MuscleMeat

Geen gewichtsverlies

Meer eten, niet aankomen en er nog strakker uitzien ook. Ik zou er voor tekenen ;)

Je lichaam is nu pas gewend aan die nieuwe voeding he, kijk het nog even aan.
Je gewicht is daarnaast niet de belangrijkste graadmeter, zeker niet als je net begint met een andere sport en nog wat spiermassa zal aanzetten. Let straks maar eens op de spiegel en je vetpercentage.

• Topic Starter Topic Starter
Meer eten, niet aankomen en er nog strakker uitzien ook. Ik zou er voor tekenen ;)

Je lichaam is nu pas gewend aan die nieuwe voeding he, kijk het nog even aan.
Je gewicht is daarnaast niet de belangrijkste graadmeter, zeker niet als je net begint met een andere sport en nog wat spiermassa zal aanzetten. Let straks maar eens op de spiegel en je vetpercentage.

Bedankt voor je reactie. Wat dat betreft heb je gelijk en mag ik al blij zijn dat ik niet aankom terwijl ik zoveel meer eet.
Wat spieraanzet kan ik mij ook goed voorstellen.

Had ik zelf ook al wel bedacht maar van iemand anders bevestigd krijgen is altijd even fijn. Ik ben al snel bang dat het "wishfull thinking" is.

Het eten ziet er ook niet overdreven uit dus? 3300 vind ik toch aardig wat helemaal voor een cut. Maar ik ben hier geen ervaringsdeskundige in dus ik kan dat vinden, misschien is het wel normaal.
De formules van benedict en alles geven het nou eenmaal aan.

Als je gewicht hetzelfde blijft eet je op onderhoud.

Als je gewicht hetzelfde blijft eet je op onderhoud.

Daar ben ik ook bang voor.

Al geven de formules aan van niet. Maar leuk die formules zijn ook maar theoretisch.
Ik wacht deze maand nog af om te kijken of mijn gewicht en vet & nog gaan dalen.
Wat abfab zegt, miss moet mijn lichaam nog wennen aan het "nieuwe eten" en heb ik wat spier aangemaakt waardoor gewicht gelijkblijft.

Zo niet dan haal ik volgende maand een kcal of 200-300 van mijn voedingsplan af en kijk ik het die maand weer aan.

je zegt dat je op gewicht ben gebleven, maar je ziet er strakker uit. Dit betekent dat je vet ben afgevallen en spiermassa ben aangekomen als je nog op hetzelfde gewicht zit.

je zegt dat je op gewicht ben gebleven, maar je ziet er strakker uit. Dit betekent dat je vet ben afgevallen en spiermassa ben aangekomen als je nog op hetzelfde gewicht zit.

Bedankt voor je reactie.

Het vreemde vind ik dat ik dit dan terug moet zien in vet percentage metingen toch? Of kunnen die ook vertekenend zijn?

Ja indd, dan moet je bf% gedaald zijn en je kg hetzelfde.

laat je BF meten door iemand, daarmee kan je echt je voortgang zien.

Kijk hoe het na afloop van het programma is dus na 60 dagen..

Maar ik vraag me dan altijd af wat mensen na dat programma gaan doen, want volgens mij zakt meer als de helft weer terug naar hun oude vorm na die 60 dagen

Vandaag zelfs voor het eerst in 3,5 week .5 kilo zwaarder dan de beginstand.

Misschien toch wat lager in cal gaan zitten? 3390 voor de CUT zou ik moeten hebben volgens het schema die ik van het forum af heb plus de verschillende online tools om een pond per week af te vallen.
Zal ik daar toch maar 200 onder gaan zitten nog?

Kan me niet voorstellen alleen hoe ik aan kan komen met zo veel cardio in een week en toch dik onder onderhoud eten. Tenzij dat onderhoud totaal niet zou kloppen.
Of nog niet te druk maken en gewoon doorgaan? Kan het geluk zijn en win ik wat spier tijdens het cutten? Insanity is immers ontzettend veel beenwerk en daar heb ik hiervoor niet heel veel aandacht aan besteed.

Je moet er rekening mee houden dat berekeningen ook maar schattingen zijn. Het geeft enkel een indicatie van je onderhoud maar je echte onderhoud weet je pas als je dus op gewicht blijft.
Je hebt nu spieren aangezet en dus vet verloren wss. Laat het goed meten en kijk vooral in de spiegel. Dat is belangrijker nu. Ik denk dat het handig is nog even door te zetten en een gede vet meting te laten doen.
Blijft je vet gelijk dan kan je wat minder gaan eten.

Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik blijf maar even afwachten en hetzelfde eten. Als idd het vet % of gewicht niet minder word eet ik gewoon wat minder. Zal me minder blindstaren op cijfertjes.

Nog 1 laatste vraag. Ik heb alles berekent met behulp van het sheet van het forum.

Ik heb mijn vet % berekent en daarmee, met de rest van mijn stats, mijn onderhoud kunnen uitrekenen m.b.v. het sheet.
Als activiteitsfactor heb ik 1.75% gebruikt. Insanity zou dat moeten zijn.

Nu kwam ik met deze gegevens uit op een onderhoud van (Katch-McArdle) 3672 calorieen. Voor een CUT 3300.
Ik heb mijn schema dus op die CUT behoefte gebaseerd.
Is dit de juiste manier? Of moet ik mijn onderhoud ZONDER insanity berekenen dus met factor 1,2 (2518 cal) en daar met insanity 400-500 onder gaan zitten? Dus insanity gebruiken om het calorie tekort te halen. Aangezien insanity gemiddeld zon 600-700 cal verband en ik niet meer dan 400 onder onderhoud wil eten zal ik dus +250 meer calorieen op onderhoud moeten eten om niet een te groot tekort te maken.

Dan krijg ik binnen 2770 cal waarvan 650 verband worden waardoor ik op 2120 zit wat weer 400 onder onderhoud is.

Of sla ik de plank compleet mis en is dit veel te weinig en kan ik gewoon de activiteits factor van insanity mee rekenen in het bepalen van mijn onderhoud en daar dan 400 onder zutten waarmee ik op zon 3100-3200 uitkom? 3100-650= 2450.
Dit doe ik nu al 6 weken namelijk.
Op de manier zonder insanity heb ik per dag 2120 cal "over" na verbanding, MET activiteitsfactor van insanity 2450. Groot verschil.

EDIT: Verschil tussen activiteitsfactor 1,2 of 1,75 is 1000 cal. Ik denk dat Insanity niet een factor 1.75 is, 1000 zal je, ook al zeggen ze van wel, niet verbranden lijkt me. Misschien aanpaasen naar 1,55?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven