Fitness Seller

'Georgisch zakenman koopt voetbalclub Vitesse'

Hoezo alleen golddiggers aantrekken? Lijkt me onzinnig. Ik denk dat er genoeg bankzitters zijn van de topclubs die graag een paar seizoenen bij een ambitieus Vitesse willen spelen. Helemaal als ze voor de CL gaan. Chelsea is trouwens ook zo'n voorbeeld, was altijd een beetje een kleurloos clubje in de Engelse middenmoot. Goed, je hebt daar natuurlijk een veel meer aansprekende competitie maar toch. Zo zijn er wel meer voorbeelden bijvoorbeeld in Rusland, waar kleinere clubs ineens om de titel meespelen en hoge ogen gooien in de Europa League. Persoonlijk ben ik er geen voorstander van, clubvoetbal heeft mijn interesse in grote mate allang verloren juist door de invloed van geld, de waan van de dag, maar zoals het nu werkt kan je met geld ver komen. Sterker nog, zonder geld red je het niet meer. Ook niet meer een keer per ongeluk.

Jordania was ook geinteresseerd in Rob Wielaert van Ajax en voerde gesprekken, maar de verdediger van Ajax liet weten geen interesse te hebben in een overstap naar Vitesse. vi.nl

Het wordt toch niks met Vitesse.

Je kunt nog zoveel geld hebben, maar Vitesse heeft totaal geen naam, want het heeft nooit iets gepresteerd. Het is een matige middenmotor uit de eredivisie die geen europees voetbal speelt. Geen enkele voetballer van niveau met enige ambitie zal ooit voor zo'n club willen voetballen, daar veranderd geld niks aan.

Het enige soort spelers wat ze aan kunnen trekken zijn voetballende golddiggers zonder ambitie, uitgerangeerde voetballers, voetballers van gematigd niveau en diegenen die niet goed genoeg zijn voor Chelsea en door Abromovitch gemist kunnen worden. Daar red je het echt niet mee.

Bovendien is bewezen dat veel geld kunnen investeren absoluut geen garantie geeft voor succes. Zie naar Manchester City (niks gepresteerd), Real Madrid (Al jaren geen champions league gewonnen) en Chelsea (Worden altijd al heel snel uit het CL-toernooi geknikkerd.

Daarnaast heeft Vitesse een zeer matige technische staf, zeer matige jeugdopleiding en een te kleine schare van fans om zelfs hun eigen stadion te kunnen vullen.

conclusie:
ER VALT NIKS TE HALEN MET VITESSE!

Je hebt geprobeerd spijkers met koppen te slaan en een interessant betoog op te voeren. Helaas niet gelukt. :wave:

Naast het feit dat al jouw punten weerlegt kunnen worden en nergens op gebaseerd zijn vraag ik me af of jij wel enig verstand hebt van de Nederlandse voetbalgeschiedenis vóór het jaar 2000. Oh nee wacht even toen was je maar 10 jaar oud. Ja dan kan ik me voorstellen dat je niet weet waar je het over hebt.

Allereerst is er met geld ambitie mogelijk. Dat is even logisch als 1+1=2. Immers met geld kun je ambities uitspreken zoals top 3 of Champions League. Spelers die bij topclubs op de bank zitten en zich niet gewaardeerd voelen, zullen bij een riant salaris aanbod plus uitgesproken sportieve ambities zeker een reden hebben om na te denken. Dat wil niet zeggen dat ze allemaal "ja" zullen zeggen, maar er is talent genoeg die wel zal komen.

Daarnaast heeft Vitesse wel degelijk successen geboekt in de geschiedenis toen jij nog in je wieg lag aan je moeders tiet te zuigen: Vanaf promovatie in 1989 ieder jaar in de top 6 geëindigd eredivisie tot en met 2000, 1990 knvb-beker finale, 1997 zelfs 3e in de eredivisie. Laatste succes europees gezien stamt af uit 2002 (toen was je 12) waar Vitesse in de tweede ronde Werder Bremen uitschakelde.

Zelfs golddiggers zonder ambitie, uitgerangeerde voetballers bij Chelsea (die jij zo verwoord) zullen in Nederland kampioen eredivisie worden.

Verder haal jij voorbeelden aan als Manchester City die geen successen hebben. Dat is typisch appels met peren vergelijken want als jij de Premier League wilt vergelijken met de Eredivisie dan weet je echt niet waar je over praat. Haal bij iedere Champions League club een bankzitter weg, en je bent kampioen van NL! Easy is that...

Maar goed, opzich aardig geprobeerd.

Als Vitesse een paar jaar bovenin meedraait, wordt het zeker een interessante club. Kijk naar Twente. Er wordt ook geld in de jeugdopleiding gestoken. Met geld kun je ook een goede staf aanstellen, wat denk ik ook wel zal gebeuren komende jaren.

Man City was eerst ook maar een middenmotor. En dat ze nu nog niets gepresteerd hebben komt door de grote concurrentie van andere clubs met topspelers.

En dat er weinig supporters in Arnhem zijn, komt door het wanbeleid dat de afgelopen jaren is gevoerd. Als Vitesse bovenin meedraait zit het zo weeer vol. Met geld kun je veel, het heeft even zijn tijd nodig.

ALS Vitesse een paar jaar bovenin meedraait ja. Dat is juist wat ik niet zie gebeuren. Sowieso dit seizoen nog niet.

En twente is een andere situatie (net zoals az een paar jaar eerder), die doen het heel goed door jaren van goed beleid voeren, goede technische staf en hard werken. Dat zijn drie dingen die je niet met geld kunt kopen (behalve een goede technische staf misschien).

Maar je hebt gelijk, misschien dat het op de lange termijn zijn draai gaat vinden. Maar ik hoop echt dat ze keihard op hun muil gaan. Net als dat ik hoop dat Real Madrid en Chelsea nooit de CL winnen en Manchester City nooit een prijs zal pakken. Ik heb totaal geen respect voor een club die zijn weg naar de top koopt.

Ik heb respect voor een club die zich inkoopt. Zonder geld tel je niet mee, het was van tevoren al oneerlijk. IN engeland heb je veel meer inkomsten, zie tv-inkomsten. Dus gewoon geld erin proppen en lekker voetballen/

Hoezo alleen golddiggers aantrekken? Lijkt me onzinnig. Ik denk dat er genoeg bankzitters zijn van de topclubs die graag een paar seizoenen bij een ambitieus Vitesse willen spelen. Helemaal als ze voor de CL gaan. Chelsea is trouwens ook zo'n voorbeeld, was altijd een beetje een kleurloos clubje in de Engelse middenmoot. Goed, je hebt daar natuurlijk een veel meer aansprekende competitie maar toch. Zo zijn er wel meer voorbeelden bijvoorbeeld in Rusland, waar kleinere clubs ineens om de titel meespelen en hoge ogen gooien in de Europa League. Persoonlijk ben ik er geen voorstander van, clubvoetbal heeft mijn interesse in grote mate allang verloren juist door de invloed van geld, de waan van de dag, maar zoals het nu werkt kan je met geld ver komen. Sterker nog, zonder geld red je het niet meer. Ook niet meer een keer per ongeluk.

+1

Je hebt volkomen gelijk en ook ben ikzelf geen voorstander van rijke suikerooms die kampioensteams gaan kopen. Alleen is het in deze tijd naiëf om zo'n aanbod af te slaan. Vitesse had het water tot aan de lippen staan en kon geen kant op. Alsof ze een keuze hadden.

In Nijmegen, Kerkrade, Breda, Alkmaar hadden ze deze mensen ook met open armen ontvangen, ook al zal dit nooit toegegeven worden.

+1

Je hebt volkomen gelijk en ook ben ikzelf geen voorstander van rijke suikerooms die kampioensteams gaan kopen. Alleen is het in deze tijd naiëf om zo'n aanbod af te slaan. Vitesse had het water tot aan de lippen staan en kon geen kant op. Alsof ze een keuze hadden.

In Nijmegen, Kerkrade, Breda, Alkmaar hadden ze deze mensen ook met open armen ontvangen, ook al zal dit nooit toegegeven worden.

Sterker nog, een week voor dit nieuws ging het gerucht dat NEC zou worden overgenomen door zo'n kerel. Ze sprongen al zowat een gat in de lucht.

Je hebt geprobeerd spijkers met koppen te slaan en een interessant betoog op te voeren. Helaas niet gelukt. :wave:

Naast het feit dat al jouw punten weerlegt kunnen worden en nergens op gebaseerd zijn vraag ik me af of jij wel enig verstand hebt van de Nederlandse voetbalgeschiedenis vóór het jaar 2000. Oh nee wacht even toen was je maar 10 jaar oud. Ja dan kan ik me voorstellen dat je niet weet waar je het over hebt.

Allereerst is er met geld ambitie mogelijk. Dat is even logisch als 1+1=2. Immers met geld kun je ambities uitspreken zoals top 3 of Champions League. Spelers die bij topclubs op de bank zitten en zich niet gewaardeerd voelen, zullen bij een riant salaris aanbod plus uitgesproken sportieve ambities zeker een reden hebben om na te denken. Dat wil niet zeggen dat ze allemaal "ja" zullen zeggen, maar er is talent genoeg die wel zal komen.

Daarnaast heeft Vitesse wel degelijk successen geboekt in de geschiedenis toen jij nog in je wieg lag aan je moeders tiet te zuigen: Vanaf promovatie in 1989 ieder jaar in de top 6 geëindigd eredivisie tot en met 2000, 1990 knvb-beker finale, 1997 zelfs 3e in de eredivisie. Laatste succes europees gezien stamt af uit 2002 (toen was je 12) waar Vitesse in de tweede ronde Werder Bremen uitschakelde.

Zelfs golddiggers zonder ambitie, uitgerangeerde voetballers bij Chelsea (die jij zo verwoord) zullen in Nederland kampioen eredivisie worden.

Verder haal jij voorbeelden aan als Manchester City die geen successen hebben. Dat is typisch appels met peren vergelijken want als jij de Premier League wilt vergelijken met de Eredivisie dan weet je echt niet waar je over praat. Haal bij iedere Champions League club een bankzitter weg, en je bent kampioen van NL! Easy is that...

Maar goed, opzich aardig geprobeerd.

Ik heb nooit gezegd dat Vitesse geen ambitie heeft, want dat hebben ze nu zeker dankzij dat geld. Maar mijn stukje draaide juist om de geloofwaardigheid om een dergelijke ambitie neer te zetten.

Als je als club die "succesen" die jij opnoemt hebt behaald met als hoogtepunt een bekerfinale in 1990 en een 3e plaats in de Mickey Mouse League in 1997 en vooral de laatste jaren gewoon een matige middenmoter in de eredivisie bent geweest, hoe denk je dan echt grote spelers te kunnen aantrekken. Elke speler buiten Nederland zal bij god niet weten wie Vitesse is. Elke speler van een beetje niveau zal bedanken om een jaar in de eredivisie te voetballen en een paar beker wedstrijden ernaast. Zonder een Europees platform waar deze spelers daadwerkelijk op niveau kunnen presteren en zichzelf kunnen laten zien voor grote clubs is er totaal geen reden om voor een Nederlandse club te gaan voetballen. Dus die bankzitters van Champions League clubs (behalve Chelsea) zullen er volgens mij echt niet gaan komen.

Een Khaladze van AC Milan, Pantelic, Alvez, een 17-jarig talent van Barcelona, afdankertje Aissati die niet kon presteren bij Ajax of PSV, Rankovic. Dat zijn echt geen sterspelers waar jij kampioen van Nederland mee gaat worden.

Ook was ik Vitesse niet met Manchester City aan het vergelijken. Ik wou alleen maar het punt maken dat veel geld niet automatisch succes hoeft te betekenen. Bij Manchester City zie je overigens ook dat ze moeite hebben met het aantrekken van absolute topspelers die bij het niveau van hun ambities passen. Adebayor, Robinho en tevez zijn wel spelers van een hoog niveau, maar niet de absolute top. Spelers als Kaka en dergelijke bedanken voor de eer. Waarom? Manchester City is op dit moment niet de topclub die ze willen zijn.

Zolang Vitesse nog niet heeft gepresteerd en ze geen europees voetbal spelen dan zullen er geen grote spelers gaan komen en zonder grote spelers kun je niet presteren. Dus de ambitie is leuk, maar die realiseren is iets anders. En ik denk dat het ze niet gaat lukken.

---------- Toegevoegd om 19:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:51 ----------

Ik heb respect voor een club die zich inkoopt. Zonder geld tel je niet mee, het was van tevoren al oneerlijk. IN engeland heb je veel meer inkomsten, zie tv-inkomsten. Dus gewoon geld erin proppen en lekker voetballen/

Europees is het inderdaad al lang niet meer eerlijk door scheve verhoudingen qua inkomsten, maar in Nederland in de eredivisie konden clubs als AZ en Twente kampioen worden door goed beleid en hard werken ipv veel geld te investeren. Juist dat maakte de eredivisie nog enigszins aantrekkelijk. Door dit soort tafarelen is dat straks gebeurt, dat is toch jammer...

Maar goed ik begrijp Vitesse ook wel. Dit is de enige mogelijkheid om nog iets van een betekenis in het voetbal te spelen. Ik hoop en denk alleen dat het ze niet gaat lukken.

Laatst bewerkt:
''Met Alves die er in zijn eentje tegen Heracles al 7 inschier wordt je geen kampioen'':roflol:

Vooralsnog zijn er geen spelers binnengehaald:D
En de speler die ze nu weer noemen Aissatti (dis nog nooit ergens basis heeft gespeeld) vind ik nu ook niet echt een sterspeler:D

''Mijn'' club QPR, Queens Park Rangers, werd een aantal jaren geleden gekocht door Flavio Briatore en Bernie Ecclestone, bekend van de Formule 1.
Niemand snapte er iets van, wat moesten die lui met een Engels eerste divisie clubje?
Ze kwamen met beloftes aanzetten van binnen een paar jaar Premier League en daarna Champions League.
Ze zijn gelukkig eind vorig seizoen vertrokken want ze maakten de club helemaal kapot.
Prijzen van kaartjes gingen ineens omhoog, allerlei tradities zoals het club embleem werden ineens overboord gegooid, iedere 2 maanden een nieuwe manager. Complete vervreemding van de club met de supporters.

Je raadt het al, QPR zit gewoon nog in de eerste divisie. Er is nu eindelijk weer rust en stabiliteit en ze staan nu zelfs bovenaan!:) Iedereen heeft weer plezier, de spelers, de fans, de hele club is onder het juk uit.

QPR en Vitesse zijn geen grote clubs, worden het ook nooit, dat weten die cowboys heel goed, dus wat ze daar mee moeten??? Ik denk dat het enerzijds prestige speeltjes zijn van verveelde miljardairs, anderzijds denk ik dat er heel wat achter de schermen plaats vindt wat het daglicht niet kan verdragen.

Laatst bewerkt:
''Mijn'' club QPR, Queens Park Rangers, werd een aantal jaren geleden gekocht door Flavio Briatore en Bernie Ecclestone, bekend van de Formule 1.
Niemand snapte er iets van, wat moesten die lui met een Engels eerste divisie clubje?
Ze kwamen met beloftes aanzetten van binnen een paar jaar Premier League en daarna Champions League.
Ze zijn gelukkig eind vorig seizoen vertrokken want ze maakten de club helemaal kapot.
Prijzen van kaartjes gingen ineens omhoog, allerlei tradities zoals het club embleem werden ineens overboord gegooid, iedere 2 maanden een nieuwe manager. Complete vervreemding van de club met de supporters.

Je raadt het al, QPR zit gewoon nog in de eerste divisie. Er is nu eindelijk weer rust en stabiliteit en ze staan nu zelfs bovenaan!:) Iedereen heeft weer plezier, de spelers, de fans, de hele club is onder het juk uit.

QPR en Vitesse zijn geen grote clubs, worden het ook nooit, dat weten die cowboys heel goed, dus wat ze daar mee moeten??? Ik denk dat het enerzijds prestige speeltjes zijn van verveelde miljardairs, anderzijds denk ik dat er heel wat achter de schermen plaats vindt wat het daglicht niet kan verdragen.

Mja, hoe stonden de QPR er destijds financieel voor? Als er niks was gebeurd met Vitesse, was het wss op korte termijn afgelopen.

Mja, hoe stonden de QPR er destijds financieel voor? Als er niks was gebeurd met Vitesse, was het wss op korte termijn afgelopen.

Klopt, maar wat is de prijs dat de supporters en de club op lange termijn moeten betalen?
Op den duur werd het zo erg bij QPR, dat het gros van de supporters nog liever bankroet waren gegaan en weer onderaan waren begonnen zoals AFC Wimbledon, dan nog langer toekijken hoe alles wat hun dierbaar was door een paar criminele zakenlui kapot werd gemaakt.
Het feit dat Briatore en zijn gevolg ook weer net zo snel weg waren als dat ze kwamen zegt ook genoeg over hun echte intenties. Het had niks met voetbal te maken.

Ik hoop het beste voor Vitesse want het is een mooie club, maar ik vrees het ergste.

Laatst bewerkt:

Precies dat denk je op basis van speculeren en gelul uit de media die nu krantekoppen voor de komende seizoen kunnen vullen om deze man af te maken. Maar wat ik niet begrijp is dat zo'n man niet eens een kans krijgt. In Nederland ben je altijd onschuldig tenzij het tegendeel is BEWEZEN. Deze Jordania is al aan de schandpaal genageld voordat hij überhaupt is begonnen. Ik vind dit hypocriet.

Maar goed ik begrijp Vitesse ook wel. Dit is de enige mogelijkheid om nog iets van een betekenis in het voetbal te spelen. Ik hoop en denk alleen dat het ze niet gaat lukken.

Net zoals de rest van media NL en dat is prima. Het is nu zaak voor Vitesse het tegendeel te bewijzen en over 5 jaar alle sceptischen de mond te snoeren. Maarja, over 5 jaar hebben ze wel een andere club om op te zeiken en is iedereen het vergeten. :rolleyes:

Sterker nog, een week voor dit nieuws ging het gerucht dat NEC zou worden overgenomen door zo'n kerel. Ze sprongen al zowat een gat in de lucht.

Tja ik snap NEC wel die zijn stikjaloers en gunnen Vitesse dankzij pure haat het licht niet in de ogen. Ik zou me meer zorgen maken om hun eigen club dan Vitesse.

Precies dat denk je op basis van speculeren en gelul uit de media die nu krantekoppen voor de komende seizoen kunnen vullen om deze man af te maken. Maar wat ik niet begrijp is dat zo'n man niet eens een kans krijgt. In Nederland ben je altijd onschuldig tenzij het tegendeel is BEWEZEN. Deze Jordania is al aan de schandpaal genageld voordat hij überhaupt is begonnen. Ik vind dit hypocriet.

Net zoals de rest van media NL en dat is prima. Het is nu zaak voor Vitesse het tegendeel te bewijzen en over 5 jaar alle sceptischen de mond te snoeren. Maarja, over 5 jaar hebben ze wel een andere club om op te zeiken en is iedereen het vergeten. :rolleyes:

Tja ik snap NEC wel die zijn stikjaloers en gunnen Vitesse dankzij pure haat het licht niet in de ogen. Ik zou me meer zorgen maken om hun eigen club dan Vitesse.

Waarom zouden ze in Nijmegen stikjaloers hierop zijn?
Zogenaamde financiele zekerheid. We wachten eerst wel af wat het allemaal gaat brengen.
En NEC wil maar 1 ding. Dat is boven Vitesse eindigen en de onderlinge wedstrijden winnen.
De meeste willen Vitesse echt niet kapot hebben, want dan missen ze de belangrijkste wedstrijden van het jaar.

En NEC heeft een echte miljairdair als supporter. Die heeft het geld zeker, en is zeker supporter van NEC:D

Precies dat denk je op basis van speculeren en gelul uit de media die nu krantekoppen voor de komende seizoen kunnen vullen om deze man af te maken. Maar wat ik niet begrijp is dat zo'n man niet eens een kans krijgt. In Nederland ben je altijd onschuldig tenzij het tegendeel is BEWEZEN. Deze Jordania is al aan de schandpaal genageld voordat hij überhaupt is begonnen. Ik vind dit hypocriet

Waar het om gaat is hetvolgende:

Je bent miljardair of multi-miljonair en komt uit land X. Geld heb je dus meer dan genoeg, aanzien ook. Vervolgens ga je investeren in een nietszeggende club met weinig tot geen historie in een ander land. Het maximaal haalbare is dat je een paar goede spelers naar die club kunt lokken en wie weet een keer kampioen kan worden van een divisie waar niemand buiten dat land ook maar iets om geeft. Zakelijk zal zo'n project alleen maar geld kosten, het geld dat je aan spelers uitgeeft en hun salarissen verdien je in Nederland nooit meer terug.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat hij Vitesse als kweekvijver wil gebruiken om spelers later met winst door te verkopen. Iets wat ook rampzalig voor Vitesse en de voetbal resultaten zal zijn omdat het dan constant een komen en gaan is van spelers en dus nooit rust en stabiliteit zal heersen binnen de club.

Ik ben in ieder geval blij dat de 'maffia' weg is bij QPR, het is er een stuk beter en leuker op geworden.
Bij Manchester Utd zie je week in, week uit massale protesten tegen de Glaziers. Liverpool staat weer te koop. Bij Manchester City zijn ze de weg ook helemaal kwijt; Craig Bellamy zit in de piek van zijn carriere en gaat naar Cardiff omdat er iedere week weer nieuwe spelers binnen komen etc.etc.
Het heeft allemaal niks meer met voetbal te maken en maakt het spel langzaam maar zeker kapot. Let maar eens op, dit is een tikkende tijdbom. Helaas.

Laatst bewerkt:
Waarom zouden ze in Nijmegen stikjaloers hierop zijn? Zogenaamde financiele zekerheid.

Je haalt de woorden uit mijn mond.

En NEC wil maar 1 ding. Dat is boven Vitesse eindigen en de onderlinge wedstrijden winnen.

Dan begrijp ik deze onvervalste haat naar Vitesse toe iets beter. Wat zullen ze het moeilijk hebben gehad in de jaren '90 en begin 2000. Vandaar dat ik al eerder benoemde dat ze de bui zien hangen. Lijkt me erg frustrerend als NEC'er!!!

En NEC heeft een echte miljairdair als supporter. Die heeft het geld zeker, en is zeker supporter van NEC:D

Jij doelt waarschijnlijk op Marcel Boekhoorn. Ter informatie heeft deze man in 2003 al 2 spelers van eigen geld gefinancierd (Niedzielan en Baretto) beiden zijn hopeloos gefaald in Nijmegen en heeft de beste man redelijk wat centen gekost (en daar houd Boekhoorn niet van). Verder betaalt hij regelmatig de salaris van alle spelers om NEC wat adem te geven.

Met andere woorden hij is al buiten de schermen een grote man bij NEC en desondanks toch grote problemen in Nijmegen. Ik denk dat Boekhoorn niet meer geld gaat insteken dan wat hij nu doet.

Waar het om gaat is hetvolgende:

Je bent miljardair of multi-miljonair en komt uit land X. Geld heb je dus meer dan genoeg, aanzien ook. Vervolgens ga je investeren in een nietszeggende club met weinig tot geen historie in een ander land. Het maximaal haalbare is dat je een paar goede spelers naar die club kunt lokken en wie weet een keer kampioen kan worden van een divisie waar niemand buiten dat land ook maar iets om geeft. Zakelijk zal zo'n project alleen maar geld kosten, het geld dat je aan spelers uitgeeft en hun salarissen verdien je in Nederland nooit meer terug.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat hij Vitesse als kweekvijver wil gebruiken om spelers later met winst door te verkopen. Iets wat ook rampzalig voor Vitesse en de voetbal resultaten zal zijn omdat het dan constant een komen en gaan is van spelers en dus nooit rust en stabiliteit zal heersen binnen de club.

Ik ben in ieder geval blij dat de 'maffia' weg is bij QPR, het is er een stuk beter en leuker op geworden.
Bij Manchester Utd zie je week in, week uit massale protesten tegen de Glaziers. Liverpool staat weer te koop. Bij Manchester City zijn ze de weg ook helemaal kwijt; Craig Bellamy zit in de piek van zijn carriere en gaat naar Cardiff omdat er iedere week weer nieuwe spelers binnen komen etc.etc.
Het heeft allemaal niks meer met voetbal te maken en maakt het spel langzaam maar zeker kapot. Let maar eens op, dit is een tikkende tijdbom. Helaas.

Niemand behalve de media heeft ooit beweerd dat de heer Jordania per definitie geld wilt VERDIENEN aan Vitesse. Iedereen die dat roept baseert dat op helemaal niets. Dat is de wereld in geholpen door alles en iedereen behalve Vitesse zelf. De man heeft juist benoemd zijn geld te willen uitgeven aan Vitesse en heeft sportieve ambities uitgesproken. Iedereen is het erover eens dat je met geen enkel voetbalclub in Nederland dikke miljoenen kan verdienen, je zal mogelijk hooguit quitte kunnen draaien maar dan moet je een goed beleid voeren.

Toch heb ik heb het vermoeden dat Jordania een soort in-en verkoop opleidingsschool van Vitesse wil maken voor de grote gevestigde orde in Europa en zo grote transfers wilt maken en inderdaad wat centjes wil verdienen. Ook met jonge talenten die nooit bij Utrecht of NAC of Heerenveen, Den Haag weet ik veel zullen komen omdat ze op vroege leeftijd zijn gescout door grote clubs als AC Milan, Chelsea, Liverpool, Barcelona, en zo bij Vitesse willen laten rijpen. Mensen, wat is daar verkeerd aan? Is dat per definitie slechter dan rechterrijtje eredivisie spelen? Nee natuurlijk niet. Ook in zo'n situatie is Vitesse een steenvaste subtopper in Nederland en is het een geduchtere tegenstander dan ooit tevoren.

Excelsior is een "filiaal" van Feyenoord. En wie won er vorige week ook alweer in de onderlinge wedstrijd? Juist... Met andere woorden, dit is een vergelijkbare situatie maar dan in het klein.

Terug
Naar boven