XXL Nutrition

Geert wilders: Aan de top of niet?

Ja, jullie denken natuurlijk dat ik off topic bezig ben over het kapsel van Wilders, maar zeg nou zelf: iemand met zo'n kapsel kun je toch niet serieus nemen? Dus Wilders aan de top, dat lijkt me niet!

boerenkool zei:
Ja, jullie denken natuurlijk dat ik off topic bezig ben over het kapsel van Wilders, maar zeg nou zelf: iemand met zo'n kapsel kun je toch niet serieus nemen? Dus Wilders aan de top, dat lijkt me niet!

Met argumenten als deze kunnen we jou schijnbaar ook niet serieus nemen;)

LvH zei:
Ik weet ook wel dat het haast onhaalbaar is om deze artikel te veranderen.
Er is een 2/3 meerderheid voor nodig in de Eerste en in de Tweede Kamer.
Maar als het artikel iets veranderd zou worden, zou het niet eens afgeschaft hoeven worden.
Aan het artikel hoeft enkel te worden toegevoegd: 'door de overheid' of 'voor de wet'.

Artikel 1 van de Grondwet luidt als volgt: „Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.”

Dit zou dan worden:
„Allen die zich in Nederland bevinden, worden door de overheid/voor de wet in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is voor de overheid/wet niet toegestaan.”

Op deze manier regelt de Grondwet de verhouding tussen overheid en burgers en niet tussen burgers onderling.
Maar dan nog kan ik me wel vinden in Wilders' standpunten over de Grondwet.

Art 1 grondwet = gewoon ook publieks recht? Geldt voor burgers onderling(privaatrecht) en voor Overheid - Burger.

Ik geloof dat het stukje wat dan -art 1 grondwet herschreven- zou worden, hetzelfde zegt, als hoe het er nu instaat. Wilders wilt gewoon een humanistisch, christelijk(ik hoordeook nog joodse) samenleving. Daarin zag hij geen ruimte voor de islam.

En hoe wil Wilders dit bereiken(het wijzigen van de grond wet)? Als je het ingrote lijnen zou volgen dan zouden deze procedures van toepassing zijn:
1. een voorstel van de wet wordt ingedient bij de Tweede Kamer( ik weet niet hoe het hier door moet komen? Ik geloof dat niemand het met Wilders eens is)
2. Als het door beide kamers aanvaardt wordt, dan wordt de wet afgekondigd.
3. 2de kamer wordt ontbonden en er volgen nieuwe verkiezingen
4. Ze hebben hier twee derde vand e stemmen nodig mits ze de wijziging willen aannemen(NEVER GONNA HAPPEN: op zn plat negeriaans-achterbuurtachtig ofzoiets...)

Ik denk dat je hier een groot deel van het antwoord op de vraag Geert wilders: Aan de top of niet? hebt. zo te zien.. niet.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven