Fitness Seller

Gestolen land

met geweld zal het niet opgelost worden imo, 2 staten is de enige oplossing die stabiliteit kan brengen daar.

Beide partijen zullen er veel moeite mee hebben, maar het moet gewoon gebeuren.

Als Israel zo doorgaat zal er niks veranderen, er zullen leiders moeten opstaan die bereid zijn compromissen te sluiten.

Aan beide kanten zullen er (veel) mensen blijven die het daar niet mee eens zijn. Dus dan heb je in 2 staten een burgeroorlog, PLUS nog eens een (terroristen)oorlog tussen de staten zelf. Dat is dus zonde van de mensenlevens, geld, en tijd. Als 1 van de 2 uitgeroeid wordt, is het probleem gelijk over, en zal iedereen aan de winnende kant tevreden zijn.

Je kan palestina niet zomaar uitroeien, dan zul je heel de arabische wereld moeten uitroeien+bijkomende landen
En dan heb je wo3

Aan beide kanten zullen er (veel) mensen blijven die het daar niet mee eens zijn. Dus dan heb je in 2 staten een burgeroorlog, PLUS nog eens een (terroristen)oorlog tussen de staten zelf. Dat is dus zonde van de mensenlevens, geld, en tijd. Als 1 van de 2 uitgeroeid wordt, is het probleem gelijk over, en zal iedereen aan de winnende kant tevreden zijn.

Wel vreemd dat het geen probleem is om te zeggen dat je het prima vindt dat 10,5 miljoen mensen even worden uitgeroeid, maar zodra iemand twijfelt aan of vraagtekens zet achter enkele gebeurtenissen uit WOII is gelijk het hek van de dam ???

Je kan palestina niet zomaar uitroeien, dan zul je heel de arabische wereld moeten uitroeien+bijkomende landen
En dan heb je wo3

Die hele arabische wereld heeft de laatste 50 jaar ook al niets gedaan om de palestijnen te helpen, dus dat zullen ze nu ook niet doen.

Wel vreemd dat het geen probleem is om te zeggen dat je het prima vindt dat 10,5 miljoen mensen even worden uitgeroeid, maar zodra iemand twijfelt aan of vraagtekens zet achter enkele gebeurtenissen uit WOII is gelijk het hek van de dam ???

Nergens zeg ik dat het prima is. Ik zeg alleen dat het de enige effectieve oplossing van het probleem is, ofwel de joden weg of de palestijnen.

• Topic Starter Topic Starter
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mohamed heeft ook niks anders gedaan dan ordinair landje gepikt en mensen onder druk moslim gemaakt. De joden doen dat laatste niet, dus zijn zij beter.
Geen enkel arabisch land behandelt de gevluchte gazanen als volwaardig burger, dus daar gaat het fabeltje van de eenheid van het arabische volk.
Arabieren worden verjaagd en vermoord in Iran, de daders zijn in ieder geval moslims, dan is het minder erg?

Deze eenzijdige haat van veel moslims getuigt van een rascistische inslag van het geloof.

Praat voor jezelf wil je, ik kan er zo slecht tegen als mensen Nederlandse verzetshelden gaan vergelijken met een stel terroristen die bewust onschuldige burgerslachtoffers maken. Belachelijk respectloos voor de mensen die toendertijd echt in het verzet hebben gezeten.

Lol als jij de overeenkomsten niet ziet ben je gewoon achterlijk......

Dat je het ongepast vind omdat het over je eigen landje gaat ala maar alle overeenkomsten zijn gewoon aanwezig. Die lui strijden voor hun vrijheid en voor hun land. Er zijn btw ook burgerslachtoffers bij de duitsers gevallen hoor....

Laatst bewerkt:
Lol als jij de overeenkomsten niet ziet ben je gewoon achterlijk......

Dat je het ongepast vind omdat het over je eigen landje gaat ala maar alle overeenkomsten zijn gewoon aanwezig. Die lui strijden voor hun vrijheid en voor hun land. Er zijn btw ook burgerslachtoffers bij de duitsers gevallen hoor....

Het heeft geen reet met eigen landje te maken, het gaat om het verschil tussen goede en slechte mensen. Onze verzetstrijders hebben veel gedaan om mensen van de dood te redden en mensen te helpen om te ontsnappen aan de duitsers. De "helden" waar jij het over hebt zaaien alleen maar haat, en verderf. Ze vernken hun kids met indoctrinatie en bullshit verhalen.

Ik kan me overigens niet herinneren dat er regelmatig Nederlandse verzetstrijders de Duitste grens over gingen om daar restaurant en uitgaansgelegenheden op te blazen, jij wel?

Daarnaast was het onstaan van het conflict in 40-45 een stuk helderder dan het conflict tussen Israel en de Palestijnen.

Overeenkomsten kun je altijd vinden, het gaat om de verschillen. Beter denk je na voor je iemand achterlijk noemt.

Het heeft geen reet met eigen landje te maken, het gaat om het verschil tussen goede en slechte mensen. Onze verzetstrijders hebben veel gedaan om mensen van de dood te redden en mensen te helpen om te ontsnappen aan de duitsers. De "helden" waar jij het over hebt zaaien alleen maar haat, en verderf. Ze vernken hun kids met indoctrinatie en bullshit verhalen.

Ik kan me overigens niet herinneren dat er regelmatig Nederlandse verzetstrijders de Duitste grens over gingen om daar restaurant en uitgaansgelegenheden op te blazen, jij wel?

Daarnaast was het onstaan van het conflict in 40-45 een stuk helderder dan het conflict tussen Israel en de Palestijnen.

Overeenkomsten kun je altijd vinden, het gaat om de verschillen. Beter denk je na voor je iemand achterlijk noemt.

Ik snap je punt wel. Alleen heb jij makkelijk oordelen hier vanuit je luie stoel. Jij zit niet al je hele leven in een oorlogsgebied en word niet onderdrukt. Jij hebt kans om alles van een afstandje te bekijken en in vrijheid te leven. Ze strijden gewoon voor hun vrijheid. En tegen de bezetters. Ik ben het ook niet eens met de manier waarop omdat een zelfmoordaanslag niet helpt. Maar het is voor sommige hun enige wapenfeit in de strijd voor vrijheid voor hun kinderen.

Ha!
En de nederlanders hebben toevallig toendertijd hun kinderen niet geleerd de moffen te haten bahahahaaahha
Ren maar gauw terug naar je opoe om het maar nog eens een keer te vragen
Want ik sprak dus toevallig een nl moeder van een vriend van mij die toendertjd ook werd geleerd de moffen te haten

En dan heb je wo3

Je kan palestina niet zomaar uitroeien? Heb je de laatste jaren palestina nog wel eens opgezocht op een wereldkaart?
En de rest van de arabische wereld stond er bij en keek er naar :rolleyes:

Ha!
En de nederlanders hebben toevallig toendertijd hun kinderen niet geleerd de moffen te haten bahahahaaahha
Ren maar gauw terug naar je opoe om het maar nog eens een keer te vragen
Want ik sprak dus toevallig een nl moeder van een vriend van mij die toendertjd ook werd geleerd de moffen te haten

heel mooi weer een karikatuur van een heel volk omdat de moeder van een vriend dat zegt. Riiiiiiiight...

Ach doe niet zo onbenullig man
Lijkt me duidelijk dat de generatie die de oorlog heeft meegemaakt de duitser niet mag
En dat dit automatisch niet wordt doorgegeven aan hun kinderen enzv
Wel moet ik erbij zeggen, dat die moeder zich er niks van heeft aangetrokken omdat die niks van de oorlog heeft meegemaakt

Gestolen land???
Spiertje zei:
Wat doen die joden? Precies wat we altijd van ze gewend zijn, landje inpikken meer en meer, ze moeten altijd meer

En dan ook nog de annexatie van het land in 1967, dat nooit is teruggegeven
Het is nou juist precies andersom. Het zijn juist de palestijnen die het land hadden ingepikt en bezet! Dat land was vroeger van het joodse volk en het land is vervolgens wel door andere volken bezet, maar nooit van een ander volk geworden. Het is door de Romeinen bezet en daarna kwamen de arabieren. Het is nooit het land van de Palestijnen geworden, ze hebben het toen slechts bezet. Het land is nu weer terug in joodse handen en dat zal nooit zomaar (gedeeltelijk) aan de Palestijnen weg worden gegeven.

met geweld zal het niet opgelost worden imo, 2 staten is de enige oplossing die stabiliteit kan brengen daar.

Beide partijen zullen er veel moeite mee hebben, maar het moet gewoon gebeuren.

Als Israel zo doorgaat zal er niks veranderen, er zullen leiders moeten opstaan die bereid zijn compromissen te sluiten.

dj_phreak zei:
Een apart stukje land voor de palestijnen zou ik een goede oplossing vinden. Naar mijn mening zou dat een stukje van Jordanie moeten worden.
Judea en Samaria (ook wel Westoever genoemd) kan dan bij Israël worden gevoegd. Palestina zou dan op een stukje van het huidige grondgebied van Jordanie gevestigd moeten worden.

De kaart van Israël komt er dan zo uit te zien:
[Link niet meer beschikbaar]

Uiteraard blijf ik van mening dat VREDE de enige oplossing is. (zie mijn vorige post) Helaas is vrede nog lang niet mogelijk. Ik ben van mening dat daarom een groot joods Israël met daarnaast een apart Palestina op een deel van het huidige Jordaanse grondgebied de enige oplossing is. Beide volken uit elkaar halen door de palestijnen een stuk land van Jordanie te geven.

Ach doe niet zo onbenullig man
Lijkt me duidelijk dat de generatie die de oorlog heeft meegemaakt de duitser niet mag
En dat dit automatisch niet wordt doorgegeven aan hun kinderen enzv
Wel moet ik erbij zeggen, dat die moeder zich er niks van heeft aangetrokken omdat die niks van de oorlog heeft meegemaakt

Ach, als jij een gevolgtrekking mag maken uit 1 persoon mag ik het ook: mijn opa is zelfs 2x in Duitsland tewerk gesteld. Zelfs hij heeft geen hekel aan Duitsers, alleen NSDAPers en NSBers. Dus je stelling is nog steeds onzin.

Uiteraard blijf ik van mening dat VREDE de enige oplossing is. (zie mijn vorige post) Helaas is vrede nog lang niet mogelijk. Ik ben van mening dat daarom een groot joods Israël met daarnaast een apart Palestina op een deel van het huidige Jordaanse grondgebied de enige oplossing is. Beide volken uit elkaar halen door de palestijnen een stuk land van Jordanie te geven.
Dat is geprobeerd, de laatste 60 jaar. Gevolg: beide partijen blijven oorlog zoeken en claimen dat alles van hen moet zijn. Vrede is zelden een oplossing, want het zit niet in de menselijke natuur als geheel om het algemeen belang voorrang te geven. Altruisme (sorry; laptop kan geen trema's aan) werkt nog wel een beetje op kleine schaal, voor mensen die tastbaar zijn, maar mondiaal? Helaas.

De kansen van Israel liggen momenteel veel beter, maar mondiaal gezien zou het beter zijn als Israel van de Palestijnen wordt. Dat kleine beetje onderlinge samenhang dat de Isreal-kwestie in naburige islamitische landen veroorzaakt is dan in 1 klap helemaal weg. En liever onderling ruziende arabische staajes dan hen als 1 blok tegenover de beschaafde wereld.

Gestolen land???
Het is nou juist precies andersom. Het zijn juist de palestijnen die het land hadden ingepikt en bezet! Dat land was vroeger van het joodse volk en het land is vervolgens wel door andere volken bezet, maar nooit van een ander volk geworden. Het is door de Romeinen bezet en daarna kwamen de arabieren. Het is nooit het land van de Palestijnen geworden, ze hebben het toen slechts bezet. Het land is nu weer terug in joodse handen en dat zal nooit zomaar (gedeeltelijk) aan de Palestijnen weg worden gegeven.

Een apart stukje land voor de palestijnen zou ik een goede oplossing vinden. Naar mijn mening zou dat een stukje van Jordanie moeten worden.
Judea en Samaria (ook wel Westoever genoemd) kan dan bij Israël worden gevoegd. Palestina zou dan op een stukje van het huidige grondgebied van Jordanie gevestigd moeten worden.

De kaart van Israël komt er dan zo uit te zien:
[Link niet meer beschikbaar]

HA zodat jullie Jerusalem eindelijk krijgen?
NOOIT, de heilige stad zal nooit helemaal in de handen van de joden komen
Alhoewel dat plan er wel aardig uitziet, maar met behouden van jerusalem

Ach zeg maar dag met je handje.
Palestijnen gaan eraan. Zie dat gewoon niet goed komen daar en ze zijn te onmachtig om iets tegen Israel te beginnen.

• Topic Starter Topic Starter
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven