XXL Nutrition

Gevechtssport in combinatie met BB

• Topic Starter Topic Starter
Omdat je naar de verkeerde vechters kijkt, kijk naar bob sapp die vreet echt wel ijzer ;)

Nee even serieus ik heb geen idee waarom je ze nooit ziet met grote gewichten, waarschijnlijk omdat het geen bb'ers zijn. ik denk dat je als je echt een goede vechter wilt worden dat je eerst gewoon aan je techniek moet werken. Krachttraining kan altijd, maar het blijft supplementeel (is dit nederlands???) Je komt zeker in het begin van je carriere gewoon verder met techniek training. Maar ik blijf erbij doe gewoon waar je je goed bij voelt. Probeer veel, lees veel, vraag veel dan kom je er gewoon wel.

volledig mee eens! techniek is en blijft het belangrijkste, boven alles

Ik zelf curl ook niet zit momenteel op een 5x5 programma maar ik vroeg me gewoon af waarom ik nooit muay thai/k-1 vechters met grote gewichten zie.

cro-cop zijn stats al gezien? 150kgx3 bench oa... Lebanner nog hoger...

Ze doen het wel degelijk. Maar dankzij gewichtsklasse minder hoe lager je in gewichtsklasses gaat.

Voor rechtopstaande gedeelte zonder clinchen is limietkracht veel minder belangrijker dan explosieve kracht. Clinchen en grondvechten is het meer "gelijker" verdeelt.

Vooral worstelen vraagt veel limietkracht. Diegene die uit een worstel-achtergrond komen hebben altijd een krachtigere fysiek als mensen uit een andere sT. Zie Coleman, Lesnar, Mark Kerr vroeger, Randleman...

Laatst bewerkt:
Ik ga denk ik eerst krachtstats boven 100 krijgen Squat: 120 deadlift 120 bench press 65/80
en vervolgens ga ik een olympic lifts programma volgen voor explosiviteit want als ik zo lees wat calyptus zegt is explosiviteit belangrijker in het standup gedeelte. En daar gaat mijn voorkeur naar uit.

cro-cop zijn stats al gezien? 150kgx3 bench oa... Lebanner nog hoger...

Ze doen het wel degelijk. Maar dankzij gewichtsklasse minder hoe lager je in gewichtsklasses gaat.

Voor rechtopstaande gedeelte zonder clinchen is limietkracht veel minder belangrijker dan explosieve kracht. Clinchen en grondvechten is het meer "gelijker" verdeelt.

Vooral worstelen vraagt veel limietkracht. Diegene die uit een worstel-achtergrond komen hebben altijd een krachtigere fysiek als mensen uit een andere sT. Zie Coleman, Lesnar, Mark Kerr vroeger, Randleman...

Hier ben ik het helemaal mee eens!!
Standup --> explosief--> veel reps bodyweight oefeningen ect
MMA / worstelen --> kracht--> weinig reps , ijzer freten

Zouden olympic lifts hier niet mee kunnen helpen?

tuurlijk wel. plyometrische oefeningen ook. Explosief met gewichten bezig zijn ook. Spijtig genoeg is het grotendeels aangeboren. Een goede techniek en timing is belangrijker imo.

Veel reps gaan je explosiviteit niet verhogen, enkel je krachtuithouding, wat natuurlijk ook verschrikkelijk belangrijk is zoniet belangrijker.

Dat bw oefeningen op een magische manier beter zijn als gewichten ben ik ook niet mee akkoord want de soort weerstand blijft nogsteeds hetzelfde.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven