MuscleMeat

Gekookte eieren

thomastog

Huge Freak
Waardering
649
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je hardgekookte eieren langer in de koelkast kunt bewaren als je ze onder water zet, kan iemand dit bevestigen? En hoelang kan je ze dan bewaren?

klopt wij in de keuken doen het ook altijd eerst pellen en dan onder water hoelang durf ik niet te zeggen

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je hardgekookte eieren langer in de koelkast kunt bewaren als je ze onder water zet, kan iemand dit bevestigen? En hoelang kan je ze dan bewaren?

Ik geloof dat je zelfs emmers heb met eieren bij groothandels dus neem aan dat het lang houdbaar is. Moet je wel zorgen dat er geen lucht bij komt

yep gekoeld kan het tot 2 a 3maanden langer goed blijven dacht ik;)

Hmm vreemd ik lees hier dat je het heel lang kan bewaren, maar als ik er een paar kook en bewaar wordt de binnekant helemaal grijs.
Is dit niet schadelijk als de dooier helemaal grijs is ?

Hmm vreemd ik lees hier dat je het heel lang kan bewaren, maar als ik er een paar kook en bewaar wordt de binnekant helemaal grijs.

Vermoed van niet hoor. Vroeger schilderden we altijd eieren met verf en werden die gekookt. Uiteindelijk werden die een paar dagen later opgegeten en zagen er ook grote delen grijs; zal geen kwaad kunnen hoor.

Als je ze nou eens gewoon diezelfde dag, of de dag erna opeet..? ;)

hmmm als er goede tips zijn ......
ik vind ze de andere dag vroeg nog te doen...na de 2de nacht kan ik ze echt wegpleuren
(meestal wel van de aldi..mocht dat nog uitmaken :)

ik kook er twaalf per keer..en eet er per dag 4,dus ze staan soms 3 dagen gepeld in de koelkast..niet onder water,en er kan lucht bij..en ik merk niets aan de kleur,geur,smaak of aan mn maag..dus zal ergens wel goed zijn denk ik zo :)

Wij hadden altijd in de viswinkel zo'n hele grote emmer met gepelde eieren, in water. :) Was redelijk lang houdbaar, want er gingen volgens mij geen 500 eieren doorheen per week. :D

is waar denk ik

wie gaat het testen? 50 eieren koken en elke dag 1 opeten? :D

Ik heb gewoon een eierkoker waar er 7 tegelijk in gaan :D
Kan ik ze altijd "vers" koken en hoef ik ze ook niet te bewaren.

Dan heb je de eieren te lang of te heet gekookt. Dit is een proces die voortkomt uit stoffen uit het ei-wit en de dooier. Ook niet vergeten de eieren te laten schrikken onder koud water, anders blijven ze gewoon doorgaren.

M'n ma heeft thuis een eierkoker die een klein laagje water stoomt. Die doet er gewoon even lang over dan met water koken.

gaat dat zoveel sneller dan..ik pleur er altijd 6 of meer in klein steelpannetje..

Vind van wel, tegen dat dat water aan de kook is, of je eerst je water koker aan het koken krijgt... Zo een eikoker is makkelijk, je zet je eitjes erin (bij mij 6) neemt het dopje en meet af en je wacht tot het alarmpje afgaat. Sneller, altijd juist gekookt, amper afwas en je met er niet bijblijven of op de klok kijken ^^

ja das waar ja...heb hier al vaker exploderende eieren gehad en me vriendin niet blij want dan is heel de pan ook verdoet :)
maar idd..net als een rijstkoker (die heb ik er 3) ..die zijn ook wel makkelijk
alleen je hebt op een gegeven moment zoveel apparaten dat je niet weet waar je het moet laten. tefal grill voor de kipfilet of tosties

Terug
Naar boven