Omdat je teveel behoefte hebt aan het respect van anderen, krijg je het niet. Je zet de meningen van andere mensen over jou op een voetstuk, en je hecht daar veel teveel waarde aan. In mijn geval was het feit dat ik niet zo ben als de rest de reden dat men mij vele jaren respectloos behandelde.
Ik ben zo vaak vernederd op school vroeger en als je maar lang genoeg getergd word, is het op een gegeven moment niet zo moeilijk meer om pesters te willen neersteken. Mijn haat tegen pesters is nogal extreem maar ik houd me goed aan de wet om 2 redenen, te weten: 1. zo'n pester heeft ook mensen die van hem of haar houden en deze mensen zullen ook hevig lijden als ik wraak zou nemen, terwijl die dat niet verdiend hebben. 2. De geschiedenis van de mensheid leert dat wraak en geweld alleen met nog meer wraak en geweld vergolden zal worden. En nog meer ellende in deze wereld brengen dan er al is, dat wil ik zeker niet. Dus hoewel ik verbitterd ben, kies ik ervoor om zoveel mogelijk respect, compassie, liefde en vrijgevigheid in deze wereld te brengen. Mijn spiritualiteit helpt me daarin. Mijn haat stop ik wel in het beluisteren van Deicide en het maken van freaky posts.
Alle mensen zijn even onbelangrijk, denk dus aan die ene quote uit fightclub "We are all part of the same compostheap!". Je hoeft niet door iedereen aardig gevonden te worden, zelfs al ben je de coolste, rijkste en meest succesvolle gast in de wereld, dan zul je nog steeds bakken aan negatieve meningen van andere mensen over je heen krijgen. Uit jaloezie of het feit dat ze je het gewoon niet gunnen, of zelfs omdat je huidskleur, religie of gezicht hen niet aanstaat. Leer dus schijt te hebben aan de rest en wees gewoon jezelf.
http://www.youtube.com/watch?v=tL-BA86UhoE