AndroidHealthClinic

geraak er niet uit voor trainingsschema hulp aub!!!

jappe008

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m95
Massa
85kg
geraak er echt niet uit en ben echt gemotiveerd voor er kei hard voor te gaan voor te gaan fitnessen!!! maar voedingsschema is inorde maar weet helemaal niks van de trainingsschemas zit hier nu al een dikke maand te lezen en je leest zoveel tegenstrijdige schema's...
. en ben echt wel een beginner en wil het van de eerste keer juist doen! maar mijn eerste probleem is ook welke fitness?? marfac in herentals is naar het schijnt heel bekend de eigenaar rene? was vroeger een hele bekende bodybuilder en heb je als voordeel dat je niet meer zelf je schema moet uitzoeken. maar ben er is een keer geweest en vond het beginschema niet zo leuk om te doen ? en in vorselaar is er ook fitness maar is er niks begeleiding toch geen mensen die er echt ervaring mee hebben. maar ken ik wel wat volk.
en nu de schema's wat raden jullie mij aan dit schema http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/3-daags-splitschema-beginner-321281/ was mijn eerste maar vond xxl niet zo goed om te beginnen en heeft hij mij het scheam aangeraden wat verder te lezen in dat topic.
of een schema van deze site maar welk is het beste http://www.muscleandstrength.com/workouts/muscle-building.html

hoop dat jullie mij kunnen verder helpen want weet het nu effe niet meer wat best te doen ???

Als je een beginner bent, zou je kunnen beginnen met 2-3 full body workouts per week met de grote oefeningen ; squat, deadlift, bench press etc.

om te beginnen kan het misschien handig zijn om rippetoe te doen, dan raak je gewend en geleidelijk sterker op de grote oefeningen; deadlift,squat,overhead press, bench press en nog wat( zelf nooit gedaan). hoor hier altijd goeie dingen over dus misschien kan je t is proberen. btw ik zelf heb nooit vanaf het begin met een schema getraind, zolang je gewoon een beetje goeie oefeningen doet e.d is een jaartje inkomen en aan alles wennen en sterker worden echt wel prima imo.

• Topic Starter Topic Starter
ja en hoe wxeet je dan wat goeie oefeningen zijn he want er zijn er duizenden ? sommige zegge dat je lats moet doen of barbell of bench press ? hoop da er nog veel mensen zijn die me hier wat tips kunnen geven! :)

1. Deadlift
2. Bent over row
3. Lat pulldown

Borst
1. Bench press/incline/decline.
2. dumbbell press incline/decline
3. dippen met bredere grip en beetje naar voren leunend

Schouders
1. military press ( in nek of voorlangs)
2. voor/zijwaarts heffen
3. reverse flyes

Benen
1. squat
2. leg press
3. leg extension

Triceps
1. french press met barbell ( decline bench)
2. dumbbell extensions
3. dips tussen een bankje

Biceps.
1. concentration curl
2. barbell curl
3. dumbbell of cable curl of spider curl

dit is een schema dat ik in een ander topic had gepost. zijn allemaal gewaardeerde en goeie oefeningen. deadlift moet je mee uitkijken ( blessure gevoelig) dus start hier mee als je rug een beetje ontwikkeld is ( ik begon pas na pak m beet een half jaar ofzo) of als je iemand hebt die er ervaren mee is en je het goed uit kan leggen. heb je verder nog iets nodig, bepaalde dingen dat je zegt van wat is goed voor rug of wat is goed voor onderarmen of kuiten of weet ik het moet je het maar ff zeggen dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

1. Deadlift
2. Bent over row
3. Lat pulldown

Borst
1. Bench press/incline/decline.
2. dumbbell press incline/decline
3. dippen met bredere grip en beetje naar voren leunend

Schouders
1. military press ( in nek of voorlangs)
2. voor/zijwaarts heffen
3. reverse flyes

Benen
1. squat
2. leg press
3. leg extension

Triceps
1. french press met barbell ( decline bench)
2. dumbbell extensions
3. dips tussen een bankje

Biceps.
1. concentration curl
2. barbell curl
3. dumbbell of cable curl of spider curl

dit is een schema dat ik in een ander topic had gepost. zijn allemaal gewaardeerde en goeie oefeningen. deadlift moet je mee uitkijken ( blessure gevoelig) dus start hier mee als je rug een beetje ontwikkeld is ( ik begon pas na pak m beet een half jaar ofzo) of als je iemand hebt die er ervaren mee is en je het goed uit kan leggen. heb je verder nog iets nodig, bepaalde dingen dat je zegt van wat is goed voor rug of wat is goed voor onderarmen of kuiten of weet ik het moet je het maar ff zeggen dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

voor de borst dat dippen is dat weighted chest dip ? en lat pulldown vind ik niet ? en wat bedoel je met zij/voorwaarts heffen ?
en voor die reverse flyes mag da ok one arm zijn ? :)
bedankt trouwens!

Nee je hoeft geen weighted chest dip te doen. Je doet zonder weight. Ga eerst maar wat meer reps maken voor je weights gaat toevoegen.

lat pulldown is lateral pulldown. stang naar je borst. Borst goed vooruit. navel intrekken of buik aanspannen. klein beetje naar achter leunen ( let op niet teveel). en trek hem op tepelhoogte met wide grip.

voor/zijwaarts heffen is front raise en side raise ( lateral raise). ga hierbij niet hoger dan 90 gr. Anders kun je hierdoor een heftige slijmbeursontsteking krijgen en dan lig je weer een paar maandjes uit.

Ben een vriend van moker030

nee borst dippen is met zo'n borst stellage http://www.google.nl/imgres?imgurl=...0-MUPWRGOLK0QXQyYHoCQ&ved=0CCkQ9QEwAA&dur=172 dat idee, hoe meer je naar voren leunt hoe meer je nadruk op je borst legt. als een beginner zeker niet weighted doen, ik denk dat je hem zelfs assisted moet doen aangezien je 85 kg weegt en ongetraind bent. nee reverse flyes moet je met 2 tegelijk doen. je moet je rug paralel met de vloer houden en ze allebij tegelijk tot in een rechte lijn hebben ( je armen) . als je dit met een arm doet dan ga je waarschijnlijk mee bewegen met je bovenlichaam, met 2 handen gewoon gecontroleerd de oefening doen. Let wel dat dit een best gevorderde oefening is ik zal er nog een filmpje bij doen. begin hier heel laag, 2 kg ofzo om het effe te voelen tot de 5, goed rustig doen en samentrekken.

http://www.youtube.com/watch?v=RnpEWnwUyw4

verder nog iets dat je moet weten? scheepie030 is een vriend van mij , hij kan nog veel van me leren

Laatst bewerkt:
die side raisel en reverse curl met dat filmpje dat je laat zine vind ik best wel moeilijk om te onthouden als beginner en ook de uitvoering als je geen begeleiding hebt. daarom ben ik hard aan het twijfelen om naar mafac herentals te gaan de eigenaar ervan is naart schijnt vroger bekende bodybuilder geweest.

De side raise is heel simpel. Pak of met gestrekte armen gewoon naar buiten bewegen tot op horizontaal niveau. Je kan hem ook met 90gr gebogen armen doen, dan wordt hij een stuk lichter. Dit heeft met de hefboomafstand te maken. Ik zou gewoon een lesje nemen van een trainer, ik neem aan dat die ook in jou gym rondloopt?!

nee dat is het juist e ris geen begeleiding. het is daarom dat ik twijfel of ik niet gewoon naar marfac gaa ?

Terug
Naar boven