MuscleMeat

Geweld tegen inbrekers niet langer straffen

Slechte zaak. Hiermee word je aangemoedigd om eigen rechter te gaan spelen.

Begrijp me niet verkeerd ik ben voor het harder straffen van inbrekers en tegen de veroordelingen van huiseigenaren die door het lint gaan. Maar als dit erdoor komt zijn alle inbrekers vogelvrij.

Helemaal mee eens, de meeste (goeie) inbrekers betrap je overigens ook niet en degene die wel het risico nemen zullen ook zelf geweld niet schuwen en misschien wel eerst geweld gaan gebruiken alvorens je huis leeg te roven. Ze moeten gewoon zorgen dat degene die gepakt worden langer de cel in gaan.
Mensen die veroordeeld worden voor het aanvallen van inbrekers hebben overigens ook vaak een buitensporige hoeveelheid geweld gebruikt. (iets wat je al gauw hebt met een knuppel naast je bed, iets wat de vvd nu goed wil keuren ? of begrijp ik het verkeerd.)

Hoezo betrap je geen inbrekers, Tays?

In principe is dit nog niet zo'n slecht idee. Maar ik ben bang dat dit soort wetten steeds verder doorgevoerd kunnen worden, totdat we (in natuurlijk een extreem overdreven geval) uitkomen op een maatschappij waar oog om oog, tand om tand eerwraak wetten mogelijk zijn. Jij zit aan mijn dochter? Castreren en armen en benen eraf!

Ik bedoel hoe wil je dit wettelijk mogelijk maken? Eigen terrein, eigen wetten? Delinquenten die minder rechten krijgen?

Gelukkig draait het hier niet om het recht in eigen handen nemen maar om zelfbescherming.

Jammer inderdaad dat je dat onderscheidt niet kunt maken.
+1

Ik weet zeker dat het niet wettelijk word goedgekeurd als je een inbreker dood slaat of blijvend letsel toebrengt

Gelukkig draait het hier niet om het recht in eigen handen nemen maar om zelfbescherming.

Jammer inderdaad dat je dat onderscheidt niet kunt maken.

Als beneden de boel wordt leeggeroofd valt dat onder zelfbescherming ????

Sorriy maar jouw IQ komt waarschijnlijk niet hoger dan 70.......:o

Laatst bewerkt:
Als het legaal wordt een inbreker je huis uit te slaan waar denk je dan waar dat toe leidt??

Ik snap dat je niet bijster intelligent bent maar leef je gewoon eens in in de situatie. Tand om tand oog om oog deden we in de middeleeuwen......

Ik noem het beroeps risico...trouwens het feit dat jij mij nu beledigt zegt mij meer over jouw intelligentie dan de mijne...

Wat doe jij dan? Meneer de inbreker daar ligt me geld, daar liggen de pinpassen en de codes. Wilt u aub mijn vrouw niet verkrachten, mijn kinderen laten slapen en mij ook weer terug naar bed laten gaan?

Als beneden de boel wordt leeggeroofd valt dat ondert zelfbescherming ????

Sorrie maar jouw IQ komt waarschijnlijk niet hoger dan 70.......:o

Je hebt het dus echt niet goed begrepen kerel. :)

Terzijde, wat denk je dat het zegt over jou manieren en intelligentie, of het gebrek daaraan, wanneer je zonder degelijke argumenten aankomt zetten en klakkeloos overschakelt op beledigingen? Denk er eens over na zou ik zeggen.

Grappige reply overigens. lol

He bouwens, jij doet er wel heel erg licht over, alsof het normaal is dat iemand andermans spullen meeneemt.

edit: En waarom doe jij zo denigrerend?

Ik noem het beroeps risico...trouwens het feit dat jij mij nu beledigt zegt mij meer over jouw intelligentie dan de mijne...

Wat doe jij dan? Meneer de inbreker daar ligt me geld, daar liggen de pinpassen en de codes. Wilt u aub mijn vrouw niet verkrachten, mijn kinderen laten slapen en mij ook weer terug naar bed laten gaan?

Noem mij eens inbraken waarbij een vrouw verkracht werd en de kinderen vermoord .............

Ik neem het helemaal niet op voor inbrekers maar eigen rechter spelen in zo'n geval is gewoon ernstig en duidt op weinig iq. Handelen vanuit emoties is niet van deze tijd :)

Noem mij eens inbraken waarbij een vrouw verkracht werd en de kinderen vermoord .............

Ik neem het helemaal niet op voor inbrekers maar eigen rechter spelen in zo'n geval is gewoon ernstig en duidt op weinig iq. Handelen vanuit emoties is niet van deze tijd :)

Als dit in de wet is aangepast speel je ook niet meer voor eigen rechter.

Zeer goed voorstel, maar het valt op dat liberale partijen altijd rechts zijn in oppositie en links worden eens ze regeren, althans in België gaat dat zo.

Hoezo betrap je geen inbrekers, Tays?

Heterdaadjes zijn lastig ze breken in als je er niet bent, 5 minuten de deur uit is al voldoende. Een inbreker berekend ook zijn kansen en wil enkele minuten in veronderstelde rust kunnen werken alles wat die rust verstoord maakt in de meeste gevallen dat hij er van tussen gaat, degene die je wel betrapt zullen zich vaak de pl**ris schikken en er vandoor gaan.

Als ze dit voor elkaar krijgen, ga ik er serieus over nadenken om op ze te stemmen.

Laatst nog in hart van nederland. Vrouw werd snachts wakker, stonden een aantal inbrekers ana haar bed. Haar man werd overmeester en mee naar beneden genomen. Zij werd meerdere malen verkracht. (zaak was op tv ivm fouten van recherche en rechterlijke macht).

Handelen uit emotie is menselijk en ook nog steeds van deze tijd.
Zolang de straffen niet passend zijn (pedofiele die na minder dan 2jr weer vrij rondlopen en met kinderen kunnen werken), snap ik best dat er bij mensen een knopje om gaat en ze eigen rechter gaan spelen, uit pure onmacht en frustratie door het niet goed werkende rechtsysteem.

Nogmaals mij lijkt het niet de bedoeling een inbreker vast ze binden en te martelen, maar als hij 1malige tegen een wel gemikte honkbal knuppel aan loopt, is het toch echt ff pecht voor hem.

Nog een voorbeeld voor jouw:
Je gaat uit en je vrouw/ vriendin word dusdanig lastig gevallen dat het richting aanranding neigt. Wat doe jij dan politie bellen en vragen of de jonge man wilt blijven staan of reageer je uit emotie en ga je de confrontatie aan (iig verbaal, maar verbaal leidt tegenwoordig snel naar non verbaal)

Nog een voorbeeld voor jouw:
Je gaat uit en je vrouw/ vriendin word dusdanig lastig gevallen dat het richting aanranding neigt. Wat doe jij dan politie bellen en vragen of de jonge man wilt blijven staan of reageer je uit emotie en ga je de confrontatie aan (iig verbaal, maar verbaal leidt tegenwoordig snel naar non verbaal)

Handelen uit emotie is gewoon middeleeuws , ik probeer het dus te ontlopen :) Verder mag je op zoek op het forum zodat je weet dat ik wel weet waar het over gaat......

Handelen uit emotie is gewoon middeleeuws , ik probeer het dus te ontlopen :) Verder mag je op zoek op het forum zodat je weet dat ik wel weet waar het over gaat......

jij hebt 5000posts dat zoeken duurt mij te lang eventueel pm het me in het kort...maar soms kan je weg blijven lopen en blijven ze achter je aan komen, op het gegeven moment houd het op...

• Topic Starter Topic Starter
Als iemand ongevraagd je territorium betreed of hij nou komt stelen,gluren,slapen of wat dan ook vind ik dat je het recht hebt en moet krijgen om deze persoon hard handig te verwijderen of vast te houden tot aankomst van de politie.

Morgen sta je bij een stoplicht, slaat iemand je achterraam eruit zonder enige aannemelijke reden dan kan de persoon die het gedaan heeft ervan uitgaan dat hij niet meer met praten weg zal komen , zo is het ook met inbreken in iemands huis/pand. Mocht je betrapt worden kan je de kans dat er geweld op je word toegepast zeer aannemelijk en voor die mogelijke gevolgen hoef je geen studie gevolgd te hebben.

Zoals al vaker beschreven in dit topic: Risico van het vak , de uitvoerende mensen kennen het risico maar al te goed en weten waar ze aan beginnen alleen weten ze net als in elk beroep niet wanneer het noodlot toe zal slaan en met welke kracht deze toe zal slaan maar ach zo blijft het spannend!

Er zijn er hier enkelen die klaarblijkelijk niet in staat zijn onderscheidt te maken tussen zelfverdediging en buitensporig geweld.

Het wetsvoorstel zou maken dat de burger binnen het kader van de wet handelt wanneer hij/zij lijf en bezit beschermd in de context van een inbraak. Op geen enkele manier kan dit geinterpeteerd worden als "het vogelvrij verklaren van inbrekers" of "voor eigen rechter mogen spelen".

Daarnaast wordt er door deze figuren ook beweert, niet beargumenteerd maar beweert, dat het aan zou zetten tot een toename van buitensporig geweld naar de inbreker toe -- wat dan nog steeds net zo strafbaar zou zijn als het nou is. Pure speculatie en gezien het functioneren van de menselijke geest is het hoogst onwaarschijnlijk dat dit het geval zal zijn.

Ik zou degenen die tegen het wetsvoorstel zijn willen vragen om op een sobere wijze te beagumenteren waarom het een slecht wetsvoorstel is. M.a.w. zonder terug te vallen op de wishful thinking die tot nu toe de fundering is geweest van hun afkeuring. Dat is een vriendelijke manier om te vragen de inmiddels gebruikelijke bullshit achterwegen te laten.

Terug
Naar boven