Bikkel94
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 101
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 74kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vind het ook wel bizar. Ik heb echt slechte knieën van vroeger te basketten. Chronische jumpersknee. Leg press doet pijn, leg extention durf ik zelfs niet aan beginnen.
Squat, split squat,front squat, lunges, hack squats met bar, leg curl doen allemaal geen pijn en hebben mijn knieën zelfs veel beter gemaakt van mobiliteit.
Hack squat machine doet dan wel weer pijn.

Al foto's en al laten nemen, was niks op te zien. Enkel lichte slijtage.. Nu heb ik niet echt klachten, enkel hurken lukt niet lang zonder pijn..
Die krak heb ik ook hij kraakt eerst enkele keren licht en dan plots een luide knak en dan is het voorbij.Bij hurken komt er ook veel (G kracht op het gewricht), vind ik zelf ook niet lekker. Kan je een minuut lang met je ogen dicht, lichaam recht, voeten recht, armen langs je lichaam omlaag en dan
op één been staan (zonder dat je been naar binnen draait of valt?).
Ikzelf heb alleen foto's laten nemen, niks te zien. Geen MRI etc. dus weet de status van de zachte delen (kraakbeen, banden, meniscusi etc.) niet.
Daarnaast hebben zowel 3 fysio's, als 1 ortopeed allemaal testen gedaan (voor banden en meniscus), vanuit buitenaf was er geen beperking (negatief dus).
Het enige wat ik erg vervelend vind is het kraken van de knieën (bij volledige strekking knie en volledige buiging knie). Dan lijkt er zn hard fout geluid te komen
uit het gebied van de menisicus/achterkant kniee (specifiek binnenkant). Hopelijk kom ik daar ook vanaf, tijdens mijn revalidatie.
Bij mij was het eigenlijk begonnen toen ik telkens na het lopen kniepijn had de dag er op.
Dan had ik een dag grasmatten gelegd en daarna kon ik er niet meer op steunen. 3 weken thuis gezeten en foto's laten nemen waar niks op te zien was dus dachten ze aan een ontsteking.
Na drie weken was het beter en is het altijd maar beter geworden.
Nu heb ik enkel last tijdens hurken of als ik ergens hoog af spring en door de knieën ga is het alsof ze er een mes door steken.
Maar traplopen, wandelen,.. Lukt. Enkel lopen niet. Na een minuut lopen krijg ik kniepijn.

Ja waar ik de laatste tijd echt op let is het volgende:
Als ik staande leg curls doe merk ik dat mijn ene been vanzelf mooi recht blijft: heup, knie, enkel op een lijn zonder dat ik er inspanning voor moet doen. (dit is trouwens de kant waar mijn knie pijn doet).
De andere kant moet ik mij echt concentreren op de juiste houding: mijn heup en enkel staan op een lijn maar mijn knie een stuk naar binnen als ik daar niet op let.
Als ik gewoon op 1 been sta merk ik wel niet dat mijn knie overdreven naar binnen staat.
Ik heb ook wel een erg holle rug, mss heeft alles wel met elkaar te maken..
Thx voor je advies.
Ik moest beginnen fitnessen, ( toen deed ik nog niks van sport) om mijn bilspieren sterker te maken en zo mijn knie minder te belasten en stabieler te maken.
Ik train bijna altijd per been. Ik doe gewone squats, dan lunges, split squats, step ups en leg curl per been.