AndroidHealthClinic

Geen spierpijn...

LyonGutzs

Novice
Waardering
0
Ik train nu al weer een tijdje en doe toch mijn best maar de volgende dag na mijn training heb ik geen spierpijn meer heb ik dan iets verkeerds gedaan of is dat volkomen normaal ???

Ly is al that you want to see:P

lees ff t forum door en kom erachter dat al een miljoen keer het volgende is gezegd: let goed op---> spierpijn is geen indicatie voor groei...!!!!!!!!
voor verdere info kun je t beste ff de zoek optie gebruiken..
maar spierpijn hoeft dus niet te beteken dat je spieren groeien en andersom hoeft geen spierpijn ook niet te betekenen dat je spieren niet groeien
grtz,

• Topic Starter Topic Starter
tnx voor de info zal is verder lezen ben blij om te horen dat je nie percee pijn hoef te hebbe ;)

spierpijn krijg je normaal als je je spieren iets laat doen wat ze niet gewent zijn. dit kan door een nieuwe oefening..hoger gewicht of doordat je de oefening fout doet.

doe maar es 70 procent van je max bij bench press 4 setjes van 12
let maar op dat je spierpijn krijgt :)

spierpijn word door de meeste gezien als een overbelasting van czs..
het maakt voor spiergroei dus niets uit of je spierpijn hebt ofniet..

the-bullit zei:
spierpijn word door de meeste gezien als een overbelasting van czs..
het maakt voor spiergroei dus niets uit of je spierpijn hebt ofniet..

dat wordt dan volgens mij verkeerd gezien.

spierpijn is gewoon schade op microniveau van spierweefsel en bindweefsel.
en ontsteking vh spierweefsel waardoor het opzwelt en pijn gaat doen door de spanning tegen zenuwuiteinden.

Ik merk zelf altijd dat ik geen spierpijn meer heb als ik te soft train.. Laatste tijd weinig spierpijn meer in mijn benen gehad.. Gister weer eens de lat wat hoger gelegd en jah hoor.....

eergisteren voor het eerst barbell lunges gedaan.

Ik kan nu nog steeds bijna niet lopen, schijten doet ook pijn aan mn reet.

het heeft idd te maken met gewenning

Tot voor kort werd algemeen aangenomen dat spierpijn na een training berust op minuscule beschadigingen in de myofibrilen, de krachtproducerende vezels in een spier.

Onderzoek uit de jaren ’80 liet zien dat na intensieve belasting veranderingen optreden en die werden geinterpreteerd als schade. Dat leek logisch. Het verleggen van de grenzen kan immers behoorlijk pijn doen.
Op basis van deze bevindingen werd atleten geadviseerd bij spierpijn erg voorzichtig te zijn. Meer belasting zou wel eens tot nog grotere schade kunnen leiden.

Prof. dr. Lars-Eric Thornell, hoogleraar anatomie aan de universiteit van het Zweedse Umeå, had moeite die redenering. Waarom zou een spier een trauma nodig hebben om sterker te worden? Hij kon dat niet rijmen met de waarneming dat sporters die ondanks flinke spierpijn blijven doortrainen, toch beter worden. ‘Als er sprake zou zijn van beschadigingen, compleet met ontstekingsreacties en zwellingen, zou een atleet die met spierpijn traint zichzelf moeten slopen en dat is niet zo.’

Thornell en zijn pupil Ji-Guo Yu besloten het probleem nog eens nader te bestuderen. Ze lieten een grote groep studenten (op vrijwillige basis) vijftien keer achter elkaar de trappen tussen de begane grond en de tiende verdieping van het universiteitsgebouw op en af rennen. Na afloop namen ze met tussenpozen weefselproeven van zowel de afgebeulde vrijwilligers als van toekijkende studenten die als controlegroep fungeerden.

Analyse van de weefsels bracht aan het licht dat het oude paradigma op de schroothoop kan. De op de proef gestelde spiercellen vertoonden geen spoortje weefselschade of ontsteking. ‘Integendeel, de gepijnigde spieren waren bezig zich op te bouwen,’ zegt Thornell. ‘Er was sprake van een snelle toename van het aantal sarkomeren, de kleinste structuren in de spier. Al na enkele uren zagen we sterker, kortom beter spierweefsel.’

De meeste trappenlopers liepen na de exercitie niettemin twee dagen krom, en Thornel en Yu hebben geen verklaring voor die pijn. ‘Het enige wat we kunnen zeggen is dat je rustig kunt doortrainen met de vage, zeurende pijn die ontstaat als je je grenzen hebt verlegd,’ zegt Thornell. ‘Pas wel op als je plotseling een intense, scheurende pijn ervaart. Dan heb je waarschijnlijk een spierscheuring opgelopen en moet je wel degelijk rust nemen.’

Ohwjah, dus in principe altijd trainen totdat je spierpijn hebt ? :P... Nu vraag ik me alleen af waar je de grens moet trekken.. Hier wordt beweert dat athleten verder trianen met spierpijn, maar voor 'ons BB-ers' is rust ook heel belangrijk.. Maar in principe kun je dus met spierpijn na bijv. 1 dag rust best wel gewoon verder trainen, als het bijv. een andere spiergroep is

Pff, ik word dit zo moe...

Beter je best doen.

Terug
Naar boven