Fitness Seller

German Volume trainingsmethode vragen!!

japking

Novice
Waardering
0
hoi ,
ik loop een beetje tegen een plateau aan en wou hier wat aan doen om te beginnen met de german volume trainings methode.

dag 1
bankdrukken plat 10x10
chinnen(app) 10x10
Incline Dumbbell Flyes 3x10
One-Arm Dumbbell Rows 3x10

rust

dag 3
Squad 10x10
lying leg curls 10x10
Seated Calf Raises 3x10
low cable pull in 3x10

rust

dag 5
zittende dips op 2 bankjes 10x10
Incline Hammer Curls 10x10
Bent-Over Dumbbell 3x10
Seated DumbbellLateral raises 3x10

ik had nog 2 vragen..
ten eerst hoe lang moet ik dit schema volgen?
en meot ik de reps en gewicht veranderen?

MVG daniel

op je eerste dag zou ik de 2 oefeningen per spier direct ne mekaar doen. en niet borst rug borst rug.
ik zou ook barbell rows doen ivp dumbbell rows.

bij je benen zou ik5*10 deadlifts doen ivp leg curls.

bij je 3de dag zou ik toch wat zwaarde schouder oefeningen nemen. military pres zittend of staand ... en die doen voor je je armen doet.

hoelang je dit moet doen hangt van jezelf af. tot je het beu bent of tot je over je plateau bent...

zorg dat je altijd je reps volledig kunt uitvoeren, het draait om volume dus niet werken tot je niemeer kan ofzo gewoon zorgen dat je spier uitgeput is maar dus niet faalt.

hier is wat ik doe:

dag 1 borst en armen
bench press 10*10
incline dumbbell press 3*10
superset dumbbell curls en overhead dumbbell extension 4*10
machine preacher curl en cable extension

dag 2 benen en voorarmen
squats 10*10
standing calf raises 3*10 of 4 weet ik nietmeer is pas men 2de week gvt
stiff legged deadlifts(je been dus helemaal recht houden en nooit plooien)
dumbbell wrist curls 3*10
standing wrist curls 2*10
en een setje drag curls. is voor je branchialis traint ook je biceps natuurlijk.

dag 3 schouders en rug
standing military press 10*10
t*bar 10*10 rows met een redelijk brede grip. net geen barbell rows dus
pull downs 3*10
upright rows met brede grip3*10. ik raad je zelf aan om borst en rug niet te vermengen en doe het nu zelf. de rede hiervoor is echter simpel, als ik na men rug moet military pressen benk echt bekaf, daarom doe ik het zo. bij die upright rows gebruik ik men biceps ook dus kan niet voor men rug...

Heeft GVT niet te veel nadelen? Kan je het niet beter eenmalig toepassen ter prikkeling op alternatieve wijze van spieren?

wat zouden de nadelen zijn? verlies in kracht? of wat bedoel je?

Indien je lange tijd dit schema doet zou je snel last krijgen van de gewrichten.
Omdat je bij 10 keer 10 constant de zelfde beweging doet uit een zelfde hoek, zou je sneller overbelasting krijgen en kwaaltjes.

Pas op, ik zeg niets verkeerd over de trainingsuitkomst, je zou sneller massa krijgen.

Indien je lange tijd dit schema doet zou je snel last krijgen van de gewrichten.
Omdat je bij 10 keer 10 constant de zelfde beweging doet uit een zelfde hoek, zou je sneller overbelasting krijgen en kwaaltjes.

Pas op, ik zeg niets verkeerd over de trainingsuitkomst, je zou sneller massa krijgen.

heb er nooit bij stilgestaan maar gelijk heb je wrs wel

Terug
Naar boven