Fitness Seller

Gebroken pols en niet kunnen trainen. Of toch wel?

rubinator

Novice
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
63kg
hallo iedereen,

Begin september heb ik mijn pols gebroken en nu, naar bijna twee maand, vroeg ik me af of er iemand is die oefeningen weet waar je je pols niet bij hoeft te gebruiken (buikspieren kan ik wel trainen). Ik mag tot ongeveer begin februari niet meer volop trainen :'(

Wat zouden jullie doen? Zouden jullie je voedingsschema ook bijhouden? Of gewoon een half jaar niet fitnessen en daarna weer volop aan de bak?

Groet en bedankt!

Buikspieren idd. Legpress misschien? In de smith calf raise. Zittend apparaat voor onderrug.

Ik zou voornamelijk oefeningen doen waarbij je je pols niet hoeft te gebruiken ;)

Volgens mij wordt legpress en buikspieren ook aardige hel, als je je bloed flink gaat rond pompen weet ik niet of dat dat lekker is voor je gebroken pols. Maar be my guest, en vertel het ons na je sporten :D

Bloed rond pompen lijkt me geen probleem. Probleem lijkt me juist dat je pols zwak is en geen zware druk mag ervaren. Neem aan dat je al uit het gips bent?

Benen en buik. Zodra het gips eraf is, je pols immobiliseren en brace dragen tijdens het trainen.

Gewoon gebruiken joh word je pols sterker van [emoji16]

hallo iedereen, Begin september heb ik mijn pols gebroken en nu, naar bijna twee maand, vroeg ik me af of er iemand is die oefeningen weet waar je je pols niet bij hoeft te gebruiken (buikspieren kan ik wel trainen). Ik mag tot ongeveer begin februari niet meer volop trainen :'( Wat zouden jullie doen? Zouden jullie je voedingsschema ook bijhouden? Of gewoon een half jaar niet fitnessen en daarna weer volop aan de bak? Groet en bedankt!

Je bent wel heel beperkt met een gebroken pols, maar ik zou wel zo goed als het gaat blijven trainen zonder die pols te belasten.
Ik zou me ook meer toeleggen op cardio (fietsen) in die periode.
Voedingsschema zou ik aanpassen aan je nieuwe omstandigheden en bijgestelde doelen.

Als je in februari weer hersteld bent kun je weer vol aan de bak met je eigenlijke doel. Doordat je wel altijd bezig bent gebleven zul je sneller op je oude niveau zitten dan wanneer je niets had gedaan.

je zal je moeten laten aftrekken door je vader. ok, een beetje genant, maar het is maar tijdelijk.

Heb ze een paar jaar geleden allebei tegelijk gebroken. Met gips erop gewoon benen getraind en wat machine chest flies gedaan, gaat je gips wel zwaar van stinken trouwens :p Toen het gips eraf was heel langzaam opgebouwd met dingen als (hammer) curls en pulldowns en toen alles goed voelde weer presses gedaan. Succes!

Terug
Naar boven