Fitness Seller

Gewicht aankomen, maar het lukt me niet goed

Ja, alles kan, dat is een goede onderbouwing. :hahaha:

Dit kind, komt volgens zijn berekeningen 1430 kcal per dag te kort. Gewicht heeft hier NIETS mee te maken.

En WTF, negatief in kcals? IK ZEG TOCH DAT HIJ 1430 KCALS PER DAG TE KORT KOMT?

Oftewel - 1430 KCALS. SNAP JE DIT NIET? ? ? ? ? ? ?

jouw onderbouwing is anders ook ver te zoeken. Dit "kind" komt hier vragen om hulp.

Ik heb zelf jarenlang geleefd op een boterham en een bord avondeten per dag. Op een lengte van 1,92m kan ik je vertellen dat dit zwaar onder onderhoud is en ja, dan ben je inderdaad vel over been. Zijn berekening kan dus wel degelijk kloppen.

Als je wilt assimileren heb je extra kcals nodig, zo simpel is het.

Als je een tekort hebt aan kcals, zoals volgens zijn berekening, dan val je af. Je blijft niet gelijk, je VALT AF. Volgens zijn berekeningen heeft hij een gigantisch dagelijks tekort, en zou hij dus met de dag magerder moeten worden. Vandaar dat dit onmogelijk is.

En wat bedoel je nou met negatieve kcals? Onder de 0? Waar hebben we het over?

Je ziet dat je nieuw bent.
Robke at rond de 800kcals, deed KT en 48minuten cardio, in totaal kwam hij dus onder 0 uit met zijn kcals.
En ik zeg toch al van post 1 dat de TS veel moet eten...

jouw onderbouwing is anders ook ver te zoeken. Dit "kind" komt hier vragen om hulp.

Ik heb zelf jarenlang geleefd op een boterham en een bord avondeten per dag. Op een lengte van 1,92m kan ik je vertellen dat dit zwaar onder onderhoud is en ja, dan ben je inderdaad vel over been. Zijn berekening kan dus wel degelijk kloppen.
Vent, lees nou maar eerst goed wat er staat voordat je andermans onderbouwing afkraakt.

Hij zegt dat hij 2630 kcal VERBRANDT, en maar 1200 kcals OPNEEMT.

Oftewel, hij komt dagelijks 1430 kcals tekort. De enige manier waarop dit mogelijk is, is door compensering met verbranding van spierweefsel/vetweesel. Hij zou dus met de dag magerder moeten. Toch geeft hij aan dat z'n spieren juist groter zijn geworden. Onmogelijk? Onmogelijk.

Dit staat compleet los van jouw levensverhaaltje met je boterhammetje en avondmaaltje. Je kunt best van 1200 kcal / dag leven (zeer ongezond), zoals jij aangeeft, maar dan niet OOK NOG EENS dagelijks 2630 kcals verbranden. Als je vet/spierweefsel op is gaat dat simpelweg niet meer.

Vent, lees nou maar eerst goed wat er staat voordat je andermans onderbouwing afkraakt.

Oftewel, hij komt dagelijks 1430 kcals tekort. De enige manier waarop dit mogelijk is, is door compensering met verbranding van spierweefsel/vetweesel. Hij zou dus met de dag magerder moeten. Toch geeft hij aan dat z'n spieren juist groter zijn geworden. Onmogelijk? Onmogelijk.

Dit staat compleet los van jouw levensverhaaltje met je boterhammetje en avondmaaltje. Je kunt best van 1200 kcal / dag leven (zeer ongezond), zoals jij aangeeft, maar dan niet OOK NOG EENS dagelijks 2630 kcals verbranden. Als je vet/spierweefsel op is gaat dat simpelweg niet meer.

Als je een beetje oplet zou je weten dat die 2600kcals automatisch verbrand worden. waarom zou dat niet kunnen als hij er maar 1200 eet? kan perfect. alleen is het niet gezond.
Maar we gaan off topic. Het gaat erom dat hij meer moet eten. Punt.

Waar zegt hij dat hij dat zijn spieren groter zijn geworden? hij geeft enkel aan dat ze sterker zijn geworden, wat een logisch gevolg is van krachttraining bij een beginner.

Als je een beetje oplet zou je weten dat die 2600kcals automatisch verbrand worden. waarom zou dat niet kunnen als hij er maar 1200 eet? kan perfect. alleen is het niet gezond.
Maar we gaan off topic. Het gaat erom dat hij meer moet eten. Punt.
O god. O god. O god.

Jij denkt dat je calorieën kan verbranden die je niet hebt of zo? Geven ze soms geen biologie meer op het VMBO? Laat ik jou maar gewoon even tegen jezelf in bescherming nemen.

Waar zegt hij dat hij dat zijn spieren groter zijn geworden? hij geeft enkel aan dat ze sterker zijn geworden, wat een logisch gevolg is van krachttraining bij een beginner.
Dat veranderd er niets aan dat hij volgens de berekeningen met de dag magerder zou moeten worden, tot hij geen spier/vet-weefsel meer over heeft (per dag verlies van 155 gram vet).

kcals kan je lichaam uit vet en spieren halen hoor...
Ik zit in belgië op school dus stop met dat gebullshit over VMBO...

kcals kan je lichaam uit vet en spieren halen hoor...
Ik zit in belgië op school dus stop met dat gebullshit over VMBO...
Inderdaad, en jij denkt soms dat hij - een magere jongen zijnde - een oneindige voorraad vet en spieren heeft?

Ik stop graag met mijn bullshit over VMBO, maar als jij de hele tijd met ongenuanceerde comments komt, en vervolgens mijn reacties wegdoet omdat ik hier 'nieuw ben', wat verwacht je dan?

Edit: Tot slot nog deze eerdere comment in de herhaling voor de topic starter:

Zoveel vragen en zo'n makkelijk antwoord:

meer eten!

- Het buikje beeld je je in, die lijkt er gewoon te zitten omdat je waarschijnlijk vreselijk mager bent.

- Vet kan niet alleen maar naar je buik gaan.

- Als je spieren wilt, moet je per dag ongeveer net zoveel gram eiwit eten als 1,5 tot 2x je lichaamsgewicht. En méér eten dan je verbruikt. Meer meer meer!!

- En lees meer rond. Alle antwoorden zijn hier wel te vinden.

Inderdaad, en jij denkt soms dat hij - een magere jongen zijnde - een oneindige voorraad vet en spieren heeft?

Ik stop graag met mijn bullshit over VMBO, maar als jij de hele tijd met ongenuanceerde comments komt, en vervolgens mijn reacties wegdoet omdat ik hier 'nieuw ben', wat verwacht je dan?

Edit: Tot slot nog deze eerdere comment in de herhaling voor de topic starter:
Ik verwacht dat je minder uit de lucht doet...
Hij heeft geen voorschot nee... maar waarom zou hij niet op 1200kcals kunnen leven???

Ik verwacht dat je minder uit de lucht doet...
Hij heeft geen voorschot nee... maar waarom zou hij niet op 1200kcals kunnen leven???
Dat kan wel, zoals ik al tegen Felo zei, maar niet als je ook nog eens elke dag 2600 kcals verbrandt. Na een tijd zijn je spieren/vet gewoon op, en gaat dat niet meer.

Dat kan wel, zoals ik al tegen Felo zei, maar niet als je ook nog eens elke dag 2600 kcals verbrandt. Na een tijd zijn je spieren/vet gewoon op, en gaat dat niet meer.

Ik heb toch ook nooit gezegd dat het voor altijd kan...
maar we zijn veel te ver afgedwaald van het topic.

@ topicstarter

Nu ineens duizenden calorieen, heel veel eiwitten etc. extra gaan eten hou je nooit vol. Je moet langzaam in een vodingspatroon komen dat je week in, week uit vol weet te houden, dus niet te radicaal willen omgooien.

Begin eens deze week met 1boterham extra bij het ontbijt en 1 extra bij je lunch en vervang je melk 's avonds met een pot magere kwark. Dat moet goed te doen zijn en vergt geen extreme aanpassing. Op die manier krik je je kcal/koolhydraat en eiwit inname wat op.
Als dat goed gaat ga je weer wat kleins aanpassen en zo bouw je langzaam een eetpatroon op dat geen dieet is maar een gewoonte wordt.

Je training moet wel vanaf vandaag echt anders. Geen benen en rug trainen staat gelijk aan niet aankomen aan massa. Je zult echt iedere spiergroep moeten gaan trainen. Als je dat niet leuk vindt en je hebt er geen zin in dan moet je geen bodybuilding doen. Klinkt hard, maar zo werkt het systeem.

• Topic Starter Topic Starter
Die dag was wel een beetje een rare dag, maar ik heb het berekend met gemiddelden 500Kj voor een half uur te fietsen, dat vond ik al vrij raar. Dat heb ik 2 uur gedaan en die dag waren het spruitjes, vandaar mijn lage opname.

Maar ik denk wel dat ik een tekort heb aan Kcal en aan eiwitten.
Zou een ei of twee met boterhammen dat een beetje goedmaken?

Ik vroeg me ook af wat ecto betekent.

Ik zal het nog een berekenen hoeveel Kcal ik opneem per dag, want die dag was eigelijk nogal een uitzondering.

ecto betekent dat je mager bent zonder veel spiermassa. Dat is geen belediging, gewoon een lichaamstype zoals endo en meso.
Een boterham met eitjes is een goed begin maar je moet nog veel meer eten, bouw rustig op naar 3000 kcals in totaal. Maak een schema van 3000 kcals post het op dit forum en bouw daar rustig naar op

We hebben morgen geen school, zal er eens werk van maken.

Ik vroeg me ook iets af over biceps trainen. Is het beter om 100 reps te doen met 6kg en dan te rusten en dan opnieuw, of is het beter om er 20 te doen met 10kg, te rusten en opnieuw.

We hebben morgen geen school, zal er eens werk van maken.

Ik vroeg me ook iets af over biceps trainen. Is het beter om 100 reps te doen met 6kg en dan te rusten en dan opnieuw, of is het beter om er 20 te doen met 10kg, te rusten en opnieuw.

:haha: 100 reps!:eek:
Maak er maar 12-10-8x van met steeds het gewicht wat je maximaal aankan;)

100 reps?? wtf ga je cardio doen ofzo? gewoon 12-10-8 zoals hierboven wordt gezegd. En train alles.

Ok:D

Ik dacht altijd dat je met veel reps dikkere armen zou krijgen, en met korte sets van veel gewicht zo van die ballen op je armen.

dikke armen zijn spieren... Dus ballen of hoe je het ook noemt.

Terug
Naar boven