XXL Nutrition

Game Laptop

Yohan

Advanced Bodybuilder
Waardering
199
Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen om onder andere games te spelen (en ook voor school heb ik een goede nodig)
Ik zoek er eigenlijk een waar ik de nieuwste games makkelijke op hoge settings kan spelen. budget is ongeveer 1000€, moet lukken toch of is dat veelte weinig?

Ik weet alleen niet zo goed waar op te letten.
Videokaart en cpu is het belangerijkst dacht ik. Ik heb wel wat faqs gelezen over laptops maar ik weet er nog steeds niet zo veel van af.
Hoe weet je welke processor sneller is? intel i7, 1.6 ghz is beter dan core 2 duo 2.0 ghz maar hoe kan je dat zien?
hetzelfde bij de videokaarten, hoe weet je nou welke beter is? :rolleyes:

btw ik had deze gezien:
http://www.laptopshop.nl/product/86218/acer-aspire-7740g-628g64bn.html

iets boven mijn budget maar intel i7 processor zijn tot nu toe de beste toch? videokaart is een Ati radeon HD5650, is het wat?
en waar moet ik nog meer op letten bij het kopen van een game laptop?

Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen om onder andere games te spelen (en ook voor school heb ik een goede nodig)
Ik zoek er eigenlijk een waar ik de nieuwste games makkelijke op hoge settings kan spelen. budget is ongeveer 1000€, moet lukken toch of is dat veelte weinig?

Ik weet alleen niet zo goed waar op te letten.
Videokaart en cpu is het belangerijkst dacht ik. Ik heb wel wat faqs gelezen over laptops maar ik weet er nog steeds niet zo veel van af.
Hoe weet je welke processor sneller is? intel i7, 1.6 ghz is beter dan core 2 duo 2.0 ghz maar hoe kan je dat zien?
hetzelfde bij de videokaarten, hoe weet je nou welke beter is? :rolleyes:

btw ik had deze gezien:

iets boven mijn budget maar intel i7 processor zijn tot nu toe de beste toch? videokaart is een Ati radeon HD5650, is het wat?
en waar moet ik nog meer op letten bij het kopen van een game laptop?

Voor €1000 de nieuwste games spelen op een laptop? Dat ga je in mijn ogen met dat budget niet redden. Ik zou voor een alienware M17x of een macbook gaan. Het kost wat maar dan heb je ook wat.

Voor €1000 de nieuwste games spelen op een laptop? Dat ga je in mijn ogen met dat budget niet redden. Ik zou voor een alienware M17x of een macbook gaan. Het kost wat maar dan heb je ook wat.
waarom macbook? dan zou je er ten eerste windows op moeten zetten en volgens mij zit er ook niet een top grafische kaart in. nieuwste games gaat zeker niet lukken idd. ligt er een beetje wat voor n games

waarom macbook? dan zou je er ten eerste windows op moeten zetten en volgens mij zit er ook niet een top grafische kaart in. nieuwste games gaat zeker niet lukken idd. ligt er een beetje wat voor n games

Zag laatst iemand op een macbook pro cod 6 spelen, en dat liep als een tiet.

OT: gamen op een laptop is echt verre van ideaal, het hele draagbare aspect is foetsie omdat je batterij maar 20 minuutjes mee gaat. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon flink duur.

Zag laatst iemand op een macbook pro cod 6 spelen, en dat liep als een tiet.

OT: gamen op een laptop is echt verre van ideaal, het hele draagbare aspect is foetsie omdat je batterij maar 20 minuutjes mee gaat. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon flink duur.
ik neem aan dat je met tiet lekker bedoelt?
tenminste dit zijn mijn associaties met het woord tiet dus zijn dat mijn gedachtes er bij. en hoeveel had hij voor die macbook pro betaald?

Bespaar op de processor ga all out voor de grafische kaart.

Mssn vind je nog een oude m1730 met 9800m gt(x) in sli formatie? Slechte processors, maar super kaarten, speel je alles héél vlotjes mee. Ik zou verwachten dat je, gezien hoe lang de m1730 al bestaat, ze heel goedkoop kan op de kop tikken (als je ze nog vindt).

ik neem aan dat je met tiet lekker bedoelt?
tenminste dit zijn mijn associaties met het woord tiet dus zijn dat mijn gedachtes er bij. en hoeveel had hij voor die macbook pro betaald?

Liep perfect inderdaad ;). Ik geloof dat het bijelkaar iets van 1500 was (2 jaar geleden), misschien dat je hem nu 2de hands wel wat goedkoper kunt vinden.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
bedankt voor alle reacties.
Die alienware vind ik veel te duur (en ook kapot lelijk maarja)
Maar waarom is die alienware dan zo goed want als ik de specs op een rijtje zet:
alienware heeft i7 720QM, 1.6 ghz maar die acer heeft i7 620M, 2.6 ghz dan is die acer toch sneller of niet ???

videokaart is dan wel beter van alienware: radeon 5870 of acer: HD5650.
ze hebben wel allebei 1024 mb videogeheugen.

dus heel veel verschil is er eigenlijk niet tussen die twee toch? behalve dat die alienware 2 keer zo duur is.

tot nu toe is die acer toch wel de beste die ik heb gevonden, of zie ik iets over het hoofd? want hij is wel goedkoper dan andere laptops met i7 processors.

Alienware als je veels te veel wilt betallen :o

Maar waarom is die alienware dan zo goed want als ik de specs op een rijtje zet:
alienware heeft i7 720QM, 1.6 ghz maar die acer heeft i7 620M, 2.6 ghz dan is die acer toch sneller of niet ???

dus heel veel verschil is er eigenlijk niet tussen die twee toch? behalve dat die alienware 2 keer zo duur is.

tot nu toe is die acer toch wel de beste die ik heb gevonden, of zie ik iets over het hoofd? want hij is wel goedkoper dan andere laptops met i7 processors.

Moet ook een nieuwe, snelle laptop hebben, deze ziet er goed uit alleen ik game niet veel.
Ik zie wel een paar dingen die misschien beter kunnen:

- Snelheid harde schijf 5400 rpm = traag
- Media station BD-ROM / DVD*RW DL = focking duur, beter pak je eentje zonder blueray. Je hebt er geen reet aan
- Windows 7 Home Premium 32-bit = Troep + kost een extra 95,- kan je tegenwoordig niet zonder windows bestellen ???

Als die 3 problemen opgelost zouden zijn zou het een perfecte laptop zijn.

Voor hardcore gaming schiet die acer te kort. OK, hij heeft een te gekke CPU, maar die maakt niet veel uit als je wil gamen, je kan dan ook een goede maar goedkope core2duo nemen. De acer heeft een class 2 gpu (zelfde klasse als bijvoorbeeld een 8700m gt met enige pluspunt dat hij DX 11 ondersteunt), die 5870 is top of the bill.

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html

Voor gaming GPU>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>CPU.

mijn game pc (bak alleen) was 1600€ dus ik denk dat het vrij onmogelijk is om game laptop aan te schaffen (in mijn ogen game laptop) voor minder dan 2000 euro, en een game laptop is achterhaald heb vroeger veel geld uitgegeven voor zo'n ding, nu heb ik super pc en een netbookje = good

720QM <> 620M
-hoger Cache geheugen
-meer instructies per set

alienware <> acer
-hogere RPM van de harde schijf
-sneller geheugen
-gewoon betere overall-kwaliteit van hardware

http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

Steek gewoon een pc in elkaar ipv laptop, je gaat geld verkwisten ermee.
Laptop is nu eenmaal niet voor te gamen.

Ok, laptop is per euro minder power. Maar het heeft ook zijn voordelen. Ik neem hem mee op reis, op de trein, of overal waarvan ik weet dat ik me even ga vervelen. thuis sluit ik hem aan op de tv, kan ik hem net zoals een console wegstoppen in een schap onder de tv en dan game ik lekker vanuit de zetel. Kwa performantie zit hij op dezelfde hoogte als een desktop met 9600gt in sli formatie (= alles dus op hoogste settings en resolutie zonder AA), wat meer dan goed genoeg is voor deze generatie games. Omdat de games biz nu geleid wordt door consoles hoef je bijlange niet meer de beste hardware te hebben om je games grafisch te maxen.

Laatst bewerkt door een moderator:
het wordt zowieso een laptop want ik wil hem ook op school en thuis bij men oudjes gebruiken.
720QM <> 620M
-hoger Cache geheugen
-meer instructies per set

alienware <> acer
-hogere RPM van de harde schijf
-sneller geheugen
-gewoon betere overall-kwaliteit van hardware
thanks
maar wat zegt dan de snelheid precies in ghz?
want ik had ook nog deze op het oog:
http://www.laptopshop.nl/product/88937/asus-n71jq-ty002x.html
deze heeft Intel i7-720QM en als kloksnelheid 1,6 GHz. is deze procesor dus beter dan 2,66 GHz Intel Core i7 620M?

en nog een vraagje over de videokaarten want hoe hoger het typenummer hoe beter toch? die asus van hierboven heeft een Radeon 5730 dus die is beter dan die acer met Radeon mobility HD5650.
Dan kan ik misschien beter die asus nemen, want ze zijn toch allebei even duur.

asus:
acer:

Laatst bewerkt door een moderator:
het wordt zowieso een laptop want ik wil hem ook op school en thuis bij men oudjes gebruiken.

thanks
maar wat zegt dan de snelheid precies in ghz?
want ik had ook nog deze op het oog:
deze heeft Intel i7-720QM en als kloksnelheid 1,6 GHz. is deze procesor dus beter dan 2,66 GHz Intel Core i7 620M?

en nog een vraagje over de videokaarten want hoe hoger het typenummer hoe beter toch? die asus van hierboven heeft een Radeon 5730 dus die is beter dan die acer met Radeon mobility HD5650.
Dan kan ik misschien beter die asus nemen, want ze zijn toch allebei even duur.

asus:
acer:

Niet per se beter, de mobility 4870 (class 1 gpu) is beter dan de 5650 en 5730 (class 2 gpu's).
Gebruik notebookcheck voor al je GPU gerelateerde vragen.

Niet per se beter, de mobility 4870 (class 1 gpu) is beter dan de 5650 en 5730 (class 2 gpu's).
Gebruik notebookcheck voor al je GPU gerelateerde vragen.
thanks! :thumbs: echt goed linkje
staat veel op die site, ik ga het is ff rustig doorlezen.
ok dus GPUs zijn verdeeld in classes, dus als ik er een heb uit de hoogste moet ik wel goed zitten toch.
volgens die site moet ik daar mee toch prima kunnen gamen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven