Fitness Seller

Geen schildklier +T3 suppletie

Cables

Competitive Bodybuilder
Waardering
3
Een maat van mij heeft geen schildklier (operatief verwijderd) en krijgt nu al jaren van de dokter schildklier hormoon.
Hij is net als ik lekker aan het trainen om droog te worden alleen nu ik aan de T3 zit wilde hij dat ook graag eens proberen, maar hij vroeg zich af of dit zijn gebruikelijke schildklierhormoon gebruik (laten we het SRT noemen) in de war brengt.

zal de internist niet leuk vinden als zijn bloed om de paar mnd geprikt gaat worden,met een sterk verhoogde schildklier

Denk dat niemand hier enig idee heeft wat hoe een lichaam reageert zonder schildklier... en dus niemand je antwoord kan geven op die vraag.

• Topic Starter Topic Starter
Denk dat niemand hier enig idee heeft wat hoe een lichaam reageert zonder schildklier... en dus niemand je antwoord kan geven op die vraag.

Hmm ja ik denk dat hij toch maar aan zijn dokter moet vragen of het kan dan.

Denk het ook m8. Lijkt me een verstandig plan.

ik denk niet dat de dokter zal zeggen pak maar wat extra

Nee.. maar hij is wel verplicht je te informeren.

ik heb het wel eens met mijn dokter over t4 gehad, hij viel bijna van zijn stoel toen ik vertelde hoeveel mensen t4 pakte. Aas heeft hij geen problemen mee maar t4 vond hij weer een stap te ver

ik heb ook geen schildklier meer. krijg year round 200mcg T4 van de dok. neem er nu 25 mcg t3 bij :)

geen enkele dokter zal je t4/t3 adviseren om af te vallen, wordt hij meteen geschrapt uit het doktersregister

Een maat van mij heeft geen schildklier (operatief verwijderd) en krijgt nu al jaren van de dokter schildklier hormoon.
Hij is net als ik lekker aan het trainen om droog te worden alleen nu ik aan de T3 zit wilde hij dat ook graag eens proberen, maar hij vroeg zich af of dit zijn gebruikelijke schildklierhormoon gebruik (laten we het SRT noemen) in de war brengt.

Vraag maar aan Dareal,hij kan er meer over vertellen,hij krijgt ook t3 voorgeschreven van zijn dokter meen ik gelezen te hebben.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb ook geen schildklier meer. krijg year round 200mcg T4 van de dok. neem er nu 25 mcg t3 bij :)

Maar je ondervindt dus geen problemen wanneer je dan 200mcg T3 neemt en dan later weer op normale levels zit die je dokter je geeft ?

nee niets.. die 200mcg t3 voeg ik dan toe.. loopt dus ook de ggebruikelijke 200mcg t4 naast.

heb wel het idee alsof t3 in hoge doseringen mijn CNS overbelast.. voel me flink overtrained na zo'n periode.. blijf nu onder de 50mcgt3 ED ook in de cut

Schildklier

Ik weet wel hoe het is om zonder schildklier te leven, ik heb van me geboorte af aan al geen schildklier. Je moet zorgen dat je je medicijnen goed slikt. Als ik dat niet doe krijg ik heel erg last van vermoeidheid, kan ik mijn bed bijvoorbeeld niet meer uitkomen voel ik me slap.. ben ik heel erg prikkelbaar en sjaggerijnig.​

geen enkele dokter zal je t4/t3 adviseren om af te vallen, wordt hij meteen geschrapt uit het doktersregister

Bull, een arts kan alles voorschrijven wat hij ethisch verantwoord vind.
Pas bij klachten word een geval ingezien. Anders zou het een eindeloos verhaal zijn.

Dan zou hij gewoon zijn t4(vast thyrax) moeten verhogen.

Ook ik heb geen schildklier,
bedankt pa en ma, volgende keer volledig werk afleveren he;)

Ik krijg van mijn internist 200 mcg thyrax voorgeschreven, na overleg met haar heb ik dit omhoog gedaan naar 300 mcg per dag.
Merk dat ik wat gejaagder wordt en wat drukker in mijn gedrag, maar ik functioneer daar gevoelsmatig gewoon een stuk beter op.

Ik heb met haar de mogelijkheid t3 besproken en volgens haar heeft het weinig meerwaarde, er treed geen synergie op what so ever, maar zeker weten doet ze niet, dwz voor bodybuilding doeleinde is er weinig over bekend.

ik ben dus buiten wat twijfelachtig aan de meerwaarde toch benieuwd wat de gebruikers ervaringen van mensen zijn!

overigens merk ik op dat internisten wat makkelijker zijn in het meedenken dan huisartsen, dus ik zou zeggen bespreek het met hun, hoewel ze niet heel veel ervaring ermee hebben. ik zou verder vooral zeggen laat je vriend goed luisteren naar zijn lichaam!

Bull, een arts kan alles voorschrijven wat hij ethisch verantwoord vind.
Pas bij klachten word een geval ingezien. Anders zou het een eindeloos verhaal zijn.

laat ik dan maar anders zeggen, je zult geen enkele arts bereid vinden om t3/t4 voorgschreven te krijgen om af te vallen:rolleyes:

Terug
Naar boven