MuscleMeat

Gelovig zijn of niet, welk is beter?

Peiling Peiling wat is beter?

• Totaal stemmers
    84
Geloven staat gelijk aan het idee als jij je leven lang gelooft dat je vegetariër moet zijn of rauw vlees moet eten. Of dat je elke dag gewichtjes moet heffen en eiwitten moet eten.

Is in dat opzicht niks doms aan gewoon een wijze om je leven in te vullen zodat jij denkt dat je goed bezig bent.

Wat is beter is dus niet te verklaren omdat niet elk persoon 'het geloof' een zinnige invulling vind waardoor het niet voor elk persoon beter is.

Godsamme, ik moet me echt door je tekst heen worstelen.
Atheist B is ook een r*tard; wie vraagt zich nou af wat een dooie gewild zou hebben?

Wel zo kan je over alles lullen , het is beter dan Atheïst A die de slachtoffer rol wil spelen en alles baseert op één gebeurtenis buiten z'n controle.

Ik zou heel graag gelovig zijn. Eerlijk waar, lijkt me heerlijk makkelijk. Maar helaas, het lukt mij niet (niet dat ik hier mee zit, maar als je het mij vraagt...ja).

Is niet echt een antwoord op te geven denk ik.

Voordeel van gelovig zijn is dat als je kind bijvoorbeeld dood gaat dat je nog denkt van 'Hij is bij God'
Terwijl een ongelovige dat dus niet heeft, zal realiseren dat zijn kind echt 'weg' is en nooit meer terug zal komen.
Natuurlijk blijft het voor beide verschrikkelijk maar denk dat de gelovige er eerder vrede mee zal hebben.

Aan de andere kant heb je als gelovige denk ik het nadeel dat je je bij elke stap die je zet af zal vragen of je het wel goed doet, of 'de Heer' je gedrag zal goedkeuren en denk dat dat meer stress met zich mee zal brengt terwijl de ongelovige kan doen en laten wat hij/zij wil.

Er valt voor beide wat te zeggen dus zou het eigelijk niet weten.

Did not read...

Maar gelovig zijn is niks mis mee. Maar doe dit lekker zelf en val hier anderen niet mee lastig. Zou een hoop ellende besparen.

dan weet je toch sowieso al dat religie bullshit is? je hebt 0% hersenactiviteit dus je bent je niet eens bewust dat je dood bent, laat staan dat je hersens hebt om mee na te denken als je in ''het paradijs'' bent

geloven kan beter zijn, maar het heeft van die nare bijeffecten.

• Topic Starter Topic Starter
dan weet je toch sowieso al dat religie bullshit is? je hebt 0% hersenactiviteit dus je bent je niet eens bewust dat je dood bent, laat staan dat je hersens hebt om mee na te denken als je in ''het paradijs'' bent

gelovigen niet, die geloven namelijk in een ziel:)

Alle religies die dit staten zijn dualistisch, maw dat er meer is dan enkel het brein wat een individu bepaald. De ziel in Abrahamitische religies.

Leuke van dualisme is dat alle bewijs ertegen is, maar er nog steeds een hele hoop filosofen voor zijn.

Enkel het brein: monisme.

Alle religies die dit staten zijn dualistisch, maw dat er meer is dan enkel het brein wat een individu bepaald. De ziel in Abrahamistische religies.

Leuke van dualisme is dat alle bewijs ertegen is, maar er nog steeds een hele hoop filosofen voor zijn.

Enkel het brein: monisme.

ben je weer voor:trollface:

Niemand is volledig " niet gelovig " dus de enquete klopt niet.

ik geloof dat je goed slaapt van broodje knakworst eten

---------- Post toegevoegd 5 April 2013 om 23:04 ----------

geeft me zo'n gezellige wintersfeer met unox knakworsten op je schoot

Atheisme is volgens mij een overtuiging.

Atheisme is volgens mij een overtuiging.

Atheism is, in a broad sense, the rejection of belief in the existence of deities.[1][2] In a narrower sense, atheism is specifically the position that there are no deities.[3][4][5] Most inclusively, atheism is simply the absence of belief that any deities exist.

ik klassificeer me als het vetgedrukte, is geen overtuiging dus:)

nee, atheisme is zoveel een geloof als dat niet-postzegelsverzamelen een hobby is:)

Ag, mensen houden zich er altijd zo aan vast.

Ben je gelovig? nee ik ben atheist, Discussie over hoe het zit. De een gooit met de evolutietheorie of iets anders waardoor de wereld nou is ontstaan en de ander gooit met god/allah/buddah.

Ik doelde er dus op dat men niet altijd in een "hoger" iets hoeven te geloven, al geloven ze dat de kakkerlak de wereld heeft geschapen, ze geloven ergens in/hebben er een gedachte bij en dat geven ze als antwoord als er naar gevraagd wordt. Betekend niet dat ze er constant mee bezig zijn of anderen mee proberen te sleuren in al dat onnozele gedoe. En daar is ook meteen mijn antwoord, het gaat niet om het geloof het gaat om hoe mensen ermee omgaan en anderen ermee vervelen. En zelfs dat kan je niet beantwoorden want er zijn genoeg mensen die het " leuk" vinden om al die gelovige meuk aan te horen en anderen interesseert het geen hol.

Terug
Naar boven