MuscleMeat

Geert wilders: Aan de top of niet?

:D sagefrancis let maar niet op hem joh die gozer komt af en toe alleen op dbb om te rellen in samenleving en politiek.

Corazon zei:
:D sagefrancis let maar niet op hem joh die gozer komt af en toe alleen op dbb om te rellen in samenleving en politiek.
Maakt niet uit, zijn argumentatie slaat nergens op..
Daarnaast, als iemand al over belasting verlaging begint als ministerzijnde, en dan zo'n status heeft... dat was niet eens zo'n post van me waard, ik kon beter in het gare hanenhok gaan plaatsen.

Het leuke is altijd dat er zoveel beloofd wordt maar zodra ze een coalitie vormen dan komt er vaak niets meer van terecht van de genoemde punten.

Ja jouw argumentatie wel. Haha.

Het is typerend dat links altijd belastingen willen verhogen (feestje van geld uitdelen moet toch op 1 of andere manier ergens vandaan komen)

Het is ook typisch dat rechts die altijd wil verlagen (en ze hebben de argumenten er voor)

Dus ik ga niet in die oneindige discussie, uiteindelijk graven jullie je eigen kuil wel let op mijn woorden. Je denkt nu misschien wel wat een goede samenleving: ondernemers en hard werkende mensen laten betalen voor de "arme sukkelaars" (lees: profiteurs) iedereen gelijk, het Robin Hood verhaal whatever. Maar mensen zijn niet gek. Ooit zal je wel tegen de lamp lopen trust me. Alleen jammer dat het tegen die tijd te laat zal zijn...

StillStrong zei:
Ja jouw argumentatie wel. Haha.

Het is typerend dat links altijd belastingen willen verhogen (feestje van geld uitdelen moet toch op 1 of andere manier ergens vandaan komen)

Het is ook typisch dat rechts die altijd wil verlagen (en ze hebben de argumenten er voor)

Dus ik ga niet in die oneindige discussie, uiteindelijk graven jullie je eigen kuil wel let op mijn woorden. Je denkt nu misschien wel wat een goede samenleving: ondernemers en hard werkende mensen laten betalen voor de "arme sukkelaars" (lees: profiteurs) iedereen gelijk, het Robin Hood verhaal whatever. Maar mensen zijn niet gek. Ooit zal je wel tegen de lamp lopen trust me. Alleen jammer dat het tegen die tijd te laat zal zijn...

Was het maar zo simpel. Bestempel mij niet, jij weet niet waar ik voor kies. Of ik links of rechts ben. Misschien ben ik wel midden, misschien stem ik wel helemaal niet. Weet je dus niet, dus niet in een vakje plaatsen.

Bij jou is het echter het geval dat ik je gelijk in het vakje kan plaatsen van -geen kans-(want wilders gaat ECHT niks voor elkaar krijgen, je kan toch zien dat hij om aandacht smeekt? Interview hier interview daar, vervolgens nog even spotprenten op zijn site plaatsen en dan maar tof doen dat hij bedreigt wordt. Waarom zou een minister uberhaupt een spotprent plaatsen welke veel islamieten tegen de haren instrijkt? Wat is zijn doel? wat wil hij daarmee bereiken? Echt een clown, een entertainer, zoals pim fortuyn. Talpa is hun homebase, niet de politiek).

Wees nou objectief, denk je nou echt dat Wilders de lakens gaat uitdelen hier? Dat kan dus nooit. Die punten die jij opnoemde, een paar ervan kunnen er mee door, zoals dat van uitkeringen dat dat strenger moet en dat stukje van de allochtonen GEDEELTELIJK. Voor de rest is het toch onzin?

Kijk, dat de coalitie nu presentjes wil gaan uitdelen onder de ministers... waarom? shit, al sla je me dood, ze kunnen het beter aan de minima geven.

Trust me, ik ben links noch rechts, ik probeer zo realistisch mogelijk te blijven. Daarnaast kan ik je ook gelijk vertellen dat veel van die mooie praat wat ze ons verkopen ook echt pietpraat is.

Deze discussie is dood. De discussie van het verlagen van de belasting mag geen eens een discussie vormen op dit moment.

Weet je nog dat er gebitcht werd over die marokkaantjes dit en dat(heel nederland was in rep en roer, allochtonen eruit, allochtonen dit dat zus zo*geen eens zin meer om het allemaal op te noemen*), ik zei het waait wel over. En nu? Nu hoor je er amper wat van.(Op sommige nationalistische topics na).

8 jaar paars = 8 jaar luxe = 8 jaar compenseren. Nu moeten we lijden, nu hebben we het wat moeilijker, en nu gaan we mekkeren?
Zo'n periode als dat we nu gehad hebben, hebben wij in nederland al eerder meegemaakt. Er is altijd wel 1 minister die van koers wijzigt. Balkenende heeft nederland wel meer uit de shit gehaald, anders zouden we verder zinken. Maar niet alles is goed wat hij gedaan heeft.

Laatst bewerkt:
klempic zei:
eenmanslegertje bereikt natuurlijk geen drol in de politek en bovendien wil hij geen concessies doen. einde verhaal

Jammer, daar kan je geen karma meer voor krijgen.. ik moet spreaden over users...:( :cool: heb je nog te goed van me.

Jordees zei:
Geert staat voor 100% achter zijn ideeen. Iets wat de andere partijen ook wel eens mogen doen. Die praten allemaal met de windrichting mee om zieltjes te winnen.

Geert heeft mijn stem niet, maar ik vind hem tenminste een man met ruggegraat. De rest verschuilt zich achter nietszeggende praatjes en het niet waarmaken van eerder gedane beloftes (GL, PvdA, VVD, CDA, enz.)

Als er een partij was die zo nationalistisch was dat het eigenlijk verboden had moeten worden, dan had ik daarop gestemd. Alleen al als proteststem tegen de gevestigde orde.

Stelletje nietsnutten!
De hele basis van politiek(als je democratie er ook bij betrekt) is gebaseerd op zieltjes winnen. Wat doet Wilders met zijn spotprenten dan? Heeft niets met politiek te maken, pure provocatie. Het is dan wel cool dat hij 100% achter zijn ideeen staat maar kan hij het waarmaken?
Ik wil ook wel zeggen dat iedereen het goed gaat krijgen in nederland en dat ik voor iedereen de wensen zal waarmaken, maar kan ik dat? Kan wilders dat? Als je de ene groep tevreden stelt, wordt een andere groep ontevreden. Je vergeet dat in nederland meer groepen zijn, zelfs buiten de allochtonen om. Maar goed.. je hebt iig gelijk dat we echte leiders nodig hebben die daadwerkelijk voor 100% achter hun ideeen staan(jammergenoeg vind ik die van wilders te kort komen, of te overdreven).

Jij vind milosevic zeker ook een b*ch? Hij was ook een nationalist. Join the club ;)

De PvdA heeft voor de gemeenteraadsverkiezingen er anders ook veel aan gedaan om onder allochtonen zieltjes te winnen: burgemeesters vanuit Turkije hier heen laten komen, imams die adviseren PvdA te stemmen, enz. enz.
Wouter Bos is geen leider, iemand die geen duidelijke standpunten inneemt.
Hij had zelf wel af en toe aardige ideeën, maar daar heeft de PvdA nooit partijstandpunten van gemaakt om goed te kunnen scoren bij de allochtonen.
Nu hoor je Bos zelf zeggen dat de PvdA geen Partij v.d. Allochtonen moet worden. Daardoor wordt het een vage, onduidelijke draaikontenpartij.
Geert Wilders is juist iemand die zijn mening geeft en wel goede en heldere standpunten inneemt, en daardoor zelfs zijn leven op het spel zet.
Helaas zal hij geen premier worden. In het ergste geval zullen kogels hem dat verhinderen. :(

LvH zei:
....

Geert Wilders is juist iemand die zijn mening geeft en wel goede en heldere standpunten inneemt, en daardoor zelfs zijn leven op het spel zet

.....

Heldere standpunten: ja. Heldere onderbouwing: nee

Hier het 10 punten plan, 'Klare wijn':

1. De belastingen gaan fors omlaag. De overheid moet krimpen, de regelgeving en ambtenarij verminderen en de koopkracht en eigen verantwoordelijkheid van de burgers moet worden vergroot.
2. De joods-christelijke en humanistische traditie/cultuur worden als dominante cultuur in een nieuw artikel 1 van de Grondwet vastgelegd. Het huidige artikel 1 Grondwet komt te vervallen.
3. De lidstaten van de Europese Unie dienen zoveel mogelijk soevereiniteit te behouden. Aan de verdere uitbreiding van de EU – zeker met een land als Turkije - wordt een halt toegeroepen. De EU gaat zich vooral met de interne markt en handel bezighouden. Nederland beperkt zijn financiële bijdrage aan de EU verder met vele miljarden per jaar. De Europese Commissie wordt grotendeels en het Europees Parlement geheel afgeschaft. De nationale parlementen worden bevoegd, elk met een vetorecht op ieder (resterend) terrein.
4. Er komt een immigratiestop van vijf jaar voor niet-westerse allochtonen die zich hier blijvend willen vestigen. Het stemrecht voor gemeenteraadsverkiezingen voor mensen die de Nederlandse nationaliteit niet bezitten wordt meteen afgeschaft.
5. In verband met het aan onze cultuur vreemde en a-democratische karakter van de islam, komt er voor de periode van vijf jaar een moratorium op de stichting van nieuwe islamitische scholen en moskeeën. Er komt een preekverbod voor buitenlandse imams, alsmede een verbod op het preken in een andere dan de Nederlandse taal. Radicale moskeeën worden gesloten, radicale moslims uitgezet.
6. De discussie over het onderwijs dient zich toe te spitsen op een herstel van het curriculum. Het belang van het gezin voor de opvoeding en vorming van kinderen dient meer erkenning te krijgen.
7. Om de kloof tussen burger en politiek te verkleinen willen wij verdere vormen van democratisering: bindende referenda (te beginnen met twee referenda: een over Turkije wel/of niet in de EU en de ander over de wenselijkheid van de euro), gekozen burgemeesters, politiechefs en de minister-president en een directere band tussen kiezers en volksvertegenwoordiging.
8. Er komen hoge minimumstraffen en hogere maximumstraffen tegen misdrijven. Het bestuurlijke instrument van de administratieve detentie wordt in het kader van de terrorismebestrijding ingevoerd. Straatterrorisme wordt strenger bestraft, mede door de introductie van heropvoedingskampen en denaturalisatie en uitzetting. Het drugsbeleid wordt strenger.
9. Onderwijzers, politieagenten, verplegers en verzorgers, militairen en andere essentiële werkers in de collectieve sector krijgen het respect dat zij verdienen, en worden bij de door ons voorgestane decollectivisering ontzien en waar mogelijk beter beloond.
10. In de zorg zal de nadruk niet langer moeten liggen op ingewikkelde stelselherzieningen, maar op toegankelijkheid en menswaardigheid, zeker als het gaat om de leefsituatie van onze ouderen in verpleeg- en verzorgingstehuizen.

Bron: website van wilders

De standpunten zijn vaak op geen enkele manier te onderbouwen, soms door juridische bezwaren, soms door praktische. BV: Punt 5 hangt af van punt 2: als de grondwetswijziging er niet komt (wat heel waarschijnlijk is), kan punt 5 al niet worden gerealiseerd.

Dit programma drijft op polarisatie en Wilders hoop zo zieltjes te winnen. :thumbd:

klusmier zei:
ik vind dat Wilders gelijk heeft............het is al zolang de softe kant opgegaan, dat je idd op een normale manier de wet niet meer kunt uitvoeren!

ja=ja, nee=nee ;)

Dat is leuk, maar ik zie deze standpunten nog niet doorgevoerd worden. Daarom vind ik het slecht: het is niet haalbaar. Het enige wat hij ermee bereikt is gevoelens van onverdraagzaamheid aanwakkeren, met uitspraken als: 'In verband met het aan onze cultuur vreemde en a-democratische karakter van de islam....'

digger zei:
Dat is leuk, maar ik zie deze standpunten nog niet doorgevoerd worden. Daarom vind ik het slecht: het is niet haalbaar. Het enige wat hij ermee bereikt is gevoelens van onverdraagzaamheid aanwakkeren, met uitspraken als: 'In verband met het aan onze cultuur vreemde en a-democratische karakter van de islam....'

het is niet haalbaar als je zo soft blijft denken; er moeten nu rigoreuze maatregelen genomen worden voordat het echt uit de hand gaat lopen !

of wil je soms over 5 jaar een moslim zijn? verplicht arabisch, Koran in de grondwet, enz............:eek: :(

:rolleyes: denk er maar eens over na!

klusmier zei:
het is niet haalbaar als je zo soft blijft denken; er moeten nu rigoreuze maatregelen genomen worden voordat het echt uit de hand gaat lopen !

Dit is een mooie drogreden.

En je bewijst mijn punt: de punten over allochtonen pik je eruit en bestemplet dit als goed, want rigoreus, terwijl je de andere punten die imo volslagen onhaalbaar zijn negeert.

Wilders krijgt zo wat stemmen van mensen die onverdraagzaam tov allochtonen zijn. Dan blijkt dat er niemand met Wilders wil regeren vanwege de andere standpunten en dan zijn die stemmen weggegooid.....

digger zei:
Dit is een mooie drogreden.

En je bewijst mijn punt: de punten over allochtonen pik je eruit en bestemplet dit als goed, want rigoreus, terwijl je de andere punten die imo volslagen onhaalbaar zijn negeert.

Wilders krijgt zo wat stemmen van mensen die onverdraagzaam tov allochtonen zijn. Dan blijkt dat er niemand met Wilders wil regeren vanwege de andere standpunten en dan zijn die stemmen weggegooid.....

en zo gaat dit land ten onder aan mensen die het beter denken te weten, maar niet willen beseffen dat de volgende moslim generatie weleens in de politiek kan zitten.............:eek:

en waar blijf je dan met je vrijheid van eigen mening ?:p

Belastingen kunnen niet zo makkelijk omlaag. Zullen eerder omhoog gaan de komende jaren om de vergrijzing voor een deel op te kunnen vangen

HEHE eindelijk iemand die het snapt, gast jij verdient karma!

klusmier zei:
en zo gaat dit land ten onder aan mensen die het beter denken te weten, maar niet willen beseffen dat de volgende moslim generatie weleens in de politiek kan zitten.............:eek:

en waar blijf je dan met je vrijheid van eigen mening ?:p

Ja, als je niet op argumenten in gaat en maar onzin gaat roepen, dan heeft het geen zin :rolleyes:

Wilders wil het verbod op discriminatie uit de grondwet verwijderen. Mooi! Dan kunnen we voortaan lekker discrimineren op grond van iemands KAPSEL!!!

Al die taboes van de linkse kerk moeten een keer doorbroken worden, zoals artikel 1 van de grondwet. Pim Fortuyn had het er 4 jaar geleden ook al over om deze artikel af te schaffen, maar werd verketterd door (extreem-)links.

LvH zei:
Al die taboes van de linkse kerk moeten een keer doorbroken worden, zoals artikel 1 van de grondwet. Pim Fortuyn had het er 4 jaar geleden ook al over om deze artikel af te schaffen, maar werd verketterd door (extreem-)links.
Ik wil jou wel zien als je niet gelijk behandelt wordt. Als je recht opeen uitkering hebt, maar het niet krijgt omdat je een man bent, of een vrouw.
Grondwet regel 1 gaat verder dan je denkt. Deep ish bro!

SageFrancis zei:
Ik wil jou wel zien als je niet gelijk behandelt wordt. Als je recht opeen uitkering hebt, maar het niet krijgt omdat je een man bent, of een vrouw.
Grondwet regel 1 gaat verder dan je denkt. Deep ish bro!

Ik weet ook wel dat het haast onhaalbaar is om deze artikel te veranderen.
Er is een 2/3 meerderheid voor nodig in de Eerste en in de Tweede Kamer.
Maar als het artikel iets veranderd zou worden, zou het niet eens afgeschaft hoeven worden.
Aan het artikel hoeft enkel te worden toegevoegd: 'door de overheid' of 'voor de wet'.

Artikel 1 van de Grondwet luidt als volgt: „Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.”

Dit zou dan worden:
„Allen die zich in Nederland bevinden, worden door de overheid/voor de wet in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is voor de overheid/wet niet toegestaan.”

Op deze manier regelt de Grondwet de verhouding tussen overheid en burgers en niet tussen burgers onderling.
Maar dan nog kan ik me wel vinden in Wilders' standpunten over de Grondwet.

Terug
Naar boven