MuscleMeat

Geweld tegen inbrekers niet langer straffen

Appels met peren refereer je naar denk ik?

Ik vind het niet. Wat bouwens duidelijk probeert te maken is dat je het recht niet in eigen hand moet nemen.

Dat bedoel ik inderdaad.

Waarom zouden we nog aan rechtspraak doen als het in de wet vastgelegd is dat we het recht in eigen hand mogen nemen.

Dan zouden nabestaanden van een moord ook de dader mogen vermoorden. Een vader ook ongestraft een pedofiel mogen neersteken etc etc Als ze niet snappen watvoor zooitje dat zou worden en dat we weer terug in de tijd geworpen zouden worden tja.....

Het zijn volstrekt onvergelijkbare siuaties waar hij mee aan komt zetten. En uiteraard moet je in bepaalde situaties wel het recht in eigen hand kunnen nemen. Er zijn talloze situaties te bedenken waar dat moet, maar het gaat nu over inbrekers.

We hebben nu eenmaal een wetboek , dat betekent dat je nooit het recht in eigen handen mag nemen :)

En waarom zijn de situaties onvergelijkbaar. Bij bijna alle situaties nemen de emoties het over van je verstand.

Bouwens, wat zou jij doen als er vanacht een inbreker in je huis staat?

het goede antwoord: Je weet niet wat je zou doen.

Een inbreker heeft weining tijd nodig om in te breken. Heel vaak zijn ze al weg als de politie komt. Als jij hem neer zou slaan, ga jij de bak in. Met die nieuwe wet zou hij de gene zijn die de bak ingaat.

Ook weet ik zeker dat er wel wat extra puntjes bij deze wet komen. Naturlijk mag je niet door blijven schoppen als de inbreker op de grond ligt, en half bewusteloos is. Maar hem tegen houden mag zeker wel.

Bouwens, wat zou jij doen als er vanacht een inbreker in je huis staat?

het goede antwoord: Je weet niet wat je zou doen.

Ik zeg ook niet dat je niet zou mogen handelen. Lees alstjeblieft het hele topic door. Nu sta je alleen voor lul met je reply......

Dat is afhankelijk de mate van bedreiging die er is.

Tuurlijk snap ik ook de emoties zoals angst en agressie, maar er moet een grens gesteld worden door de autoriteiten. Anders wordt het een teringzooi.

We hebben nu eenmaal een wetboek , dat betekent dat je nooit het recht in eigen handen mag nemen :)

Tenzij in het wetboek wordt opgenomen waar dat wel is toegestaan. Wat de hele bedoeling is van het voorstel.

En waarom zijn de situaties onvergelijkbaar. Bij bijna alle situaties nemen de emoties het over van je verstand.

Wat een ongelooflijke nonsens zeg. Jouw geschetse situaties draaien om 1ding en dat is wraak. In veel gevallen zelfs met een flinke tussenperiode tussen wraak en misdaad. Wanneer ik een inbreker stop ben ik helemaal niet uit op wraak, ik ben uit op het behouden van de goederen die mij toebehoren.

Tuurlijk snap ik ook de emoties zoals angst en agressie, maar er moet een grens gesteld worden door de autoriteiten. Anders wordt het een teringzooi.
Ja natuurlijk. Maar ik neem aan dat er bij deze wet ook een grens gesteld word. Maar op dit moment mag je dus helemaal niks doen, en dat wil ik graag verandert zien.

Nou dan moet je dus wel je lijf en goed mogen verdedigen, verdedigen van jezelf is nog altijd niet iemand vogelvrij verklaren waar een hoop hier bang voor zijn.
Bedoel als een ongewapende inbreker ko word geslagen en dan doodgeslagen = nog steeds buitensporig geweld en strafbaar.
Tand voor tand oog om oog, vind ik wel een mooie in deze kwestie

Inbrekers zijn niet ongewapend! Daar is altijd wel gereedschap nodig om het een of ander open te breken. Dus doe je voordeel daar mee?

Ik zie Rutte nergens pleiten voor het feit dat je een inbreker mag koken in olie.

Tenzij in het wetboek wordt opgenomen waar dat wel is toegestaan. Wat de hele bedoeling is van het voorstel.

Ja en dan is dus het hek van de dam.

Ik ben een na bestaande van een misdrijf en zou ook graag de dader koud maken. Waarom zou iemand waarbij alleen ingebroken wordt wel iemand mogen toetakelen en nabestaanden de dader niet.

Het recht in eigen hand nemen hoort niet in deze maatschappij en is gewoon een stap terug. Als je dat niet snapt tja .......

Wat een ongelooflijke nonsens zeg. Jouw geschetse situaties draaien om 1ding en dat is wraak. In veel gevallen zelfs met een flinke tussenperiode tussen wraak en misdaad. Wanneer ik een inbreker stop ben ik helemaal niet uit op wraak, ik ben uit op het behouden van de goederen die mij toebehoren.

En bij jou niet zeker ...... Je neemt wraak omdat iemand spullen uit je woning wegneemt niets meer of minder. Pas als zo iemand na boven komt en je aanvalt is het zelfverdediging als jij naar beneden komt niet. Of moet ik het in jip en janneke taal uitleggen? Krijg de indruk dat het nodig is bij jou.

Ja en dan is dus het hek van de dam.

Nee hoor het hek wordt gewoon een stukje verplaatst.

Ik ben een na bestaande van een misdrijf en zou ook graag de dader koud maken. Waarom zou iemand waarbij alleen ingebroken wordt wel iemand mogen toetakelen en nabestaanden de dader niet.

Wederom een totaal onvergelijkbare situatie.

Het recht in eigen hand nemen hoort niet in deze maatschappij en is gewoon een stap terug. Als je dat niet snapt tja .......

Dat is jouw mening. Mijn mening is dat een burger moet juist wel die ruimte krijgen in bepaalde situaties. Een schadevergoeding betalen aan een inbreker omdat ik hem heb geslagen, trekt me nou eenmaal niet.

En bij jou niet zeker ...... Je neemt wraak omdat iemand spullen uit je woning wegneemt niets meer of minder. Pas als zo iemand na boven komt en je aanvalt is het zelfverdediging als jij naar beneden komt niet. Of moet ik het in jip en janneke taal uitleggen? Krijg de indruk dat het nodig is bij jou.

Ik neem geen wraak, ik stop een inbraak. Niet naderhand maar op dat moment. Maar dit is verspilde moeite.

post verwijdert

Dat is jouw mening. Mijn mening is dat een burger moet juist wel die ruimte krijgen in bepaalde situaties. Een schadevergoeding betalen aan een inbreker omdat ik hem heb geslagen, trekt me nou eenmaal niet.

Dat trekt mij ook niet en daar ben ik dan ook tegen , maar lezen blijft moeilijk voor jullie nitwits...........

Check my first post :)

In Uruzgan zitten geen helden. Maar op een DBB meet zijn er 30 aan het dineren.

Beetje zielig dat je steeds dit soort drogredenen gebruikt. Het geeft een teken van onmacht.

Nee hoor :) Als hij had gelezen had hij mijn standpunt geweten met betrekking tot zijn stelling. Mensen zijn gewoon te lui om het hele topic door te lezen.

Trouwens op het moment dat jij je beroept op onmacht bij iemand anders is het in vele gevallen zo dat je zelf onmachtig bent ......

Terug
Naar boven