Er zijn wel veel dingen waar je op moet letten bij het maken voor een schema.
1. Houd een oefening rust tussen elke push/pull oefening. Dus push/pull/push/pull of andersom.
2. Evenveel push als pull oefeningen.
3. Begin de ene dag met een push oefening en de andere dag met een pull oefening. Dus Bv UB1:Bankdrukken & UB2 Barbellrow, LB1 Backsquat(gevolgd met een DL variant, ik doe zelf romanian deadlifts), LB2 Deadlift(gevolgd met een squat variant, ik doe zelf front squats).
4. Evenveel horizontale als verticale pull oefeningen. Barbellrow = horizontaal & lat pulldown = verticaal.
5. 2 oefeningen pakken voor grote spiergroepen en 1 voor kleine. Borst/rug/schouders 2 en biceps/triceps op het laatst 1(die belast je al genoeg bij al die compound oefeningen).
6. Ook met triceps een oefening boven je hoofd doen voor de lange kop, die wordt anders niet zo sterk aangesproken.
Wat ik je zelf nog aan kan raden:
Face pulls op 1 dag en op de andere dag rear delt raises. Rear delts lopen bij veel te veel mensen achter als ik bij mij in de sportschool kijk.
Gebruik grotendeels compound oefeningen, isolatie komt later wel als je al veel massa hebt en je hebt achterliggende spiergroepen.
Als je echt dikke buikspieren wilt op LB dagen buikoefeningen met gewicht. Zoals crunches met een schijf achter je hoofd en cable crunches. Buikspieren worden gemaakt in de keuken, maar als je wat extra massa op wilt moet je ze pakken zoals elk ander spiergroep.
Dus gooi er wat zware presses en pulls in. Verdeel het een beetje met dumbbells en barbells. Door dumbbells te gebruiken zal je zwakke kant sterker trekken.
Je zou mijn schema kunnen volgen, werkt erg goed voor mij en m'n vrienden

. Alles 3x8-10 is voldoende voor een beginner. Ik deed het eerste half jaar zo en nu opgeschroeft naar 4 setjes. Op bp/sq/dl na. Die deed ik 5x5 en dl 3x5. Verder doe ik nog shrugs op LB dagen omdat deadlifts die ook mooi mee pakken.
UB1
Benchpress
Neutral grip (assisted) chin ups
DB overheadpress
DB rows
Incl DB benchpress
Bent-over raises
(Weighted) dips
Preacher curls
LB1
Squat
Romanian deadlift