MuscleMeat

Geldafname bij andere bank kan geld kosten

calcification

Freaky Bodybuilder
Waardering
216
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Sinds februari vorig jaar stellen de vier grootbanken en enkele kleinere instellingen hun geldautomaten open voor klanten van andere banken. Bij de lancering maakten de banken zich sterk dat de extra dienstverlening de klant niets ging kosten. Maar navraag bij de grootbanken leert dat sommige klanten nu toch extra moeten betalen. Dat schrijft De Tijd vrijdag.

Vooral klanten die opteren voor de goedkoopste formules, bijvoorbeeld een gewone zichtrekening met betaalkaart, krijgen kosten aangerekend. Wie kiest voor een duurder pakket met verschillende extra diensten haalt meestal wel gratis geld af bij een andere bank, weet De Tijd.

"Wie elders geld afhaalt, betaalt daar vanaf 1 januari 2008 10 cent per verrichting voor", bevestigt een Fortis-woordvoerster. De kosten gelden voor wie een gewone zichtrekening heeft of een zogenaamd "basic pack". "Die mensen kunnen overal gratis betalen, maar geld afhalen kan alleen aan de Fortis-automaten gratis."

Bij ING is de situatie gelijkaardig. De bank hanteert nu een tarief van 5 cent per geldafname. De bank maakt binnenkort nieuwe tarieven bekend. Dexia vraagt nu 10 cent voor een geldafhaling bij een andere bank aan klanten met een gewone 'Classic'-zichtrekening. Vanaf 1 januari wordt dat 15 cent.

Ook bij kleinere banken is geld opvragen niet overal kosteloos, schrijft De Tijd. Consumentenorganisatie Test-Aankoop hekelt het feit dat er amper gecommuniceerd wordt over de tarifering. (belga/dm)

Hahaha, en dan lachen ze met me omdat ik een kleinere bank boven een grotere prefereer voor m'n knikkers :lol:

Kolere, is dat nu pas in Belgie ingevoerd? Ook al willen ze overigens pinbetalingen hier weer gaan belasten met een bijdrage per pinbetaling. Maar dan wel in winkels en voorlopig zeker nog niet bij geldautomaten.

Heb het ook gehoord op het nieuws... Sjah, we stonden erbij en we keken ernaar:rolleyes:

volgens mij was het een paar jaar geleden veeel meer.
heb eens met creditcard gepint bij een andere bank, omdat mijn andere pas niet geaccepteerd werd. toen moest ik volgens mij zelfs iets van 5 euro extra betalen.

zo gaat het altijd eerst gratis en dan is het kassa

k*tnest

Ook oplichting in NL is dat je bij enkele tankstations kan pinnen alleen krijg je niet vermeld dat je 1,50 per transactie extra betaald... Naaien kan lekker zijn maar dan wel met glijmiddel

een schande is het ja.
betalen om je eigen geld af te halen... te gek voor woorden.
en dan gaan ze er nog prat op dat we de laagste tarieven van Europa voorgeschoteld krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
een schande is het ja.
betalen om je eigen geld af te halen... te gek voor woorden.
en dan gaan ze er nog prat op dat we de laagste tarieven van Europa voorgeschoteld krijgen.
Kijk ik vind het ook echt schandalig é dit maar mensen die klagen zijn verdomme zelf slaperig ..
En maar boekjes blijven openen, leningen aangaan bij die grootbanken :nope:

Haal allen jullie geld daar weg en ga naar de kleinere broertjes, dan moeten ze wel snel een andere maar budgetvriendelijkere tactiek voorzien.

geldwolven zijn het... die banken :p

Ze verzinnen elk jaar wel weer wat nieuwe dingen om de mensen geld uit hun zakken te kloppen, I wonder what's next...

Ja wat ga je eraan doen,
Als je in een dorp woont ga je meestal voor de bank die het dichste bij je huis ligt.
Maar die extra kosten zijn omdat die banken het elkaar doorrekenen (is wel begrijpelijk anders zou het nog een reden om naar een kleine bank te gaan zijn -> daardoor eig minder kantoren moet hebben.)

Terug
Naar boven