RayenR
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m68
- Massa
- 70kg
- Vetpercentage
- 11%
Hoi,
zal me even voorstellen ; Ryan, student, werkende en totaal geobsedeerd geraakt om af te vallen en te gaan bodybuilden. Heb het fitnessen altijd uitgesteld omdat ik als uni student met een bijbaan nooit dacht de tijd ervoor te hebben, het was gewoon een zwak excuus, wat zich had ingenesteld door de jaren heen.
Ben nu pas met fitnessen bezig en het begint een verslaving te worden voor mij. Ik geniet er ontzettend van en het geeft mij persoonlijke voldoening.
Mijn doel is uiteindelijk om een laag bf% te krijgen en flink in spiermassa toe te nemen.Heb genoeg geduld qua progressie . Al ben ik erg gebrand om de progressie te versnellen, waar mogelijk, en heb er hier ook alles voor over.
Ben nu al 2 weken bezig met het volgende schema, ik train rond 5 uur, als ik klaar ben met colleges :
Hiernaast doe ik sinds vorige week 6 dagen in de week cardio in de ochtend op een nuchtere maag. Doen of niet doen ? Ik wil toch wel het mijn proces van afvallen in bf. zo veel mogelijk versnellen. En moet je je als beginner al zorgen maken over te veel spierverlies bij deze cardio hoeveelheden( glutamine toevoeging overbodig ? ) .
Ik begrijp dat ik eerst ontzettend zal moeten afvallen, maar ik wil toch wel mijn spierverlies beperken
Is dit nu voldoende ? Heeft het trouwens als beginner nut om supplementen te gebruiken ? Gebruik nu ; whey, visolie en vitaminies
In het beginsel wil ik dus graag mijn vet verliezen en bij komen in spiermassa of in ieder geval niet te veel spiermassa te verliezen. Wat doe ik fout, wat raden jullie aan dat ik doe ? Ik zit met heel veel onzekerheid over wat ik nu doe.
Zou jullie hulp zeer op prijs stellen !
p.s foto's komen morgen
zal me even voorstellen ; Ryan, student, werkende en totaal geobsedeerd geraakt om af te vallen en te gaan bodybuilden. Heb het fitnessen altijd uitgesteld omdat ik als uni student met een bijbaan nooit dacht de tijd ervoor te hebben, het was gewoon een zwak excuus, wat zich had ingenesteld door de jaren heen.
Ben nu pas met fitnessen bezig en het begint een verslaving te worden voor mij. Ik geniet er ontzettend van en het geeft mij persoonlijke voldoening.
- 23 jaar
- Ik ben 169 cm. kort ( ook 1 vd redenen dat ik breder wil worden, compensatie voor mijn lengte)
- weeg 78 kg
- bf rond de 23% , VVM : 60,1
- Harris-Benedic methode : 2500 kcal in de cut ( activiteits factor 1,55, juiste voor mij ? )
- Ik ben 169 cm. kort ( ook 1 vd redenen dat ik breder wil worden, compensatie voor mijn lengte)
- weeg 78 kg
- bf rond de 23% , VVM : 60,1
- Harris-Benedic methode : 2500 kcal in de cut ( activiteits factor 1,55, juiste voor mij ? )
Mijn doel is uiteindelijk om een laag bf% te krijgen en flink in spiermassa toe te nemen.Heb genoeg geduld qua progressie . Al ben ik erg gebrand om de progressie te versnellen, waar mogelijk, en heb er hier ook alles voor over.
Ben nu al 2 weken bezig met het volgende schema, ik train rond 5 uur, als ik klaar ben met colleges :
Code:
[LIST]
[*]Op ma,wo,do,vr begin ik met 10-15 min fietsen voor de warming-up,
en pak hierna de krachttraining, waarna ik met 20 min. cardio de training afsluit.
Ook doe ik elke dag buikspieren trainen.
[*]Ma: borst + triceps
di: cardio
wo: rug + biceps
do: cardio
vr: benen
zo: 2 1/2 zaalvoetballen, geen idee of dit meegeteld moet worden
[/LIST]
Ik begrijp dat ik eerst ontzettend zal moeten afvallen, maar ik wil toch wel mijn spierverlies beperken

Code:
Mijn globale voedingsschema :
[B][U]7.00uur[/U][/B]
whey shake + melk + brinta
[B][U]9.00 uur[/U][/B]
2 boterhammen met kipfilet.
1 banaan
[B][U]11.00 [/U][/B]
6 eieren ( 1 met en de rest zonder eigeel )
2 boterhammen met kipfilet
[U][B]13.00uur[/B][/U]
banaan
appel
blik tonijn
[U][B]15.00[/B][/U]
eten wat over is van de dag ervoor ; meestal roti + kip/vis+ de evt groenten
[U][B]17.00[/B][/U]
[B][U] train tot 19.00uur[/U][/B]
[U][B]19.30[/B][/U]
eten wat de pot schaft, veelal kip/vis ( bijna elke dag) en vegetarischische gerechten, surinaamse keuken.
[B][U]21.30[/U][/B]
Wheyshake met melk/water
[B][U]23.30uur[/U][/B]
kwark

In het beginsel wil ik dus graag mijn vet verliezen en bij komen in spiermassa of in ieder geval niet te veel spiermassa te verliezen. Wat doe ik fout, wat raden jullie aan dat ik doe ? Ik zit met heel veel onzekerheid over wat ik nu doe.
Zou jullie hulp zeer op prijs stellen !

p.s foto's komen morgen