AndroidHealthClinic

Geen vooruitgang

Munch

Novice
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
97kg
Hallo allemaal,

ik ben in april dit jaar begonnen met fitnessen met een 3 dagen full-body schema uit de stickys.
Na 2,5 maanden ben ik overgestapt op Starting Strenght. Dat ik een paar weken gedaan maar met te weinig resultaat.
Op een gegeven moment was me bench press 60kg, en had ik geen vooruitgang meer.

Ik heb toen een maand een 4 dagen split schema gedaan met 3x5 bench press, flyes en incline dumbbell press.
Daarna was me bench press nog steeds 60kg.

Nu ben ik 3 weken bezig stronglifts, maar me borst gaat niet vooruit.

Ik woog 75 kilo ben toen keihard gaan eten ben nu 95 kilo
lengte: 1,94.
Benchpress:60 kilo
Deadlift: 125 kilo
Squat: 95 kilo

Eetschema:

's ochtends
25gr whey
2 eieren
4 stukken kipfilet
4 snedes boterham
300 ml kwark
1 liter chocolademelk

25gr whey + 15gr dextrose
workout
25 whey + 60gr dextrose

's middags
4 boterhammen
4 stukken kipfilet
2 x pindakaas
300 ml kwark
banaan

Avondeten
vitaminepil
glas vruchtensap

4 boterhammen
4 stukken kipfilet
2 x pindakaas
sinaasappels

Voor het slapen 500 ml kwark
Verspreid over de dag 3/4 liter water

Calorieën Eiwit Koolhydraten
12 boterhammen (bruin) 888 40 180
2 gekookte eieren 148 14 0
200gr kipfilet 200 36 6
80 gr pindakaas 528 15.2 10.4
1100gr kwark 1212 60 160
banaan 110 2 25
sinaasappels 140 3 32
vruchtensap 15 0 3.6
avondeten
chocolademelk 760 35 115
75gr whey 292 61 4.5

Calorieën: 4293
Eiwit: 266.2
Koolhydraten: 536.5

Avondeten heb ik leeg gelaten, ik weet niet hoeveel dit is, meestal eet ik 2 borden leeg.

Laatst bewerkt:
meer eten

Meer eten is niet nodig je eet al zat calorieen en misschien zelfs tevel. In hoeveel tijd ben je die 20kg aangekomen? want als dat over een paar maanden is moet je wel veel vet zijn aangekomen, wat is je vetpercentage nu?. Verder kan je niks over progressie zeggen als je het hebt over 3 weken trainen, denk je dat je ineens een grotere borst hebt dan na 3 weken?. Probeer is minimaal 4 maanden zo'n schema aan te houden en kijk dan naar je progressie.

Bovendien zeggen krachtstats niet alles over de hoeveelheid massa die je aanzet, en kracht opbouwen duurt nou eenmaal lang (net zoals massa). Als je BP niet omhoog gaat kan je bijvoorbeeld een andere rep range proberen, of om de zoveel weken drop sets invoegen. Dit wil nog wel is helpen om je van een bepaald plateau af te krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Die 20kg ben ik 2 maanden aangekomen. Ben niet echt dik ofzo nu, heb een klein beetje buik, wel dikke ass gekregen :o. En me bovenbenen zijn ook dikker geworden, ik paste me broeken niet meer, en ik heb echt zieke groei strepen op me bovenbenen gekregen ben verminkt.:(

Vet percentage weet ik niet, bij mij sportschool hebben ze daar ook geen apparatuur voor om dat te meten.

Ik train trouwens nu nog niet voor massa, maar eerst voor kracht. Ik zou toch per training vooruitgang moeten zien, het is volgens stronglifts de bedoeling dat ik elke training het gewicht kan verhogen. Dat lukt dus niet tenzij ik minder reps doe,
maar ik weet niet of ik dat wel zomaar moet doen met stronglifts workout.

Ik vind het wel raar, dat ik nu al een plateau bereik, terwijl ik nog niet zo lang train, en me bench press nog weinig is.

Laatst bewerkt:
Ik train trouwens nu nog niet voor massa, maar eerst voor kracht. Ik zou toch per training vooruitgang moeten zien, het is volgens stronglifts de bedoeling dat ik elke training het gewicht kan verhogen. Dat lukt dus niet tenzij ik minder reps doe,
maar ik weet niet of ik dat wel zomaar moet doen met stronglifts workout.

Ik vind het wel raar, dat ik nu al een plateau bereik, terwijl ik nog niet zo lang train, en me bench press nog weinig is.

Heb je al een Deload geprobeerd?

en hoe lukken die benchpress met 60 kg?

lukt 5x5? of zit je meer op 5 5 5 5 4 ofso?

Met hoeveel verhoog je per training? Je kan bijvoorbeeld dat verminderen (stel 5 kg per training naar 2.5kg)

Overigens over de voeding, even berekend maar jij zit op 25% eiwitten 50% kh en 25% vetten , voeding is niet echt mijn pakkie aan maar deze verhouding klopt niet helemaal toch?

Laatst bewerkt:
Ik had voordat ik met stronglifts begon 1 week rust genomen, telt dat als deload?

En die laatste reps van de laatste setjes gaan inderdaad heel moeizaam. Normaal doe ik het gewicht tot tegen me borst, soms lukt het me niet en doe ik het gewicht tot de helft, of ik heb hulp van een spotter.

En verhogen lukt dus niet meer ik zit al meer dan een maand vast op die 60 kilo.

Ik had voordat ik met stronglifts begon 1 week rust genomen, telt dat als deload?

En die laatste reps van de laatste setjes gaan inderdaad heel moeizaam. Normaal doe ik het gewicht tot tegen me borst, soms lukt het me niet en doe ik het gewicht tot de helft, of ik heb hulp van een spotter.

En verhogen lukt dus niet meer ik zit al meer dan een maand vast op die 60 kilo.

Okey misschien dat je je even opnieuw in moet lezen met stronglifts.

even een voorbeeld ( zoals je het nu zegt lukt 5x5x60 je wel)

Dus dan ga je 62.5

en dan komt er bijvoorbeeld zoiets uit.

5x62.5
3x62.5
3x62.5
2x62.5
2x62.5

Duidelijk dat je het niet is gelukt, je probeert nog 2 komende trainingen dit gewicht.
je eindigt op:
3x5x62.5 3x62.5 3x62.5

Omdat je nu 3 trainingen achter elkaar op hetzelfde gewicht bent blijven haken zonder 5x5 te volmaken hoor je een deload toe tepassen.

Met deze deload wordt volgende bedoeld:
Haal 10% van het gewicht af > 62.5x 0.9 = 56,25 > hier maken voor het gemak 55 van want anders is het beetje lastig op je stang te plaatsen.

als dit gewicht je is gelukt dan doe je dus weer 2.5 kg erbij op je volgende training naar 57,5 , Volgende training doe je dus weer 60 en daarna weer 62.5 . Volgens de theorie zou de 62.5 je nu moeten lukken en een paar verhogingen verder ook nog wel.

Lukt het later weer niet dan begin je weer opnieuw met hetzelfde gewicht in totaal 3 trainingen proberen, dan nog niet gelukt weer een stap van 10% terug.

Ohja p.s. : als een spotter je heeft moeten helpen met een rep dan telt die rep niet ofc. als je dus bij je laatste rep (5) gespot moest worden dan heb je er dus maar 4 volbracht.

Laatst bewerkt:
Overigens over de voeding, even berekend maar jij zit op 25% eiwitten 50% kh en 25% vetten , voeding is niet echt mijn pakkie aan maar deze verhouding klopt niet helemaal toch?

Ja als het perfect was zou het kh 50%, eiwit 30%, vet 20%.

Dat verschilt 5% lijkt met niet zo'n probleem (hoop ik), en dan heb ik niet avond eten ook niet meegerekend.

---------- Post toegevoegd Fri 19 Aug 2011 om 21:13 ----------

Oke, ik zal de volgende training met de deload beginnen. Ik laat jullie weten hoe het gaat
Bedankt, hopen dat dit werkt.

Percentages zeggen niet veel, ga rond 2-3x lichaamsgewicht in eiwit en 0,9x in vet de rest kh.

Hallo,

nou ik heb de deload gedaan. Vorige week maandag 62,5 kilo, ging goed, kon hem afmaken, lekker explosief.
Vorige week vrijdag 65kg, ging nog net laatste setje haalde ik maar 4 herhalingen.
Vandaag (maandag) 67,5kg geprobeerd, ging voor geen meter. Heb maar weer 65kg geprobeerd, ging nog net.

Ik snap echt niet waarom die bench zo slecht gaat. Word er echt pissing van, al me andere oefeningen kan ik wel elke keer verhogen.
Dus help please

Ik blijf trouwens wel aankomen in gewicht, maarja ben ook nog iets meer gaan eten.

Laatst bewerkt:
je woog in augustus 95, en nu 103?

advies please :shrug:

vind het alleen vreemd dat je in een maand meer dan 7kg gegained bent, dan gaat er imo toch echt iets fout

vind het alleen vreemd dat je in een maand meer dan 7kg gegained bent, dan gaat er imo toch echt iets fout

Verbaast me niks als dat vet is aangezien hij ook 20kg in 2 mnden is aangekomem, je voedingsschemazal wel ruk zijn... Heel zonde om zoveel vet te gainen!

Nou het is niet alleen vet toch, toch ook wel spiermassa.
En ik was dus echt eerst super licht, dus dit is eindelijk een beetje normaal gewicht, zeker voor me lengte. En ik ben best wel ecto, als ik onderuit zak heb ik misschien klein buikje, maar als ik rechtop sta, borst vooruit, dan zie je niks.

En alle andere oefeningen kan ik wel elke keer verhogen (overhead press wordt al wel moeilijk, merk dat ik hem steeds meer push press). Maar deadlift en squat gaan prima.

Volgens mij is je bench techniek ook ruk, en dat heeft bij mij het verschil gemaakt dat toen ik begon ik van 1-3 maand ook sukkel met 45-50kg naar 65kg vlot ben gestegen.

Dat wilt dus zeggen schouders naar achter trekken, lats op de bank knallen, stabiel liggen (evt benen hiervoor al gebruiken).

Alsook kom je vrij veel bij maar als je zelf hier ok mee bent is het geen probleem. Doe ook wel evt wat cardio voor wat gezond te blijven :)

Verder vind ik Starting Strength wel goed schema mits wat BB-assistance, maar kvind stronglifts echt puur gezeik. Je kunt misschien eens iets anders proberen en eens Wendler 5/3/1 checken, een maat van mij (ook beginner 4-5 maand aan het trainen) deed ook eens SS met redelijke gains en nu Wendler en zeer goede gains (op 2 maand bench van 72.5 naar 85).

En niet het onmogelijke verwachten, voor hetzelfde geld stalt volgende maand je squat voor een 3-4 weken en gaat je bench weer goed omhoog. Geduld!

Terug
Naar boven