AndroidHealthClinic

Generaal pardonners vooral Russen en Joegoslaven

  • Topic starter Zelda
  • Startdatum
  • Reacties 34
  • Weergaven 1K
  • Volgers 1

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Vooral mensen uit de Sovjet-Unie en Joegoslavië hebben geprofiteerd van de pardonregeling voor asielzoekers. Van de ruim 26.000 mensen die alsnog een verblijfsvergunning kregen, was een kwart uit die landen afkomstig.

Dat meldt het CBS op haar website.

Aantal verleende pardonvergunningen naar de belangrijkste nationaliteiten (Bron: CBS)

Het generaal pardon gold voor mensen die nog onder de oude Vreemdelingenwet hun eerste asielvraag hebben ingediend en nog steeds in Nederland verbleven. Het gaat dan vooral om zaken die tussen 1997 en 2001 werden aangemeld.

Afgewezen
Sinds het generaal pardon op 15 juni 2007 in werking trad werden ruim 34.000 mensen aangemeld.

De Immigratie- en Naturalisatiedienst ontving ondermeer 5000 aanmeldingen via een burgemeestersverklaring. Dat zijn gevallen die niet meer in de dossiers van de IND zelf voorkwamen, bijvoorbeeld omdat iemand niet meer in een opvang van de overheid verbleef.

De IND heeft alle aanvragen alsnog beoordeeld. Ongeveer 6000 asielzoekers werden afgewezen, omdat zij meer dan één keer gelogen hebben over hun identiteit, een gevaar voor de samenleving vormen of niet onafgebroken in Nederland geweest zijn.

Minderjarig
Gemiddeld was ruim een kwart van de mensen die alsnog in Nederland kunnen verblijven, minderjarig. Tussen de nationaliteiten bestaan wel grote verschillen in die verhouding: 30 procent van de Joegoslaviërs was minderjarig, maar dat was slechts vier procent bij de mensen uit Sierra Leone.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2008/9/1/010908_pardon.html


:roflol:

Ik hoop dat al die naïevelingen die voor dit peperdure pardon waren heel blij zijn dat ze zoveel Russen en Joegoslaven hebben 'gered'. Verschrikkelijk moet het voor die mensen zijn geweest om daar te wonen, we hadden ze veel eerder moeten toelaten. We hebben hier toch huizen, banen en wegen zat! Ik stel voor dat we voortaan iedereen die minder dan 100.000 euro per jaar verdient zonder verdere vragen moeten binnenlaten. Een paar miljard mensen kunnen er nog wel bij toch hier?
 
http://www.nos.nl/nosjournaal/images/pardon_cbs_tcm44-414406.gif

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2008/9/1/010908_pardon.html


:roflol:

Ik hoop dat al die naïevelingen die voor dit peperdure pardon waren heel blij zijn dat ze zoveel Russen en Joegoslaven hebben 'gered'. Verschrikkelijk moet het voor die mensen zijn geweest om daar te wonen, we hadden ze veel eerder moeten toelaten. We hebben hier toch huizen, banen en wegen zat! Ik stel voor dat we voortaan iedereen die minder dan 100.000 euro per jaar verdient zonder verdere vragen moeten binnenlaten. Een paar miljard mensen kunnen er nog wel bij toch hier?

geen woorden voor.. wat ben jij een ... ...... ..... ....?
 
geen woorden voor.. wat ben jij een ... ...... ..... ....?

Joegoslavië was in de jaren '90 natuurlijk verschrikkelijk, mensen die in die tijd hier kwamen hadden daar meestal wel een goede reden voor natuurlijk, en voor dat soort mensen is asielbeleid bedoeld.

Misschien begrijp ik het verkeerd maar toen ik vorig jaar in Kroarië was had ik de indruk dat de oorlog al een tijdje was afgelopen toch? Ruim tien jaar ofzo? Kroatië is een prachtig land, er bestaan op de wereld plekken waar je een betere reden hebt om vandaan te vluchten. Hoe graag ik zou willen dat iedereen op aarde net zo rijk is als de rijkste landen op aarde, maar dat kunnen we in Nederland niet gaan financieren voor iedereen. We moeten ons dus richten op de mensen die het meest in gevaar zijn, en dat zijn echt geen Joegoslaven denk ik.
 
Sorry???.... Deze jongen heeft helemaal gelijk. Idioten met dr pardon regeling.
 
Joegoslavië was in de jaren '90 natuurlijk geen pretje, mensen die in die tijd hier kwamen hadden daar meestal wel een reden voor natuurlijk, en voor dat soort mensen is asielbeleid bedoeld.

Misschien begrijp ik het verkeerd maar toen ik vorig jaar in Kroarië was had ik de indruk dat de oorlog al een tijdje was afgelopen toch? Ruim tien jaar ofzo? Kroatië is een prachtig land, er bestaan op de wereld plekken waar je een betere reden hebt om vandaan te vluchten. Hoe graag ik zou willen dat iedereen op aarde net zo rijk is als de rijkste landen op aarde, maar dat kunnen we in Nederland niet gaan financieren voor iedereen. We moeten ons dus richten op de mensen die het meest in gevaar zijn, en dat zijn echt geen Joegoslaven denk ik.

ik snap jou volkomen , dat je iemand met karakter bent kan ik zien omdat je gelijk met inhoud terug reageert.

ik wist niet dat het om joegoslaven gaat die zegmaar ano 2006/2007 hierna toegekomen zijn.

maar het probleem is met die van in de 90's kijk dan praat ik vooral over bosnie die oorlog daar is zo vreemd gegaan buurman tegen buurman zijn gaan vechten.

de yugo's van 90's willen niet terug en kunnen het niet want waarschijnljk woont de vijand (toen) nu in hun huis of het is platgebrand.

ik kom al 17 jaar in kroatie deze jaar voor het eerst binnelands ingetrokken je kan precies zijn welke mensen zijn gevlucht of weggejaagd hun huis staat niet meer overeind of massaal kogelgaten in de muur terwijl buurman zn huis vrolijk overeind staat.

nu is het rustig in joegoslavie maar de haat is er nog steeds en omdat complete wijken gewoon tegenelkaar gingen vechten is het moeilijk voor ze om terugtekeren omdat ze bang zijn als ze terug komen dan buurman die hun 15jaar geleden bijna had vermoord of verkracht vrolijk naar hun staat te zwaaien als ze voor hun deur staan.

maar als het hier om yugos gaat die nu pas hier na toekomen tja dan denk ik ook bouw liever je land weer op.
 
Ach eenmaal hier ziet bijna iedereen dat het beter is dan waar ze zaten en willen ze niet meer terug. Sterker nog,m ze vertellen het op vakanties (want dan gaan ze wel ff terug) hoe goed het hier is, en het jaar erop komen er weer wat bij. Zo is het gewoon:D
 
ik snap jou volkomen , dat je iemand met karakter bent kan ik zien omdat je gelijk met inhoud terug reageert.

ik wist niet dat het om joegoslaven gaat die zegmaar ano 2006/2007 hierna toegekomen zijn.

maar het probleem is met die van in de 90's kijk dan praat ik vooral over bosnie die oorlog daar is zo vreemd gegaan buurman tegen buurman zijn gaan vechten.

de yugo's van 90's willen niet terug en kunnen het niet want waarschijnljk woont de vijand (toen) nu in hun huis of het is platgebrand.

ik kom al 17 jaar in kroatie deze jaar voor het eerst binnelands ingetrokken je kan precies zijn welke mensen zijn gevlucht of weggejaagd hun huis staat niet meer overeind of massaal kogelgaten in de muur terwijl buurman zn huis vrolijk overeind staat.

nu is het rustig in joegoslavie maar de haat is er nog steeds en omdat complete wijken gewoon tegenelkaar gingen vechten is het moeilijk voor ze om terugtekeren omdat ze bang zijn als ze terug komen dan buurman die hun 15jaar geleden bijna had vermoord of verkracht vrolijk naar hun staat te zwaaien als ze voor hun deur staan.

maar als het hier om yugos gaat die nu pas hier na toekomen tja dan denk ik ook bouw liever je land weer op.

Ja er zijn natuurlijk een hoop huizen verwoest en verhoudingen verstoord daar. En ik denk zelfs dat sommige Joegoslaviërs met een generaal pardon dat terecht hebben gekregen. Maar wat je zelf zegt, als je door die tijd bent heengekomen kun je beter je land weer opbouwen en niet alsnog vluchten toch?

Het was niet m'n bedoeling elke vluchteling als profiteur af te schilderen. :)
 
Ja er zijn natuurlijk een hoop huizen verwoest en verhoudingen verstoord daar. En ik denk zelfs dat sommige Joegoslaviërs met een generaal pardon dat terecht hebben gekregen. Maar wat je zelf zegt, als je door die tijd bent heengekomen kun je beter je land weer opbouwen en niet alsnog vluchten toch?

Het was niet m'n bedoeling elke vluchteling als profiteur af te schilderen. :)

oke alles is duidelijk:)
 
Ach eenmaal hier ziet bijna iedereen dat het beter is dan waar ze zaten en willen ze niet meer terug. Sterker nog,m ze vertellen het op vakanties (want dan gaan ze wel ff terug) hoe goed het hier is, en het jaar erop komen er weer wat bij. Zo is het gewoon:D

Ik weet niet hoe precies men 'onafgebroken' opvat, maar het gaat om een onafgebroken periode in Nederland.

Briljant foute titel overigens... how about: Generaal pardonners vooral niet-Russen en niet-Joegoslaven? Als een bewering meer waarheid bevat in een omkering ervan, is er toch iets mis imo.
 
Ik weet niet hoe precies men 'onafgebroken' opvat, maar het gaat om een onafgebroken periode in Nederland.

Briljant foute titel overigens... how about: Generaal pardonners vooral niet-Russen en niet-Joegoslaven? Als een bewering meer waarheid bevat in een omkering ervan, is er toch iets mis imo.

Als je 'vooral' ziet als meerderheid heb je gelijk, maar ik bedoelde het meer als in grootste aandeel. Misschien een beetje misleidend, maar het beschrijft de boodschap natuurlijk wel, dat het aandeel van deze twee groepen zeer groot is.

Maar misschien is het meer zinvol om over de betekenis van de boodschap te praten dan de precieze formulering ervan. Wat als iedereen dit van tevoren had geweten? Aangevuld met de door iedereen met hersens makkelijk te maken voorspelling dat er maar een klein deel werkt na een jaar, én dat als een direct gevolg er nu veel meer asielzoekers hierheen komen?

Men is gewoon weer belazerd door alle partijen die dit er doorheen probeerde te duwen, want dit was allemaal van tevoren bekend. Wat vind je dáárvan BuilderB?
 
Laatst bewerkt:
Als je 'vooral' ziet als meerderheid heb je gelijk, maar ik bedoelde het meer als in grootste aandeel. Misschien een beetje misleidend, maar het beschrijft de boodschap natuurlijk wel, dat het aandeel van deze twee groepen zeer groot is.

Maar misschien is het meer zinvol om over de betekenis van de boodschap te praten dan de precieze formulering ervan. Wat als iedereen dit van tevoren had geweten? Aangevuld met de door iedereen met hersens makkelijk te maken voorspelling dat er maar een klein deel werkt na een jaar, én dat als een direct gevolg er nu veel meer asielzoekers hierheen komen?

Men is gewoon weer belazerd door alle partijen die dit er doorheen probeerde te duwen, want dit was allemaal van tevoren bekend. Wat vind je dáárvan BuilderB?

Dat ik de kwestie liever vanaf de cijfers bekijk, dan me er blind op te staren. Ik 'weet' wat asielbeleid is, ik weet welke walgelijke zaken er zijn veroorzaakt door bijvoorbeeld het aanstellen van verpleegkundigen op plekken waar artsen nodig zijn. Het generaal pardon had er veel eerder doorgedrukt moeten worden, als men het van te voren allemaal al wist. Dat vind ik.
 
ik snap jou volkomen , dat je iemand met karakter bent kan ik zien omdat je gelijk met inhoud terug reageert.

ik wist niet dat het om joegoslaven gaat die zegmaar ano 2006/2007 hierna toegekomen zijn.

maar het probleem is met die van in de 90's kijk dan praat ik vooral over bosnie die oorlog daar is zo vreemd gegaan buurman tegen buurman zijn gaan vechten.

de yugo's van 90's willen niet terug en kunnen het niet want waarschijnljk woont de vijand (toen) nu in hun huis of het is platgebrand.

ik kom al 17 jaar in kroatie deze jaar voor het eerst binnelands ingetrokken je kan precies zijn welke mensen zijn gevlucht of weggejaagd hun huis staat niet meer overeind of massaal kogelgaten in de muur terwijl buurman zn huis vrolijk overeind staat.

nu is het rustig in joegoslavie maar de haat is er nog steeds en omdat complete wijken gewoon tegenelkaar gingen vechten is het moeilijk voor ze om terugtekeren omdat ze bang zijn als ze terug komen dan buurman die hun 15jaar geleden bijna had vermoord of verkracht vrolijk naar hun staat te zwaaien als ze voor hun deur staan.

maar als het hier om yugos gaat die nu pas hier na toekomen tja dan denk ik ook bouw liever je land weer op.
bull ik ken mensen die in oorlogstijd daar gwoon op vakantie gingen niets aan het handje joegoslavie is heel groot met land onbewoond douw ze daar maar op bouw nieuwe huizen etc hebben de mensen gelijk werk daar nederland is gewoon vol
 
Dat ik de kwestie liever vanaf de cijfers bekijk, dan me er blind op te staren. Ik 'weet' wat asielbeleid is, ik weet welke walgelijke zaken er zijn veroorzaakt door bijvoorbeeld het aanstellen van verpleegkundigen op plekken waar artsen nodig zijn. Het generaal pardon had er veel eerder doorgedrukt moeten worden, als men het van te voren allemaal al wist. Dat vind ik.

Ik ben er van overtuigd dat er veel dingen niet goed gaan in de vluchtelingen opvang. Wat wil je ook met zulke grote aantallen mensen? Toch zal de Nederlandse vluchtelingenopvang waarschijnlijk tot de betere van de wereld behoren.

Hopelijk ga je op een dag beseffen dat hoe graag je iedereen ook zou willen helpen, Nederland dan onder de voet zou worden gelopen door vele, vele miljoenen mensen die het slecht hebben in de wereld. Met als uiteindelijk als resultaat dat de dingen waar we zo hard voor gewerkt hebben, vrijheid, stabiliteit, sociale zekerheid, onhoudbaar worden.

Wie schiet daar iets mee op?
 
Namens de generaal zeg ik pardon.
 
En het gemeente apparaat heeft z'n fikken vol aan deze verstekelingen. Ik wacht potverdomme al jaren op een woning en dit tuig kan met wollen sokken en al zo met de hakken omhoog gaan liggen in een nieuwe woning.

Buiten dat, zal het niet lang duren voordat deze slapende cellen erachter komen dat er in Nederland op straat een hoop goud te vinden is. Het moet wel worden weggeritst van andere mensen, maar goed, daar hebben Oost-blokkers geen problemen mee gezien de absentie van een geweten.

Bedankt Bos, sprakelend en sociaal project, met een zwart resultaat.
 
General pardon was het parade paardje van pim fortuyn
 
en hoeveel van die mensen werken er ...

juist vrijwel niemand


schandalig is het als ik een uitkering zou aanvragen dan zou ik nog verplicht ergens moeten gaan werken. Terwijl hun al jaren op de bank zitten.
 
Terwijl hun al jaren op de bank zitten.

Ehm, misschien omdat ze geen status hadden, omdat ze al 4 - 8 jaar in de zo geweldige procedure zitten die wij voor ze gedacht hadden?
 
:thumbup::thumbup:

en dicht is dicht
 
Back
Naar boven