AndroidHealthClinic

Geweld tegen inbrekers niet langer straffen

Zeer goed voorstel, maar het valt op dat liberale partijen altijd rechts zijn in oppositie en links worden eens ze regeren, althans in België gaat dat zo.

En weet je waarom T? Omdat vraagstukken als dubbele nationaliteit, overlast op straat, openingstijd winkeltijden, maximum snelheid, ontwikkelingshulp en vrijwel alle populair liberale punten slechts een takje van de samenlevings boomstam is. Maar vreemdgenoeg ALTIJD voer voor vette discussie met hoge emotie.

Liberaal stemt je enkel met overtuiging als je ondernemer bent, advocaat, hoog in het bedrijfsleven of gewoon een dik mondaal inkomen hebt. Persoonlijk kan ik slechts 1 persoon hier als zodanig aanmerken met begrijpende fundering, Zoutzak. ;)

Maar wie stemt er nou liberaal in de wetenschap dat je eens in de tig jaar een inbreker fors kan aanpakken; 140 mag i.p.v 120; we enkel kabinetsleden hebben met de Nederlandse nationaliteit; je 1 zondag meer kunt shoppen zonder langs wietrook van allochtonen te moeten; ze in Darfur minder geld krijgen als dat ten kostte gaat van je wekelijkse besteding en je als burger merkt dat je inleverd bij je dag van 9 tot 5?

Zeker 80% hier is toch echt gehecht aan z'n dagelijkse leventje met maandelijks voldoende geld voor kleding, uitgaan lol maken met vrienden, rokkenjagen, z'n auto of gezinnetje en dat weegt echt zwaarder dan de uiterste nerven in takjes van de boom.

2002 tot 2006 (CDA/VVD) is gewoon dik gesneden in voordeel van de liberalen en die hebben ons tevens in het verleden uitgekleed met de euro, zaken die zeker 80% van de bevolking treffen.

Een punt als dit van inbrekers is pas echt prioriteit als je een sterke maatschappijke positie hebt met royaal huis en vermogen. Niet representatief voor 80% van het volk.

Desalniettemin is het eveneens prioriteit van niet liberalen, maar helaas zijn politieke beslissingen of of en geen en en. Als de VVD mee zou gaan in het gedachtengoed van Verdonk en Wilders en fictief gezien onze coalitie uit deze 3 partijen zou bestaan. Garandeer ik dat zodra ze echt gaan regeren met hun vooraf gestelde aanpassingen er een hele hoop slapende honden wakker zouden worden die het ècht niet pikken.

Lodewijk de 14de van Frankrijk was eigenlijk echt een prima voorbeeld van een zuivere liberaal. ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb een tijd geleden (voor ik nog sportte)ook twee k*t criminele allochtoonse inbrekers bij mij thuis betrapt. Ik was alleen met mn broertje van 11 (toen) en heb hem direct laten wegvluchten en de overburen laten bellen. Zelf ben ik achter de ter***lijers aangerend, 1 van hen viel op zn bek en heb ik een aantal trappen gegeven. Vervolgens kwam zijn handlanger achter mij aan en ben ik zelf ook weggevlucht.

Als dit mij nog een keer overkomt had ik eerst keihard de keuken in gerend, het grootste mes gepakt wat ik kon vinden, en daarna pas achter hen aan gerend. Zeker dat het dan heel anders was afgelopen. Overigens was op een afstand volgen (met eventueel een zelfverdedigings wapen ter hand) met een mobiel aan de hand een beter oplossing geweest.

Inbrekers moet je keihard aanpakken, eventueel verwonden, zorgen dat ze het nooit meer in hun bolle harses halen het ooit nog een keer te doen.

En weet je waarom T? Omdat vraagstukken als dubbele nationaliteit, overlast op straat, openingstijd winkeltijden, maximum snelheid, ontwikkelingshulp en vrijwel alle populair liberale punten slechts een takje van de samenlevings boomstam is. Maar vreemdgenoeg ALTIJD voer voor vette discussie met hoge emotie.

Liberaal stemt je enkel met overtuiging als je ondernemer bent, advocaat, hoog in het bedrijfsleven of gewoon een dik mondaal inkomen hebt. Persoonlijk kan ik slechts 1 persoon hier als zodanig aanmerken met begrijpende fundering, Zoutzak. ;)

Maar wie stemt er nou liberaal in de wetenschap dat je eens in de tig jaar een inbreker fors kan aanpakken; 140 mag i.p.v 120; we enkel kabinetsleden hebben met de Nederlandse nationaliteit; je 1 zondag meer kunt shoppen zonder langs wietrook van allochtonen te moeten; ze in Darfur minder geld krijgen als dat ten kostte gaat van je wekelijkse besteding en je als burger merkt dat je inleverd bij je dag van 9 tot 5?

Zeker 80% hier is toch echt gehecht aan z'n dagelijkse leventje met maandelijks voldoende geld voor kleding, uitgaan lol maken met vrienden, rokkenjagen, z'n auto of gezinnetje en dat weegt echt zwaarder dan de uiterste nerven in takjes van de boom.

2002 tot 2006 (CDA/VVD) is gewoon dik gesneden in voordeel van de liberalen en die hebben ons tevens in het verleden uitgekleed met de euro, zaken die zeker 80% van de bevolking treffen.

Een punt als dit van inbrekers is pas echt prioriteit als je een sterke maatschappijke positie hebt met royaal huis en vermogen. Niet representatief voor 80% van het volk.

Desalniettemin is het eveneens prioriteit van niet liberalen, maar helaas zijn politieke beslissingen of of en geen en en. Als de VVD mee zou gaan in het gedachtengoed van Verdonk en Wilders en fictief gezien onze coalitie uit deze 3 partijen zou bestaan. Garandeer ik dat zodra ze echt gaan regeren met hun vooraf gestelde aanpassingen er een hele hoop slapende honden wakker zouden worden die het ècht niet pikken.

Lodewijk de 14de van Frankrijk was eigenlijk echt een prima voorbeeld van een zuivere liberaal. ;)

Hahaha mijn god weer zo'n typische klok en klepel post van onze Marky. Lodewijk de 14e een liberaal :roflol: Zegt het begrip vrije handel je iets?

Ja hoor, ik steun overigens globalisering en internationalisering. Op dat punt zit ik 100% op 1 lijn met de VVD.

En sterker nog, ik ben van mening dat Nederland een samenleving had moeten blijven met uitsluitend onze autochtone mensen. Nu is dat helaas niet meer uitvoerbaar.

Ik vind het teleurstellend dat de liberalen op dit punt hopeloos gefaald hebben en werkkrachten in ons land hebben genesteld met een niet Westerse cultuur om vacatures op te vullen.

En IMO worden er geen gebedshuizen meer gebouwd voor welke religie dan ook. Geen zwarte scholen.

Een fundamenteel punt is dat de economie in het Westen niet meer zo hard kan doorstoten vanwege de vragende behoeften uit China. Op zo'n moment moeten liberalen accepteren dat bomen die voorheen tot in de hemel groeide ook gekortwiekt moeten worden en er niet aan andermans kortere stammen getornd kan worden om zelf maar door te blijven groeien.

We gaan het met z'n allen gewoon doen. Een puik uitspraak van Rita dacht ik zo. Maar op die boot met zo'n 200 man waren ze ook met z'n allen

Voor degene die hier zo lyrisch zijn over rechts, heb ik tot op heden nog geen beargumentering gehoord waarom hun leven beter zou worden. Hun baan, inkomen, maatschappijke positie komt er om te beginnen al niet eens uit. Net als die lovende zinnetjes van Rita, zonder begroting.

• Topic Starter Topic Starter
Maar wat is nou beter:

Inbreker betrappen , huis uit jagen of verdedigen tegen de inbreker en vast komen te zitten en inbreker word vrij gesteld.

of

Inbreker betrappen , huis uit jagen of verdedigen en jij als bewoner word door de wet bijgestaan en inbreker word bestraft.

Maar wat is nou beter:

Inbreker betrappen , huis uit jagen of verdedigen tegen de inbreker en vast komen te zitten en inbreker word vrij gesteld.

of

Inbreker betrappen , huis uit jagen of verdedigen en jij als bewoner word door de wet bijgestaan en inbreker word bestraft.

Nog beter laat maar komen die hap, neer schoppen die hap! Vastbinden op een stoel, politie? Niks geen politie laten en leiden dan dumpen ergens op de heide met plakbond voor zijn ogen, kijken of die zijn lesje leerd:cool:

Wel veel grote praatjes allemaal, maar als het er echt op aankomt durven de meesten toch niets te doen.

Wel veel grote praatjes allemaal, maar als het er echt op aankomt durven de meesten toch niets te doen.

Buiten dat om, zal de inbreker ook nog eens zwaarder bewapend zijn lijkt me zo en meer ingesteld op de mogelijkheid van geweld. Resultaat: ecto met knuppel tegenover inbreker met mes.
Ik voorspel dus ook een stijging van het aantal ziekenhuisopnames met zwaar letsel agv mishandeling. Niet om het een of het ander, maar de IC is een duur geintje per dag.

Ook valt wellicht een verschuiving te verwachten van het aantal inbraken bij de personen die zich slechter kunnen verdedigen, zoals ouderen. (Ik weet niet of het jullie is opgevallen: daar krijgen we er de komende tijd veel van)

't is Potverdomme niet normaal wat ze doen voor hun stemmen.

Van vergelijkbaar nut: een olifant met watjes doodgooien.

Wat is eigenlijk het doel van die wet? Iemand enig idee?

Wat is eigenlijk het doel van die wet? Iemand enig idee?

Het feit dat mensen nu schadevergoedingen aan inbrekers schuldig zijn stoppen. Er wordt van alles voorspelt maar wat schijnbaar vergeten wordt, is dat dit een bestaande situatie is. Er wordt reeds met geweld tegen inbrekers opgetreden, altijd al, en vaak volkomen terecht. Alleen nog niet terecht volgens de wet en dat willen ze wijzigen.

Die schadevergoedingen worden bepaald door mensen van justitie, lijkt me meer dat daar dan de fout zit.

Imo wegen de nadelen veel zwaarder dan de 'voordelen' ( er zijn nauwlijks/geen voordelen imo )

Die schadevergoedingen worden bepaald door mensen van justitie, lijkt me meer dat daar dan de fout zit.

Imo wegen de nadelen veel zwaarder dan de 'voordelen' ( er zijn nauwlijks/geen voordelen imo )

Als ik een inbreker sla betaalt justitie mijn boete? Lijkt me sterk. Bovendien is het dan nog belachelijk. De situatie is hoe dan ook gewoon krom, punt.

'bepaaldt' niet 'betaalt' :D

Terug
Naar boven