :rolleyes:

Op zich is het niet onlogisch om een wereldmunt te willen met de globalisering, alleen zal je nooit iedereen tegelijk meekrijgen waardoor het alsnog een zeer geleidelijk proces wordt. Maar imo moeten we vooral eens 100% overstappen op elektronisch betalen. Zie het nut niet meer echt van biljetten drukken en munten persen.

En dat zal het einde zijn van zwart geld... Big Brother is watching...
Eens zien hoe je min of meer verboden producten gaat gaan aankopen... om maar iets te noemen ;)

Dan kan niemand nog in het zwart gaan werken of drugs gaan dealen ?

Inderdaad, prima ding dus, dat dit in de toekomst gaat komen is natuurlijk overmijdelijk, voor nu zal het iig de economie goed strak trekken.

Daar vinden ze wel wat op hoor ;)

Ik heb geen mobiel, dus dat wordt lastig. Er zullen vast wel meer mensen zijn die geen mobiel hebben.

Fail :roflol:
Lastig voor jou als betaling dus inderdaad in de toekomst via mobiel gaat, naja, ik denk dat je dan iig weinig keuze hebt ;)
Ze zullen zich daar iig niet druk om maken :D

En dan nog. Wij mensen moeten niet te veel afhankelijk worden van elektronica en randapparatuur.

Daarnaast komt een stukje privacy kijken die je met elektronisch betalen gewoon kwijt bent.

Dat is nou eenmaal de toekomst.

Alles word uiteindelijk weer duurder

Dat sowieso, met of zonder wereldmunt.

Lol, als Rusland er maar een goed slaatje uit kan slaan, weg met de dollar! :rolleyes:

Ach zo snel krijg je zo iets niet in werking, zeker Amerika kennende niet, en mocht het gebeuren gaat dat nog héél lang duren, zo lang dat tegen die tijd de kredietcrisis misschien allang voorbij is.

Engeland blijft het lastigst hoor, die doet alles het tegenovergestelde van wat de wereld doet. :p

Haha, wat? Jep die wereldmunt gaat echt slaven van ons maken. We gaan niks meer te zeggen hebben jongens! :rolleyes:

We hebben al bijna niets te zeggen. Maar door iedereen een nieuwe munt op te leggen pakken ze ons inderdaad nog meer vrijheid af.

We hebben al bijna niets te zeggen. Maar door iedereen een nieuwe munt op te leggen pakken ze ons inderdaad nog meer vrijheid af.

Welke vrijheid? Als jij met een euro, gulden of deze nieuwe munteenheid betaalt, welke vrijheid heb jij minder dan?
Dit is echt zo'n cafépraat. Een hoop onsamenhangende conclusies en een cliché slogan als "we hebben niks te zeggen".

De enige vrijheid die wordt weggenomen is dat een land niet meer kan kiezen om zijn munt te devalueren.

1 munt, 1 wereldbank en een paar klootzakken die bepalen wat, wanneer en hoe gebeurd..
Neen, dank u!

Dus jij legt dan ook al je spaargeld in briefjes onder de matras?

Yup. Heb wel wat op de bank staan natuurlijk maar heb ook her en der potjes staan.

Ik vind privacy erg belangrijk en mijn bank en de overheid heeft er geen zak mee te maken waar ik mijn geld aan besteed.

---------- Toegevoegd om 16:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:49 ----------

Dat Engeland hier niet aan mee gaat doen (moest het er komen) kun je idd al zeker van zijn.

Denk dat Engeland uiteindelijk geen keus heeft mochten alle andere belangrijke landen wel mee doen. Zo sterk staat de pond niet.

Terug
Naar boven