MuscleMeat

Game Laptop

Hmm het is heel vriendelijk van de DBB-computer kenners om al hun wijsheid en raad op het forum te gooien, maar ik weet niet of topicstarter dit allemaal snapt. Ik zou het zelf met wat moeite kunnen ontcijferen, maar daar gaat het niet om.
Ik heb in 4 jaar tijd 2 laptops 'gekocht' en mijn vereisten waren ook schoolwerk en games. Ik had eerst wat rondgehoord en geleerd in welke mate een videokaart en processorsnelheid snel is en wanneer traag. Uiteindelijk kwam ik uit bij een laptop met een geforce kaart en een processorsnelheid van 2,2GhZ. Deze kon moeiteloos COD:4 MW aan. Oké er zijn zwaardere spelen dan deze, maar toch al een goede maat van prestatie.

Soit, meegaan met de nieuwste games kan je sowieso niet, maar als je een deftige processors en grafische kaart hebt, kom je al ver en kan je 95% van de games wel spelen. De rest is toch WOW-like boecht :D

thanks! :thumbs: echt goed linkje
staat veel op die site, ik ga het is ff rustig doorlezen.
ok dus GPUs zijn verdeeld in classes, dus als ik er een heb uit de hoogste moet ik wel goed zitten toch.
volgens die site moet ik daar mee toch prima kunnen gamen.

Jep, volg die site maar wat betrfet GPU's. Een crossfire of sli uit class 1 in combi met een zwak/bescheiden CPU'tje laat je gamen wat je wil. Veel RAM (6gb tot 8Gb, desnoods DDR2 als 3 te duur is) en 64bit OS helpen ook wel.

Het blijft een dure en inefficiënte bezigheid gamen op een laptop. En games/hardware ontwikkelen zo snel dat je in 1 jaar alweer hopeloos achterloopt. Een laptop is bovendien altijd duurder dan een zelfbouw pc, dus voor gamers echt een afrader.

Zelfs als Apple gebruiker beveel ik je geen Macbook aan en ook geen dure game laptop als je wil gaan gamen. En met een lichte laptop ga je de zwaarste games toch niet (optimaal) kunnen spelen.

Schaf je gewoon een aparte game pc aan met low budget materiaal voor de kast , waar je dan de nieuwste hardware in steekt die om de zoveel tijd kan upgraden. En een aparte normale laptop die niet specifiek dient voor gamen.

Als je toch per se een laptop wil voor gamen neem dan gewoon eentje met de best mogelijke prijs vs specs en een goede garantie eraan.

• Topic Starter Topic Starter
Is 1.6 niet ontzettend laag....?
i7 is quad core dacht ik dus dat is dan niet laag toch?
btw er zit dan ook "turbo mode" op dan gaat 2.8 ghz geloof ik.

dit stond op de site over i7 processors:

Alle nieuwe Intel® Core™ i3 / i5 /i7 ondersteunen HyperTreading waardoor het besturingssysteem elke processorkern als dubbele kern beschouwd, hierdoor kunnen opdrachten door de processor gebundeld worden met een aanzienlijke snelheidswinst ten gevolg.
Intel® Turbo Mode
Als nieuwe feature beschikken alle Intel® Core™ i5 en i7 processors over Intel® Turbo mode. Wanneer de omstandigheden het toelaten zal de processor zijn kloksnelheid verhogen van b.v. 2.66 naar 3.33GHz (Intel® Core™ i7 620M).

Laatst bewerkt:
i7 is quad core dacht ik dus dat is dan niet laag toch?
btw er zit dan ook "turbo mode" op dan gaat 2.8 ghz weet.

dit stond op de site over i7 processors:

Alle nieuwe Intel® Core™ i3 / i5 /i7 ondersteunen HyperTreading waardoor het besturingssysteem elke processorkern als dubbele kern beschouwd, hierdoor kunnen opdrachten door de processor gebundeld worden met een aanzienlijke snelheidswinst ten gevolg.
Intel® Turbo Mode
Als nieuwe feature beschikken alle Intel® Core™ i5 en i7 processors over Intel® Turbo mode. Wanneer de omstandigheden het toelaten zal de processor zijn kloksnelheid verhogen van b.v. 2.66 naar 3.33GHz (Intel® Core™ i7 620M).

Voor zover ik weet kan quadcore gewoon meerdere taken tegelijk aan, maar met gamen heb je er dus weinig aan omdat dat maar 1 taak is en 1.6 is dan weinig.
Corrigeer me als ik fout zit

Het blijft een dure en inefficiënte bezigheid gamen op een laptop. En games/hardware ontwikkelen zo snel dat je in 1 jaar alweer hopeloos achterloopt. Een laptop is bovendien altijd duurder dan een zelfbouw pc, dus voor gamers echt een afrader.

Als je toch per se een laptop wil voor gamen neem dan gewoon eentje met de best mogelijke prijs vs specs en een goede garantie eraan.
ik snap dat gamen op een desktop beter en goedkoper , (en je kan makkelijker upgraden )maar volgens de specs van de laptops moet het toch ook lukken om bijvoorbeeld bad company of crysis op gewoon hoge settings te kunnen draaien?

.

Vroeger was dit waar, maar vertel me eens wat kan je met een 3 jaar oude, of zelfs een pc die in 2007 top of the bill was, niet doen wat je met een huidig monster wel kan?

Ik zal het je zeggen: met de pc uit 2007 speel je met je 8800gt alles op max settings @ 1080 zonder AA @ 30 fps. Met de huidige pc's speel je alles op max @ 1080 met AA @ +60fps. Aan die AA @1080 merk je niets en 30 fps vs 60 is wel een verschil maar beide zijn vlot.

De gamesindustrie wordt geleid door consoles, tech van 5jaar oud. PC games zijn tegenwoordig gewoon luie consoleports, elk beetje gamepc en laptop van de afgelopen 3jaar gamet vlot.

Een laptop is duur ivm desktop euro/power ratio, maar mssn zijn er specifieke redenen voor de TS om iets extra neer te tellen voor een laptop (ik zeg maar zoiets: mobiliteit).

---------- Toegevoegd om 15:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:56 ----------

ik snap dat gamen op een desktop beter en goedkoper , (en je kan makkelijker upgraden )maar volgens de specs van de laptops moet het toch ook lukken om bijvoorbeeld bad company of crysis op gewoon hoge settings te kunnen draaien?

Ja, zeker als je crossfire of sli van elke class 1 kaart neemt. edit: ik heb zelf een 9800m gt sli (class 1), en die kaart op zich speelt alles prima, maar voor crysis moet ik SLI wel aanzetten om een vlotte ervaring te hebben van de eerste tot de laatste seconde.

---------- Toegevoegd om 15:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:57 ----------

Voor zover ik weet kan quadcore gewoon meerdere taken tegelijk aan, maar met gamen heb je er dus weinig aan omdat dat maar 1 taak is en 1.6 is dan weinig.

Ik zou hetzelfde denken. Ik ken niet zoveel van CPU's, maar zou toch akltijd kiezen voor een CPu die per core boven de 2Ghz zit. Ik denk dat de meeste games niet meer vragen dan dat. Je kan bijvoorbeeld goed toekomen met een goedkope core2duo van 2,5ghz.

Laatst bewerkt:
Voor €1000 de nieuwste games spelen op een laptop? Dat ga je in mijn ogen met dat budget niet redden. Ik zou voor een alienware M17x of een macbook gaan. Het kost wat maar dan heb je ook wat.

Hier ga ik mee akkoord. Voor 1000 euro ga je een goeie laptop krijgen voor studie (mits je iets van grafische vormgeving doet o.i.d. als opleiding) Maar voor games moet toch zeker een 17 inch scherm hebben en redelijke prestaties hebben.

Macbook (pro) levert tegenwoordig ook goeie prestaties. Een maat van me heeft een pro en dat ding trekt cod4 2 met gemak. Ze kunnen ook twee videokaarten erin hebben dus dan zit je helemaal goed voor games.

Vroeger was dit waar, maar vertel me eens wat kan je met een 3 jaar oude, of zelfs een pc die in 2007 top of the bill was, niet doen wat je met een huidig monster wel kan?

Ik zal het je zeggen: met de pc uit 2007 speel je met je 8800gt alles op max settings @ 1080 zonder AA @ 30 fps. Met de huidige pc's speel je alles op max @ 1080 met AA @ +60fps. Aan die AA @1080 merk je niets en 30 fps vs 60 is wel een verschil maar beide zijn vlot.

De gamesindustrie wordt geleid door consoles, tech van 5jaar oud. PC games zijn tegenwoordig gewoon luie consoleports, elk beetje gamepc en laptop van de afgelopen 3jaar gamet vlot.

Een laptop is duur ivm desktop euro/power ratio, maar mssn zijn er specifieke redenen voor de TS om iets extra neer te tellen voor een laptop (ik zeg maar zoiets: mobiliteit).
Ik zeg ook niet dat je plots geen enkele game meer kan spelen ;)

Het gaat erom dat evolutie van hardware en games een beetje in gelijke lijn gaat, en als je echt een gamer bent die dat wil volgen, dan ga je al snel achterlopen qua specs.

Maar als hij per se een game laptop wil is daar verder geen probleem mee, maar dan is het budget dat hij heeft bitterweinig.

Het gaat erom dat evolutie van hardware en games een beetje in gelijke lijn gaat, en als je echt een gamer bent die dat wil volgen, dan ga je al snel achterlopen qua specs.

Ja, ok heb je misbegrepen. Idd, de specs gaan vooruit, maar de gamers die dat op de voet willen volgen zijn 10 jaar gelden blijven steken toen het nodig was om effectief de nieuwste hardware te kopen om de nieuwste games te spelen. Deze tijd is heerlijk voor pc gamers, koop een goeie pc of laptop en je bent voor een lange tijd gesettled (ten minste totdat de nieuwe gen consoles uitkomt).

ja dat had ook ergens gelezen dus dan misschien beter voor de i7 dual core 2.66 ghz gaan.
http://www.laptopshop.nl/product/86218/acer-aspire-7740g-628g64bn.html
heel erg bedankt voor alle reacties, de rest van men vraagjes vraag ik wel op een computergeek forum als tweakers ofzo;)

btw SLI videokaarten is alleen voor in desktops toch?

Laptops hebben ook SLI/crossfire uitvoeringen. Geloof me, SLI is echt wel de moeite.
ja ik heb opgezocht, dus eigenlijk heb je dan twee videokaarten die samen werken als een. maar er zijn er niet zoveel met SLI of crossfire helaas in mijn budget, maar ik zoek nog wel even verder:)

Maar nog een vraagje, wat is nou beter voor gamen een dual core 2.66 ghz of een quad core 1.6 ghz???

Turbo Mode bij de verschillende CPU's

i7 720QM:

1.60GHz Base
1.73GHz Quad Core Turbo
2.40GHz Dual Core Turbo
2.80GHz Single Core Turbo

i7 620M:

2.66GHz Base
3.06GHz Dual Core Turbo
3.33GHz Single Core Turbo

Indien je dit beest gebruikt om te gamen, zal je wsl beter af zijn met de Dual Core i7 620M

ja ik heb opgezocht, dus eigenlijk heb je dan twee videokaarten die samen werken als een. maar er zijn er niet zoveel met SLI of crossfire helaas in mijn budget, maar ik zoek nog wel even verder:)

Maar nog een vraagje, wat is nou beter voor gamen een dual core 2.66 ghz of een quad core 1.6 ghz???

2.66ghz zou ik denken, hoewel de quadcore in performantie wsl wel beter is voor andere zaken dan games.

wat betreft SLi en je budget:
Ik denk dat bijvoorbeeld een stokoude 9800m gtx/8800m gtx/9800m gt in SLI goedkoper en nipt performanter is dan bijv. een fonkelnieuwe enkele 280m GTX. Je kan bijvoorbeeld dus uit prijsbewuste redenen ook opteren voor SLI. Maar je moet dat zelf maar eens researchen welke SLI goedkoper en performanter is dan welke high end class 1 GPU.

ff ter voorbeeld, om je een beetje zicht te doen krijgen aan wat je kan verwachten:
een oude m1730 met 2,50ghz c2d (met lage fsb), 6gb RAM, 9800m gt sli, windows 64 bit kan crysis via de DX 9 hack op maximum settings spelen, maximum resolutie zonder AA aan een gemiddelde 34fps. Dat is ongeveer wat een duurder systeem met een enkele 280m GTX zal presteren.

Feit is, je gaat wel moeten zoeken om een config zoals die m1730 te vinden. Het zou me niet verbazen dat je ondertussen een beter kaart dan 9800m gt in SLI kan vinden voor je budget. Ter vergelijking: ik heb meer dan een jaar geleden een 9800m gt SLI gekocht voor 1600€.

Laatst bewerkt:
Ok ik ben der wel een beetje uit.

Asus G60JX-JX032V
voor 1000 euro, is toch prima geschikt om Crysis en BFBC2 te spelen.
[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven