XXL Nutrition

Gevoel in borstspier

Groundfighter

Cool Novice
Waardering
0
Hello,

Ik ben sinds een tijdje bezig met powertraining (of doe toch een poging tot :p)
maar nu had ik eens een vraag ivm de benchpress oefening.
Als ik deze oefening doe voel ik wel een druk op mijn armen en deels schouders, maar ik voel eigelijk geen strekking in mijn borstspier zelf.

Zijn er hier verklaringen voor ??

Ik doe de oefening op een platte bank en ik hef het gewicht zo mooi verticaal mogelijk op en neer. Ik raak de borst niet en hou zo de spanning op de armen.

Alvast bedankt.

Oh shit dus je moet je borst NIET aanraken? Hulp a.u.b.

Meer gewicht nemen?

Wat je eens zou kunnen proberen is een wijdere grip te gebruiken. Lees je goed in over de techniek van de benchpress. Schouderbladen bij elkaar trekken, traps in de bank duwen en voeten plat op de grond. Maar benchpress blijft een compound oefening, als je meer je borst wilt aanspreken zijn fly's beter geschikt.

Oh shit dus je moet je borst NIET aanraken? Hulp a.u.b.

Jawel, altijd volledige rom gebruiken.

Wat je eens zou kunnen proberen is een wijdere grip te gebruiken. Lees je goed in over de techniek van de benchpress. Schouderbladen bij elkaar trekken, traps in de bank duwen en voeten plat op de grond. Maar benchpress blijft een compound oefening, als je meer je borst wilt aanspreken zijn fly's beter geschikt.

Jawel, altijd volledige rom gebruiken.

zou je fly's toevoegen aan rippetoe ?

Jah waarom niet 1 oefening 3 setjes 8 tot 10 reps.

Ik persoonlijk niet nee. Maar in dit topic ging het over het "strek gevoel" in de borst.

bij rippetoe zit enkel BP
en ik heb ook niet echt het gevoel dat de borst goed aangesproken wordt
(techniek zit goed, kende bovenstaand instrcutiefilmpje al)

is het dan ook niet aangeraden wat fly's toe te voegen ?

Zou het niet kunnen dat je je ellebogen naar binnen doet tijdens de beweging dan ge je meer op de tricep werken namelijk, zorg er steeds voor dat je ellebogen op schouder hoogte bewegen dan zorg je voor meer druk in de borst.

MVG A40.

bij rippetoe zit enkel BP
en ik heb ook niet echt het gevoel dat de borst goed aangesproken wordt
(techniek zit goed, kende bovenstaand instrcutiefilmpje al)

is het dan ook niet aangeraden wat fly's toe te voegen ?

Wat is je doel? Je doet rippetoe, dus ik neem aan dat je voornamelijk kracht wilt gainen. Als je elke spier wilt "voelen" tijdens je work-out kan je beter een andere trainingsmethode kiezen.

Wat is je doel? Je doet rippetoe, dus ik neem aan dat je voornamelijk kracht wilt gainen. Als je elke spier wilt "voelen" tijdens je work-out kan je beter een andere trainingsmethode kiezen.

rippetoe is gewoon een goed basisschema voor zowel kracht als massa toch ?

Ik ook voel mijn borst haast niet bij het bankdrukken met barbell, heb al veel dingen geprobeerd, voeten op grond/verhoging/rug hollen/partial reps...zonder resultaat.
De enige manier voor mij om mijn borst echt te voelen was met dumbbells aan de slag te gaan, daar kan ik verder doorzakken en voel ik heel duidelijk de borst onderin de rep zijn werk doen. Nog iets...toen ik er 6 weken uit lag i.v.m operatie en ik weer voor de eerste keer had ge-bankdrukt had ik de volgende dag wel spierpijn in me t**ten, daaruit concludeer ik dus dat je borst wel betrokken is ondanks dat je em bij de oefening zelf niet/nauwelijks voelt.

Misschien is jouw/mijn borstspier gewoon langer(?) en moet je verder naar onder doorzakken met het gewicht om em goed aan te spreken wat dus met een barbell onmogelijk is ?

Best vaag dat bijna niemand benchpress in zijn borst voelt

Ik voel hem wel degelijk in mijn borst.
Schouders en tricps daarintegen weinig

rippetoe is gewoon een goed basisschema voor zowel kracht als massa toch ?

Jawel, maar het ging hier om de spier te voelen werken tijdens een oefening. De benchpress is natuurlijk nou niet echt een oefening waarbij je de borst goed voelt samentrekken en branden.

Terug
Naar boven