calcification
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 216
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Hahaha, en dan lachen ze met me omdat ik een kleinere bank boven een grotere prefereer voor m'n knikkers
Sinds februari vorig jaar stellen de vier grootbanken en enkele kleinere instellingen hun geldautomaten open voor klanten van andere banken. Bij de lancering maakten de banken zich sterk dat de extra dienstverlening de klant niets ging kosten. Maar navraag bij de grootbanken leert dat sommige klanten nu toch extra moeten betalen. Dat schrijft De Tijd vrijdag.
Vooral klanten die opteren voor de goedkoopste formules, bijvoorbeeld een gewone zichtrekening met betaalkaart, krijgen kosten aangerekend. Wie kiest voor een duurder pakket met verschillende extra diensten haalt meestal wel gratis geld af bij een andere bank, weet De Tijd.
"Wie elders geld afhaalt, betaalt daar vanaf 1 januari 2008 10 cent per verrichting voor", bevestigt een Fortis-woordvoerster. De kosten gelden voor wie een gewone zichtrekening heeft of een zogenaamd "basic pack". "Die mensen kunnen overal gratis betalen, maar geld afhalen kan alleen aan de Fortis-automaten gratis."
Bij ING is de situatie gelijkaardig. De bank hanteert nu een tarief van 5 cent per geldafname. De bank maakt binnenkort nieuwe tarieven bekend. Dexia vraagt nu 10 cent voor een geldafhaling bij een andere bank aan klanten met een gewone 'Classic'-zichtrekening. Vanaf 1 januari wordt dat 15 cent.
Ook bij kleinere banken is geld opvragen niet overal kosteloos, schrijft De Tijd. Consumentenorganisatie Test-Aankoop hekelt het feit dat er amper gecommuniceerd wordt over de tarifering. (belga/dm)
Hahaha, en dan lachen ze met me omdat ik een kleinere bank boven een grotere prefereer voor m'n knikkers