XXL Nutrition

Geert wilders: Aan de top of niet?

XLarge

Competitive Bodybuilder
Waardering
1
Ik denk dat ik de komende verkiezingen op Groep Wilders ga stemmen,
Zijn visie op bepaalde dingen bevalt me zeer goed.
Hij wilt woorden in daden omzetten en dat bevalt me wel. { Je denkt vast dat zeggen alle politicie} Maar deze man blijft gewoon volharden na al zijn doods bedreigingen.

Wilders staat voor: Belasting verlagen/misdaad bestrijden/terreur aanpakken/immigratie stoppen/onafhankelijk blijven

http://www.groepwilders.nl/

Hieronder wat letterlijke quotes uit zijn mond

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Marokaans straatterreur
De afgelopen weken zijn we opnieuw geconfronteerd met straatterreur in Amsterdam, waar vooral Marokkaanse jongeren zich schuldig maakten aan vernielingen en ander wangedrag, en aan intimiderende praktijken jegens o.a. joden en homo's.

De rellen en incidenten in Amsterdam zijn schokkend. Maar we zouden ons ernstig vergissen wanneer we denken dat dit wangedrag tot onze hoofdstad beperkt blijft. Een inventarisatie die door mijn fractie is verricht heeft onthutsende feiten aan het licht gebracht. Niet alleen in alle vier de grote steden komt (helaas) Marokkaanse straatterreur voor, maar ook in vele andere steden en kleinere gemeenten, van Weert tot Zeist, van Breda tot Gouda en van Assen tot Roosendaal. Vele inwoners van ons land hebben er dagelijks last van. Hele gezinnen worden geterroriseerd. Maar de politieke en bestuurlijke elite van de meeste steden en ook van het land is niet bij machte er wat aan te doen.

Minister Remkes van BZK spant hier de kroon. Hij heeft de afgelopen jaren helemaal niets aan de aanpak van straatterreur gedaan. En ook nu spreekt hij flinke woorden, maar laat hij het totaal afweten. Vorige week dinsdag haalde Minister Remkes de voorpagina van de Telegraaf haalde met forse teksten: “Tegen de meest notoire rotzakken helpt alleen repressie, die moeten van de straat en direct de bak in” aldus een letterlijk citaat. Maar wie de brief van diezelfde Minister Remkes leest die we gisteravond hebben ontvangen kan alleen maar constateren dat er voorlopig helemaal niets, maar dan ook niets gebeurt. Alles wordt nog eens bezien en onderzocht en bekeken.

Het meest vergaande voorstel van Minister Remkes is zijn toezegging dat we over een paar maanden een nieuwe BRIEF zullen krijgen over probleemjongeren. Wat een contrast. Deze minister heeft vorige week zijn hand duidelijk overspeeld en de burgers ten onrechte gouden bergen beloofd. Morgen verandert er namelijk helemaal niets in de vele diamantbuurten die Nederland kent. Als de andere kant opkijken een olympische sport zou zijn dan zou Nederland dankzij Minister Remkes weer een gouden medaille hebben gehaald.

Vz, u ziet: Groep Wilders wil de problemen graag eerlijk benoemen. Feit is dat we berhalve een algemeen criminaliteitsprobleem vooral een specifiek Marokkanenprobleem hebben. Wie dat ontkent is horende doof en ziende blind. In Amsterdam zien we dat vooral joden en homo's het mikpunt van hun intimiderende gedrag zijn. Marokkaanse ouders laten hun kinderen soms gewoon hun gang gaan omdat ze zelf ook vervuld zijn van afkeer van de Nederlandse samenleving, zegt een Marokkaanse buurtvader in de Volkskrant van 14 januari.

Dat maakt ons ook duidelijk dat de eigenlijke bron van veel van dit soort conflicten niet zozeer de sociaal-economische en educatieve achterstanden in de probleemwijken zijn maar dat we hier te maken hebben met een etnisch-cultureel conflict. De ingrediënten van het explosieve mengsel dat in de Franse banlieues tot ontploffing kwam zijn ook hier aanwezig. En als deze regering en gemeentebesturen als Amsterdam nog veel langer weigeren adequaat op te treden dan zullen Franse toestanden ook hier plaatsvinden.

Ik heb de afgelopen maanden met veel politieagenten over deze problematiek gesproken. En dan niet met die hoge politieofficieren met gouden balken op hun pet die zich zoals de Amsterdamse korpschef braaf voor het karretje van hun zwakke burgemeester laten spannen (zoals de korpschef van Amsterdam), maar met de politiemannen en -vrouwen die op straat het echte werk doen. Zij vertellen mij allemaal: geef ons de middelen.

Als er in een wijk problemen zijn moeten wij als politie daar 24 uur per dag aanwezig zijn, in uniform op straat en ook ’s nachts verborgen in pandjes met nachtkijkers en ander materiaal. Maak ons niet gek met die rare prestatiecontracten waardoor we gedwongen worden bonnen uit te schrijven voor lichte overtredingen die geen enkele prioriteit hebben. Geef ons de mensen en de tijd om zo'n wijk te observeren, verdachten in kaart te brengen en te volgen, te identificeren en in de lurven te pakken en van de straat te halen. Maar dat gebeurt allemaal niet. Ik heb zelfs een interne politie-email onder ogen gekregen met een instructie van een chef wijkteam in het stadsdeel Slotervaart in Amsterdam, waarin staat dat de politie vooral niet te zichtbaar aanwezig mag zijn omdat dat de straatschoffies alleen maar zou provoceren. Hoeveel gekker kan het nog worden in dit land?

Straatverboden, contactverboden en begeleidingsverplichting zijn onvoldoende en helpen slechts tijdelijk. En de door Minister Donner voorgestelde “doe-maar-normaal-contracten”zijn de zotheid ten top. Het enige dat echt werkt is dat die Marokkaanse straatterroristen in het vooruitzicht wordt gesteld dat ze ons land worden uitgezet als ze crimineel gedrag vertonen. Dat is het enige waar men echt bang voor is dat is dus ook de meest effectieve sanctie. Door de politie gepakt worden vinden deze criminelen vaak stoer en als je een paar jaar niet gezeten hebt ben je al snel een mietje, maar niemand wil op het vliegtuig naar Marokko.

En dus moeten we precies dat gaan doen. Bij geweldsmisdrijven direct het land uit door de verblijfsvergunning in te trekken dan wel de Nederlandse nationaliteit te ontnemen in het geval men een dubbele nationaliteit heeft. En bij lichtere daden zoals het ingooien van een ruit of het uitschelden van een buurtbewoner krijgt men de eerste keer naast de gebruikelijke strafrechtelijke vervolging een waarschuwing, de tweede keer wordt men verplicht een jaar lang opgenomen in een heropvoedingskamp als laatste waarschuwing en de derde keer gaat men ook dan het land uit, terug naar Marokko. En als het gaat om minderjarige kinderen gaat is die enkele reis samen met hun ouders. Ik verzoek het kabinet dit voorstel over te nemen.

Ik stem niet op iemand die een éénmansfractie is en zichzelf een groep gaat noemen.

Centaur zei:
Ik stem niet op iemand die een éénmansfractie is en zichzelf een groep gaat noemen.

Stem dan niet op de persoon, maar om zijn ideeen. Daar gaat het om bij de verkiezingen.

Ik stem Verdonk, automatisch VVD dus. Geert wilders is voor mij te rechts in ontslagrecht etc.
Zelf zie ik mij meer als genuanceerd rechts.

• Topic Starter Topic Starter
onafhankelijkheid

De Nederlandse kiezer heeft mij tot nog toe vooral leren kennen als een politicus met strikte opvattingen over de multiculturele samenleving, immigratie, terrorisme en veiligheid. Daardoor heeft de gedachte postgevat dat de nieuwe politieke beweging die ik de komende tijd samen met anderen vorm ga geven, vooral of zelfs uitsluitend een ‘anti-islampartij' zou worden. Maar niets is minder waar.

De problemen met betrekking tot de (radicale) islam zijn weliswaar ernstig en verdienen om die reden een veel steviger antwoord dan het huidige kabinetsbeleid geeft, maar de problematiek waarmee Nederland worstelt, wortelt veel dieper. We hebben te maken met een serie samenhangende crises die voortvloeien uit de incompetentie van de politieke elite in Brussel en Den Haag, die onmachtig blijkt problemen zakelijk te benoemen en voortvarend op te lossen. Ons land is onveilig, de publieke ruimte is verloederd, de economie kwakkelt, en de publieke sector is een puinhoop.

Mijn thema is vrijheid.
De nieuwe politieke beweging zal het herwinnen van onze vrijheid centraal stellen omdat het met onze politieke, culturele en economische vrijheid en onafhankelijkheid slecht is gesteld.

Ik stel vrijheid daarom centraal. De vrijheid dat je moeder ‘s avonds veilig over straat kan, de vrijheid dat je van je salaris genoeg overhoudt om aan je eigen gezin uit te kunnen geven, de vrijheid die je hebt omdat je oude dag is veiliggesteld, de vrijheid die er is omdat ons bedrijfsleven weer floreert, de vrijheid die je hebt omdat de regering je gezin beschermt tegen terroristen, de vrijheid van een baan en een goed bestaan, de vrijheid om als land onze eigen beslissingen te nemen.

Die boodschap wil ik brengen in een land dat nu nog door een politieke elite is geschaakt en is onderworpen aan een bewind dat onvoldoende opkomt voor het behoud van onze democratische rechtsstaat, onze veiligheid, onze welvaart en onze onafhankelijkheid. De grote partijen - PvdA, CDA en VVD - zijn het met elkaar over de belangrijke kwesties gewoon eens, zoals recentelijk ook weer blijkt uit hun unanieme steun voor de Europese grondwet en de Turkse toetreding tot de Europese Unie.

Onder hun leiding is de Nederlandse middenklasse genegeerd. De zogenaamde progressieve tijdgeest houdt Nederland al dertig jaar in de ban van politieke correctheid, een megalomane overheid, multiculturalisme en onderwerping aan Brusselse bureaucraten. Van die tijdsgeest heeft ook mijn vorige partij – de VVD – zich nooit onafhankelijk willen verklaren, maar zij is meegegaan – tot op de dag van vandaag – op een hellend vlak van pappen en nathouden.

Ik houd veel van Nederland – maar steeds minder van het Nederland zoals dat nu is.
Ik ben er trots op hoe wij er hier met elkaar in zijn geslaagd een vrije, welvarende en veilige samenleving op te bouwen. Die verliest echter steeds meer van haar glans.
Alles in mij verzet zich tegen de gedachte dat wij deze samenleving zouden moeten aanpassen aan de waarden en normen van een islamitische cultuur die wezensvreemd is aan de onze. Collega-politici verwijten mij dat de voorstellen die ik op dit punt heb gelanceerd, ‘niet kunnen': wetten en verdragen zouden de uitvoering van mijn voorstellen in de weg staan. Die houding maakt mij boos. Men heeft het eerst allemaal laten gebeuren en fout laten lopen, maar heft nu de handen in de lucht en roept: ‘Sorry, maar we kunnen er niets meer aan doen'.
Nodig is een stevige politieke wil die definitief afrekent met een bestuurscultuur van het zich verschuilen achter een zelf opgeroepen onmacht om dingen te veranderen. En er moet veel veranderd worden.

Wij moeten ons allereerst realiseren dat wij niet machteloos staan. Wij kunnen zelf vorm geven aan de geschiedenis, ons lot als volk in eigen hand nemen, zelfstandig besluiten nemen over de staatkundige, culturele en economische inrichting van ons land. Wij moeten onszelf bevrijden van een cultuur van lage verwachtingen.

Ik ben geen politicus die zijn handen in de lucht heft en zich op die manier tegenover de kiezers wil verontschuldigen. Ik verafschuw schijnheilig politiek correct gedrag.
Een volksvertegenwoordiger dient zijn verantwoordelijkheid te nemen, zijn rug recht te houden en boven alles op te komen voor de belangen van de mensen in het land. Daarom denk ik creatief na over maatregelen om al onze problemen te pareren. Als internationale verdragen ons hinderen bij het dienen van onze eigen belangen, moeten we die verdragen aanpassen en indien nodig opzeggen. We moeten durven dromen en aldus mogelijk maken wat in Den Haag onmogelijk wordt geacht.

Ik bepleit dus een geheel nieuwe politiek, met een volledig andere sT en inhoud. Niet alleen praten maar handelen. Geen Haags geneuzel maar zakelijk naar oplossingen zoeken, dat is mijn adagium.

De manier waarop Nederland de afgelopen decennia is geregeerd, is de belangrijkste oorzaak van onze problemen. Ik wil niet dat een elite van laffe en bange mensen (van welke partij dan ook) dit land nog langer schaakt. De politiek-correcte ‘sorry-cultuur' met betrekking tot het multiculturele drama is maar één voorbeeld van die gijzeling van Nederland door die politieke elite. Ik wil die elite daarom ook op andere fronten bestrijden. Ik wil dit land teruggeven aan zijn burgers.

In deze onafhankelijkheidsverklaring bepleit ik een aantal stevige maatregelen, die Nederland weer moeten maken zoals ons land bedoeld is: vrij, welvarend en onafhankelijk. Onze geschiedenis dwingt ons tot een strijd die niet vrijblijvend is, maar wel noodzakelijk. Die strijd gaat immers over het voortbestaan van Nederland als herkenbare natie, een land dat op het punt staat zijn eeuwenoude wortels vaarwel te zeggen en deze in te ruilen voor multiculturalisme, cultuurrelativisme en een Europese superstaat, en dat allemaal onder de leiding van een zelfvoldane politieke elite die allang de weg kwijt is.

Van die elite verklaar ik mij onafhankelijk.

Laatst bewerkt:
Ik mag geert wilders absoluut niet.
Hij is een machtsgeile media figuur die alles doet om populariteit te winnen gezien zijn acties(beloningen??? ).

Ik zal ook absoluut niet op geert wilders stemmen. Laatst had hij bijvoorbeeld foto's van de profeet mohamed op zijn website gezet en was hij 'geschokt' dat hij doodsbedreigingen kreeg :roflol:. Een man die dagelijks doodsbedreigingen krijgt is geschokt dat hij er weer een paar krijgt om iets waar wereldwijd rellen door zijn ontstaan. Daarna zegt hij ook nog eens heel moedig niet te wijken voor die bedreigingen, wat natuurlijk erg goed is, maar het komt bij mij over alsof hij die dingen opzoekt om populariteit te winnen.

Wilder is wel leuk, maar is een te kleine groepering.
Stem liever VVD. Zoals bijna mijn hele familie stemt.

Ik vind de vvd best wel goede standpunten hebben soms ja.
Alleen vind ik hun teveel een aanpak hebben tegen de armen ipv de rijken

Over welke verkiezingen gaat het hier?

Eerst maar eens de gemeenteraad kiezen.

geert wilders is het niet, zal het niet worden ook, nooit, vanaf de zijkant meeschreeuwen is makkelijk, maar daadwerkelijk zijn zaakjes op een rijtje zetten is hem nog niet gelukt

Nee, niet mijn type, afentoe zegt hij wel goede dingen. Maar hij zit te zeiken over moslims hier daar en zelf is hij precies 'tzelfde alleen dan andersom, als jullie me nog snappen;)

Is er ook een partij die de islam wil verbieden?

Sport2000 zei:
geert wilders is het niet, zal het niet worden ook, nooit, vanaf de zijkant meeschreeuwen is makkelijk, maar daadwerkelijk zijn zaakjes op een rijtje zetten is hem nog niet gelukt

Je kunt Wilders moeilijk beschuldigen van meeschreeuwen van de zijkant. Die man zet zijn huid en haar op het spel voor waar hij in gelooft.
Je kunt het niet eens met hem zijn, maar om nou te zeggen dat ie maar wat makkelijk aan het schreeuwen is?

denk ook dat ik voor Verdonk ga, VVD.

Vind haar absoluut een goede minister, die oprecht, zakelijk en intelligent is! Vind haar acties ook altijd erg rechtvaardig!

ik ben overwegend links georienteerd

Verdonk is wel iemand van principes ja. Ben benieuwd hoe lang ze kalou nog kan weigeren :)

Die blijft ze denk ik weigeren, net zoals met dat bosnische meisje. Zondagavond had ik haar gezien bij Jeroen Pauw en die andere flapdrol. Ze blijft bij haar standpunt en je krijgt er niet uit wat zij niet wil, heel amusant om naar te kijken.

Terug
Naar boven