Fitness Seller

Geobsedeerd om te veranderen.

RayenR

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Hoi,

zal me even voorstellen ; Ryan, student, werkende en totaal geobsedeerd geraakt om af te vallen en te gaan bodybuilden. Heb het fitnessen altijd uitgesteld omdat ik als uni student met een bijbaan nooit dacht de tijd ervoor te hebben, het was gewoon een zwak excuus, wat zich had ingenesteld door de jaren heen.

Ben nu pas met fitnessen bezig en het begint een verslaving te worden voor mij. Ik geniet er ontzettend van en het geeft mij persoonlijke voldoening.

- 23 jaar
- Ik ben 169 cm. kort ( ook 1 vd redenen dat ik breder wil worden, compensatie voor mijn lengte)
- weeg 78 kg
- bf rond de 23%
, VVM : 60,1
- Harris-Benedic methode : 2500 kcal in de cut ( activiteits factor 1,55, juiste voor mij ? )

Mijn doel is uiteindelijk om een laag bf% te krijgen en flink in spiermassa toe te nemen.Heb genoeg geduld qua progressie . Al ben ik erg gebrand om de progressie te versnellen, waar mogelijk, en heb er hier ook alles voor over.

Ben nu al 2 weken bezig met het volgende schema, ik train rond 5 uur, als ik klaar ben met colleges :
Code:
[LIST]
[*]Op ma,wo,do,vr begin ik met 10-15 min fietsen voor de warming-up,
en pak hierna de krachttraining, waarna ik met 20 min. cardio de training afsluit. 
Ook doe ik elke dag buikspieren trainen.
[*]Ma: borst + triceps
di: cardio
wo: rug + biceps
do: cardio
vr: benen
zo: 2 1/2 zaalvoetballen, geen idee of dit meegeteld moet worden
[/LIST]
Hiernaast doe ik sinds vorige week 6 dagen in de week cardio in de ochtend op een nuchtere maag. Doen of niet doen ? Ik wil toch wel het mijn proces van afvallen in bf. zo veel mogelijk versnellen. En moet je je als beginner al zorgen maken over te veel spierverlies bij deze cardio hoeveelheden( glutamine toevoeging overbodig ? ) .
Ik begrijp dat ik eerst ontzettend zal moeten afvallen, maar ik wil toch wel mijn spierverlies beperken :(

Code:
 Mijn globale voedingsschema :

[B][U]7.00uur[/U][/B] 
whey shake + melk + brinta

[B][U]9.00 uur[/U][/B]
2 boterhammen met kipfilet.
1 banaan

[B][U]11.00 [/U][/B]
6 eieren ( 1 met en de rest zonder eigeel )
2 boterhammen met kipfilet

[U][B]13.00uur[/B][/U]
banaan
appel 
blik tonijn

[U][B]15.00[/B][/U]
eten wat over is van de dag ervoor ; meestal roti + kip/vis+ de evt groenten

[U][B]17.00[/B][/U]
[B][U] train tot 19.00uur[/U][/B]

[U][B]19.30[/B][/U]
 eten wat de pot schaft, veelal kip/vis ( bijna elke dag) en vegetarischische gerechten, surinaamse keuken.

[B][U]21.30[/U][/B]
Wheyshake met melk/water

[B][U]23.30uur[/U][/B]
kwark
Is dit nu voldoende ? Heeft het trouwens als beginner nut om supplementen te gebruiken ? Gebruik nu ; whey, visolie en vitaminies;)

In het beginsel wil ik dus graag mijn vet verliezen en bij komen in spiermassa of in ieder geval niet te veel spiermassa te verliezen. Wat doe ik fout, wat raden jullie aan dat ik doe ? Ik zit met heel veel onzekerheid over wat ik nu doe.
Zou jullie hulp zeer op prijs stellen !:)

p.s foto's komen morgen

Hmm ik zou allereerst die bananen eruit gooien. Die kan je het beste alleen nemen vlak voor je training, verder zit er teveel suiker in. Neem dan een appel of een peer ofzo. Verder kan ik er niet veel meer over zeggen. Op het eerste gezicht ziet het er aardig uit, maar ik kan niet inschatten of je op de juiste calorieen uitkomt zo.

Oh en ik zou het qua supplementen laten bij wat je nu neemt.

Mis de training van de Schouders?

Edit : ben je trouwens Anti? Want dan mag je me wel effe t recept van roti pm'e

@ TS Maar weet je nu hoeveel kcal je binnen krijgt en hoeveel daarvan bestaat uit eiwitten, koolhydraten en vetten?

• Topic Starter Topic Starter
Mis de training van de Schouders?

Edit : ben je trouwens Anti? Want dan mag je me wel effe t recept van roti pm'e

Surinamer, maar ik kan de meeste roti's wel klaarmaken.

Anti's hebben trouwens geen eigen roti soort voor zover ik weet. Miss bedoel je de Antilliaanse pannenkoeken ? Pomppoenpannenkoeken e.d.

Training schouders, pakte ik met de rug, doe er niet zo veel aan eerlijk gezegd.Toch maar een ander schema aanhouden ?

Hmm ik zou allereerst die bananen eruit gooien. Die kan je het beste alleen nemen vlak voor je training, verder zit er teveel suiker in. Neem dan een appel of een peer ofzo. Verder kan ik er niet veel meer over zeggen. Op het eerste gezicht ziet het er aardig uit, maar ik kan niet inschatten of je op de juiste calorieen uitkomt zo.

Oh en ik zou het qua supplementen laten bij wat je nu neemt.

@ TS Maar weet je nu hoeveel kcal je binnen krijgt en hoeveel daarvan bestaat uit eiwitten, koolhydraten en vetten?

@ trium ; zal ik doen

@ beiden; Nope, hield me eigenlijk alleen maar aan een globaal schema ivm het niet kunnen berekenen van de kcals van de warme maaltijden. Hier ben ik dan toch wel weer afhankelijk.

Toch maar doen ? Hoe met de warme maaltijd ?

Schouders bij benen, ze verwaarlozen is heel erg dom.

@ rayan. Je moet even alles precies uitrekenen en zorgen dat je ongeveer 600-800 kcal ove hebt voor je avond maaltijd. Hiervan kan je dan op de dag zelf beslissen hoeveel rijst, kip en groente je bijvoorbeeld nog mag hebben om op 800kcal te komen. Als je 3-4 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht binnen krijgt, je KH laag houd en gewoon gezond eet kun je de eerste maand wel vooruit. Daarna kan je alsnog een strakker schema hanteren.

neem meer rust man in die dagen dat je cardio doet heeft je lichaam weinign tijd om zich nog goed te herstelle

Training schouders, pakte ik met de rug, doe er niet zo veel aan eerlijk gezegd.Toch maar een ander schema aanhouden ?

Schouders doen je juist breed lijken, dus ik zou het zeker niet verwaarlozen ;).

Ik doe bij mijn benentraining altijd nog military press, upright row, en side lateral raises.

Handige is dat het totaal niet in concurrentie is met je benen, dus je kan zowel qua benen als qua schouders diep gaan ^^.

en vergeet rear deltoids niet!

Terug
Naar boven