boerenkool
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 0
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
boerenkool zei:Ja, jullie denken natuurlijk dat ik off topic bezig ben over het kapsel van Wilders, maar zeg nou zelf: iemand met zo'n kapsel kun je toch niet serieus nemen? Dus Wilders aan de top, dat lijkt me niet!

LvH zei:Ik weet ook wel dat het haast onhaalbaar is om deze artikel te veranderen.
Er is een 2/3 meerderheid voor nodig in de Eerste en in de Tweede Kamer.
Maar als het artikel iets veranderd zou worden, zou het niet eens afgeschaft hoeven worden.
Aan het artikel hoeft enkel te worden toegevoegd: 'door de overheid' of 'voor de wet'.
Artikel 1 van de Grondwet luidt als volgt: „Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.”
Dit zou dan worden:
„Allen die zich in Nederland bevinden, worden door de overheid/voor de wet in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is voor de overheid/wet niet toegestaan.”
Op deze manier regelt de Grondwet de verhouding tussen overheid en burgers en niet tussen burgers onderling.
Maar dan nog kan ik me wel vinden in Wilders' standpunten over de Grondwet.