XXL Nutrition

Genoeg Chest of meer rust pakken?

fennis

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m84
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Yoo Peeps,

Ik volg nu al wat maanden een UB/LB schema en ik ben hier zeer tevreden mee!
hier heb ik dus ook verder niks over te klagen, ik had alleen een vraagje...

Ik doe op de eerste dag(maandag) 2 "main" oefeningen bijv. Bench Press & Incline Bench, en daarna als assistence Dumbbell Flys. Dan doe ik op de derde dag(donderdag) Vooral schouder maar doe ik ook een Close Gripp Becn Press, of op de eerste dag bench en close grip en dan de derde dag Incline.

Ik voel de derde dag me borst niet meer maar is het beter die chest oefening weg te laten die dag omdat ik de eerste dag al genoeg heb gepakt. of is het prima? ik wil graag dat het zo goed mogelijk groeit!

sugestions plz:D

ik zou zeggen dat het wel genoeg is, 1x in de week heavy aanpakken. ik weet ook niet of het slim is om eerst te benchen en dan vervolgens incline + schouders te doen. lijkt me dat overbelasting van de schouders een groot gevaar is dan. en waarom cgbp op schouderdag en niet als tricep-oefening bij je bench dag? of doe je borst/biceps?

3 main oefeningen?extra belastend!meer groeiprikkels

• Topic Starter Topic Starter
ik zou zeggen dat het wel genoeg is, 1x in de week heavy aanpakken. ik weet ook niet of het slim is om eerst te benchen en dan vervolgens incline + schouders te doen. lijkt me dat overbelasting van de schouders een groot gevaar is dan. en waarom cgbp op schouderdag en niet als tricep-oefening bij je bench dag? of doe je borst/biceps?

Nee ik doe maandag upperbody met 3 x borst en daarna 1 schouder 1 triceps en 1 rug, en donderdag doe ik 1x schouder en dan 1 x borst, 1 x schouder 1 x triceps en 1 x biceps en 1 x rug...

doe dit al 4 maanden en nog nergens last van gehad.... train ook maar alles in een uurtje

---------- Toegevoegd om 21:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:23 ----------

3 main oefeningen?extra belastend!meer groeiprikkels

bedoel je nou dat het goed is wat ik doe of niet??:o

ok. en hoeveel sets/reps doe je? misschien moet je daar een beetje mee afwisselen/experimenteren.

ok. en hoeveel sets/reps doe je? misschien moet je daar een beetje mee afwisselen/experimenteren.

Ja afwisselend is het zoiezo man, ik doe dus 2 main oefeningen ene week 3rm en volgende week 5rm, en daarna worden de main oefeningen gewisseld en weer hetzelfde verhaal en daarnaast die assistence doe ik 8 - 12 reps 4 setjes. en die wissel ik elke 3 weken...

geen trainingen hetzelde dus haha

Nee ik doe maandag upperbody met 3 x borst en daarna 1 schouder 1 triceps en 1 rug, en donderdag doe ik 1x schouder en dan 1 x borst, 1 x schouder 1 x triceps en 1 x biceps en 1 x rug...

doe dit al 4 maanden en nog nergens last van gehad.... train ook maar alles in een uurtje

---------- Toegevoegd om 21:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:23 ----------

bedoel je nou dat het goed is wat ik doe of niet??:o
Probeer eens per trainingsdag een spiergroep dus bv maandag borst 4 oefeningen dinsdag rug 4 oefeningen woensdag schouders 4 oefeningen donderdag benen vrijdag armen...je doet t wel oke maar je zou wat meer en zwaarde kunnen gaan in je training als je iedre spiergroep apart aanpakt je bent verder natural toch?

Probeer eens per trainingsdag een spiergroep dus bv maandag borst 4 oefeningen dinsdag rug 4 oefeningen woensdag schouders 4 oefeningen donderdag benen vrijdag armen...je doet t wel oke maar je zou wat meer en zwaarde kunnen gaan in je training als je iedre spiergroep apart aanpakt je bent verder natural toch?

Ja ben natural, deed voor UB/LB een split schema, maar ben hiermee nu dus lekker bezig en ik ga vooruit! dus heb nog niet echt behoefte om weer split te doen, wie weet over een paar maanden weer! Vroeg me alleen of of ik beter die 3e dag die borst oefening niet kan doen ivm het groeien van me borst!

maar thnx voor de adviezen!:thumbs:

zou me eerder druk maken over de verhouding in borst en rug oefeningen

Valt zo niet te zeggen. Is ook afhankelijk van hoe de rest van je schema ingedeeld is, hoe snel je herstelt en daarbij ook hoever je van je max. af traint, ga je tot faillure etc.. Tot faillure betekend een langere hersteltijd.

Valt zo niet te zeggen. Is ook afhankelijk van hoe de rest van je schema ingedeeld is, hoe snel je herstelt en daarbij ook hoever je van je max. af traint, ga je tot faillure etc.. Tot faillure betekend een langere hersteltijd.

Oke bedankt man ;) ik herstel wel snel ik, der zitten 2 rust dagen tussen en voel me chest dan helemaal niet meer, ik ga wel meestal dat ik de rep nog goed kan uitvoeren maar daarna zou failure zijn...

Terug
Naar boven