AndroidHealthClinic

Gewicht aankomen, maar het lukt me niet goed

baashaas

Cool Novice
Waardering
0
Hallo

Ik ben nu 16 jaar en weeg 53-54 kg. Ik fitness al enkele maanden en, hoewel ik al veel sterker ben en veel meer gewicht kan pakken, ben ik nog altijd vrij mager.

Ik heb wel eens mijn energieverbruik uitgerekend(we moesten als taak voor bio) en daaruit bleek dat ik ongeveer 5000Kj opnam en er bijna 11000 verbrandde.
Is dit mogelijk of zijn mijn metingen fout?

Wat moet ik dan doen om beter resultaat te zien, moet ik hetzelfde eten, maar gewoon meer, of moet ik echt iets speciaal doen?

Moet ik ook zoetigheden laten, om echt resultaat te hebben.

Wat ik me ook afvroeg was: Als ik zoveel eet, en dus gewicht zou aankomen, zou dat dan direct naar mijn buik gaan, of zou het direct spier worden als ik genoeg ga fitnessen.

Ik ben wel mager, maar heb nog altijd een beetje vet onderaan mijn buik. Zijn er oefeningen om dit weg te doen?

Ook zou ik graag wat breder worden. Zijn er spieren die daar voor zorgen?

Ik weet dat dit een grote, veelvuldige vraag is, dus iedere hulp wordt geapprecieerd.

Dankuwel

Zoveel vragen en zo'n makkelijk antwoord:

meer eten!

- Het buikje beeld je je in, die lijkt er gewoon te zitten omdat je waarschijnlijk vreselijk mager bent.

- Vet kan niet alleen maar naar je buik gaan.

- Als je spieren wilt, moet je per dag ongeveer net zoveel gram eiwit eten als 1,5 tot 2x je lichaamsgewicht. En méér eten dan je verbruikt. Meer meer meer!!

- En lees meer rond. Alle antwoorden zijn hier wel te vinden.

je vraagt een hooop maar om je te helpen moet ik eerst weten wat je nu eet op een dag post is een doorsnee dagschema aan eten en je weekschema met trainen dan kan ik je vertellen wat je goed of niet doet
het klopt inderdaad dat je rond ong.

Drink elke dag EXTRA 2L melk en eet 4 sneetjes brood meer.
Op 1 maand tijd zal je zelfs al resultaat zien

Hallo
Ik ben nu 16 jaar en weeg 53-54 kg. Ik fitness al enkele maanden en, hoewel ik al veel sterker ben en veel meer gewicht kan pakken, ben ik nog altijd vrij mager.
Meer eten

Ik heb wel eens mijn energieverbruik uitgerekend(we moesten als taak voor bio) en daaruit bleek dat ik ongeveer 5000Kj opnam en er bijna 11000 verbrandde.
Is dit mogelijk of zijn mijn metingen fout?
reken in kcalorieën dat is makkelijker, en hieruit blijkt dat je veel meer moet eten.

Wat moet ik dan doen om beter resultaat te zien, moet ik hetzelfde eten, maar gewoon meer, of moet ik echt iets speciaal doen?
reken je behoefte uit en ga daar minstens 500kcal boven zitten, hou een verhouding aan van ongeveer 50%KH 30%eiwit en 20%vet
en eet VEEL

Moet ik ook zoetigheden laten, om echt resultaat te hebben.
Is altijd goed om zoetigheden te laten ja

Wat ik me ook afvroeg was: Als ik zoveel eet, en dus gewicht zou aankomen, zou dat dan direct naar mijn buik gaan, of zou het direct spier worden als ik genoeg ga fitnessen.
aangezien je ecto bent zal je niet snel dik worden, bulken zonder een beetje vet kan echter niet.

Ik ben wel mager, maar heb nog altijd een beetje vet onderaan mijn buik. Zijn er oefeningen om dit weg te doen?
Niet aantrekken, eerst massa erop zetten, dan gaan beeldhouwen

Ook zou ik graag wat breder worden. Zijn er spieren die daar voor zorgen?
Elke spier. Train dus ook alles en niet enkel borst armen en schouders

Ik weet dat dit een grote, veelvuldige vraag is, dus iedere hulp wordt geapprecieerd.

Dankuwel

Alstublieft

• Topic Starter Topic Starter
Mijn eten

'smorgens eet ik ongeveer 3 sneetjes brood met hagelslag.
Smiddags eet ik dan 4-5 boterhammen met confituur
om 4 uur eet ik meestal een leo
s'avonds eet ik warm
voor het slapen eet ik meestal nog een mandarijn, banaan en appel met een glas warme melk en honing.

Dit zal waarschijnlijk wel veel te weinig zijn. Zijn er dingen waar echt veel dingen in zitten waar je sneller van aankomt en sneller spieren kweekt.

Qua training ga ik ongeveer 3-4 keer per week, ik doe vooral armen, borst, schouders en buik.

Je voeding en je training trekken op niets...
80% van je voeding bestaat uit carbs en van die carbs zijn dan nog een shitload aan suikers...
over je training tjah...
je traint blijkbaar geen benen en rug, terwijl dit 75% van je lichaam is...

Een glas warme melk met honing.

Oh boy.

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet het, maar ik ben er me nog maar pas van bewust dat het compleet fout zat.

Hebben jullie suggesties voor een beter dieet?

Ik weet het, maar ik ben er me nog maar pas van bewust dat het compleet fout zat.

Hebben jullie suggesties voor een beter dieet?

Ik zou als ik jou was die hagelslag verwisselen met pindakaas(of iets anders wat rijk is aan eiwit, worst?), want je krijgt nu best weinig eiwit binnen.

Zoals eerder gezegt, is het handig om even je behoefte in Calorie te bereken, want daar werken we vaak mee. http://voedingsbehoefte.nl/ Alsje.

1 woord:

VRETEN!

Let er op dat je metingingen in kilojoules zijn, en niet de 'gebruikelijke' kilocaloriën.

Daarnaast kunnen je metingen niet kloppen. Je zegt (omgerekend) dat je ~ 1200 kcal per dag inneemt, terwijl je gebruik ~2630 kcal is. Dit is onmogelijk.

Wat is je lengte?

Ga in ieder geval veel gezond eten (per dag +- 3000 kcal).

Let er op dat je metingingen in kilojoules zijn, en niet de 'gebruikelijke' kilocaloriën.

Daarnaast kunnen je metingen niet kloppen. Je zegt (omgerekend) dat je ~ 1200 kcal per dag inneemt, terwijl je gebruik ~2630 kcal is. Dit is onmogelijk.

Wat is je lengte?

Ga in ieder geval veel gezond eten (per dag +- 3000 kcal).

Hij zegt dat hij ecto is dus dat kan wel.

Alles kan... hij weegt 53kg... kijk naar robke, zijn onderhoud zal zeker rond 3000 liggen maar in zijn extreemste cut kwam hij zelfs negatief in kcals uit en het werkte perfect voor hem.

Alles kan... hij weegt 53kg... kijk naar robke, zijn onderhoud zal zeker rond 3000 liggen maar in zijn extreemste cut kwam hij zelfs negatief in kcals uit en het werkte perfect voor hem.
Ja, alles kan, dat is een goede onderbouwing. :hahaha:

Dit kind, komt volgens zijn berekeningen 1430 kcal per dag te kort. Gewicht heeft hier NIETS mee te maken.

En WTF, negatief in kcals? IK ZEG TOCH DAT HIJ 1430 KCALS PER DAG TE KORT KOMT?

Oftewel - 1430 KCALS. SNAP JE DIT NIET? ? ? ? ? ? ?

Ja, alles kan, dat is een goede onderbouwing. :hahaha:

Dit kind, komt volgens zijn berekeningen 1430 kcal per dag te kort. Gewicht heeft hier NIETS mee te maken.

En WTF, negatief in kcals? IK ZEG TOCH DAT HIJ 1430 KCALS PER DAG TE KORT KOMT?

Oftewel - 1430 KCALS. SNAP JE DIT NIET? ? ? ? ? ? ?
ik denk dat jij het niet snapt...
als hij te kort komt in kcals blijft hij mager, zoals nu het geval is...
en die negatieve kcals gingen over robke niet over de TS, robke ging namelijk onder 0 (met cardio en KT)

Als je wilt assimileren heb je extra kcals nodig, zo simpel is het.

Als je een tekort hebt aan kcals, zoals volgens zijn berekening, dan val je af. Je blijft niet gelijk, je VALT AF. Volgens zijn berekeningen heeft hij een gigantisch dagelijks tekort, en zou hij dus met de dag magerder moeten worden. Vandaar dat dit onmogelijk is.

En wat bedoel je nou met negatieve kcals? Onder de 0? Waar hebben we het over?

Terug
Naar boven